SM-Liigan tulevaisuus

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 783
Itse toivon, että molemmat hakemukset menee läpi. Sitten isompi remontti tapahtuu todennäköisimmin, koska 17 joukkueen sarja olisi täysin kestämätön tilanne.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 757
Itse toivon, että molemmat hakemukset menee läpi. Sitten isompi remontti tapahtuu todennäköisimmin, koska 17 joukkueen sarja olisi täysin kestämätön tilanne.
Mä vaan pelkään, että se remontti tapahtuu vasta kun 17 joukkueesta on 4-5 konkassa. Sekin on aika kestämätön tilanne.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Itse toivon, että molemmat hakemukset menee läpi. Sitten isompi remontti tapahtuu todennäköisimmin, koska 17 joukkueen sarja olisi täysin kestämätön tilanne.
14 joukkueen Liiga olisi omasta mielestä ihan passeli, mutta koska tämä osakejärjestelmä on mitä on niin vaikeaa tuolta ketään on poistaakaan. Mutta olisihan ne ihan jänniä kausia kun olisi aluksi tuo 17 ja sitten joka kausi suoraan tippuisi yksi ja yksi karsisi kunnes se 14 olisi. Mutta oikeasti en elättele mitään toiveita minkään muutoksen suhteen tämän Liigan kanssa. Sen verta toivottomalta koko sarjajärjestelmäuudistus yksinkertaisesti tuntuu.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 851

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 806
Katso Urheilustudio Yle Areenassa:


Onpa mielenkiintoinen liiga aiheinen jakso, ihmettelen nyt vielä enemmän tota liigan johtajien touhua. Suosittelen katsomaan ketä vähänkin liiga kiinostaa
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Katso Urheilustudio Yle Areenassa:


Onpa mielenkiintoinen liiga aiheinen jakso, ihmettelen nyt vielä enemmän tota liigan johtajien touhua. Suosittelen katsomaan ketä vähänkin liiga kiinostaa
Kiekkokiukaassa totutusti suolasivatkin sekä Liiton että Liigan johtajia tuosta että kukaan ei jaksa paikalle vaivautua keskustelemaan asiasta. Mutta pitääpä itsekin katsoa tämä homma..
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
No nyt kun tuon vilkuili niin olisihan se varmaan ihan hyvä ollut että Liigalta olisi joku tuolla ollut kertomassa mistä se osakemaksu koostuu. Eikö se ole sanottu että kolmen kauden mediatulot on se peruste? Nyholm tai Pulkkinen, ihan kumpi vain. Olisi osoittanut jämäkkyyttä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Ilman muuta olisi pitänyt olla sekä liitosta että liigasta ihmiset, mutta ilmeisesti siellä on nyt paniikki päällä, kun eivät itsekään tiedä, että mitä pitäisi tehdä.
Ja vaikka olen lähes kaikesta samaa mieltä niiden kanssa, jotka arvostelevat liigan ja liiton jo touhua, niin kyllä mua ihmetyttää aika lailla tuo Mikko Saarnin arvostelu noista kulungeista. Tai ei se arvostelu sinänsä, vaan se, että mitä niille nyt sitten tulisi tehdä?
Saarni on moneen kertaa kuuluttanut, että nousemisen kustannus on ekana kautena jopa 10 milj.€ ja se on liikaa! No, jos sen liiga-osakkeen hinnasta pudotetaan vaikka kaksi miljoonaa pois, niin olisiko 8 milliä sitten ok?
Ei ei vai? No jos annetaan liiga osake ilmaiseksi, niin löytyykö se kuusi milliä ja risat? Vai tarkoittaako Saarni sitä, että muiden liigajoukkueiden pitäisi rahoittaa Jokerien nousemista? Millä summilla? Montako vuotta?
Mun mielestä pikkusen haisee nyt joku harhakuvitelma siitäkin, että se Jokerit on pakko saada liigaan hinnalla millä hyvänsä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
  • Tykkää
Reactions: 000

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 851
Tiedotteeseen "piilotettu" myös Toverien hylkääminen.

"Liigan lisenssikomitea on hylännyt TuTo Hockey Oy:n lisenssihakemuksen kaudelle 2024–25."
TuTo Hockey Oy:llä on mahdollisuus valittaa päätöksestä Urheilun oikeusturvalautakuntaan toimittamalla sinne kirjallinen valitus viimeistään yhden viikon kuluessa päätöksen antamisesta. Valitusasiassa noudatetaan Liigan lisenssiehtoja ja soveltuvin osin Urheilun oikeusturvalautakunnan menettelysääntöjä. Asianosaisena valitusmenettelyssä toimii Liiga.

Toivon että valitus tehdään :D
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 185
Tutolla ei kuulemma ole tarpeeksi fyffeä liigaan. Veikkaampa, että tuosta jos asia jää muka kiinni niin se on aikas helppo korjata omistajien taholta.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 757
TuTo Hockey Oy:llä on mahdollisuus valittaa päätöksestä Urheilun oikeusturvalautakuntaan toimittamalla sinne kirjallinen valitus viimeistään yhden viikon kuluessa päätöksen antamisesta. Valitusasiassa noudatetaan Liigan lisenssiehtoja ja soveltuvin osin Urheilun oikeusturvalautakunnan menettelysääntöjä. Asianosaisena valitusmenettelyssä toimii Liiga.

Toivon että valitus tehdään :D
Toivon, että ei. Ylimääräisiä kulujahan siitä TuTolle vaan tulee kun tuota hakemusta ei ikipäivänä tulla hyväksymään.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 851
Toivottavasti ei tehdä. TuTo ei ole pärjännyt edes Mestiksessä (#10 viime kaudella runkkarissa, KooVeen takana). Ei ole asiaa Liigaan.
Joo en minä sillä. Enkä halua TuToa Liigaan nyt.

Haluan vaan että nyt koeponnistavat ihan loppuun asti tämän Liigan systeemin.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Siitä sitten virittelemään 16 joukkueen ohjelmaa. Odotettu tulos, toivoin että ei olisi näin käynyt, mutta aina ei voi voittaa.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 892
Kyllä se tietty surulliseksi vetää, kun tietää että Liigan taso laskee taas ensi kaudeksi.

Ei tällä maksukyvyllä pysty rakentamaan 16 kilpailukykyistä joukkuetta, se ei ole mahdollista, kun nytkin 15 joukkueesta löytyy sellaisia pelaajia, jotka ovat lähempänä Mestiksen 2 ketjua kuin Liigan 3 ketjua.

Toivon, että isot pomot ovat sen verran hereillä, että sarjan pienennystä vaaditaan isosti ja jotta sarja on kiinnostava ja kilpailukykyinen näkisin, että K-Espoo ja Jokerit siihen kuuluu.
 

Peikonjahtaaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
249
Pikainen katsaus TuTo-Hockey Oy:n taloudelliseen tilanteeseen Asiakastiedosta:

Trattoja 10kpl
Maksuviiveitä 13kpl
Omavaraisuusaste -835%
Yrityksen pisteet: RL 5 (erittäin suuri riski)
Konkurssimittari: KL 5 (erittäin suuri konkurssiriski)

Kopsasin tuon Jatkoajasta. Siinä aika selkeästi on ettei talouteen uskota. Ymmärrän tämän ihan hyvin. Operatiivinen rhoitus ei Tutolla vain riitä. Massimiehet on liian epävarmoja, jotta heidän varaan voi mitään laskea.

Espoossa on ilmeisesti Ilveksen tavoin taakse tullut isompi ryhmittymä. Tähän on usko paljon isompi.
 
Ylös