PE 3.2.2023 | HPK - Ilves

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 290
Minä en ymmärtänyt Myrrän aikana enkä ymmärrä nytkään tätä ketjurulettia. Mun mielestä siinä ei oo mitään järkee. Mutta eiköhän valmennus ole tietävämpi kuin minä.
Ollaan viimeiseen 7 erään tehty 0 maalia, että varmasti johtuu tästä.
Sillon kun voittoja tuli niin ketjut oli lukossa luonnollisesti.
 

IpAholic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
802
Minä en ymmärtänyt Myrrän aikana enkä ymmärrä nytkään tätä ketjurulettia. Mun mielestä siinä ei oo mitään järkee. Mutta eiköhän valmennus ole tietävämpi kuin minä.
Mitä ketjurulettia? Nyt on jääty 2 kertaa putkeen nollille eli silloin on syytäkin sekoittaa ketjuja. Silloin kun peli kulki, mentiin illasta toiseen samoilla ketjuilla. Myrrrän aikana harrastettiin ketjurulettia vaikka jotkut koostumukset olisivat toimineetkin.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Minä en ymmärtänyt Myrrän aikana enkä ymmärrä nytkään tätä ketjurulettia. Mun mielestä siinä ei oo mitään järkee. Mutta eiköhän valmennus ole tietävämpi kuin minä.

Nää on näitä, kun 10 pelin voittoputkeen tulee eka tappio ja "noni, taas tappio, kaikille kenkää!" -juttuja vissiin.. Aika pitkäänhän kärkiketjut on pysyneet lukossa, enemmän ja vähemmän pakollisia loukki/kierrätysvaihtoja lukuunottamatta. Alaketjut pitääkin vaihtua sen mukaan miten jätkät pelaa ja että saadaan jokaisella pidettyä pelituntumaa yllä. Nyt tietty pitää herätellä kaikkia, kun maalihanat tukossa.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
Silti olisin nähnyt mieluummin Supi-Räty kaksikon keskenään. Iksan kanssa on mennyt aika möyrimiseksi viime aikoina. Mutta hyvät muutokset ja juuri Koskirantaa ajattelinkin Supin kanssa kokeilemaan.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
On kyllä ihme juttu, että kun Henrik Haapala hiihtelee lähes 10 ottelua putkeen täysin pelin ulkopuolella, on aivan kuutamolla, ottaa typeriä jäähyjä ja edes syötöt eivät osu kohdalleen, niin kukaan ei huuda, että vilttiin. Ei herätä mitään keskustelua edes se, että tällaiseen herättelymielessä tehtyyn ketjusekoitukseen Haapalan paikka on edelleen ykkösessä.

Tuulola yrittää täysillä ja vääntää, mutta ei vain saa tehoja, niin huuto on jatkuvaa.

Mä en todellakaan ole huutamassa Haapalaa vilttiin ja todennäköisesti tälle vaisuudelle on jokin syy, mutta ihan vain perspektiiviksi. Haapala näyttää kentällä haamulta, (eikä nyt puhuta siitä haamumaalista).

Miksi Henkka on kaiken arvostelun ulkopuolella, kun taas toiset ovat yleisiä silmätikkuja?

Niin ja Haapala on yksi lempipelaajistani, (jos sillä nyt on jotain merkitystä).
 

Beast

Luottopelaaja
Viestejä
1 001
Eikös Haapala ollut jo yhden pelin viltissä!? Ei ole arvostelun yläpuolella, haastavaa on taas vaihteeksi ollut.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Eikös Haapala ollut jo yhden pelin viltissä!? Ei ole arvostelun yläpuolella, haastavaa on taas vaihteeksi ollut.

Juu, en mä valmennusta tarkoittanutkaan. Siitä toki ei varmuutta ole, oliko viltissä vai ei. Toisenlaistakin tietoa tästä tuli.

Mutta pointti oli lähinnä se, kuinka vääristyneesti arvostelu jakautuu.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 664
On kyllä ihme juttu, että kun Henrik Haapala hiihtelee lähes 10 ottelua putkeen täysin pelin ulkopuolella, on aivan kuutamolla, ottaa typeriä jäähyjä ja edes syötöt eivät osu kohdalleen, niin kukaan ei huuda, että vilttiin. Ei herätä mitään keskustelua edes se, että tällaiseen herättelymielessä tehtyyn ketjusekoitukseen Haapalan paikka on edelleen ykkösessä.

