Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Tappara ei joutunut peluuttaan junnuja pakistossa. Ehkä selvisivät vähemmällä loukkaantumisten suhteen. Tappara lisäsi siirtorajalla Addamon koska ilmeisesti näkivät tarvetta moiselle. Mielestäni moni (itseni mukaanlukien) kirjoitteli siirtorajalla tännekin että meidän puolustus on kapea poffeihin. Särkymisvaraa ei juuri ollut. Se oli meidän akilleen kantapää ja imho siihen olisi pitänyt tuoda vahvistusta.

Haluan ehdottomasti omille junnuille lisää vastuuta mutta kovaan playoff-rypistykseen pitäisi olla valmiita pelimiehiä jos junnut ei jollain tavalla selkeästi osoite kykenevänsä kantamaan poffeissa runkosarjan aikana. Mielestäni meidän pakkijunnut ei sitä osoittaneet.
Olen varsin tietoinen että iso osa foorumista halusi pakin tänne vielä. Niin minäkin. Siihen ei silti kaaduttu. Mun mielestä huonoja tekosyitä
 
Olen varsin tietoinen että iso osa foorumista halusi pakin tänne vielä. Niin minäkin. Siihen ei silti kaaduttu. Mun mielestä huonoja tekosyitä
Niin, vaikea sanoa olisiko pakkihankinta kyennyt korvaamaan Kucerikin. Kuch pelasi erinomaiset playoffit ja siis tuskimpa olisi. Mutta ainakin pudotus Kucerikista junnuun (Soini/Niskanen) oli erittäin iso.

Monet sanoo ettei yhdellä pelaajalla ole isossa kuvassa merkitystä. Itse sanon että oli iso merkitys sodassa naapuria vastaan ja ainakaan 4 peliä putkeen ei oltaisi hävitty jos Kucerik olisi pysynyt kunnossa.
 
+ valmennukseen:
-erikoistilanteet
-reagoimattomuus, mm.Tapparan
kavennettua 3-2:een aikalisä??
Niin valmennus.. mikä siinä sitten on että huippuvalmentajista tulee Ilveksessä huonoja ?
Myrrä, Raipe, Pennanen, Jalonen, nyt Hölö. Kaikki ovat muualla vieneet joukkueensa vähintään finaaleihin. Ja joukkueita joiden ei pitänyt olla lähellekkään edes välieräjoukkueita.
Jos kerran joukkueen kasaaminen ei ole se ongelma vaan valmennus.
Selittäkää joku minulle tämä niin lupaan ostaa sen vastauksen.

Myrrän potkujakin seliteltiin sillä ettei taidot riitä viemään Ilvestä finaaleihin.. no riitti viemään KooKoon. Pennanen petti täysin.. no nyt on taas Maailmanmestari.
Raipe vei surkean välikausitepsin finaaleihin ja myöhemmin Saipan.
Niemelä vei Pelsut kaksi kautta putkeen finaaleihin.

Oliko näillä kaikilla sitten vaan hyvät valmennustiimit ?
 
Viimeksi muokattu:
Niin valmennus.. mikä siinä sitten on että huippuvalmentajista tulee Ilveksessä huonoja ?
Myrrä, Raipe, Pennanen, Jalonen, nyt Hölö. Kaikki ovat muualla vieneet joukkueensa vähintään finaaleihin. Ja joukkueita joiden ei pitänyt olla lähellekkään edes välieräjoukkueita.
Jos kerran joukkueen kasaaminen ei ole se ongelma vaan valmennus.
Selittäkää joku minulle tämä niin lupaan ostaa sen vastauksen.

Myrrän potkujakin seliteltiin sillä ettei taidot riitä viemään Ilvestä finaaleihin.. no riitti viemään KooKoon. Pennanen petti täysin.. no nyt on taas Maailmanmestari.
Raipe vei surkean välikausitepsin finaaleihin ja myöhemmin Saipan.
Niemelä vei Pelsut kaksi kautta putkeen finaaleihin.

