PE 8.12.2023 | Ilves - Tappara

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 901
Tapparaa vastaan hyökkäys on ollut tänä vuonna paras puolustus. Sillä teemalla voidaan jatkaa huomisessakin pelissä.
Ja meidän hyökkäys sattuukin olemaan kovimmassa tuloskunnossa sitten Arttu Ruotsalaisen.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 680
Selittäkääs joku mulle, miksi Veikkauksen kertoimissa Tapparan voitolle on hitusen pienempi kerroin kuin Ilveksen voitolle?
Edit. Pistekeskiarvo?
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 332
Selittäkääs joku mulle, miksi Veikkauksen kertoimissa Tapparan voitolle on hitusen pienempi kerroin kuin Ilveksen voitolle?
Edit. Pistekeskiarvo?

Paikallisten aiemmat tulokset varmasti huomioidaan. Muutenkin Ilves ollut muutaman edellisen vuoden osalta niskan päällä.
 

sandelssi 42

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
825
Selittäkääs joku mulle, miksi Veikkauksen kertoimissa Tapparan voitolle on hitusen pienempi kerroin kuin Ilveksen voitolle?
Edit. Pistekeskiarvo?
Ei sitä semmosilla katsota. Tarkempaa tietoa ei ole miten kertoimien laskejat niitä laskee. Kyllä itsekin nostaisin Tapparan pieneksi ennakkosuosikiksi tähän ihan vain sillä, että tuskin jokaista paikallista tällä kaudella voitetaan.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 645
Selittäkääs joku mulle, miksi Veikkauksen kertoimissa Tapparan voitolle on hitusen pienempi kerroin kuin Ilveksen voitolle?
Edit. Pistekeskiarvo?
Mahtaako tuohon vaikuttaa myös pelaamisen määrä? Eli pelaajat laittaneet hieman Tapparalle enemmän. Seuraavaksi sitten huomenna 12.00 suurempi tarkistus
 
  • Tykkää
Reactions: M22

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 593
Levtchille ei kannata antaa jäähyjen korostusmahdollisuuksia eli mailan kanssa tarkkana.

YV:llä ratkeaa huominen peli. Maalit 4 & 2 molemmille vetoon. Jos Tapparalle annetaan YV:tä, niin eiköhän se Konna yhden laita. Ex-Ilvekset juhlii meitä vastaan kovalla prosentilla.
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
1 792
Respect! Onko Areenalla tullut käytyä muissa merkeissä, ei varmaan?

Ei ole, innolla odotan Hakametsän seuraajaan tutustumista. Halu on kova.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Tulet karvaasti pettymään.
No tuskin. Ilveksen faneissa näitä ”vanhojen hyvien aikojen” muistelijoita löytyy, mutta muiden joukkueiden faneilta tippuu aina silmät päästä viimeistään alkushowssa. Samaa voi sanoa muistakin ensi kertaa tulijoista.

Hakametsä oli oikeasti lato areenaan verrattuna ja se on oikeasti käsittämätontä miten meidän omassa kausikortti porukassa tuntuu olevan eniten niitä jotka eivät arvosta tarpeeksi.
 

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
558
No tuskin. Ilveksen faneissa näitä ”vanhojen hyvien aikojen” muistelijoita löytyy, mutta muiden joukkueiden faneilta tippuu aina silmät päästä viimeistään alkushowssa. Samaa voi sanoa muistakin ensi kertaa tulijoista.

Hakametsä oli oikeasti lato areenaan verrattuna ja se on oikeasti käsittämätontä miten meidän omassa kausikortti porukassa tuntuu olevan eniten niitä jotka eivät arvosta tarpeeksi.
Menee nyt vähän off-topiciksi, mutta pakko listailla nyt omia syitä siitä, miksi en areenasta tykkää. Olen kuitenkin sen realiteetin hyväksynyt, että vanhaankaan ei ole paluuta.

