Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Sunnuntaisin tulee pohdittua kaikkea. Huomasin, ettei nykyinen Ilves-Hockey Oy:n hallituksen puheenjohtaja Risto Jalo ole saanut omaa ketjua tälle foorumille.

Rakasta seuraamme ovat johtaneet viheriöillä, toimistoilla sekä kaukalossa monet pelimiehet ja pukuherrat. Yksi henkilö tuntuu kuitenkin yhdistävän tätä seuraamme, Risto Jalo. Hänen rauhallinen ja maanläheinen sekä kuunteleva johtamistyyli tuntuu yhdistävän meitä kaikkia. Vannoutuneimmatkin jalkapallo-ja salibandymiehet luottavat Ripaan.

Tämä ketju olkoon omistettu kenties kaikkien aikojen parhaimmalle Ilves-johtajalle.
 

Jallu

Guest
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Jalon suusta ei tarvitse pelätä pomppivan sammakoita. Jalon rauhallinen olemus luo luottamusta.
Vanhat meriitit ovat rautaiset niin kentällä kuin toimistolla.

Ilves on saanut ensimmäisen pätevän toimitusjohtajansa niin herran itsensä jälkeen. Jos vaikka Jukka Hirsimäki jatkaisi hallituksen puheenjohtajana niin meillä olisi otsikosta liveten tupladynaaminen osaaminen käsissämme.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 486
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

- Jääkiekon modernin ajan toiseksi suurin Ilves legenda Helmisen jälkeen.

- Omaa kokemusta Toimitusjohtajan toimesta niin jääkiekossa kuin normaalissa liike-elämässä.

- Luottamustoimissa niin Liigan kuin Ilves Ry:n hallituksissa.

- Tulee omistamaan myös itse merkittävän osan Ilveksestä, joten tuo hommaan myös yrittäjähenkeä.

Ei välttämättä Liigan paras toimitusjohtaja, mutta Ilvekselle paras ylivoimaisesti.
 

laku-mambo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
527
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Lueskelin tässä Liigan legendat (tms) kirjaa ja siellä oli juttua Heikki Mälkiästä. Mälkiän komentti Jalosta kun toimittaja mainitsee tuon kevään 2001 pronssimitalin.

"Tässä kohtaa on täysi syy korostaa Ilveksen toimitusjohtaja Risto Jalon asemaa tuolloin. Ilveksen pronssi, viimeisin mitali, johtui paljolti Jalon mallikkaasta asioiden hoidosta taustalla."

Tämäkin edelleen vahvistaa uskoa Jaloon ja uuteen Ilvekseen!
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Jalon katsaus menneestä kaudesta:

http://ilves.com/uutiset/2017/04/07/kiitos-ilves-perheelle-kuluneesta-kaudesta

Hienoa tekstiä!
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 177
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Tupsukorva35 sanoi:
Jalon katsaus menneestä kaudesta:

http://ilves.com/uutiset/2017/04/07/kiitos-ilves-perheelle-kuluneesta-kaudesta

Hienoa tekstiä!

Missä Risto Jalon "ankat" -ketju?

"Kokeneen kapteenimme Sami Sandellin loukkaantuminen alkukaudesta ja myöhemmin syksyllä nähty pitkähkö kärkipelaajiemme loukkaantumiskierre verottivat ajoittain joukkueen panosta." - Risto Jalo

::) ;)
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Olihan Sandell ainakin se pelillinen kapteeni ennen loukkaantumistaan.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Tässä liikutaan aika heikoilla jäillä, henkilöön menevää kuittailua - tällainen tyyli ei kuulu mielestäni Ilvesfoorumille. Toivottavasti keskustelu palaa asialinjalle.

Jos joku mua pellenä pitää, niin antaa pitää. Mikä minä olen kenenkään mielipidettä kyseenalaistamaan?

Mitenhän kassavirrat noissa menevät? Joskus muistelen lukeneeni, että NHL-korvauksia maksetaan kahdessa erässä (olisko ollut kesä- ja joulukuu) ja oliko tv-rahat neljässä erässä.

Itse muistelen, että joulukuussa maksetaan täysimääräisenä.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 666
Sen verran monta ketjua on mennyt Jalon toiminnan mollaamiseen, että sitähän voisi jatkaa vaikka tässä.
Tällä hetkellä Jalo on siis:
- Ajamassa Ilvestä konkurssiin
- Ei suostu käyttämään tarpeeksi rahaa hankintoihin
- Yksinvaltias, joka ei hyväksy mitään poikkipuolista sanaa
- Vastuussa henkilökohtaisesti jokaisesta epäonnistuneesta hankinnasta
- Tuhoamassa Ilveksen suhteita rikkaisiin tukijoihin (tämä omaa tulkintaa)

Yritin kirjoittaa viestiin vahvaa ironiaa. Toivottavasti aukesi.

