SHL - Ruotsin pääsarja

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 893
Audette, Miro Aaltonen ja Niko Ojamäki siirtymässä SHL:ää

Kyllä Ruotsiin tuppaa nämä kärkipelaajat menevän.

Ja jutun mukaan myös pari muutakin tippuvien joukkueiden kärkipistemiestä. SHL kyykyttää Liigaa ihan sata nolla.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Ihan oletettavissakin oli. Toki itse olisin ehkä ennemminkin uskonut näiden miesten suuntaavan Sveitsiin mutta en uskonut tällaisen KHL sulkukauden tuovankaan näitä Ojamäkiä tänne. Tosin Audettea lukkoon pidin mahdollisena. Mutta puhutaanhan tässä ihan Euroopan supertähdistä.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 579
Ihan oletettavissakin oli. Toki itse olisin ehkä ennemminkin uskonut näiden miesten suuntaavan Sveitsiin mutta en uskonut tällaisen KHL sulkukauden tuovankaan näitä Ojamäkiä tänne. Tosin Audettea lukkoon pidin mahdollisena. Mutta puhutaanhan tässä ihan Euroopan supertähdistä.
Sveitsissä on aika tiukat ulkomaalaisrajoitukset, olikohan että neljä ulkomaalaista per joukkue saa olla kentällä.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Sveitsissä on aika tiukat ulkomaalaisrajoitukset, olikohan että neljä ulkomaalaista per joukkue saa olla kentällä.
En tajunnutkaan että ne olivat peräti niin tiukkoja. Eikös niitä juuri jokin aika sitten (vuosi?) höllennetty vai olivatko aiemmin peräti tiukemmat?
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 579
En tajunnutkaan että ne olivat peräti niin tiukkoja. Eikös niitä juuri jokin aika sitten (vuosi?) höllennetty vai olivatko aiemmin peräti tiukemmat?
Jos nyt arvata pitää niin olivat tiukemmat ennen. Toki Sveitsissä voi olla ulkomaalainen ja tarpeeksi kauan pelaamalla ansaita Sveitsin liiton lisenssin jolloin ei lasketa ulkomaalaiskiintiöön.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Jos nyt arvata pitää niin olivat tiukemmat ennen. Toki Sveitsissä voi olla ulkomaalainen ja tarpeeksi kauan pelaamalla ansaita Sveitsin liiton lisenssin jolloin ei lasketa ulkomaalaiskiintiöön.
Asia kunnossa.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 579
Kyllä sitä tuomaritoimintaa näemmä muuallakin osataan, Tyrväinen lensi ulos siitä että tuomari luisteli päin kyseisen herran mailaa. Ohessa video valmentajien kommenteista ja hidastus kyseisestä tapahtumasta.

 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 290
Siellä tulee tällä hetkellä Rögle - Färjestad ja täytyy sanoa että onhan tää SHL kiekko nyt aivan järkyttävästi viihdyttävämpää kuin liiga. Siihen lisätään toi yleisö niin alkaa oleen tuote kohdillaan!
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 516
Siellä tulee tällä hetkellä Rögle - Färjestad ja täytyy sanoa että onhan tää SHL kiekko nyt aivan järkyttävästi viihdyttävämpää kuin liiga. Siihen lisätään toi yleisö niin alkaa oleen tuote kohdillaan!
Millä tavalla aivan järkyttävästi viihdyttävämpää kuin Liiga? Olen muutamia SHL pelejä katsellut, ja vaikka parempi sarja onkin, ei tuo ero nyt noin iso ole. Tunnelma toki pääsääntöisesti parempi.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 290
Millä tavalla aivan järkyttävästi viihdyttävämpää kuin Liiga? Olen muutamia SHL pelejä katsellut, ja vaikka parempi sarja onkin, ei tuo ero nyt noin iso ole. Tunnelma toki pääsääntöisesti parempi.
No joo ei ehkä järkyttävästi, mutta vähän jokaisella osa-alueella napsun parempaa. Nopeampaa, taktisempaa, fyysisempää ja toki tää nyt tekee paljon kun liiga pelit on omasta mielestä järjestäen todella huonosti kuvattu. Ärsyttävää siis katsoa TVn välityksellä.

EDIT: Toki nyt pelataan pudotuspelejä niin taso noussut aikas lailla.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 290
Tästä olen ehkä vähän eri mieltä, mutta noin niinkun muuten juu varmaan olet oikeassa.
Kyllä mää väitän että se on jopa taktisempaa. Vauhtia on hirmuisesti niin vähän vaikea arvioida, mutta kyllä nää niiden "hitaat" lähdöt ja trap-pelaamiset näyttäis aika hyvin organisoiduilta.
Mielipiteisiini vaikuttaa isosti tämä eurooppalaisen kiekon ihannointi. En itse välitä erityisesti NHL kiekosta (jos yksilöitä ei lasketa)
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Kyllä mää väitän että se on jopa taktisempaa. Vauhtia on hirmuisesti niin vähän vaikea arvioida, mutta kyllä nää niiden "hitaat" lähdöt ja trap-pelaamiset näyttäis aika hyvin organisoiduilta.
Mielipiteisiini vaikuttaa isosti tämä eurooppalaisen kiekon ihannointi. En itse välitä erityisesti NHL kiekosta (jos yksilöitä ei lasketa)
Itse uskallan väittää että Liiga on maailman parhaiten valmennettu kiekkosarja. Vaikka ruotsissa taitaa olla tuplasti isommat budjetit kuin täällä niin ei asetelmatkaan euroopassa ole mitään Daavid vs goljat tasoa.
Myös menestys on viime vuosina kiertänyt Ruotsin maajoukkuetta sekä nuorten joukkueita enkä usko sen olevan pelkästään materiaalin takia.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
On se vana pirun kaunista, että Frölunda on ollut Ruotsissa erittäin kova seura nyt ainakin kymmenisen vuotta, ja siellä vaan yleisöä on kymppitonni puolivälierissä lähtien! Muillakin erittäin hienoja yleisömääriä!! Tuo kulttuuri kun saatais tännekin niin ai että, siis muualle kun Tampereen keltavihreälle osalle..
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 947
On se vana pirun kaunista, että Frölunda on ollut Ruotsissa erittäin kova seura nyt ainakin kymmenisen vuotta, ja siellä vaan yleisöä on kymppitonni puolivälierissä lähtien! Muillakin erittäin hienoja yleisömääriä!! Tuo kulttuuri kun saatais tännekin niin ai että, siis muualle kun Tampereen keltavihreälle osalle..
Mutku Frölundalla ei oo aina samaa vastustajaa puolivälierissä ja vastassa ei oo tylsiä vastustajia, vierasfanit on paikalla ja niillä on hyvät pelipäivät
 
Viimeksi muokattu:
Ylös