Tuulola yrittää täysillä ja vääntää, mutta ei vain saa tehoja, niin huuto on jatkuvaa.

Mä en todellakaan ole huutamassa Haapalaa vilttiin ja todennäköisesti tälle vaisuudelle on jokin syy, mutta ihan vain perspektiiviksi. Haapala näyttää kentällä haamulta, (eikä nyt puhuta siitä haamumaalista).

Miksi Henkka on kaiken arvostelun ulkopuolella, kun taas toiset ovat yleisiä silmätikkuja?

Niin ja Haapala on yksi lempipelaajistani, (jos sillä nyt on jotain merkitystä).

Hyvä kysymys. Ehkä Haapala on tällä hetkellä eräänlainen "Pandoran lipas". Mahdollinen syy heikkojen otteiden taustalla pelottaa sen verran, ettei asiaa uskalleta nostaa esille.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 893
On kyllä ihme juttu, että kun Henrik Haapala hiihtelee lähes 10 ottelua putkeen täysin pelin ulkopuolella, on aivan kuutamolla, ottaa typeriä jäähyjä ja edes syötöt eivät osu kohdalleen, niin kukaan ei huuda, että vilttiin. Ei herätä mitään keskustelua edes se, että tällaiseen herättelymielessä tehtyyn ketjusekoitukseen Haapalan paikka on edelleen ykkösessä.

Tuulola yrittää täysillä ja vääntää, mutta ei vain saa tehoja, niin huuto on jatkuvaa.

Mä en todellakaan ole huutamassa Haapalaa vilttiin ja todennäköisesti tälle vaisuudelle on jokin syy, mutta ihan vain perspektiiviksi. Haapala näyttää kentällä haamulta, (eikä nyt puhuta siitä haamumaalista).

Miksi Henkka on kaiken arvostelun ulkopuolella, kun taas toiset ovat yleisiä silmätikkuja?

Niin ja Haapala on yksi lempipelaajistani, (jos sillä nyt on jotain merkitystä).

Kieltämättä on ihmetyttänyt. Oletettavasti meidän kalleimpia pelaajia. Peli-ilme ollut todella heikko jo pitkään, mennyt pitkin laitoja pelin ulkopuolella pyörien, näkynyt lähinnä jäähyllä istuessaan.

Tammikuun aikana teki kymmeneen peliin 1+3, joista seitsemän peliä kiikareilla. Kapu saa paskaa niskaan jokaisesta heikommasta pelistä ja jopa huonosta vaihdosta. Pelasi tammikuussa vain neljässä pelissä, teki niissä kolme tehopistettä. Kapun työmäärä on pisteiden ulkopuolella aina kova, kuten lanseeratusta nimimerkistäkin huomataan.

Väittäisin, että Haapalan arvo joukkueelle mitataan meidän hyökkääjistä eniten puhtaasti tehoista. Olisi ensiarvoisen tärkeää, että Henkka palaisi kovalle tasolle. Hän on meidän hyökkääjistä se, jolla on eniten poikkeuksellista luovuutta. Nyt se pitäisi saada taas käyttöön.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 832
Suomi–Koskiranta–Ikonen -ketjusta tulee mieleen jonkinlainen päällystakkiketju Jolyn ketjua vastaan. Hoitavat oman pään tunnollisesti, pystyvät pelaamaan isot minuutit ja iskevät vielä vastaankin maalin tai pari. Kerholla toki vaihtoetu, mutta silti tuossa on jonkinlainen mahdollisuus peluuttaa Kerhon kärkiheppoja vastaan.

Tässä vaiheessa nollan maalin putkea tervehdin uusia koostumuksia ihan ilolla. Toivottavasti herätys toimii suunnittellusti, eikä sekoita hyökkäystä vielä tehottomammaksi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 962
Kieltämättä on ihmetyttänyt. Oletettavasti meidän kalleimpia pelaajia. Peli-ilme ollut todella heikko jo pitkään, mennyt pitkin laitoja pelin ulkopuolella pyörien, näkynyt lähinnä jäähyllä istuessaan.

