Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 306
Ehkä yksi asia mistä olisi hyvä ottaa oppia on se, että joukkue olisi enemmän päävalmentajansa näköinen kuin Koskelan. Toki Koskela sen joukkueen rakentaa mutta toivoisi ensi kaudelle että siellä olisi joukkue joka on rakennettu päävalmentajan toiveiden mukaisesti pelaajien vahvuuksia esiin tuoden. Vaikka se sitten ei olisi paperilla se kaikkein parhain.

Tällä kaudella toive ei ainakaan toteutunut. Toki iso osa tästä kaatuu Pennasenkin harteille mutta tuo joukkue niin kova kuin paperilla olikin ei sitten loppujen lopuksi ollut hirveästi päävalmentajansa näköinen. Kesken kauden tulleet hankinnat Clendening ja Niku olivat paperilla ihan maagisia mutta pelejä kun katsoi niin kumpikaan heistä ei lopulta päässyt pelaamaan vahvuuksillaan. Kuinka monta kertaa esim. Niku nähtiin aggressiivisesti nousevan mukaan hyökkäykseen? En muista nähneeni kertaakaan pudotuspeleissä mutta varmaan joku kerta jäänyt ohi. JYPissä teki tuota jatkuvasti. Ymmärrän kyllä ettei täällä voi pakki ihan noin yltiöpäisesti pelata neljäntenä hyökkääjänä mutta tuo on kuitenkin Nikun suurin vahvuus, joka täällä otettiin täysin pois käytöstä. Kyllä noita nousujakin varmasti tuon kaliiberin pelaaja osaa tehdä harkitummin kun luistelu kuitenkin monessa tilanteessa riittää palaamaan omaan päähän.

Vähän sama pätee Clendeningiin. Erittäin luova hyökkäyssuuntaan loistava puolustaja, mutta eipä hän tuota luovuuttaan ja hyökkäysarsenaaliaan täällä ihan hirveästi lopulta päässyt käyttämään. Ei montaa kertaa hyökkäyksiin noussut. Alussa oli hyvä mutta mitä enemmän 'pääsi' sisään pelitapaan, sitä vähemmän luovia ratkaisuja kentällä nähtiin.

Aivan varmasti Pennanen on päässyt sanomaan sanansa niin Clendeningin, Rautasen, Alvarezin kuin Nikun kesken kauden tapahtuneeseen hankintaan. Tuskin Könöstä, Gregoirea, Ratista, Meskasta ym. on myöskään ehditty viime kaudella rektytoida ennen kuin Antti on päässyt sanomaan asiaan mielipiteensä.

Pendolle hommattiin nimekkäitä pelaajia enemmän kuin yhdellekään valmentajalle ennen Ilves-historiassa ja jos ei saa näistä potentiaalia irti, pitää katsoa peiliin.
 

Chief44

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Ei tässä jaksa enää odotella. Kaikenlaiset Sveitsin Saipat julkistelee siellä sopimuksia. Voitais meillekki antaa nyt yks tai kaks…
 

Jalmari

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
837
Täällä tietyt nimimerkit vähätteli Mäenpäätä kun minä ja muut miestä kehuivat,kuulemma ei tarvita lisää kääpiöitä,onko mieli muuttunut. Ihan ykköskorin äijä.
 

DonMaco

Rivipelaaja
Viestejä
42
Minä muistelisin lukeneeni jostain (foorumilta tai Twitter/X), että Juuso Mäenpää ois tehnyt sopimuksen Hämeenlinnaan HPK:hon. Sopimus ois tehty todella aikaisessa vaiheessa tätä kautta ja jotain tällästä. Koitin etsiä lihaa luiden ympärille, mutten löytänyt enään mitään. Huhu-aste 0.5/5
 

King98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
260
Täällä tietyt nimimerkit vähätteli Mäenpäätä kun minä ja muut miestä kehuivat,kuulemma ei tarvita lisää kääpiöitä,onko mieli muuttunut. Ihan ykköskorin äijä.
Muiden hyvien osaamisten lisäksi suoraluistelu kaverilla ihan liigan kärkeä, ottaisin ehdottomasti Ilvekseen.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 953
Minä muistelisin lukeneeni jostain (foorumilta tai Twitter/X), että Juuso Mäenpää ois tehnyt sopimuksen Hämeenlinnaan HPK:hon. Sopimus ois tehty todella aikaisessa vaiheessa tätä kautta ja jotain tällästä. Koitin etsiä lihaa luiden ympärille, mutten löytänyt enään mitään. Huhu-aste 0.5/5
Saman olen nähnyt eli et muista väärin. Paikkaansa tuskin pitää, mutta tällaista on luettu.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Täällä tietyt nimimerkit vähätteli Mäenpäätä kun minä ja muut miestä kehuivat,kuulemma ei tarvita lisää kääpiöitä,onko mieli muuttunut. Ihan ykköskorin äijä.
Tottakai tommonen pelaaja kelpais, mutta varmaan enemmänki kyse siitä ettei koko porukan ole järkeä olla "nanduja". Ainaki Pelikaaneilla näkyy olevan rouhijoita seassa ja Tapparasta ei kannata edes puhua.
Huikea pelaajahan toi on, mutta tuskin on Ilvekseen tulossa huhujen perusteella.
 
Ylös