Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Ei kai Ilves olisi niin typerä että menisi kärkikenttiin. Vähän kuin tappara hankkisi Liedeksen kärkiketjuihin.

No toivottavasti ei ole.

Itsehän en usko että Ilveksen kolme oikeaa laitaa on Ikonen - Räty/samantasoinen kaveri - Meskanen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Tulee myös mieleen, että jos Meskanen olisi tulossa ensi kaudeksi, niin luulisi, että mies olisi haluttu ja siten ehkä myös saatu täksi loppukaudeksi. Joo, puhuttiin, että SaiPa pyysi mottipäistä, mutta en kuullut mistään, että Ilveksellä olisi ollut mitään sutinaa loppukaudeksi SaiPaan jääneen Meskasen suuntaan.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 839
Ei Meskanen kolmoskenttään tänne tulisi vaan kärkikenttiin. Eli lienee Rädyn "paikko", jos tulee.

En kyllä usko, enkä toivokkaan.
Uskon ja toivon, että Tillulla on sen verta ammattitaitoa, ettei puhu Meskasesta ja Rädystä edes samassa lauseessa. Kiva homma että Ville on tehnyt maaleja, mutta ei todellakaan ole kärkikenttien kaveri.
 

parkano79

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
708
Suomi - X - Ikonen
X - "Kodýtek" - Nyman
Könönen - Tikka - Mänty
Ruokonen (?) - Bau / Virtanen - "Mese"

Ei tuo Mese kyllä tuonne oikealle tahdo asettua, mielummin itse katselen Nymania tuolla kärkiketjuissa, kuin Meskasta.

*Hahmotelma näyttää nyt muutenkin aika hölmöltä, mutta kunhan pohdin tämän kautta Meskasen paikkaa

Kaiketi myös Räty mahtuu rosteriin
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 737
Mä en jotenkin myöskään saa Meskasta kokoonpanoon. Tuo Könönen on paljon vahvempi huhu, hän tuskin tulee nelosen laitaan. Nymanille myös top-9 rooli ens vuonna. Sen lisäks siellä on Suomi, Iksa ehkä Räty ja Haapala tai korvaaja. Siinä on jo 6 laituria kolmeen yläkenttään. Kukaan mainitsemistani nimistä istutetaan neloseen, en edes maininnut Päkkilää joka ansaitsisi otteidensa puolesta myös sieltä paikan.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 757
Meskanen on mielestäni keskitason ja sitä alempien joukkueiden maalipyssy. Varmaan ihan kiva jätkä ja niin, mutta ei hänen peli kyllä riitä nykypäivän Ilvekseen kärkikenttiin ja alempana hän ei sellainen rouhija ole josta jotain hyötyä olisi. Voisi olla vaikkapa Ässille ihan hieno palanen. Tai Kerholle. Mutta jos Ilvekseen tulee ensi kaudeksi niin tottakai toivon kaikkea hyvää ja parasta onnistumista.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 641
Meskanen on mielestäni keskitason ja sitä alempien joukkueiden maalipyssy. Varmaan ihan kiva jätkä ja niin, mutta ei hänen peli kyllä riitä nykypäivän Ilvekseen kärkikenttiin ja alempana hän ei sellainen rouhija ole josta jotain hyötyä olisi. Voisi olla vaikkapa Ässille ihan hieno palanen. Tai Kerholle. Mutta jos Ilvekseen tulee ensi kaudeksi niin tottakai toivon kaikkea hyvää ja parasta onnistumista.
Kannattaa muistaa millaisissa joukkueissa Mese on nyt pelannut. Kokonaisvaltainen pelaaminen on mennyt aimo harppauksia eteenpäin ja onhan nuo maalimäärät erinomaisia.

Enkä nyt koe että meillä pitäisi kolmoskenttä olla jotain rouhijaosastoa. On siellä nytkin Mäntykiveä ja Nymania jne. En minäkään näe että Mese olisi meille suoraan kärkiketjun jätkä mutta kolmosketjun laitaan oikein hyvä, kokenut ja ennen kaikkea maalintekoon pystyvä pelaaja.

Itse olen aika paljon seurannut Mesen otteita kun täältä lähti ja on nykyään ihan eri pelaaja. Paljon riippuu myös mitä Tillu on suunnitellut ”kärkikenttiin”. Toivottavasti ainakin Haapaln jatkon..
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 802
Juu ei kiitos Meskanen. Ei kuulu mestaruudesta taistelevan joukkueen mukaan.
Meillä on joutavampia pelaajia nyt tappelemassa kannusta.
Itse haluan liputtaa omia kasvatteja.
Maalimäärä tämän kauden saipassa kunnioitettava.
Supin kanssa ensikauden laituripari kakkosvitjaan?
Itse en lämpiä näille ”itse” scoutatuille ulkkisenttereille sitten yhtään.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 757
Kannattaa muistaa millaisissa joukkueissa Mese on nyt pelannut. Kokonaisvaltainen pelaaminen on mennyt aimo harppauksia eteenpäin ja onhan nuo maalimäärät erinomaisia.

Enkä nyt koe että meillä pitäisi kolmoskenttä olla jotain rouhijaosastoa. On siellä nytkin Mäntykiveä ja Nymania jne. En minäkään näe että Mese olisi meille suoraan kärkiketjun jätkä mutta kolmosketjun laitaan oikein hyvä, kokenut ja ennen kaikkea maalintekoon pystyvä pelaaja.

