Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Henkilökohtaisesti olen todella innoissani, että Mäntykivi jatkaa meillä. Olin aivan satavarma, että joku tekee NHL-sopimuksen meidän viime kevään parhaan pelaajan kanssa, joka Konnan sijasta pyöritti playoffseissa ykkösylivoimaa.

Mäntykivi on puhdasverinen taitosentteri, joka on palstalla jäänyt yllättävän pienelle huomiolle ottaen huomioon viime kevään peliesitykset. Matias pelasi Myrrän alaisuudessa sentterinä, mutta ilmeisesti viime kaudella ei riittänyt Pendon silmissä tuohon rooliin.

Tahdon uskoa, että Palve, Kodytek ja Mäntykivi muodostavat ensi kaudella sentterikolmikon, jonka ympärille Ilves saa rakennettua kolme erittäin vahvaa hyökkäysketjua.
Eiköhän syy Männyn laiturikomennukseen ole huono aloitus%, Myrrä sitä katsoi läpi, Pendo ei. Toissakaudella se oli 44% ja viimekaudella 41%.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 734
Henkilökohtaisesti olen todella innoissani, että Mäntykivi jatkaa meillä. Olin aivan satavarma, että joku tekee NHL-sopimuksen meidän viime kevään parhaan pelaajan kanssa, joka Konnan sijasta pyöritti playoffseissa ykkösylivoimaa.

Mäntykivi on puhdasverinen taitosentteri, joka on palstalla jäänyt yllättävän pienelle huomiolle ottaen huomioon viime kevään peliesitykset. Matias pelasi Myrrän alaisuudessa sentterinä, mutta ilmeisesti viime kaudella ei riittänyt Pendon silmissä tuohon rooliin.

Tahdon uskoa, että Palve, Kodytek ja Mäntykivi muodostavat ensi kaudella sentterikolmikon, jonka ympärille Ilves saa rakennettua kolme erittäin vahvaa hyökkäysketjua.
Itse olen myös innoissani, että Mänty katkaa meillä, koska potentiaalia on. Ehkä haasteena on ollut epätasaisuus. Osan kautta vetää huipputasolla, mutta välillä katoaa kuvasta. Lisäksi välillä pelaa vähän arkaillen. Toivotaan, että Mänty jatkaa viime kevään moodissa, mutta itse olen kuitenkin hiukan skeptinen sen suhteen, että nousee kärkiketjujen tasolle. Kyllähän viime kauden alla villeimmät olivat jo nostamassa liigan ykkössentteriksi ohi Lehterän. Loppujen lopuksi pisteiden valossa ei tapahtunut mitään kehitystä edelliseen kauteen. Odotukset itselläni ovat enemmänkin 3 ketjun keskellä tai laidassa. Toki jos viime kevään taso löytyy heti, niin sittenhän pullat ovat hyvin uunissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: #68

Matoash

Luottopelaaja
Viestejä
4 057
Täälläkin monien unelmissa ollut Malte Strömwall on Sport-Expressin mukaan siirtymässä ensi kaudeksi KHL kentille. Eipä tarvitse siis tästäkään enään haaveilla :confused:

En löytänyt ruotsinkielistä uutista, mutta klikki-Leijonat.com kurasivusto tästä uutisoi

 

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
262
Urheilucastista ja Seppäsestä voi olla mitä mieltä tahansa (itse diggaan päivä päivältä enemmän...), mutta siinä sanottiin Venäjälle lähtijöistä aika osuvasti, tyyliin: "Aika helvetisti pitää olla ulosotossa tavaraa, että sinne lähtee rahojen perässä".
Eikö tämän kommentin sanonut ainakin Tommi Niemelä siinä jaksossa, jossa vieraili urheilucastissa. Ja näinhän se on.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 160
Eikö tämän kommentin sanonut ainakin Tommi Niemelä siinä jaksossa, jossa vieraili urheilucastissa. Ja näinhän se on.
Juu, en muista kuka sen sano, mutta castissa aiheesta oli sopu - sama sopu, mikä itellä. Eli siinä kohtaa oma moraali voi tän asian suhteen joustaa, jos olet AIVAN TOTAALISEN KUSESSA.
 