- Monitoimiareena, joka ei palvele ketään kunnolla, kaikille jotakin - ei mitään kenellekään. Jääkiekkojoukkueet pelaavat ihan älyttömiä putkia esim. vieraissa tai typerinä päivinä, koska keikat. Keikoilla paska akustiikka ja vielä ahtaammat käytävät kuin loppuunmyydyissä peleissä, koska porukkaa huomattavasti enemmän.
- Paska akustiikka myös kiekkopeleissä, kiimaisissakaan peleissä kannustus ei kuulu edes toiseen päähän.
- Ahtaat käytävät.
- Liian modernin näköinen, mielestäni pilaa Tampereen hyvinkin vaatimattoman näköistä keskustaa.
- Jaffalan kopio, eikö me nyt olisi voitu saada edes hieman persoonallisempi paikka?
- Tulee mieleen NHL, eikä kotoinen liiga, panostetaan hyvin paljon kaikkeen mukahienoon, kuten valoshow'hun ja äänitehoistiin sun muuhun paskaan, eikä anneta ottelutapahtuman kummuta itse yleisöstä.

Tähän itseasiassa hyvä vastaesimerkki oli Fribourgin kotimatsi ja halli, hyvin persoonallinen halli joka veti noin 10k yleisöä, todella hyvä akustiikka ja jyrkät katsomot, 5k katsojia sai valtavan melun aikaiseksi (välillä oli siis ihan oikeasti vaikea kuulla mitä itse chänttäsi), koska hallin rakenteetkin tukivat tätä äänen "paisumista". Silti oli valoja ja välkettä, kuulutuksetkin kuuli ihan hyvin. Musta tuntuu, että meidän hallilta puuttuu sielu, se on hyvin lattea ja persoonaton.

Makuasia, itse taas esimerkiksi pidän nykyisestä paljon enemmän verrattuna siihen aikaisempaan homeiseen latoon.
Toki, näistä on turha kiistellä.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 516
No tuskin. Ilveksen faneissa näitä ”vanhojen hyvien aikojen” muistelijoita löytyy, mutta muiden joukkueiden faneilta tippuu aina silmät päästä viimeistään alkushowssa. Samaa voi sanoa muistakin ensi kertaa tulijoista.

Hakametsä oli oikeasti lato areenaan verrattuna ja se on oikeasti käsittämätontä miten meidän omassa kausikortti porukassa tuntuu olevan eniten niitä jotka eivät arvosta tarpeeksi.
Koska Hakametsä oli jäähalli, ja sinne sai luotua helposti tunnelmaa. Arena on jokin monitoimihelvetti, jossa nyt satutaan lisäksi pelaamaan jääkiekkoa. Lisäksi itseä ainakin ottaa päähän olla esimerkiksi arkimatseissa, jotka ovat aina puolillaan, kun taas Hakametsässä samalla määrällä halli olisi lähes täynnä ja tunnelma sen mukainen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Selittäkääs joku mulle, miksi Veikkauksen kertoimissa Tapparan voitolle on hitusen pienempi kerroin kuin Ilveksen voitolle?
Edit. Pistekeskiarvo?

Ei sitä semmosilla katsota. Tarkempaa tietoa ei ole miten kertoimien laskejat niitä laskee. Kyllä itsekin nostaisin Tapparan pieneksi ennakkosuosikiksi tähän ihan vain sillä, että tuskin jokaista paikallista tällä kaudella voitetaan.

Aivan. Ehkä tässä on lähdetty katsomaan niin, että todennäköisyyksien mukaan on vuorossa Tapparan voitto, kun pari on kuitenkin tasainen.

Mikään sellainen, että kun toinen on voittanut tähän mennessä, ei vaikuta kertoimiin niin, että nyt nähtäisiin olevan "toisen vuoro". Todennäköisyydet eivät toimi niin. Paljon puhuttuja tilastotappioita ei ole olemassakaan. Tämä vertautuu täysin siihen, jos kolikonheitossa on sattunut tulemaan 10 peräkkäistä klaavaa, niin seuraavalla heitolla klaavan ja kruunan todennäköisyydet ovat edelleen 50%-50%.

@M22 Pistetilanne tai pistekeskiarvo tai sarjasijoitukset eivät tuolla tavalla vaikuta kertoimiin tai todennäköisyyksiin.

Ilves ja Tappara ovat Veikkauksen parametreillä tasaväkiset joukkueet ja kerroinasettelu näiden välisissä peleissä on sen mukainen. Välillä toinen on niukka suosikki, välillä toinen. Nyt kun tiedossa ei ole mitään erityisiä muuttujua, niin voidaan päätellä, että todennäköisesti Tappara on tällä hetkellä Veikkauksen voimasuhdearvioissa hitusen Ilvestä edellä ja siten niukka suosikki tähän paikallispeliin.
 
Ylös