Tässä on mun mielestä ihan todella paljon ”oletuksia”, jotka ovat aika hataralla pohjalla. Päkkilä on ennen viimeistä peliä ollut selvästi Gregoiren edellä peluutuksissa, ja samoin Baun. Miksi se olisi juuri pitkään näyttöjä Ilveksen paidassa antanut Päkkilä, joka lähtisi? Ennen Meskasen paluuta mitään erityistä ylitarjontaa ei muutenkaan ole.
Miksi Bau olisi hyvä aihio kolmosen keskelle ensi kaudelle? Tämä kiinostaa ihan aidosti, kun itselleni on täysi mysteeri omaako Bau kiekollisesti läheskään tarpeeksi ominaisuuksia ollakseen edes liiga-tason nelossentteri huippujoukkueessa. Nythän Bau on kentällä enemmänkin selviytymässä, ja selviytyy ihan ok. Vahvuudet ovat kohtuullinen pelinluku, aloitustaito ja kyky käyttää mailaa fiksusti puolustuspäässä. Itse en näe Baussa läheskään sitä potentiaalia, mitä osa palstalaisista, vaikka vilpittömästi toivon onnistumista.
Baun kanssa samaan koriin valahtaa myös SaVi, joka on viime pelit vetänyt ihan hyvin kolmosen keskellä. Myöskään Virtasella ei ole lähtökohtaisesti ainakaan tällä hetkellä mitään vahvuutta joka puhuisi sen puolesta, että pystyisi kantamaan hyökkäävän ketjun roolin kärkijoukkueessa. Toivottavasti tässäkin olen väärässä.