Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Toisaalla julkaistaan eliittitason laituria.

Ilveksen nuori somekaarti julkaisee jonkun juhannus hassuttelu tiktok haasteen.

Mun juhannusjuomaksi valikoituukin AleCogin ja Hartwallin harmaan sijaan Tapsa ja Gambina, hyvää jussia :)
Siis säkö et ota Curacaoo?

Kummelit sikseen: meillä on mun mielestä ihan ok tilanne, koska meillä on keskikaista nyt hyvällä mallilla. Tottakai vasen laita on epäilyksiä herättävä, jos sillä kauteen lähdetään, mutta kauden aikana onneksi laitureita on saatavilla, kun huomataan, ettei tuo nykyinen riitä.

Haapalan menetys kyllä harmittaa isosti, jos niin käy.

Siitä samaa mieltä ylempien kanssa, että valitettavan vähän on Ilves-kasvatteja, Ilves-henkisiä tai pitkään täällä viihtyneitä.

Jos se Haapalan soppari Tapuun on pidempi kuin 1+1, niin menköön. Meillä on edelleen se tilanne, että tarvitaan yksi mitat täyttävä vasen laituri. Kunhan tulee viimeistään alkusyksystä, niin ok.

Joukkueeseen on sainattu hemmetin kova sentterinelikko, joka on helppo roolittaa. Maalivahdit ja pakisto kunnossa, laitoihin hankittu lisää liikettä ja vakaita Liigatason suorittajia. Toi on niin lähellä sarjan parasta kokonaisuutta, että odotellaan rauhassa.

Niin kauan tämä on ymmärrettävää ja jopa hyväksyttävää, kun lähtenyttä seuralegendaa ei edes yritetä paikata. Vasemmalla laidalla on iso, Haapalan kokoinen aukko.

Meillä on tuolla koossa vitunmoinen muukalaislegioona, jossa Ilveksiä ovat seuran ruotsalaiset ja Parikka. Vasemman puolen pistemiehiä saa rosterista etsiä tiheämmällä kammalla kuin järkeviä ihmisiä persujen puoluekokouksesta.

Huolestuneena seuraan kehitystä, jossa yli puolelle joukkueesta nimi Niilo Tammisalo ei sano mitään.
Toi korvausperiaate on jo moneen kertaan toistettu melko aukolliseksi ja ketjunumerointikin on aika kaukana mustavalkoisesta. Vaikka itsekin kriittisesti ylempänä suhtauduin niin se on lähinnä ärtymystä siitä, että tässä liikkuu pelaajia jotka sopisi hienosti myös meidän palettiin ja jos menee muihin Liiga seuroihin niin olisi myös realistisesti saatavilla tänne.

Jos nyt mietitään hyökkäystä kokonaisuudessa niin onhan tämä pohja varmaan jopa historian kovin Ilveksessä. Meillä on Liigan paras sentteri Mäntykivi (lasken muuten hänetkin Ilvekseksi vaikka en ota tuohon seuran mies hömpötykseen kantaa mistä jaksoit kirjoittaa rivitolkulla, mielestäni väsynyt aihe), meillä on toinen kärkisentteri Jasek ja kolme kärkitason laituria. Sen lisäksi on kolme puoli pistettä per peli (joskus aikoinaan tämä 0.5ppg oli hyvän pelaajan standardi) viime kaudella tehnyttä laituria sekä kaksi varsin hyvää kahden suunnan sentteriä.

Onhan palikat on jo nyt erittäin hyvin kunnossa. Sinällään hauska jos Svejkovsky tai Lööke esimerkiksi olisi lefti niin tuskin maalattaisiin näin tummia pilviä vaan luotettaisiin tähän ja kakkoseen voisi oikeastaan kokeilla ihan ketä vaan Török/Engberg/Ratinen kolmikosta. Vesalaiselle tai Haapalalle olisi kuitenkin tällä hetkellä löytynyt erittäin hyvin paikka ja olisin kyllä itse mieluusti nähnyt Ilveksen heistä taistelevan.

Kokonaistilanne on kuitenkin aivan naurettavan paljon parempi kuin täältä voisi lukemalla päätellä.

Viimeksi muokattu:
vaikka en ota tuohon seuran mies hömpötykseen kantaa mistä jaksoit kirjoittaa rivitolkulla, mielestäni väsynyt aihe

Otan kiinni vain tähän, koska koen turhaksi vastata viestiin, jos vuodatukseni pääaihe sivuutetaan kylmästi sulkumerkkeihin hukutettuna.

Miksi me nostamme paitoja kattoon? Miksi me aateloimme legendoja? Miksi me hurraamme seisaaltaan Raipelle, Eemelille tai Iksalle? Miksi minä itkin, kun Lasse hyvästeli kannattajat?

Ilmeisesti olen vain väsynyt mies.

