Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 738
Niin nämä yllä olevat on omia ajatuksia, tuskin Ilveksen?

Tämä on täällä käyty jo monesti läpi, mutta vielä kerran.

Mäntykivi on itse todennut, että haluaa pelata laidalla. Eiköhän tuo silloin ole se tavoiteltava tilanne.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Tämä on täällä käyty jo monesti läpi, mutta vielä kerran.

Mäntykivi on itse todennut, että haluaa pelata laidalla. Eiköhän tuo silloin ole se tavoiteltava tilanne.

Eli tämä on jonkinlainen fakta, vailla totuuspohjaa kuitenkaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 648
Eli tämä on jonkinlainen fakta, vailla totuuspohjaa kuitenkaan.
Täytyy nyt yrittää nyt kaivaa jostain se haastattelu missä on näin sanonut.

Jossain meinaan on näin sanonut mää olen sellaisen 95% varma asiasta!
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Täytyy nyt yrittää nyt kaivaa jostain se haastattelu missä on näin sanonut.

Jossain meinaan on näin sanonut mää olen sellaisen 95% varma asiasta!

Siis kyllä minä sen itsekin muistan.

Tuossa sanottiin että jos Mäntykivi jatkaa, niin laitahyökkääjänä.

Sitä lähdin kyselemään että perustuuko tämä johonkin vai pelkästään omaan mielipiteeseen.

Se perustui siis tuohon Männyn kommenttiin, joka ei tietysti voi muuttua esim. keskusteluissa uuden valmentajan kanssa tai ihan pelillisistä syistä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 648
Siis kyllä minä sen itsekin muistan.

Tuossa sanottiin että jos Mäntykivi jatkaa, niin laitahyökkääjänä.

Sitä lähdin kyselemään että perustuuko tämä johonkin vai pelkästään omaan mielipiteeseen.

Se perustui siis tuohon Männyn kommenttiin, joka ei tietysti voi muuttua esim. keskusteluissa uuden valmentajan kanssa tai ihan pelillisistä syistä.
Noniin siis mulla mennyt vaan pointti kokonaan ohitse.
Se ei kyllä mitään uutta ole.

Joo eihän sitä olla missään sanottu, että jos Mäntykivi jatkaa niin jatkaisi laidalla.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 845
Jep, juuri näin. Hyvinkin voi jatkaa sentterinä, jos vaikka painaa todella hyvän kauden päälle vielä paremmat Playoffit kuin viime keväänä.
Niin ja lisäksi tilanteet muuttuu jatkuvasti muutenkin. Ehkä Ilveksellä on ollut kiinnitettynä Palve, Mattila ja Najman joista Palvella ja Mattilalla ulkomaanoptiot. Palve sitten käyttää ulkomaanoptionsa ja tilalle on hankittu Koivistoinen. Sitten onkin Mattila käyttänyt ulkomaanoptionsa ja enää viidettä Liigatasolle hyvää kärkiketjujen sentteriä ei ole kuivasta sentterimarkkinasta naarattua ja Mänty päätyy keskelle.

Tai sitten Mänty esimerkiksi aloittaa kauden laidalla, mutta pian selviääkin että Najman on kyllä pelimies ja hyvä aloittamaan mutta ei pärjää Liigassa sentteripelissä. Sitten päädytäänkin tilanteeseen jossa Mäntykivi pelaa sentterinä ja Männyn ketjussa laituri Najman hoitaa aloitukset.

Tai sitten Mäntyä on suunniteltu laitaan ja haluaa pelata siellä, mutta Hölö onkin keskinäisissä katsellut, että aloittaa ei osaa mutta jumalauta on muuten hyvä sentterinä. Hölö sitten tulee tänne ja sanoo että sää muuten pelaat keskellä. Ei helmikuussa voi tosiaan julistaa, että jos Mäntykivi jatkaa meillä syksyllä niin laidallahan se pelaa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 648
Ymmärrän.

Melkein yhtä järkevää kuin suunnitella sentteriksi kaveria, joka:

- haluaa pelata laidassa
- ei osaa aloittaa
- ei pelaa oman alueen sentteripeliä vaadittavalla tasolla
No ihan hyvin se on tällä kaudella kyllä sujunut.