Oliko näillä kaikilla sitten vaan hyvät valmennustiimit ?
Ja tämähän voisi viedä vaikka pidemmällekin.

Marneri oli sylkykuppina Torontossa, mutta toisessa ympäristössä loistikin pudotuspeleissä.

Olisiko koko organisaatiossa kehitettävää, eikä vain rosteri ja valmennus?

Mutta se siitä. Menee niin ohi ketjun aiheen, että seuraavat vastaukset, vaikka Ilveksen valmentajisto ja johto- ketjuun.
 
Sitten vielä et surkutellaan et pakit ei riittänyt.

Tämmönen rosteriruikutus antaa ikäänkuin luvan esim. Soinin suorittaan nähdyllä tavalla poffeissa.

Ei saakeli Soini ei ole niin huono pelaaja.

Ennemminkin pitäisi miettiä syitä miksi Soini ja yleensä iso osa Ilveksen pelaajista ei suorita läheskään parhaalla tasollaan poffeissa tai ainakaan siinä kohtaa poffeissa kun sarja kääntyy toiseen suuntaan.

Itse ajattelen oon ajatellut viimeiset 5 kautta että meidän rosteri ei todellakaan ole esittänyt läheskään parastaan yli 50%:ssa otteluissa siinä sarjassa, missä ollaan tiputtu.

Mä suostun sitten menee rosterin taakse, kun näen sarjan, missä näen vastustajan olevan selkeästi parempi ja yksinkertaisesti niin hyvä, ettei Ilveksen rosterilla ollut vaan palaa vastata vastustajan hyvyyteen.

Sellaiselle vastustajalle Ilves ei ole kertakaan hävinnyt viimeisen viiden kauden aikana pleijareissa mun mielestä.
 
Niin valmennus.. mikä siinä sitten on että huippuvalmentajista tulee Ilveksessä huonoja ?
Myrrä, Raipe, Pennanen, Jalonen, nyt Hölö. Kaikki ovat muualla vieneet joukkueensa vähintään finaaleihin. Ja joukkueita joiden ei pitänyt olla lähellekkään edes välieräjoukkueita.
Jos kerran joukkueen kasaaminen ei ole se ongelma vaan valmennus.
Selittäkää joku minulle tämä niin lupaan ostaa sen vastauksen.

Myrrän potkujakin seliteltiin sillä ettei taidot riitä viemään Ilvestä finaaleihin.. no riitti viemään KooKoon. Pennanen petti täysin.. no nyt on taas Maailmanmestari.
Raipe vei surkean välikausitepsin finaaleihin ja myöhemmin Saipan.
Niemelä vei Pelsut kaksi kautta putkeen finaaleihin.

Oliko näillä kaikilla sitten vaan hyvät valmennustiimit ?
Ai että Ilveksen päävalmentajiksi tullessaan Jalonen, Myrrä ja Helminen olivatkin jo huippuvalmentajia. Nyt on kyllä kaikki kuultu.
 
Nimenomaan juuri näin. Johdettiin sarjaa 2-0. Viimeinen matsi voitettu 6-0 ja kolmas matsikin pelillisesti oltiin edellä.

Ni perkele, millä vitun järjellä tuo sarja hävittiin johonkin rosteriin.

Kyllä se sarja hävittiin kupolin sisällä.
Ei hävitty rosteriin. Toki epäilemättä se materiaaliero oli vahvasti naapuriin suuntaan. On se nyt vähän eri onko siellä Kos, Török ja Henman kärkilaitureina vai Rautiainen, Tanus ja Blichfeld. Tai, että onko Pelli toinen ylivoimapuolustaja siinä missä Tapparalla oli Brickley ja Matinmikko (Jokipakan lisäksi).

Siltikin samaa mieltä, että meidänkin rosterilla olisi ollut tuo sarja voitettavissa ja eihän siihen olisi tarvinnut kuin kaivaa pari noista tiukoista peleistä. 3/4 Tapparan voitoista oli maalin pelejä ja yksi jatkoajalla.

