Sami Niku

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 559
Tuskin.

Jyp tässä pelaajaa myi. Niku oli ilmoittanut Jypille seurat, joihin suostuu siirtymään ja Jyp tietysti myi sinne, mistä eniten rahaa sai. Onhan se mahdollista, että esim. kaksi seuraa olisi ollut valmiita maksamaan sen lopullisen hinnan ja niistä Niku sitten valitsi, mutta ei tässä nyt oikein mitenkään keksi tillannetta, jossa Ilves olisi saanut pelaajan halvemmalla kuin jokin muu seura. Eikä mua ainakaan haittaa se yhtään. Hyvä vaan, kun näytetään hauista rahallakin.
Joo näinhän se tosiaan varmaan on. Eikös Kärpillä ollut silloin ns. tilanne päällä Ritchien kanssa niin rahaa ei ollut irroitettavissa siinä määrin että olisi voinut kilpailla paremmin? Toki Kärppien kaltainen organisaatio pitäisi kyllä Nikuun taikoa rahat vaikka per heti.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Joo näinhän se tosiaan varmaan on. Eikös Kärpillä ollut silloin ns. tilanne päällä Ritchien kanssa niin rahaa ei ollut irroitettavissa siinä määrin että olisi voinut kilpailla paremmin? Toki Kärppien kaltainen organisaatio pitäisi kyllä Nikuun taikoa rahat vaikka per heti.

Ei sen toki tarvitse tarkoittaa sitä, että Kärpillä ei olisi rahaa riittänyt. Vaikka kyseessä on Sami Niku, niin kyllä jokaisella seuralla on oma rajansa, mitä on valmis maksamaan pelaajasta, vaikka pystyisikin. Ei mun mielestäni ole ollenkaan erikoista, että nykyään jokin toinen kärkiseura olisi valmis maksamaan Nikusta enemmän kuin Kärpät. Jonkun toisen pelaajan kohdalla voi sitten olla toisin, että vaikka Ilves ei olisi valmis maksamaan samaa hintaa kuin Kärpät tai jokin muu iso seura.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Ei sen toki tarvitse tarkoittaa sitä, että Kärpillä ei olisi rahaa riittänyt. Vaikka kyseessä on Sami Niku, niin kyllä jokaisella seuralla on oma rajansa, mitä on valmis maksamaan pelaajasta, vaikka pystyisikin. Ei mun mielestäni ole ollenkaan erikoista, että nykyään jokin toinen kärkiseura olisi valmis maksamaan Nikusta enemmän kuin Kärpät. Jonkun toisen pelaajan kohdalla voi sitten olla toisin, että vaikka Ilves ei olisi valmis maksamaan samaa hintaa kuin Kärpät tai jokin muu iso seura.
Onhan Schnarrista varmasti myös kilpailtu ja todistetusti Clendeningistä.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
373
Mitä minä olen kuullut niin Ilves ei maksanut suurinta palkkaa näistä ketkä Nikun perässä olivat, vaan nimenomaan enemmän Nikun oma halu tulla Ilvekseen.. tuttu valmentaja ja erittäin hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Nämäkin pelkkiä kuultuja, ei täyttä faktaa. Pääasia että Niku pelaa keltavihreissä!
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mitä minä olen kuullut niin Ilves ei maksanut suurinta palkkaa näistä ketkä Nikun perässä olivat, vaan nimenomaan enemmän Nikun oma halu tulla Ilvekseen.. tuttu valmentaja ja erittäin hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Nämäkin pelkkiä kuultuja, ei täyttä faktaa. Pääasia että Niku pelaa keltavihreissä!

Ei tässä nyt niinkään palkasta ole kyse. Jyp oli Nikun myyjä ja Jyp ei mitään tuttuja valmentajia tai mestaruussaumoja mieti, kun Nikua myy. On ihan mediassa asti ollut tietoa, että Niku ilmoitti Jypille seurat, joihin hänet saa myydä ja niihin lukeutui myös Kärpät. Sitten käytiin tavalla tai toisella kauppaa myyjäseura Jypin sekä näiden ostajaseurojen kesken. Niku on voinut päästä valitsemaan siinä tapauksessa, että jokin muukin seura on ollut valmis maksamaan saman rahan Jypille kuin Ilves. Kärpät ilmeisesti ei ole ollut.

Pelaajan palkka sitten asia erikseen. Hyvää liksaa sai Niku Jypissä ja luulen, että vastaavalla palkalla pelaa uudessa seurassaan.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
373
Ei tässä nyt niinkään palkasta ole kyse. Jyp oli Nikun myyjä ja Jyp ei mitään tuttuja valmentajia tai mestaruussaumoja mieti, kun Nikua myy. On ihan mediassa asti ollut tietoa, että Niku ilmoitti Jypille seurat, joihin hänet saa myydä ja niihin lukeutui myös Kärpät. Sitten käytiin tavalla tai toisella kauppaa myyjäseura Jypin sekä näiden ostajaseurojen kesken. Niku on voinut päästä valitsemaan siinä tapauksessa, että jokin muukin seura on ollut valmis maksamaan saman rahan Jypille kuin Ilves. Kärpät ilmeisesti ei ole ollut.

