PE 29.3.2024 | Ilves - KalPa | 5. puolivälierä

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 928

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 716
Nymanin ympärillä ainakin nopeutta tänään! Itse olisin pistänyt kylmästi ulos.

Latvalan peluuttamista en ymmärrä. Häneltä ei olla saatu yhden ainoata oikeaa ratkaisua tässä sarjassa, jatkuvasti jäljessä. Parikka kärsii paristaan valtavasti. Pellille isompia minuutteja, hän sentään yrittää.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 946
Kalpalle avataan taas ovea.. ja se lyödään tylysti kiinni. Joutuvat Kuopioon ja heti uudestaan pelaamaan. Ei ole helppo paikka heillekkään. Nyt vaan oma tekeminen kuntoon, se riittää.
Sielläkin alkaa heräämään ajatus.. ei kai taas...
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 002
Kädet tärisee. Tänään on todellakin "piitkä perjantai". Toivotaan, että tästä ei ala "piitkä kesä".
 

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
348
Nymanin ympärillä ainakin nopeutta tänään! Itse olisin pistänyt kylmästi ulos.

Latvalan peluuttamista en ymmärrä. Häneltä ei olla saatu yhden ainoata oikeaa ratkaisua tässä sarjassa, jatkuvasti jäljessä. Parikka kärsii paristaan valtavasti. Pellille isompia minuutteja, hän sentään yrittää.
Oon odotellut niitä isompia minuutteja nyt jo parisen matsia. Toki mun kiakkoura jäi junioreihin ja Pennanen on pykälän meritoituneempi, mutta en vaan ite koppaa tota logiikkaa. Pellihän vetää tuolla melkein eniten logolle kanukkien ohella illasta toiseen (sen 12min/o, jonka sirklaamaan pääsee). Ei oo nyt mielen päällä Pelliltä yhtään hölmöilyä tai edes heikkoja ratkaisuja, kun muun pakiston sähläämisestä voisi pitää puoltuntisen TED Talkin.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 294
Älä muuta viserrä. Rautanen vanhan pelikaverin Pellin kanssa askiin ja virheherkät Niku tai Clendening poppareille. Könönen kokoonpanoon ja diesel-Nyman huilille.
Könönen ei ole pelikuntoinen. Mikään muu ei selitä näin pitkää pelaamattomuutta. Milloin on edes viimeksi pelannut?
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 716
Oon odotellut niitä isompia minuutteja nyt jo parisen matsia. Toki mun kiakkoura jäi junioreihin ja Pennanen on pykälän meritoituneempi, mutta en vaan ite koppaa tota logiikkaa. Pellihän vetää tuolla melkein eniten logolle kanukkien ohella illasta toiseen (sen 12min/o, jonka sirklaamaan pääsee). Ei oo nyt mielen päällä Pelliltä yhtään hölmöilyä tai edes heikkoja ratkaisuja, kun muun pakiston sähläämisestä voisi pitää puoltuntisen TED Talkin.

Alkukauden jälkeen Pelli on pelannut täydellisesti. Yksi virheettömimpiä pakkeja Ilveksessä, sen Bono todisti jo tilastoillakin.

Jostakin syystä ei vaan saa luottoa. Maallikkona kuvittelisin, että nimenomaan jalkavaa Kalpaa vastaan Pelliä kannattaisi peluuttaa.
 

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
348
Yksi virheettömimpiä pakkeja Ilveksessä, sen Bono todisti jo tilastoillakin.
Noni. En kato/kuuntele noita podcasteja tai Ilves+-jutskia, mutta oon tehnyt taittopenkeiltä täysin saman johtopäätöksen. Ehkä en ookkaan niin hölmö.
Jostakin syystä ei vaan saa luottoa. Maallikkona kuvittelisin, että nimenomaan jalkavaa Kalpaa vastaan Pelliä kannattaisi peluuttaa.
Exact. Ollaan tismalleen samalla aaltopituudella.
 

Seteri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
386
Viimiset manaukset ennenku tarvittee alkaa matkustaa juna-asemalle.

Odotan seuraavaa:
-Illan soitetuin biisi on killing time
-pakotuspelaamista ja rännittämistä

Fantasioissani Gunneri ottaa joukkueen reppuselkään ja pelaa nollat.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 751
Tämäpä tämä.. ei meidän tarvitse voittaa kolmea peliä, vaan tänään yksi peli. Siitä lähtee lumipalloilmiö vyörymään.

Harmi että Virtanen vissiin taas rikki.
Ja vien tämän vielä pidemmälle. Se yhden pelin voitto lähtee yhden erän voitosta ja se yhden erän voitto lähtee yhden vaihdon voitosta ja ne vaihtojen voitot koostuu tilanteiden voitosta. Se noissa tiukoissa paikoissa on muinakin kausina tuntunut olevan yksi ongelma. Eli painetilannetta ei osata käsitellä ja mietitään asioita liian pitkälle.

Otetaan nyt esimerkiksi se ensimmäisen pelin ylivoima kymmenen minuuttia ennen loppua 3-1 johdossa. Siinä lähdettiin miettimään jo sinne kymmenen minuutin päähän. Varmistelemaan ettei ainakaan omissa soi kun olisi pitänyt lähteä miettimään tilanne kerrallaan ja pelaamaan vain hyvä ylivoima. Vaikkei maalia olisi tullut se olisi väsyttänyt takaa-ajossa olevaa joukkuetta ja vienyt heiltä aikaa tulla peliin mukaan ja lisäksi kääntänyt paineen heidän päähän.

Summanen on tosiaan maininnut siitä Anttilasta ja hänen pelaamisestaan isoissa peleissä. Niinhän se Marko pelaa. Tilanne kerrallaan. Tökkää kiekon puolustussinisen yli, että vastustaja joutuu purkamaan paitsion. Tökkää sen punaviivan yli, että se voidaan lyödä päätyyn ilman että tulee pitkä. Tökkää sen hyökkäyssinisen yli että päästään itse hyökkäysalueelle. Sutaisee sen maalia kohti jotta hyökkäys päättyy laukaukseen. Samaa on näkynyt Frimanista, joka on ollut meidän parhaita playoffeissa. Voitto on totta kai kokoajan mielessä mutta tiedostetaan, että se lähtee yksittäisten tilanteiden ja kaksinkamppailujen voittamisesta. Ei siitä tule mitään jos sä avauspelin ensimmäisellä minuutilla mietit neljännen pelin kuudettakymmenettä minuuttia.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 559
Ja sitten jätkät voisi muistaa että kiekkoa liikkeelle YVssä niin hyvä tulee.
 

Jonte

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
640
Voi hyvänen aika, jos Virtanen vaan on kunnossa niin mitä ihmettä. Sinne meni sitten neloskenttäkin, joten odotukset on kyllä tasan nolla.
Saa yllättää!
 
Ylös