Valker

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
En löytänyt ruotsinkielistä uutista, mutta klikki-Leijonat.com kurasivusto tästä uutisoi
En mäkään löytänyt (enkä kyllä etsinytkään) mitään ruotsiksi, mutta Leijonat.com viittaa tähän:

 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 262
Noniin.
Pienellä sisäpiiri huhulla ilves hakee joukkueeseen vielä yhtä sentteriä. Tarkoittaisiko se sitä että mänty ja virtanen olisi alustavasti laidoilla vai että gregoire jäisi vähä niinkun vara pelaajaksi niin siitä en tiedä mutta sentteriä tillu vielä hakee
Tämä ei yllätä yhtään mikäli paikkansa pitää. Otan silti pienellä varauksella tämän huhun. :D

Siirrän keskustelun tänne scouttaus ja mutuilu ketjulle ettei täyty kokoonpanoketju tällä spekuloinnilla.

Voisi kuvitella, että katseet on suunnattu Pohjois-Amerikan suuntaan.
Itse oletan Ilveksen aloittavan kauden tällä ryhmällä.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
Mielestäni on koko ajan ollut selvää, että sentteri vielä tarvitaan. Gregoire on laitahyökkääjä nelosketjuun ja äärimmäisessä hätätilanteessa sentteri sinne. Ei mitenkään koko kauden mitalla.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 152
Mielestäni on koko ajan ollut selvää, että sentteri vielä tarvitaan. Gregoire on laitahyökkääjä nelosketjuun ja äärimmäisessä hätätilanteessa sentteri sinne. Ei mitenkään koko kauden mitalla.
Tämä huhu kuulostaa siltä, että Tillu on yhdessä Pendon kanssa kesämökillä spekuloinut, että miltä kokonaisuus vaikuttaa. Pystyykö Palve ja Kodytek kantamaan tuloksentekovastuun, onko Mäntykivestä sentteriksi, onko Virtanen mahdollinen kolmosen sentteri, onko Gregoire sentteri vai käyttökelpoinen nelosen voimalaituri. Katseltu vähän videoita ja lopulta tultu pikkutunneilla siihen johtopäätökseen, että lähdepäs Tillu vielä markkinoille.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 227
Muutamat vapaat sentterit Elitesta:


(Saanut kyllä offerin Floridalta, mutta ei tietoa onko hän sitä hyväksynyt, huhuttu Ruotsiin?)




En nyt sen kummemmin taustoja katsellut, mutta antaa vähän osviittaa Eurooppalaisista senttereistä markkinoilla. P-Amerikkalaisia senttereitä en nyt tähän listannut.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Onko se Kodytek vielä ollut Suomessa? Minkähänlaista sentteriä Tillu mahtaa hakea, "kahdensuunnan" sentteriä alemmas vai sitten jotain 300k pelimiestä kantamaan hyökkäysvastuuta enemmänkin.
 

Ilves fan

Luottopelaaja
Viestejä
1 107
Muutamat vapaat sentterit Elitesta:


(Saanut kyllä offerin Floridalta, mutta ei tietoa onko hän sitä hyväksynyt, huhuttu Ruotsiin?)




En nyt sen kummemmin taustoja katsellut, mutta antaa vähän osviittaa Eurooppalaisista senttereistä markkinoilla. P-Amerikkalaisia senttereitä en nyt tähän listannut.
Heponiemi olis kyllä älyttömän mielenkiintonen nähä taas tampereella!
 

Ilves fan

Luottopelaaja
Viestejä
1 107
Muutamat vapaat sentterit Elitesta:


(Saanut kyllä offerin Floridalta, mutta ei tietoa onko hän sitä hyväksynyt, huhuttu Ruotsiin?)




En nyt sen kummemmin taustoja katsellut, mutta antaa vähän osviittaa Eurooppalaisista senttereistä markkinoilla. P-Amerikkalaisia senttereitä en nyt tähän listannut.
Heponiemi olis kyllä älyttömän mielenkiintonen nähä taas tampereella!
 
Ylös