Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
En tiedä mistä nyt revit tähän jonkun oikeassa väärässä väittelyn. Sanoin, että en ole itse Mäntykivestä väkisin sentteriä tekemässä. En vaan osta väitettä, että ei voi olla sentteri vaan laituri. Yksien playoffien käyttäminen argumenttina siihen ei nyt toimi, etenkään kun ei se laiturinakaan sitten huikeasti mennyt Pelsuja vastaan kun homma ei muulla joukkueella kulkenut.
Muuten vaan olet heti kommentoimassa, jos totean, että Mäntykivi on laiturina parempi ja mielestäni hänestä ei kannata väkisin sentteriä tehdä.
En minä väitä sinun mitään tekevän, en usko että sinäkään näistä asioista päätät.
Itse käytit argumenttina runkosarjan tehopisteitä.
Ehkä hän pelaa sentterinä ensikaudenkin ja ehkä pelaa loistavasti sillä tontilla. Jää nähtäväksi.
 

Masse Majava

Rivipelaaja
Viestejä
96
Mikäs Jullessa lähtökohtaisesti hiertää? Eikö paketti olisi aika tavalla sitä, mitä kaivattaisiinkin: oma kasvatti ja suomenmestari, hyvä aloittaja, tunnollinen - pelaa logolle, johtajatyyppi, urheilullinen ja särmä kaveri muutenkin.

Palkan suuruudessa Palve, pelillisesti Kodytek.
Pelaajana kelpaisi tietysti.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 780
Muuten vaan olet heti kommentoimassa, jos totean, että Mäntykivi on laiturina parempi ja mielestäni hänestä ei kannata väkisin sentteriä tehdä.
En minä väitä sinun mitään tekevän, en usko että sinäkään näistä asioista päätät.
Itse käytit argumenttina runkosarjan tehopisteitä.
Ehkä hän pelaa sentterinä ensikaudenkin ja ehkä pelaa loistavasti sillä tontilla. Jää nähtäväksi.
Edelleen otin kantaa tähän tapaan esittää tuo laiturina paremmuus faktana joka muiden nyt tuntuu olevan vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Minusta Mäntykivi on hyvä laidalla ja hyvä keskellä. Keskellä pääsee käyttämään mielestäni omia vahvuuksiaan paremmin, mutta toki ne heikkoudet näkyvät myös keskellä herkemmin. Ne samat pelilliset ongelmat ovat kuitenkin havaittavissa myös laidalla, toki ilman niitä heikkouksia olisi pelannut jo tämän kauden toisella puolella maapalloa eikä meillä ollenkaan.

Sentterinä pelaamista minusta puoltaa se, että ympäri Eurooppaa on pula laatusenttereistä. Meillä on käsissämme lähes 50 pistettä sentterinä tehnyt nuori pelaaja, jonka isoin puute sentterinä on aloitustaito. Hermokontrolli ja tietynlainen lepsuus ja ylimielisyys varjostavat hommia molemmilla pelipaikoilla. Puolustuspelaaminen on ihan riittävää minkä todisti pelaamalla hyvin alivoimalla läpi kauden ja etenkin sen jälkeen kun tuo alivoiman perusrakenne saatiin kuntoon. Tilanteiden kesken jättäminen on se ongelma ja se on anteeksiantamatonta millä tahansa pelipaikalla. Se täytyy Mäntykiven saada kitkettyä pelistään pois ja se on korvien välissä oleva homma.
 
  • Tykkää
Reactions: GNR

Korhone

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
952
Raumalta kuultua.. Ilves päässyt sopimukseen Julius Mattilan kanssa. Tämä tieto! (Ei aprillipila)

Istuisiko kakkosketjun keskelle?
En osaa itse huhusta sanoa mitään, kun kuulen sattuneista syistä vain Suomeen siirtyvät Tšekit, mutta kyllä itse syttyisin tälle hankinnalle.

Mestaruuden voittanut(!!) oma kasvatti, ~30-40pinnan sentteri, yksi liigan parhaista aloittajista, käyttöä ylivoimalla sekä alivoimalla, sekä kahteensuuntaan tekee työnsä loistavasti. Sentteriversio Ikosesta.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 726
En osaa itse huhusta sanoa mitään, kun kuulen sattuneista syistä vain Suomeen siirtyvät Tšekit, mutta kyllä itse syttyisin tälle hankinnalle.

Mestaruuden voittanut(!!) oma kasvatti, ~30-40pinnan sentteri, yksi liigan parhaista aloittajista, käyttöä ylivoimalla sekä alivoimalla, sekä kahteensuuntaan tekee työnsä loistavasti. Sentteriversio Ikosesta.

Juuri näin. Lieköhän Ikosen poistumisella vaikutusta siihen, että Ilves on päättänyt panostaa vähän enemmän juuri Mattilaan?
 

Pelisilmä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
148
Suomi - Are - Turunen
Stransky - Mattila - Mäntykivi
Ratinen - Najman - Meskanen
Gregoire - Ilomäki - Bryggman
(O’leary Bau Massi Järventie ainakin)

Friman - Niku
Masin - Pelli
Latvala - Parikka
Utunen

Pavlat
Malek
 

Pelisilmä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
148

Pelisilmä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
148
Siitä vielä valmentaja niin avot voidaan oikeasti haaveilla siitä kultaisesta mitallista.

 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 758
Siitä vielä valmentaja niin avot voidaan oikeasti haaveilla siitä kultaisesta mitallista.

Älä laita tälläistä
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Luulenpa vaan, että Ilves on jo kiinnittänyt valmentajan. Jos Tapola potkut saa, niin ottaisiko taukoa seurajoukkueista ja keskittyy maajoukkuekuvioihin. Välillä voi olla ihan hyväkin ottaa kevyemmin.. talous on turvattu ja varmasti löytää töitä tulevaisuudessa.
 
Ylös