Toi korvausperiaate on jo moneen kertaan toistettu melko aukolliseksi ja ketjunumerointikin on aika kaukana mustavalkoisesta. Vaikka itsekin kriittisesti ylempänä suhtauduin niin se on lähinnä ärtymystä siitä, että tässä liikkuu pelaajia jotka sopisi hienosti myös meidän palettiin ja jos menee muihin Liiga seuroihin niin olisi myös realistisesti saatavilla tänne.

Jos nyt mietitään hyökkäystä kokonaisuudessa niin onhan tämä pohja varmaan jopa historian kovin Ilveksessä. Meillä on Liigan paras sentteri Mäntykivi (lasken muuten hänetkin Ilvekseksi vaikka en ota tuohon seuran mies hömpötykseen kantaa mistä jaksoit kirjoittaa rivitolkulla, mielestäni väsynyt aihe), meillä on toinen kärkisentteri Jasek ja kolme kärkitason laituria. Sen lisäksi on kolme puoli pistettä per peli (joskus aikoinaan tämä 0.5ppg oli hyvän pelaajan standardi) viime kaudella tehnyttä laituria sekä kaksi varsin hyvää kahden suunnan sentteriä.

Onhan palikat on jo nyt erittäin hyvin kunnossa. Sinällään hauska jos Svejkovsky tai Lööke esimerkiksi olisi lefti niin tuskin maalattaisiin näin tummia pilviä vaan luotettaisiin tähän ja kakkoseen voisi oikeastaan kokeilla ihan ketä vaan Török/Engberg/Ratinen kolmikosta. Vesalaiselle tai Haapalalle olisi kuitenkin tällä hetkellä löytynyt erittäin hyvin paikka ja olisin kyllä itse mieluusti nähnyt Ilveksen heistä taistelevan.

Kokonaistilanne on kuitenkin aivan naurettavan paljon parempi kuin täältä voisi lukemalla päätellä.
Kaikki tästä allekirjoitettavissa. Mukava nähdä kirjoituksia, joissa ymmärretään, kuinka hyvällä mallilla joukkueen rakennus on, eikä kaikkea energiaa ole suunnattu siihen yhteen aukkoon niin kuin se olisi kaiken määrittävä heikkous ja kaikki muu sitten jotain itsestäänselvyyttä. Tämä vasemman laidan puuttuva palanen on saamassa aivan naurettavat mittasuhteet, vaikka myös mä sitä olen useammassa tekstissä kaivannut.

Ihan kärkiheppa-/heppoja ollaan ja selkeät vuotokohdat vähissä verrattuna muihin. Ja kun kirjoitin alussa, että kaikki tästä allekirjoitettavissa, niin tarkoitan tosiaan myös niitä kohtia, joissa kaipasit vielä sitä kovan luokan vasenta laitaa. Kuten jo tuli ilmi, niin sellaista kaipaan itsekin. Mä en kuitenkaan usko, että Ilveksen mestaruusmahdollisuuksiin vaikuttaa merkittävästi tai ollenkaan se, että lähdetäänkö liikkeelle tällä ja hankitaan sitten kauden aikana tarpeeseen(koska laitureita kyllä löytyy), vai isketäänkö kiinni jo nyt. Toki mulle kävis mainiosti, että tässä vielä hankittaisiin yksi laatupelaaja ennen kauden alkua ja kauden aikana lisää :)

Otan kiinni vain tähän, koska koen turhaksi vastata viestiin, jos vuodatukseni pääaihe sivuutetaan kylmästi sulkumerkkeihin hukutettuna.

Miksi me nostamme paitoja kattoon? Miksi me aateloimme legendoja? Miksi me hurraamme seisaaltaan Raipelle, Eemelille tai Iksalle? Miksi minä itkin, kun Lasse hyvästeli kannattajat?

Sattu nyt olemaan teikäläisen viesti joka osui lainaukseen, koska mainitsit Suomen jättämän aukon. Oli enemmänkin vastaus moneen ylempään viestiin. Pointti oli lähinnä siinä, että tässä yritetään kuitenkin päätavoitteena kasata mestaruusjengiä ja meillä on siihen aika kivat palikat jo tässä kohtaa pohjalla. Toi kasvatti yms, keskustelu on vain sellainen mihin itse en jaksa käyttää energiaa ja en nää edes kovin oleellisena tuon kanssa, että kasataan sitä jengiä joka vie meidät siihen ensimmäiseen mestaruuteen yli 40 vuoteen.

Eikös nää lähtökohtaisesti oo laitureita???
Tottakai, joku ajatuskatko/typo :D. Varmaan, kun aiemmin yleensä ollut siitä kärkisentteristä se puute.