Itse olen aika paljon seurannut Mesen otteita kun täältä lähti ja on nykyään ihan eri pelaaja. Paljon riippuu myös mitä Tillu on suunnitellut ”kärkikenttiin”. Toivottavasti ainakin Haapaln jatkon..
Itselläni on vähän seuraaminen jäänyt myönnettävästi pienemmälle Mesen suhteen, ehkä liikaa kummittelee se viime keikka Ilveksessä. Mutta siis, jos Mese on itse tyytyväinen ja motivoitunut kolmosketjuun Ilveksessä ja pystyy oman ruutunsa myös puolustussuuntaan hoitamaan niin ehkä se voisi toimia. Ikänsä puolesta Mese on tosiaan peliemiehen parhaassa iässä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 077
Kyllähän Mese kannattas kotiuttaa asap.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 227
theZ on kyllä Jatkoajassa ihan kunnon syväkurkku, eli ei nyt heti ammuta alas

Jos tulee niin sitten tulee muttei kyllä kärkikenttään/kenttiin ja toisaalta Meskasen varaan ei todellakaan voi laskea yksin "maalintekijän" -viittaa.
theZ lisäsi:

"Meskasen ja Koskelan välit on noussut kaikkien kohdalla esiin joilta olen tietoja saanut joten pakko kai se on uskoa että jotain henkilökemioissa on ainakin ollut. Sikäli vaikka lähteeni olisi oikeassa niin se ei tarkoita, että "punakoneella" olisi väärää tietoa välttämättä ollut vaan ainoastaan tehnyt liian rajun tulkinnan. Jos taas Meskanen ei Ilvekseen mene niin silloin olin lähteineni yksinkertaisesti väärässä. Jätän tietysti sen mahdollisuuden, että lähteelläni on väärää tietoa mutta oma arvaus eri henkilöiltä kysyttyäni on, että riidat(?) on sovittu ja Meskanen Ilveksessä pelaa. Se miksei Meskanen keväällä siirtynyt Liigassa mihinkään voi johtua myös siitä, että ei halunnut loppukaudeksi eri seuraan ja Ilvekseen ei syystä tai toisesta vielä täksi kaudeksi mahtunut. Faktana en tätä tosiaan julista mutta sen verran vahva huhu että nostetaan nyt esille vaikka en Friends&Burgersissa Nokia Arenalla ole puoleen vuoteen käynyt."
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Miksi ilmeisesti niin ikään kalliit Sportin ruotsalaiset menivät kuin kuumille kiville Ruotsiin/Sveitsiin ja Meskanen jatkaa edelleen Lappeenrannassa? Kaikki osaavat lukea tilastoista maalimäärät, joten ehkä se Meskasen kokonaisvaltainen pelaaminen ei todellisuudessa ole juuri mennyt eteenpäin, eikä mies ole yhtä arvokas kuin pelkkä maalitilasto näyttää.

Tykkään persoonasta ja osaa tehdä maaleja, mutta en näe mitenkään huippujoukkueen kärkiketjujen laiturina.

(Ei tietenkään tarkoita, etteikö Meskasenkin kanssa voisi menestyä).
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 802
Mutta siis, jos Mese on itse tyytyväinen ja motivoitunut kolmosketjuun Ilveksessä ja pystyy oman ruutunsa myös puolustussuuntaan hoitamaan niin ehkä se voisi toimia.


Muistetaan että viime keväänä melko yleisesti kirjoiteltiin että konnalle voi sopparia tarjota jos on motivoitunut kolmossenan pienempään rooliin.
(Onneksi ei ollut!)
Meidän nykyjoukkueesta tuskin kukaan olisi päässyt lähellekään mesen maalimäärää saipan paidassa.
Itse toivon ettei esim nymanin suhteen tehdä odeneita ta mäntykiviä ja sovitella isoon rooliin vaan on lähtökohtaisesti ”haastaja”.
Toinen liigakausi on totutusti monelle haastava.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 641
Miksi ilmeisesti niin ikään kalliit Sportin ruotsalaiset menivät kuin kuumille kiville Ruotsiin/Sveitsiin ja Meskanen jatkaa edelleen Lappeenrannassa? Kaikki osaavat lukea tilastoista maalimäärät, joten ehkä se Meskasen kokonaisvaltainen pelaaminen ei todellisuudessa ole juuri mennyt eteenpäin, eikä mies ole yhtä arvokas kuin pelkkä maalitilasto näyttää.

Tykkään persoonasta ja osaa tehdä maaleja, mutta en näe mitenkään huippujoukkueen kärkiketjujen laiturina.

(Ei tietenkään tarkoita, etteikö Meskasenkin kanssa voisi menestyä).
Markkanen kuuleman mukaan pyysi melko mottipäistä summaa Mesestä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Markkanen kuuleman mukaan pyysi melko mottipäistä summaa Mesestä.

Juu, siksi lisäsin tuohon, että ilmeisesti niin ikään kalliit. Erinäisten tietojen mukaan Sportin ruotsalaiset menivät mottipäisillä tarjouksilla ulkomaille. Meskasesta pyydettiin jotain, mikä oli Liiga-seuroille liikaa, mutta Liiga-seurat eivät pystyneet yhtään kilpailemaan Sportin tähtipelaajista. Miksi Meskanen ei kelvannut myyjän markkinoilla ulkomaille?

Voihan tässä toki olla taustalla jotain muutakin, mutta mielestäni tämäkin vihjaa siihen suuntaan, ettei Meskasta pidetä ilmeisestä maalintekotaidostaan huolimatta ykköskorin pelaajana.
 
Ylös