Pelaajan palkka sitten asia erikseen. Hyvää liksaa sai Niku Jypissä ja luulen, että vastaavalla palkalla pelaa uudessa seurassaan.
Jep todennäköisesti se on noin kuin sanoit. Kerroin vain mitä olen kuullut ja lisäsin että ei ole täyttä faktaa.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Niin, vai onko Nikulla ollut mitään päätöstä lopulta? Pitäisi tietää, onko jokin muukin seura ollut valmis maksamaan sen lopullisen hinnan. Tai ehkä tässä on ollut korotuskilpa, jossa Ilves on mennyt pisimmälle. Kärpät on ilmeisesti ainakin luovuttanut jossain vaiheessa. Eihän tässä pelkästään Nikusta ole kyse, kun Jypille maksettiin siirrosta.
Näinkin joo. Ja en siis tiedä asiasta mitään, mutta tuolla samassa kylpyhuoneessa pitää hammasharjaansa yks, joka tietää nämä Nikut jollakin tavalla ja on ennen näitä siirtosaagoja parikin kertaa puhunut siitä, että ovat kovasti perhekeskeistä porukkaa. Vai pitäisikö sanoa sukukeskeistä, mutta pointti tulee selväksi.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 751
Ei tässä nyt niinkään palkasta ole kyse. Jyp oli Nikun myyjä ja Jyp ei mitään tuttuja valmentajia tai mestaruussaumoja mieti, kun Nikua myy. On ihan mediassa asti ollut tietoa, että Niku ilmoitti Jypille seurat, joihin hänet saa myydä ja niihin lukeutui myös Kärpät. Sitten käytiin tavalla tai toisella kauppaa myyjäseura Jypin sekä näiden ostajaseurojen kesken. Niku on voinut päästä valitsemaan siinä tapauksessa, että jokin muukin seura on ollut valmis maksamaan saman rahan Jypille kuin Ilves. Kärpät ilmeisesti ei ole ollut.

Pelaajan palkka sitten asia erikseen. Hyvää liksaa sai Niku Jypissä ja luulen, että vastaavalla palkalla pelaa uudessa seurassaan.
Ei Myllykoski tuossa toki suoraan sano, että hintalappu JYPin suuntaan karkasi liian isoksi. Voihan se oikeasti olla, että Kärpät olisi ollut valmis maksamaan JYPille, mutta hintalappu karkasi käsistä kun siihen olisi pitänyt lyödä vielä Nikun pyytämä liksa Nikulle itselleen päälle. Kyllä siinä pelaajakaupassa on myös pelaajalla sanansa sanottavana, eihän tuo muuten menisi maaliin ollenkaan.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Mitä minä olen kuullut niin Ilves ei maksanut suurinta palkkaa näistä ketkä Nikun perässä olivat, vaan nimenomaan enemmän Nikun oma halu tulla Ilvekseen.. tuttu valmentaja ja erittäin hyvät mahdollisuudet mestaruuteen. Nämäkin pelkkiä kuultuja, ei täyttä faktaa. Pääasia että Niku pelaa keltavihreissä!
Ilves on nykypäivän Tappara, tännehän tullaan puoli-ilman verkkaripalkalla :)
 
  • Haha
Reactions: M22

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ei Myllykoski tuossa toki suoraan sano, että hintalappu JYPin suuntaan karkasi liian isoksi. Voihan se oikeasti olla, että Kärpät olisi ollut valmis maksamaan JYPille, mutta hintalappu karkasi käsistä kun siihen olisi pitänyt lyödä vielä Nikun pyytämä liksa Nikulle itselleen päälle. Kyllä siinä pelaajakaupassa on myös pelaajalla sanansa sanottavana, eihän tuo muuten menisi maaliin ollenkaan.

Tietenkin siinä on myös pelaajan liksa kyseessä ja niin olen kirjoittanutkin. Mutta aika usein tällaisissä tapauksissa pelaajan palkka on vastaava kuin lähtöseurassa. Jotenkin tätä kuviota selkiyttää myös se, jos julkiset tiedot siitä, että Niku oli etukäteen ilmoittanut Jypille seurat, joihin suostuu siirtymään pitävät paikkansa. Mun on todella vaikea uskoa, että Niku olisi keskenään kovasti erisuuruisia liksoja sitten vielä pyytänyt näistä seuroista, joihin oli valmis siirtymään.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 751
Tietenkin siinä on myös pelaajan liksa kyseessä ja niin olen kirjoittanutkin. Mutta aika usein tällaisissä tapauksissa pelaajan palkka on vastaava kuin lähtöseurassa. Jotenkin tätä kuviota selkiyttää myös se, jos julkiset tiedot siitä, että Niku oli etukäteen ilmoittanut Jypille seurat, joihin suostuu siirtymään pitävät paikkansa. Mun on todella vaikea uskoa, että Niku olisi keskenään kovasti erisuuruisia liksoja sitten vielä pyytänyt näistä seuroista, joihin oli valmis siirtymään.
On usein varmasti sama, ja lähtötilanteessa Niku tuskin pyytää erisuuruisia summia eri seuroilta, en mä siihen usko itsekään. Myllykoski kuitenkin puhuu siitä, että hintalappu karkasi käsistä eli jotain neuvotteluja siinä on käyty.