Jatketaan vielä sen verran, että Haapala olisi kelvannut, jos saatavissa yhden kauden tai vaikka jollain 1+1-mallisella sopimuksella. Olisiko ollut? Sitä en tiedä. Vesalaisen olisin tietenkin kannattajana ottanut vastaan, mutta tietämättä saatavuutta ja hintaa kärkästä mielipidettä ei löydy.

Sehän nyt päivänselvää, että Ilveksellä ei ole tällä hetkellä kasassa lopullista rinkiä. Tuohon tulee lisää pelaajia viimeistään kauden aikana tai sekä ennen kauden alkua että kauden aikana. Aina ne kauden aikaiset haut eivät onnistu yhtä hyvin kuin viime kaudella, mutta voi tuohon nykyiseen kokoonpanoon silti mielessään asetella sitä tulevaa "svejkovskya" tai "klingbergiä", niin näyttää jo pirun hyvältä.

Tyytyväisyysmittari joukkueen rakennuksen suhteen on mulla kouluasteikolla juuri nyt jossain siellä kasin/kasiplussan maastossa. Vain siellä, koska vaatimustaso alkaa nyt olla jo aika korkealla.

Vasemmat laiturit on tällä hetkellä oikein hyvät, mutta ehkä tosiaan hieman liian tasaiset ja loukkaantumisia ei kestä, joilta ei ikävä kyllä oikein voi välttyä.

Lokakuuhun asti jos pääsisi ilman isompia loukkaantumisia, niin olisi jo ihan hyvin otantaa miten peli on rullannut ja silloin saattaa alkaa olla jo mahdollistaa irroittaa Klingbergin tapaan pelaajia joilla ei syystä tai toisesta ole kulkenut alkukausi seurassaan.
Toki tässä isossa roolissa nimenomaan tuo jos selvittäisiin kuivin jaloin loukkaantumisten suhteen.

Eihän yksi laatulohi pahaa tekisi tähän kesäksi jo, mutta silti mielestäni täällä hieman liikaa keskitytään nimenomaan Ratisen ykkösketjun rooliin (joka muuten pelasi erittäin hyvin siinä roolissa Tapparaa vastaan puolivälierissä), kun Török ja myös Engberg ovat kyllä tekijämiehiä ja pystyvät antamaan hyvin taustatukea tai olemaan samalla tai korkeammalla tasolla kuin Ratinen.

Hämmästyttää kyllä tämä parun määrä. Haapala on hyvä pelaaja, ja jollain tasolla edustaa tamperalaisuutta, sekä veijareita ja virtuooseja. Ei tuo kuitenkaan mikään peri-ilvesläinen ole. Vesalainen nyt vielä vähemmän, ellei nyt ajatella, että kotimaisuutta vaan perkele lisää.

Kaikki tietävät, että mikään vähän isomman budjet joukkue ei lähde kauteen 13 hyökkääjällä, joista kahdella ei ole liiganäyttöjä lainkaan. Eli täydennystä tulee varmasti. On tullut jokainen muukin kausi.

Kiire on kova, kitistään sitten, jos ennen kauden alkua ketään ei ole saapunut. Kukaan ei ole veriä seisauttanut.

Tapparan kärkisentteit ovat Keskinen ja Mattila. Kärppien Hirvonen ja Virta -Sexiwau tälle.

Ei mulla muuta kuin että tasan 13 hyökkääjää ja Ilves pelaa syksyllä kahta sarjaa eli särkymävaraa on YKSI pelaaja ja seuraava on joku junnuista,ei helvetti,ei jaksa,kattellaan.myöhemmin,aivan liian kapea rosteri kahteen sarjaan mutta kyllä tillu ja ripa tietää. Joo hyvä kun taas marraskuussa tulee joku mutta kun kausi alkaa elokuun lopussa. Suurseura Ilves toimii näin. Ei riitä suurin yleisömäärä liigassa,enempää ME emme voi tehdä. Hyvää juhannusta kaikille myös toimiston porukalle. Näillä mennään.

Huolestuneena seuraan kehitystä, jossa yli puolelle joukkueesta nimi Niilo Tammisalo ei sano mitään.
Tähän otan vaan sen verran kiinni, että eihän Ville Meskanenkaan tiennyt, kuka on Timo Peltomaa ja mitä Tinke oli saanut aikaan, kun molemmat olivat A-junnuissa. Olisiko tämä mainittu Lassen kirjassa, vai jommankumman podcast-haastattelussa.

Ei ne seuralegendat synny niin että ne vain tuodaan tänne niin kuin joulupukki lahjat lapsille. Ne syntyy sillä että ne saa mahdollisuuden uida kannattajien sydämiin ja omalla tekemisellään lunastaa sen paikan. Kaikki varmaan allekirjoittaa sen ettei Eemelin kaltaista pelaajaa voi korvata yksi yhteen eikä se perään parkuminen auta. Kaikki kunnia Lasselle, Eemelille, Raipelle jne. mutta nyt on uusien sankarien aika. Niin se elämä ja kaudet menee eteenpäin. Ei auta jäädä paikoilleen makaamaan ja muistelemaan nostalgiahöyryissä, siinä menee muut ohi.

