Roby Järventie

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Mistä eilen, pelin jälkeisessä Funnin haastattelussa oli puhe, kun Roby sanoi haastattelijalle jotain tyyliin, että voi olla että olet huomannut sen vasta nyt? Ja haastattelija kuittasi jotain että sovitaan että olen huomannut sen vasta nyt. Vissiin jotain hassuttelua? Vähän kesken kaiken aloin kuuntelee.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 327
Saa nähdä, miten vuoden tulokkaan kisassa käy. Björkqvist lienee tulokkaiden pörssikärki kauden päättyessä. Aapeli Räsänen on toisaalta ottanut ehkä suoraan suurimman roolin. Ikää näissä huomioida (kunhan on alle ikärajan), mutta olisihan se erikoista, että jo AHL:ssakin pelannut NHL-joukkueen lainapelaaja tulisi valituksi.

En usko kuitenkaan Robyn olevan tässä raadin valinta, vaikka U20-ikäisistä tulokkaista onkin vahvin kandidaatti.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 211
Ei suoraan huomioida ikää, mutta kyllähän niissä oikeasti monet huomioivat iän ja monet muutkin asiat.

Esim. Aki Berg ei voittanut vuoden tulokas -palkintoa, vaikka olisi silloisilla säännöillä ollut kelvollinen, koska valitsijatkin tajusivat kuinka naurettavaa olisi valita vuoden tulokkaaksi lähes 200 NHL-peliä pelannut ja NHL-olympialaiset pelannut SM-liigatulokas.
 

Tyrioni

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
444
Robystä on kirjoiteltu täällä välillä kovin kriittisesti, mutta tunteenpalon hetkellä ei tietystikään muisteta sitä että kaveri on 18v ja siitä huolimatta on kyllä vahvasti todistanut kuuluvansa Liigaan.

Vertailun vuoksi on hyvä heittää vaikkapa Eemelin ensimmäisen koko kauden statsit äijissä (taisi olla vielä vanhempi tuolloin?):

Suomi: 55 peliä ja 4+10 -14
Järventie: 48 peliä ja 14+11 +4.

Mielestäni erittäin hyvä ensimmäinen Liiga-kausi Robylle, vaikka toki ensi kaudelle riittää uusia askeleita otettavaksi!
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 327
Roby allekirjoittanut tänää NHL sopimuksen. Onnittelut!

Samalla pärähtää Ilvekselle mukava siirtokorvaus.

Tuo tarkoittaa kuitenkin sitä, että melko varmasti yksi laiturin tontti on tyhjillään ensi kauden joukkueesta pitkälle syksyyn (riippuen NHL:n aikataulujen säädöstä) vähintään leiritysten ajan. Toivottavasti Ilves on myös jo sopinut valmiiksi lainasopimuksen ensi kautta koskien.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 211
Onko Martti&Roby historian ensimmäinen Ilvesläinen isä-poika-pari, jotka ovat allekirjoittaneet NHL-sopimuksen? Pelit ovat isälle 1 - 0 ainakin vielä kauteen 22-23 kaiken järjen mukaan.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
511
Paljos Ipa on nyt saanut uuden johdon aikana näitä korvauksia?

Täydet:
Laaksonen
Koppanen
Meskanen
Järventie
Koivula

Osan:
Ruotsalainen
Thomson
Maccelli
Heponiemi?
Nää on niin ihmeellisiä koukeroita aina, mutta kokeillaan.

Kohta "Täydet" meni mielestäni oikein. Tuntuu, että joku puuttuu, mutta voi olla vain mutuilua.

Ruotsalainen on 50/50 Ässien kanssa.

Käsittääkseni Thomsonista kokonaan, mutta taisi sopimuksen tehdä Senatorsin kanssa varauksen jälkeen? Eli ei ollut kerinnyt pelata Ilveksessä peliäkään ennen sopimusta. Joten voi myös olla, että ollaan jääty nollille.

Maccellista koko potti, koska pelasi vuoden Ilveksessä tehtyään NHL-sopimuksen. Koska tuli ulkomailta Ilvekseen sai Ilves koko potin.