Kuitenkin kritiikkiä ja "ankkoja" voisi kerätä tähän. Nyt sitä on kaikissa ketjuissa. Otsikon voi vaihtaa raflaamammaksi jos se helpottaa.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Jalon sysipaska johtaminen, joka on yksin (syynä Kiven jatkopahvi) aiheuttanut Ilveksen kauden menemisen päin vittua jo joulukuussa (onhan fanien mahdottomaksi leimaama tavoite kuudennesta sijasta valunut jo 3 kokonaisen pisteen päähän), on pääsyy siihen että Ilves on veloissa. Kunnon tj ostaisi kaikki parhaat pelaajat vakuuteltuaan omistajat siitä, että rahaa kannattaa törsätä. Sitten, kun menestystä tulisi automaattisesti näillä vahvistuksilla, voitaisiin velat kuitata kerralla pois. Honkalehdon ja Manngårdin aikana oli kaikki paremmin!!!!!
 

vivalavili

Luottopelaaja
Viestejä
1 357
Sen verran monta ketjua on mennyt Jalon toiminnan mollaamiseen, että sitähän voisi jatkaa vaikka tässä.
Tällä hetkellä Jalo on siis:
- Ajamassa Ilvestä konkurssiin
- Ei suostu käyttämään tarpeeksi rahaa hankintoihin
- Yksinvaltias, joka ei hyväksy mitään poikkipuolista sanaa
- Vastuussa henkilökohtaisesti jokaisesta epäonnistuneesta hankinnasta
- Tuhoamassa Ilveksen suhteita rikkaisiin tukijoihin (tämä omaa tulkintaa)


Yritin kirjoittaa viestiin vahvaa ironiaa. Toivottavasti aukesi.

Kuitenkin kritiikkiä ja "ankkoja" voisi kerätä tähän. Nyt sitä on kaikissa ketjuissa. Otsikon voi vaihtaa raflaamammaksi jos se helpottaa.

Haluan ajatella, että kaikki boldattu on ironiaa.

Mielestäni Jalo on onnistunut ainakin kohtuullisen hyvin ottaen huomioon ne lähtökohdat, joista viime kauteen lähdettiin. Enää ei kuule päivästä toiseen siitä kuinka Ilveksen toimistolta tulee sanaharkkaa joka sponsorin ja kumppanin suuntaan. Talous on paremassa kunnossa kuin vuosiin, eikä päivittäin enää tarvitse pelätä rakkaan seuran konkurssia. Mä olen ainakin vitun tyytyväinen, että Ilvestä johtaa oikea ilvessydämen omistava jääkiekkomies eikä omaa etuaan ajava pesäpallojätkä.


Jalon sysipaska johtaminen, joka on yksin (syynä Kiven jatkopahvi) aiheuttanut Ilveksen kauden menemisen päin vittua jo joulukuussa (onhan fanien mahdottomaksi leimaama tavoite kuudennesta sijasta valunut jo 3 kokonaisen pisteen päähän), on pääsyy siihen että Ilves on veloissa. Kunnon tj ostaisi kaikki parhaat pelaajat vakuuteltuaan omistajat siitä, että rahaa kannattaa törsätä. Sitten, kun menestystä tulisi automaattisesti näillä vahvistuksilla, voitaisiin velat kuitata kerralla pois. Honkalehdon ja Manngårdin aikana oli kaikki paremmin!!!!!

hahahahahahahaha. Mä en varmaan vaan ymmärrä sun ironiaa. ¯\_(ツ)_/¯
renderTimingPixel.png
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Sen verran monta ketjua on mennyt Jalon toiminnan mollaamiseen, että sitähän voisi jatkaa vaikka tässä.
Tällä hetkellä Jalo on siis:
- Ajamassa Ilvestä konkurssiin
- Ei suostu käyttämään tarpeeksi rahaa hankintoihin
- Yksinvaltias, joka ei hyväksy mitään poikkipuolista sanaa
- Vastuussa henkilökohtaisesti jokaisesta epäonnistuneesta hankinnasta
- Tuhoamassa Ilveksen suhteita rikkaisiin tukijoihin (tämä omaa tulkintaa)

Yritin kirjoittaa viestiin vahvaa ironiaa. Toivottavasti aukesi.

Kuitenkin kritiikkiä ja "ankkoja" voisi kerätä tähän. Nyt sitä on kaikissa ketjuissa. Otsikon voi vaihtaa raflaamammaksi jos se helpottaa.

Haluan ajatella, että kaikki boldattu on ironiaa.