Ihan hyvinhän tilanne voi olla, että JYP on pyytänyt summan X ja Ilves ja Kärpät ovat molemmat olleet valmiita sen maksamaan. Nikun palkkapyynti on ollut Y, ja kumpikin on ollut valmis sen maksamaan. Niku on näistä halunnut mieluummin Ilvekseen, mutta ilmoittanut Kärpille, että se päätös voi muuttua vielä mikäli Kärpät korottaa palkkatarjouksensa summaan Y+1. Kärpät ei ole ollut valmis sitä maksamaan ja Niku on päätynyt palkalla Y Ilvekseen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
On usein varmasti sama, ja lähtötilanteessa Niku tuskin pyytää erisuuruisia summia eri seuroilta, en mä siihen usko itsekään. Myllykoski kuitenkin puhuu siitä, että hintalappu karkasi käsistä eli jotain neuvotteluja siinä on käyty.

Ihan hyvinhän tilanne voi olla, että JYP on pyytänyt summan X ja Ilves ja Kärpät ovat molemmat olleet valmiita sen maksamaan. Nikun palkkapyynti on ollut Y, ja kumpikin on ollut valmis sen maksamaan. Niku on näistä halunnut mieluummin Ilvekseen, mutta ilmoittanut Kärpille, että se päätös voi muuttua vielä mikäli Kärpät korottaa palkkatarjouksensa summaan Y+1. Kärpät ei ole ollut valmis sitä maksamaan ja Niku on päätynyt palkalla Y Ilvekseen.

Boldattuun: tuo voi yhtä hyvin tarkoittaa sitä, että muiden seurojen, eli ainakin Ilveksen, tarjoukset ovat nousseet niin korkeiksi, että Kärpät on päättänyt väistyä sivuun. Oikeastaan kaikki "tiedot" mitä tästä on julkisuuteen ja foorumeille tihkunut tämän Myllykosken sanoman lisäksi viittaavat siihen, ettei Kärpät tässä ole ainakaan viimeinen Ilveksen leikkikaveri ollut.
 

Reijo

Rivipelaaja
Viestejä
99
Sen verran kommentoin tätä, että Niku itse varmasti tiesi sen, että JYP ei hänestä ilmaiseksi luovu ja on itse tosiaan ilmaissut mihin seuroihin on valmis siirtymään. Suomessa kun pitää pelaajan itse suostua siirtoon eikä mitään seurojen välisiä treidejä voi tehdä ilman tuota hyväksyntää. Nikun sopparista käytiin jonkinlainen huutokauppa ja tässä Ilves tarjosi isoimman summan JYPille. Nikun palkka pysyi samana mitä se oli JYPissä.

Ainakin tietyt tahot ovat kertoneet, että Nikun ensi kauden tavoite on ulkomailla, mutta Suomessa hänen ykkösvaihtoehto olisi ehkä hieman yllättäen JYP kunhan tietyt henkilöt poistuu seurasta. Mikäli tuo pitää paikkansa, kertoisi tuo siitä ettei asioita jäänyt hampaankoloon itse seuraa kohtaan vaan ainoastaan tiettyihin henkilöihin, jotka ovat ilmeisesti poistumassa JYPin organisaatiosta tämän kauden jälkeen.
 

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
742
IMG_9378.jpeg
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 570
abb3UJ4.png



Jännästi se joukkueen tapa pelata ylivoimaa heijastuu tilastoihin. Josko playoffeihin luotaisiin ylivoima-variaatio, missä tuota maalintekotaitoa päästäisiin hyödyntämään.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 966
Uskomaton pelimies, ei koskaan ole kiirettä. Mahtavaa, että Niku pelaa meillä ja nostelee sitä Kanada -maljaa!
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Onnittelut tosiaan Nikulle! Nikun pistesuoritus on SM-liigan aikakaudella 8. korkein noteeraus. 2000-luvun puolella suoritus on peräti 3. korkein.


Rautakallio​
1978-1979​
36 25+28=53​
1,47​
Rafalski​
1998-1999​
53 19+34=53​
1​
Ruotsalainen​
1980-1981​
34 28+23=51​
1,5​
Kaski​
2018-2019​
59 19+32=51​
0,86​
Jutila​
1995-1996​
49 14+37=51​
1,04​
Murphy​
2006-2007​
45 13+37=50​
1,11​
Jutila​
1993-1994​
48 13+36=49​
1,02​
Niku
2023-2024
53 12+37=49
0,93
Press​
2020-2021​
58 17+31=48​
0,83​
Lehtonen​
1983-1984​
45 21+26=47​
1,04​
Lancaster​
2022-2023​
60 13+34=47​
0,78​
Mäenpää​
2008-2009​
58 11+36=47​
0,81​
Zidlicky​
2002-2003​
54 10+37=47​
0,87​
Martin​
2023-2024​
56 10+37=47​
0,84​
Söderholm​
2011-2012​
60 8+39=47​
0,78​
 
Ylös