Tosiaan aivan turha helmikuussa miettiä, että mitä mahdollisesti tapahtuu ensi kaudella.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Ymmärrän.

Melkein yhtä järkevää kuin suunnitella sentteriksi kaveria, joka:

- haluaa pelata laidassa
- ei osaa aloittaa
- ei pelaa oman alueen sentteripeliä vaadittavalla tasolla

Niin ei minua haittaa yhtään vaikka kolme kovempaa sentteriä löytyisi ja Mäntykivi laidassa pelaisi.

Mutta en minä ainakaan yhtään varma olisi, että @Ilves97 mainitsema Najman esim. olisi Mäntykiveä parempi sentteri Liigassa. Jos nyt edes on tulossakaan.

Ja kysehän oli alunperin nyt kuitenkin siittä, että pelaako ensi kaudella varmasti laidassa, jos jatkaa Ilveksessä. Ja vastaushan on siis, että sitä ei vielä voi tietää.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 845
Mattila on käyttänyt ulkomaan optionsa? Mihin? Itävallan Liigaan?
Ensinnäkin kyseessä oli hypoteettinen tilanne ja esimerkki. Toiseksi uskoisin, että takuuvarma 30 pisteen kahden suunnan sentteri joka on hyvä aloittamaan ja pelannut kahdella edellisellä kaudella maajoukkueessa kelpaa muuallekin kuin sarjaan jossa Jeremy Gregoire takoi lähes piste per peli.
 

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
435
Tämä on täällä käyty jo monesti läpi, mutta vielä kerran.

Mäntykivi on itse todennut, että haluaa pelata laidalla. Eiköhän tuo silloin ole se tavoiteltava tilanne.
Mä taas muistelin, että itse nimenomaan haluaisi sentteriksi. Vaikka itsekkin näkisin Männyn mieluummin laiturina. Mutta voin kyllä olla väärässäkin tai Männyn mieli muuttunut tällä välin.
 

juustokari

Rivipelaaja
Viestejä
13
Tämä on täällä käyty jo monesti läpi, mutta vielä kerran.

Mäntykivi on itse todennut, että haluaa pelata laidalla. Eiköhän tuo silloin ole se tavoiteltava tilanne.

"Mäntykiven rooli on vaihdellut laitahyökkääjän ja sentterin välillä, mutta rooli Ilveksessä sijoittuu keskushyökkääjän tontille.

– Sentteri on itselle se niin sanottu parempi paikka. Tykkään pelata keskellä. Tehoja kaipailisin lisää. Työnteon kauttahan ne tulee, pitää vaan painaa hommia niin kyllä niitä sieltä alkaa tulla."
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 320

"Mäntykiven rooli on vaihdellut laitahyökkääjän ja sentterin välillä, mutta rooli Ilveksessä sijoittuu keskushyökkääjän tontille.

– Sentteri on itselle se niin sanottu parempi paikka. Tykkään pelata keskellä. Tehoja kaipailisin lisää. Työnteon kauttahan ne tulee, pitää vaan painaa hommia niin kyllä niitä sieltä alkaa tulla."
Tällä kaudella haastattelussa sanoi että mieluummin pelaisi laidalla.

Ota nyt tuosta selvää.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Nuo aloitukset kun nyt pinnalla täällä on ollut, niin itävalta-Mattila kaapi ne tänään Kerhoa vastaan 68.8 prosentilla.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Tällä kaudella haastattelussa sanoi että mieluummin pelaisi laidalla.

Ota nyt tuosta selvää.

Sepäse. Nyt painaa liki 50 pisteen vauhdilla sentterinä ja tuohon tosiaan päälle kovat Playoffit, niin voi taas hänen omakin mieli muuttua :)
 

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
435
Sepäse. Nyt painaa liki 50 pisteen vauhdilla sentterinä ja tuohon tosiaan päälle kovat Playoffit, niin voi taas hänen omakin mieli muuttua :)
Toki on tälläkin kaudella pelannut laiturinakin, mutta ajautui takaisin sentteriksi Virtasen (yllätys yllätys) loukkaannuttua. On kyllä sentterinäkin onnistunut erinomaisesti aloituksia lukuunottamatta.
 
Ylös