Haapala olisi kelvannut ja pahaa tekee nähdä Tapparassa, mutta en minäkään kahden saati kolmen vuoden suoraa pahvia tarjoaisi pelaajalle, jonka 60 pelin pelaaminen on vähän yhtä kysymysmerkkiä. Vesalainen ei oikein herätä tunteita. On tässä aika monta sellaista pelaajaa saatu ketä on haluttu (Klingberg, Pavlat, Lööke, Mäntykiven jatkot) mutta aina ei sekään peli voi onnistua niin kuin ei kaikkia pelejä voi kauden aikanakaan voittaa, oli sitten puikoissa Koskela tai joku muu.

Joukkue on nyt 95 % valmis ja tuosta 5 % sitten muutama näköjään tykkää nostaa meteliä ja huutaa kuinka huonosti asiat on kun ilmeisesti jotkut vaan tykkää valittaa ja joillekin se lasi on aina puolityhjä.

Ei ne seuralegendat synny niin että ne vain tuodaan tänne niin kuin joulupukki lahjat lapsille. Ne syntyy sillä että ne saa mahdollisuuden uida kannattajien sydämiin ja omalla tekemisellään lunastaa sen paikan. Kaikki varmaan allekirjoittaa sen ettei Eemelin kaltaista pelaajaa voi korvata yksi yhteen eikä se perään parkuminen auta. Kaikki kunnia Lasselle, Eemelille, Raipelle jne. mutta nyt on uusien sankarien aika. Niin se elämä ja kaudet menee eteenpäin. Ei auta jäädä paikoilleen makaamaan ja muistelemaan nostalgiahöyryissä, siinä menee muut ohi.

Eli siis kunhan Engbergin Teemu voittaa tarpeeksi monta kulmavääntöä, niin hänen sydämensä muuttuu Ilveksen muotoon ja verisuoniin pulppuaa keltavihreä veri? Tätä odotellessa.

Ilmeisesti nyt monelta menee minun pointtini ohi. Kuinka moni tuosta rosterista haluaa voittaa nimenomaan Ilvekselle? Ei voittaa, vaan voittaa Ilvekselle. Itse pystyn nimeämään muutaman.

Kylmät väreet luovat itsensä hieman tehokkaammin kun pytyn nostaa joku sellainen, jonka äiti on Haka2:sessa tarjoillut mokkapalaa, kuin Kouvolasta sähköautolla paikalle porhaltanut ilmeetön juippi.

Tähän otan vaan sen verran kiinni, että eihän Ville Meskanenkaan tiennyt, kuka on Timo Peltomaa ja mitä Tinke oli saanut aikaan, kun molemmat olivat A-junnuissa. Olisiko tämä mainittu Lassen kirjassa, vai jommankumman podcast-haastattelussa.
Nyt huutaa kyllä muutakin lähdettä, kuin että olisikos ollut siellä tai täällä. Aivan älyttömän vaikeaa uskoa, että Ilveksessä 4-vuotiaana aloittanut Mese ei olisi 10-vuotiaaseen mennessä koskaan käynyt katsomassa Ilveksen edustusjoukkueen peliä tai edes tvstä katsellut tai edes radiosta kuunnellut ja näin ollen ei olisi kuullut ikinä Peltomaasta. Mese oli 10, kun Tinke lopetti uransa

Osan kommenteista jää semmonen mielikuva, et kunhan Eemeli Suomen tilalle oltais saatu joku vähintään yhtä kova leftin hyökkääjä, niin sitten kaikki ois hyvin. Ihan sama miltä muu joukkue näyttää.

xD viittasin siis tähän Sylvegaardin joka juuri julkaistiin.
Missä tämä Sylvegaard on julkaistu? Ei ainakaan Tapparan kotisivuilla ole mitään. Toki täytyy myöntää että ihan jokaista TökTökkiä ja Grammia en käytä, että voi olla jossain niistä

Kylmät väreet luovat itsensä hieman tehokkaammin kun pytyn nostaa joku sellainen, jonka äiti on Haka2:sessa tarjoillut mokkapalaa, kuin Kouvolasta sähköautolla paikalle porhaltanut ilmeetön juippi.

Koska niitä pyttyjähän on tullut 41 vuoden aikana niin ettei laskuissa pysy. Kyllä siinä on varaa valita että kuka sitä kannua lähtee nostelemaan. Mutta kukin tavallaan. Jos vielä kerran sen pääsee kokemaan että pytty nousee niin omassa päässä liikkuu hieman eri tason ajatukset.

Aina löytyy joku jonka mielestä kannukin voi olla väärin voitettu.

Takaisin