Heponiemen kanssa sitten kävi päinvastoin. Tuli Kanadasta Kärppiin, teki sopimuksen kauden jälkeen ja koko potti jäi Kärpille.

Näin itse olen käsittänyt kokonaistilanteen. NHL-korvauksia annetaan viimeisen neljän vuoden ajalta joukkueille, missä pelaaja on pelannut. Ville Heinolan tehtyä NHL-sopimuksen sai se joku satakuntalainen seura neljäsosan korvausrahoista. Sitten taas, jos pelaaja tulee ulkomailta ja tekee kauden jälkeen sopimuksen menee koko potti mennen kauden joukkueelle. Eli, jos esimerkiksi Simon Johansson tulee Ilvekseen ja tekee NHL-sopimuksen ensi keväänä saa Ilves täyden potin.

Yllä olevissa väitteissä ja sopimuskoukeroissa on todennäköisesti jotain väärin, mutta itse olen asian näin käsittänyt.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 327
Maasta toiseen siirtyminen tosiaankin nollaa jaon eli Thomsonista, Heponiemestä ja Välimäestä Ilvekselle ei ymmärtääkseni tullut mitään, mutta Maccellista tulee koko potti.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 211
Minun mielestäni oli puhetta, että Hepojampasta tuli Ilvekselle neljäsosa. Eli ulkomailta siirtyminen nollaa vain muiden maiden potin, mutta jos on edellisen neljän kauden aikana pelannut jonkun kauden muussa joukkueessa samaa sarjaa, saa se osansa.


Thomsonista muistelen, että olisi ollut vain vuokralla Amerikassa, eli Ilves olisi saanut korvauksen.


edit: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...eivat-seurat-tieda-itsekaan/7497222#gs.z61ayw tuossa uutisessa sanotaan, että Ilves saa (ja siis nykyään sai) neljäsosan Heponiemestä. Myös mainitaan, että Thomsonista ei olisi saanut mitään, mutta artikkelin kirjoittaja ei ollut siitä varma.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 327
CHL- (siis PA-juniorisarjojen) sopimukset kannattaisi tehdä lainoina, jos sillä mahdollistetaan siirtokorvauksen saaminen.
 

julli65

Luottopelaaja
Viestejä
1 925
Nää on niin ihmeellisiä koukeroita aina, mutta kokeillaan.

Kohta "Täydet" meni mielestäni oikein. Tuntuu, että joku puuttuu, mutta voi olla vain mutuilua.

Ruotsalainen on 50/50 Ässien kanssa.

Käsittääkseni Thomsonista kokonaan, mutta taisi sopimuksen tehdä Senatorsin kanssa varauksen jälkeen? Eli ei ollut kerinnyt pelata Ilveksessä peliäkään ennen sopimusta. Joten voi myös olla, että ollaan jääty nollille.

Maccellista koko potti, koska pelasi vuoden Ilveksessä tehtyään NHL-sopimuksen. Koska tuli ulkomailta Ilvekseen sai Ilves koko potin.

Heponiemen kanssa sitten kävi päinvastoin. Tuli Kanadasta Kärppiin, teki sopimuksen kauden jälkeen ja koko potti jäi Kärpille.

Näin itse olen käsittänyt kokonaistilanteen. NHL-korvauksia annetaan viimeisen neljän vuoden ajalta joukkueille, missä pelaaja on pelannut. Ville Heinolan tehtyä NHL-sopimuksen sai se joku satakuntalainen seura neljäsosan korvausrahoista. Sitten taas, jos pelaaja tulee ulkomailta ja tekee kauden jälkeen sopimuksen menee koko potti mennen kauden joukkueelle. Eli, jos esimerkiksi Simon Johansson tulee Ilvekseen ja tekee NHL-sopimuksen ensi keväänä saa Ilves täyden potin.

Yllä olevissa väitteissä ja sopimuskoukeroissa on todennäköisesti jotain väärin, mutta itse olen asian näin käsittänyt.
Arttuhan pelas meillä 3 täyttä kautta eikos se ole 75/25?
 
Ylös