Tammikuun aikana teki kymmeneen peliin 1+3, joista seitsemän peliä kiikareilla. Kapu saa paskaa niskaan jokaisesta heikommasta pelistä ja jopa huonosta vaihdosta. Pelasi tammikuussa vain neljässä pelissä, teki niissä kolme tehopistettä. Kapun työmäärä on pisteiden ulkopuolella aina kova, kuten lanseeratusta nimimerkistäkin huomataan.

Väittäisin, että Haapalan arvo joukkueelle mitataan meidän hyökkääjistä eniten puhtaasti tehoista. Olisi ensiarvoisen tärkeää, että Henkka palaisi kovalle tasolle. Hän on meidän hyökkääjistä se, jolla on eniten poikkeuksellista luovuutta. Nyt se pitäisi saada taas käyttöön.
Niin.. tätähän Haapalasta kirjoitin jo hetki sitten. Tilastojen valossa ollut hyvä, mutta jos katsoo tekemistä jäällä.. vielä paljon enemmän kaverilla olisi annettavaa. Tiedä sitten, että onko alla esim. kolhuja, jotka vaikuttavat tekemiseen.

Haapala on nyt kuitenkin iskenyt lähes piste-per-ottelu keskiarvolla.. siksi varmasti myös säästynyt arvosteluilta.
Tuulolalla esim. samaan aikaan 0,15 pistettä ottelua kohden.

Ei Haapala siis huono ole ollut, mutta vaisu ja välillä katoaa kuvasta kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Lintu

Luottopelaaja
Viestejä
2 232
Pientä peukkua ketjumuutoksille, fiksulta näyttää. Hyvä myös että Aho on vitjassa.
Huomenna ois sitten Malek maalilla. Onnistuukohan sillon kotipelissä maalinteko ollenkaan? :rolleyes:
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 664
Kyllä se toisaalta viime pelissäkin ihan hyviä paikkoja ketjukavereille järjesteli pari. Esim Rädylle syötti maalin takaa ihan tuhannen taalan paikan. Koko joukkueella ollut tukkosta. Hyökkäyksessä on monta nimeä arvosteltavaksi ennen Haapalaa...

Eihän se pelisilmä mihinkään katoa, vaan kyse onkin siitä yleisilmeestä ja etenkin liikkeestä. Siinä on nähty tällä kaudella todella isoja eroja (heikko->hyvä->heikko).
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
On kyllä ihme juttu, että kun Henrik Haapala hiihtelee lähes 10 ottelua putkeen täysin pelin ulkopuolella, on aivan kuutamolla, ottaa typeriä jäähyjä ja edes syötöt eivät osu kohdalleen, niin kukaan ei huuda, että vilttiin. Ei herätä mitään keskustelua edes se, että tällaiseen herättelymielessä tehtyyn ketjusekoitukseen Haapalan paikka on edelleen ykkösessä.

Tuulola yrittää täysillä ja vääntää, mutta ei vain saa tehoja, niin huuto on jatkuvaa.

Mä en todellakaan ole huutamassa Haapalaa vilttiin ja todennäköisesti tälle vaisuudelle on jokin syy, mutta ihan vain perspektiiviksi. Haapala näyttää kentällä haamulta, (eikä nyt puhuta siitä haamumaalista).

Miksi Henkka on kaiken arvostelun ulkopuolella, kun taas toiset ovat yleisiä silmätikkuja?

Niin ja Haapala on yksi lempipelaajistani, (jos sillä nyt on jotain merkitystä).
Se on varmaan se, kun kaikki tiedostaa, että on ”puolikuntoisenakin” sarjan parhaimpia pelaajia. Niin jotenkin sitä luottaa, että kyllä se sieltä taas tulee ja keväällähän Henkka on parhaimmillaan aina. Mutta sitä en ymmärrä, että esim. Supi saa enemmän paskaa niskaan vastaavassa tilanteessa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Avausmaalin tärkeys. Mielellään siihen ensimmäiseen kymppiin.

Avausmaalin tärkeys ei vain saisi olla niin suuri kuin tällä kaudella on ollut. Tuntuu, että peli vapautuu joka kerta, kun tehdään nopeasti maali, mutta pitkään 0-0:ssa on myrkkyä, saati jos vihu pääsee johtoon. Noihin tilanteisiin riittää vielä opiskeltavaa paljon.
 
Ylös