SM-Liigan tulevaisuus

Tämä on aiheellinen spekulaatio, mutta itse suhtaudun siihen vähintäänkin epäilevästi, nimittäin sen homman "pyörittäminen" nyt vaatii vähän muutakin kuin hyvää tahtoa ja pelkästään se, että sitä itse hallinnoi, ei varsinaisesti takaa mitään vielä. Sitten pitää itse myydä mainokset, hoitaa (tai myydä erikseen) ne toistopalvelut jne.
Tehtävissä oleva asia tietenkin, mutta tähän asti yksikään toimija ei ole ilmoittanut, että olisi edes auttavasti pärjännyt tuolla liigan tv-sopparilla. Päinvastoin kaikki jotka asiasta ovat kertoneet väittävät tehneensä sillä tappiota.
Tarkoitan, että pahimmillaan homma voi kääntyä niin, että ottamalla omiin käsiin, liigalle tulevat tulot voivat pienentyä merkittävästikin.

En oikein itsekään luota siihen, että SM-liiga pystyisi rakentamaan toimivan konseptin itse. Se olisi todennäköisesti jokin UrhoTV-reinkarnaatio.

Sen sijaan pitäisi olla hereillä sopimusta laadittaessa vedonlyöntiyhtiöiden mainostuloissa siten, että tämä näkyy TV-sopimuksen hinnassa.

• Tykkää
Reactions: M22
Noh, eiköhän tuohonkin ole ratkaisuja. Esimerkiksi IIHF-tv:n kanssa voinee olla mahdollista neuvotella saman bäkkärin käytöstä.

Vitun Ässät. En olisi uskonut, että sieltä suunnasta löytyy änkyrät.

HPK ihan usual suspect ja tietysti nämä Sportit ja muut jotka pelkäävät omien palkkojensa puolesta, mutta ne oli ilmeisesti saatu jo painostettua ulos tästä.

Kai tässä hymistellään se 14+10-kompromissi.

Eli uskon 12+10-malliin suorilla nousuilla ja putoamisilla, kun näen. Liian hyvältä kuulostaa ollakseen totta ja varaudun edelleen 14+10-karsinnoilla systeemiin, joka ei muuttaisi käytännössä mitään nykyisestä.

Ja taisi ollakin liian hyvää ollakseen totta.

Vaikka tuo "kaikki joukkueet samaan koriin ja 12 parasta jää" -ajatushan on tietysti kaikilta muilta kanteilta tarkasteltuna kyseenalainen, mutta kilpailullisesti arvokas ajatus.

Vaikka se ei olekaan toteuttamiskelpoinen pidän siitä, että tällainenkin näkökulma tuodaan kehiin. Tuntuu uskomattomalta, että on muistutettava päättäjiä toisinaan siitä, että kyse on jääkiekon pelaamisesta.

Takaisin