Mielestäni Jalo on onnistunut ainakin kohtuullisen hyvin ottaen huomioon ne lähtökohdat, joista viime kauteen lähdettiin. Enää ei kuule päivästä toiseen siitä kuinka Ilveksen toimistolta tulee sanaharkkaa joka sponsorin ja kumppanin suuntaan. Talous on paremassa kunnossa kuin vuosiin, eikä päivittäin enää tarvitse pelätä rakkaan seuran konkurssia. Mä olen ainakin vitun tyytyväinen, että Ilvestä johtaa oikea ilvessydämen omistava jääkiekkomies eikä omaa etuaan ajava pesäpallojätkä.


Jalon sysipaska johtaminen, joka on yksin (syynä Kiven jatkopahvi) aiheuttanut Ilveksen kauden menemisen päin vittua jo joulukuussa (onhan fanien mahdottomaksi leimaama tavoite kuudennesta sijasta valunut jo 3 kokonaisen pisteen päähän), on pääsyy siihen että Ilves on veloissa. Kunnon tj ostaisi kaikki parhaat pelaajat vakuuteltuaan omistajat siitä, että rahaa kannattaa törsätä. Sitten, kun menestystä tulisi automaattisesti näillä vahvistuksilla, voitaisiin velat kuitata kerralla pois. Honkalehdon ja Manngårdin aikana oli kaikki paremmin!!!!!

hahahahahahahaha. Mä en varmaan vaan ymmärrä sun ironiaa. ¯\_(ツ)_/¯
renderTimingPixel.png

Boldattuna ja alleviivattuna ne kohdat joista voisi kuvitella noiden olevan ironiaa..
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Boldattuna ja alleviivattuna ne kohdat joista voisi kuvitella noiden olevan ironiaa..

Minun koko viesti oli ironiaa. Ajattelin sen olleen sitä myös aika selkeästi. En sitten tiedä, mitä pitäisi ajatella, jos se ei sitä kaikille ollut...
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Minun koko viesti oli ironiaa. Ajattelin sen olleen sitä myös aika selkeästi. En sitten tiedä, mitä pitäisi ajatella, jos se ei sitä kaikille ollut...

En viitsinyt koko viestiä boldata, otin vaan omasta mielestä sen pääkohdan jonka viimeistään pitäisi sytyttää lamppu hitaammankin päässä että mitä siinä ajetaan takaa :p
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
En viitsinyt koko viestiä boldata, otin vaan omasta mielestä sen pääkohdan jonka viimeistään pitäisi sytyttää lamppu hitaammankin päässä että mitä siinä ajetaan takaa :p

Lukaisin viestisi nyt uudestaan; mun ei vissiin pitäisi kirjoitella mitään noin aikaisin aamulla.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Mutta myönnä nyt vaan, että boldatussa osassa oli vähän sitä sarkasmiakin (nyt) joukossa.

Pääpiirteissään noin tuo asia esitettiin. Ehkä siinä oli sarkasmia mukana, mutta en minä sellaisesta mitään ymmärrä.

Ihan vakavasti. En usko toimitusjohtajan olleen tuolloin NHL-pelissä. Kun Ilves pelaa kotona, on ensiarvoisen tärkeää, että yrityksen kärki on paikalla ylläpitämässä ja luomassa suhteita. Lisäksi olisi aika noloa, jos toimitusjohtaja valitsisi kilpailevan jääkiekkotapahtuman (Suomessa pelattava NHL-peli) oman tapahtuman (Ilveksen kotipeli) sijasta.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 327
Ihan vakavasti. En usko toimitusjohtajan olleen tuolloin NHL-pelissä. Kun Ilves pelaa kotona, on ensiarvoisen tärkeää, että yrityksen kärki on paikalla ylläpitämässä ja luomassa suhteita. Lisäksi olisi aika noloa, jos toimitusjohtaja valitsisi kilpailevan jääkiekkotapahtuman (Suomessa pelattava NHL-peli) oman tapahtuman (Ilveksen kotipeli) sijasta.

Niin, mulla ei ole mitään tietoa missä joku Ilveksen TJ on ollut tai ei, mutta... olisin kyllä pikemminkin huolissani, jos EI ollut kummassakaan Suomessa pelatussa NHL pelissä aitiokäytävillä verkostoitumassa tän kiekkobisneksen parahiten osaavien ja isointa bisnestä tekevien keskellä. Sehän oli vähän kuin alan tärkeät messut tänne Suomeen tuotuna. Toivottavasti siellä Ilveksenkin porukkaa oli verkostoitumassa ja luomassa suhteita.



Se on kuitenkin tärkeintä mitä yrityksen TJ voi tehdä. Verkostoitua saman alan parhaiden osaajien kanssa... toimialasta riippumatta.
 
Ylös