Tapparalta oli hyvä veto vetää vain kuudella, kun Juolevi tippui. Eikä väkisin pakottaa junnua seiskaksi. Murskatappiossa me tehtiin se virhe ja Soini pelasi. Sitten Utunenkin tippui niin oli pakko toki vetää kuudella, mutta Soinia ei väkisin peluutettu ja Niskanen hoisi hyvin tuon yhden paikan.
 
Ai että Ilveksen päävalmentajiksi tullessaan Jalonen, Myrrä ja Helminen olivatkin jo huippuvalmentajia. Nyt on kyllä kaikki kuultu.
Ehkä ilves onkin se yhteinen tekijä joka luo valmentajasta huipun?
 
Ai että Ilveksen päävalmentajiksi tullessaan Jalonen, Myrrä ja Helminen olivatkin jo huippuvalmentajia. Nyt on kyllä kaikki kuultu.
En minä niin kirjoittanut. Emme koskaan saa tietää olisiko Ilves Myrrän johdolla pärjännyt paremmin mitä Pennasen. KooKoon Myrrä myöhemmin finaaleihin vei.

Kysymys kuului että onko meillä oikeasti ollut huonoja valmentajia ?

Helmisen kohdalla tarkoitin apuvalmentajajaksoa.

Enkä väitä mitään. Esitin kysymyksen.
Pahoittelut.. palaan ketjun aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei hävitty rosteriin. Toki epäilemättä se materiaaliero oli vahvasti naapuriin suuntaan. On se nyt vähän eri onko siellä Kos, Török ja Henman kärkilaitureina vai Rautiainen, Tanus ja Blichfeld. Tai, että onko Pelli toinen ylivoimapuolustaja siinä missä Tapparalla oli Brickley ja Matinmikko (Jokipakan lisäksi).
Miksi jätit 54 pistettä toissa kaudella tehneen Lööken pois kärkilaitureista?

Kärkisentterit Ipa taas paperilla sitten veikin. Harmi vaan että Mäntykivi oli aivan kohmeessa.
 
En minä niin kirjoittanut. Emme koskaan saa tietää olisiko Ilves Myrrän johdolla pärjännyt paremmin mitä Pennasen. KooKoon Myrrä myöhemmin finaaleihin vei.

Kysymys kuului että onko meillä oikeasti ollut huonoja valmentajia ?

Helmisen kohdalla tarkoitin apuvalmentajajaksoa.

Enkä väitä mitään. Esitin kysymyksen.
Pahoittelut.. palaan ketjun aiheeseen.
Kyllä kirjoitit. Miten huippuvalmentajista tulee Ilveksessä huonoja ottaen esimerkeiksi mm. Jalosen, Myrrän ja Helmisen. Jos taas Helmisen apuvalmentajastinttiä tarkoitit, niin millä mittareilla se oli juurikin Helmisen osalta huono, kuten väitit?
 
Miksi jätit 54 pistettä toissa kaudella tehneen Lööken pois kärkilaitureista?

Kärkisentterit Ipa taas paperilla sitten veikin. Harmi vaan että Mäntykivi oli aivan kohmeessa.
Kohme on sinänsä hämmentävää. Tarkoitan sitä että jotenkin tuntuu että meillä usein tärkeeseen rooliin hankittuja pelaajia tuppaa oleen kohmeessa poffeissa. Tällä kaudella Mäntykivi tosiaan oli kohmeessa, toki oli oikeestaan koko kauden.

Itsensä ylittäjiä onkin sitten vähemmän nähtävissä. Johansson koko kauden ja Kucerik poffeissa mielestäni tähän kategoriaan.

Toki Rautiainen esim taisi naapurista alisuorittaa poffeissa mutta sitten moni muu oli ainakin tasollaan tai ylisuoritti.

Ylisuorittajat voi varmaan olla kauden aikaan kehittyneitäkin ja sitten alisuorittajat taantuneita. Kehittyneisiin laskisin ainakin Törökin. Alisuorittaneista/taantuneista on helppoa nimetä Pelli. Nättinen oli pettymys jo edelliskaudella mutta onnistui taantumaan vielä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös