Petri Kontiola

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
262
Itse en välttämättä näe Kontiolaa pienessä roolissa. Pelaajatyypiltään niin tulosyksikön pelaaja. Se, että hän vetäisi meidän nelosessa pienellä peliajalla niin vaikea nähdä, että pysyisi tyytyväisenä rooliinsa. Aina kumminkin ollut joukkueensa kärkihevosia.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 299
EFM istui sohvalle ja tunsi epämääräisen esineen painavan pakaraa. Sohvatyynyjen välistä löytyikin lamppu. Hiuksia ja nöyhtää siitä pois pyyhkiessä lampusta putkahtikin lampunhenki jolle sai esittää kolme toivetta. Sanoin että tässä kohtaa riittää yksikin.

1. Toivottavasti Petri Kontiolaa koskeva ketju lukitaan kunnes Kontiola ilmoittaa seuraavan seuransa tai kausi 23-24 on pulkassa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 663
Itse en välttämättä näe Kontiolaa pienessä roolissa. Pelaajatyypiltään niin tulosyksikön pelaaja. Se, että hän vetäisi meidän nelosessa pienellä peliajalla niin vaikea nähdä, että pysyisi tyytyväisenä rooliinsa. Aina kumminkin ollut joukkueensa kärkihevosia.
Kontiola on fyysinen kaveri ja jos kerran elämässä ei tarvitse olla pääkapellimestarina ylöspäin niin uskon, että pystyisi vetämään hyvin puolustusvoittoisempaa pienempää roolia.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 121
Juu, ihan sama mulla, mutta ei tässä nyt mitään meikäläisten ja Kontiolan välejä sovitella, vaan kasataan urheilujoukkuetta.

Miettikää nyt ihan oikeasti...

Kaikki puheet siitä urheilullisuudesta ja julkisetkin puheet siitä, mistä viime kaudella kiikasti jne. Uutta tehdään, uudella tavalla... ja sitten se kohun keskipiste takaisin joukkueeseen.

No toisaalta, kun viime kautta saatiin häiritsemään se, että oltiin median ja muiden myrskynsilmässä "Myrrän potkut sarjakärjestä"-teemalla, niin olisihan se luonnollista jatkumoa päästä iltapäivälehtien, podcastien ja muiden pysyväksi puheenaiheeksi palkkaamalla "viime kauden petturi".

Minä en jaksa välittää siitä,että mitä muut ajattelevat asiasta. Minua kiinnostaa se,että Ilveksestä tehdään mahdollisimman hyvä joukkue, ja Konna tekisi siitä paremman, jos on kunnossa.

Jos Ilveksellä olisi senttereinä Palve, Kodytek ja Konna, ja runsaasti tulivoimaa laidoilla, niin eiköhän alkaisi tulosta tulemaan. Nähdyn perusteella Palve ja Kodytek ei pärjää aloitusympyrässä, joten sille osastolle tarvitaan vahvistusta.

Käsittääkseni Konna pelasi täällä ja Hämeenlinnassa halvalla sopparilla, joten voisi hyvin korvata Gregoiren.

Itsekkin tykkään urheilullisista arvoista, mutta en menestyksen kustannuksella. Muuten ollaan tilanteessa, missä häntä heiluttaa koiraa.
 

Slite

Luottopelaaja
Viestejä
1 095
Jos ajatellaan pelkästään pelillisiä asioita, olisin itse valmis antamaan Kontiolalle vielä mahdollisuuden, ellei tarpeeksi hyvää aloittajaa löydy lähiaikoina muualta. Turhan paljon annetaan vastustajalle kiekollista hallintaa pelkästään sen vuoksi, että aloitustaidot ovat alasarjatasoa.

Sitten kun mietitään ryhmädynamiikkaa, muuttuukin tilanne kovin kiemuraiseksi. Meillä on joukkueessa yhä paljon kavereita jotka menivät piiloon Konnan selän taakse viime kaudella siinä vaiheessa, kun vastuuta olisi pitänyt ottaa itse.

Kunhan nyt ei vaan Tapparaan menisi.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Minä en jaksa välittää siitä,että mitä muut ajattelevat asiasta. Minua kiinnostaa se,että Ilveksestä tehdään mahdollisimman hyvä joukkue, ja Konna tekisi siitä paremman, jos on kunnossa.
En mäkään juuri välitä siitä, mitä muut ajattelevat. Kontiola vain tuntuisi useammastakin syystä joukkueen harmoniaa/työrauhaa rikkovalta tekijältä. Ihan menestys edellä tässä ajattelen. Pelitaidoiltaan selkeä vahvistus, mutta kun se ei tarkoita parempaa saumaa selviytyä kaudesta mestariksi.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 180
Eiköhän kaikki ole case Konnasta sanottu (jo ainakin viiteen kertaan), mutta itseä mietityttää vieläkin...

Että vaikka Konnalla varmasti riittää kolmos-nelosen keskelle aloituseksperttinä ja hyvän kiekkosilmän omaavana kokeneena kaverina, niin osaako kaveri olla tarpeeksi nöyrä ja tyytyä tähän kaavailtuun "nelosviulunsoittajan" rooliinsa. Epäilen ja tämä jos mikä suolaa kopin.

Ja suljetaan ketjun kommentointi omalta osaltani toteamukseen, että jos Pendo ja Tillu äänestää kyllä - mulla on täysi luotto.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Pelillisesti voi hyvin vielä riittää kolmosen/nelosen rooliin. Kuka tietää vaikka enemmän. Ulkopelillisesti en pysty näkemään, että kykenee sitoutumaan asioihin joihin pitäisi. Koska kyseessä vielä ole esimerkillinen harjoittelija, ikä alkaa painaa. Tuossakin iässä pääsarja on kova paikka lähes kelle tahansa. Ellei ole Raipe.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 690
Jo tämä keskustelu osoittaa, että ei han mistään tavan tallaajasta ole kyse, persoona isolla P:llä.

Uskon vahvasti, että konna haluaa vielä aidosti pukea terät jalkoihin. Onko juna sitten jo lähtenyt asemalta on toinen juttu.


Jos, siis jos konna vielä piirtää jälkiä liukkaille jossain seurassa, niin uskon aidosti ainakin miehen ITSE uskovan potentiaaliinsa ja kykyyn tuottaa hyvää hokia. Onko se realistista, sen sitten aika ja pelit näyttävät.

Näissä tarinoissa vaan tuppaavat tunne, halua, ja todellisuuus sekoittua keskenään.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Senkö takia hakkasi, että oma yv-kenttä ei saanut aloittaa? Onko tämä varma tieto jostain?
Voi olla että mätki sitä aikansakin kuluksi. Ei ole antaa mitään Wikipedia lähdettä tähän ikävä kyllä.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 110
Aika paljon käyty keskustelu Kontiolan lisäksi kertoo meistä kannattajista. Vaikka allegoria pelaamisesta naapurin rottalandiassa on vakavuusarvoltaan jotain paljon isompaa, on kyseessä silti jokaisen fanin moraalikäsitysten mittaamisesta ja siitä miten ne vertautuvat joukkueurheilun arvoihin.

Tykkäysten määrästä päätellen, jakautuu täällä mielipiteet melko tasan, sen sijaan Lahdessa Kontiola olisi käyty jo kotisohvalta raahaamassa pukukoppiin.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Jo tämä keskustelu osoittaa, että ei han mistään tavan tallaajasta ole kyse, persoona isolla P:llä.

Uskon vahvasti, että konna haluaa vielä aidosti pukea terät jalkoihin. Onko juna sitten jo lähtenyt asemalta on toinen juttu.


Jos, siis jos konna vielä piirtää jälkiä liukkaille jossain seurassa, niin uskon aidosti ainakin miehen ITSE uskovan potentiaaliinsa ja kykyyn tuottaa hyvää hokia. Onko se realistista, sen sitten aika ja pelit näyttävät.

Näissä tarinoissa vaan tuppaavat tunne, halua, ja todellisuuus sekoittua keskenään.
Ehdottomasti iso persoona, ja kruunujen puuttumisesta huolimatta ura on merkittävä jo miten se on. Mutta sitten se kääntöpuoli: en epäile halua, mutta kykyä sitoutua urheilulliseen puolivuotiseen. Alkuun voi uskoa näin mutta hänelle tuntuvat nautinnot vievän lopulta voiton, ja koska iso persoona, häntä seurataan.. aivan minne meneekin. Jos näin kävisi taas, menee seuralta uskottavuus. Myös itse maksavana katsojana edellytän että pleijareissa tullaan sarjaan huolellisesti valmistautuneena. En ymmärrä mistä edes voi tulla mieleen että kesken pleijareiden on ok ryypätä. Siellä taidettiin tuoda vielä kuuluisalta Leviltä koronakin mukana, jos on tiettyjä tahoja uskominen. Noin pahaa kintuille kusemista on mahdotonta hyväksyä.
 

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
696
On tää kyllä väsynyt ketju. Kannatan lukitsemista. Miten voikin herättää niin paljon intoa porukoissa, että elokuusta eteenpäin kirjoitettu 20 sivua. Huh.

Itse tyydyn toteamaan, että keskityn seuraamaan NYKYISTÄ Ilves-joukkuetta. Konna ei tietääkseni pelaa keltavihreissä.

Huomenna muuten pelataan taas… ;)
 
Ylös