PE 23.2.2024 | Ilves - SaiPa

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 570
BX0la31.png


Jaa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 167
Ihan vakuuttava esitys loppujen lopuksi. Tammela vei Latvalaa ihan perus 1v1-tilanteessa ja Rantala lahjoitti sitten käsittämättömästi SaiPalle toisen maalin. (viisnelosta SaiPa olisi voinut jauhaa vaikka koko erän ilman että Ilves olisi maalia antanut)

Tuohon 4-2-maaliin asti Ilves 3. erässä löysäili kuitenkin, mutta sen jälkeen laitettiin jalka takaisin kaasulle ja loppu oli kuin ylivoimaa olisi pelattu.

Muissa otteluissa hyvät tulokset, joten tästä hyvillä mielin kohti ensi viikkoa. Toki huomenna väijytään muiden pelien meininkiä. Ensi viikolla vähintään 2/3 pitää voittaa jos halutaan runkosarjan voittotaistelua jatkaa, mieluiten tietysti 3/3.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 530
Mä en tiedä olikse kolmoserä nyt varsinaisesti hirveää löysäilyä. Tammelalta ihan maailmanluokan suoritus ja on muuten tasan ainoa pelaaja Saipassa joka tuollaiseen kykenee, ollut todella hyvä loukin jälkeen. Ja tosiaan Rantala sen toisen Saipan maalin ihan puhtaasti lahjoitti. Ei 5vs4 ylivoima Saipalle maalintekoon olisi riittänyt. Siitä sitten sisuunnuttiinkin.

Suhteellisen käsittämätön oli myös peli jännäksi linja vikassa erässä. Yhtäkkiä aivan selkeitä Saipa jäähyjä ei vihelletty ja meille haettiin ihan puoliväkisin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 167
Mä en tiedä olikse kolmoserä nyt varsinaisesti hirveää löysäilyä. Tammelalta ihan maailmanluokan suoritus ja on muuten tasan ainoa pelaaja Saipassa joka tuollaiseen kykenee, ollut todella hyvä loukin jälkeen. Ja tosiaan Rantala sen toisen Saipan maalin ihan puhtaasti lahjoitti. Ei 5vs4 ylivoima Saipalle maalintekoon olisi riittänyt. Siitä sitten sisuunnuttiinkin.

No en tiedä oliko löysäilyä varsinaisesti, mutta hyökkäyspeli otettiin ihan täysin alas ensimmäiseksi kympiksi. Saattoi olla ihan ohjeiden mukaista, valmistautumista myös pleijaripeleihin, joissa johtoasemassa peli pitää osata jäädyttää.

4-2-maalin jälkeenhän Ilves otti taas samat isännän otteet kuin peliminuuteilla 5-40. Ihan pelin eka vitonenhan oli tylsän oloista tunnustelua.

Eihän siinä 3.erän ekalla kympillä SaiPalla muita paikkoja ollut kuin Tammelan itse itselleen 1v1-tilanteessa tekemä, eli jos tuon pakki olisi normaalisti pystynyt pelaamaan, niin ei siitäkään mitään paikkaa olisi tullut. 5-3-yv-maali sitten Rantalan surkuhupaisan tuomaroinnin tulos ja tavallaan kruunuksi taisi Ahon veto itse asiassa osua tolppaan, siitä kimmota Malekin persuksiin ja siitä maaliin.

Eli jos tuo nyt normaalisti olisi mennyt niin se olisi ollut 4-0. Helppoja jäähyjähän Ilves sai muitakin, mutta tosiaan tuskin SaiPa olisi viisnelosella tehnyt yhtään maalia vaikka olisi koko erän saanut niin pelata.


Yleisesti ottaen pelistä jäi ainakin itselle sellainen tuntuma, että jos 10 maalin voitosta olisi saanut sarjaan lisäpisteen, niin Ilves olisi sen 10 maalin voiton puristanut. SaiPalla tosiaan oli kahteen ekaan erään 6 laukausta kohti maalia.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 966
Tyylipuhdas voitto, vaikka vaikka tosiaan tarjolla oli myös 10-0 vaihtoehto. Niin suvereeni oli Ilves!
 

Lehtisalaatti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
178
Pääsin vasta nyt ottelukoosteen äärelle, koska olin eilen kännissä Serbiassa. Nättejä maaleja, erityisesti Palveen pisteet ilahduttaa.

Ilahduttaa myös se, että oltiin kummipojan kanssa ensimmäistä kertaa matsissa muutama viikko sitten ja tykkäsi niin paljon, että oli keskiviikkona pyytänyt isältään päästä uudestaan peliin. Tällä kertaa pääsi näkemään vielä voitonkin.
 
Ylös