PE 2.2.2024 | Ilves - Kärpät

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Lol. Harvoin koko viesti saa joka sanalla toteemaan että "ok, ymmärrys kiekosta 0".
Olisi kyllä mielenkiintoista päästä keskustelemaan ihmisen kanssa joka luulee ymmärtävänsä jääkiekosta jotain, mutta ei ymmärrä mitään.

Kirjoita tälle foorumille ensin jotain jonka voi edes pienemmässä määrin noteerata, niin katsotaan viitsiikö vaivautua vastaamaan.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 340
Joo-o... Mitäköhän tästäkin matsista pitäis olla mieltä? 48 minuuttia taas aivan sielutonta virkamiesläpsyttelyä, jolla päästettiin Näädät 3 maalin karuille. Ja sitten 12 minuuttia aika pitkälti parasta ja nälkäisintä Ilvestä mitä koko kaudella olen nähnyt.

Mutta kun se 12 minuuttia hyvää lätkää ei tällä kertaa riittänyt. Helppohan se toki mun on täältä kotisohvalta huudella, mutta mikä vittu siinä on että ei (melkein) ikinä saada kotona pelattua sitä koko 60 minuuttia hyvällä tasolla? Tai edes 30? Tänään Ilves näytti lopussa kyntensä, mikä pistää sen alkumatsin höntsäilyn vituttamaan vielä entistäkin rajummin: parempaan kyllä selvästi pystytään, mutta jostain syystä siihen ei päästä.

Jotkut viisaammat täällä on usein väittämässä, että kyllä tuollainen "Pendo-kiekko" sitten keväällä alkaa puremaan. No, nyt on kevätkausi aika pitkällä, enkä minä ainakaan ole yhtään vakuuttunut, kumpaa Ilvestä me tullaan huhtikuussa näkemään enemmän: tämän matsin ensimmäisen 48 minuutin vai viimeisen 12 minuutin Ilvestä? Toki määhän olen vain Ilves-fani, vittuakos minä menestyksestä tiedän... kai tämä nyt sitten on sitä.

Joka tapauksessa voitettu piste. Onneks huomenna ollaan vieraissa, saatetaan jopa voittaakin.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 298
Olisi kyllä mielenkiintoista päästä keskustelemaan ihmisen kanssa joka luulee ymmärtävänsä jääkiekosta jotain, mutta ei ymmärrä mitään.

Kirjoita tälle foorumille ensin jotain jonka voi edes pienemmässä määrin noteerata, niin katsotaan viitsiikö vaivautua vastaamaan.
Jaaaa "älä huomioi" naps. Kas näin.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Ihan hirveä avauserä. Malek otti pari läpiajoa, rankkarin ja lukuisia vetoja maskin takaa. Tilanteiden puolesta olisi voinut 5-6 maalin takamatka.

Kolmas erä oli sitä Ilvestä, mitä on odotettu.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 928
Taistelupiste. Olen tyytyväinen siihen, mutta toi 3 erän meno pitää saada huomiselle mukaan jos haluaa pisteitä.

40 minuuttia oli kyllä tylyä Kärppien hallintaa ja meillä ei ollu mitään palaa siinä ja liian isoja yksilövirheitä tuli.

Huomiselle täys hööki päälle!
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
916
Ei ollut helppoa ei, eikä tuomarit auttaneet Kunpaakaan joukkuetta. Jäi älytön määrä puhaltamatta vääryyksiä.
Alkoi jo ärsyttämään. Parempi voitti eteenpäin
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 830
Jälleen yksi kotitappio, mutta härkäviikon lähtökohdista ja matalista odotuksista katsoen nousu kolmen maalin takaa pisteelle nostaa omassa arviossa kokonaisuuden positiivisen puolelle. Kolmannen erän kaltaista tunnelmaa on kaivattu kotipeleihin ja samalla oli tärkeää nousta rinnalle jo ihan huomisenkin pelin vuoksi.
8952075.jpg


P.S.
Ainakaan omiin silmiin en nähnyt, että mediakuutiolla olisi mainostettu 8500 katsojalle sen paremmin huomista Naisten Liigan Koulukadun ulkoilmaottelua kuin miesten jalkapalloedustuksen Liigacup-ottelua Pirkkahallissa. Siitä yksi lampaanperse omassa erinomaisuudessa kieriskelevälle Hockeyn toimistolle. Monilajiseuran hukattu mahdollisuus osa 666.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Oli kyllä todella hämmentävä peli. Kun painellaan tällaisessa ottelutahdissa nyt ja 40min näytti tuolta ja etenkin toisen erän Kärpät kontrolloi tapahtumia juuri niin kuin johdossa oleva joukkue parhaimmillaan voi tehdä, niin eipä juuri odotuksia ollut kolmanteen erään. Vielä mitä! Siitä tulikin sitten ylivoimaisesti paras erä ja vielä tasoihin.

Eikä kyse todellakaan ollut pelkästään siitä, että Kärpät olisi jotenkin höllännyt ja päästämällä päästänyt Ilveksen peliin mukaan, vaan kyllä kotijoukkue oli kolmannessa erässä hyvä.

Kovin ristiriitaiset tunnelmat jäi tästä pelistä, mutta hyvä merkki, että keskellä otteluruuhkaa paras erä oli viimeinen.

Huomisen asetelma lupaa Ilvekselle hyvää siinä mielessä, että tämä nousu oli henkisesti tärkeä ja vieraskaukalossa tuskin taaskaan turhaa puristetaan ja meille sopii hyvin se, että Kärpät tullee olemaan lauantaipelissä kotihallissaan aktiivinen. Ennustan erilaista pelinkuvaa ja rennompaa ja suoraviivaisempaa esitystä kuin tänään.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 462
Taistelupiste. Olen tyytyväinen siihen, mutta toi 3 erän meno pitää saada huomiselle mukaan jos haluaa pisteitä.

40 minuuttia oli kyllä tylyä Kärppien hallintaa ja meillä ei ollu mitään palaa siinä ja liian isoja yksilövirheitä tuli.

Huomiselle täys hööki päälle!
Kolmas erä oli olosuhteisiin nähden hyvä. Luulisi tuosta saavan itseluottamusta huomiseen.
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 859
Ei ollut helppoa ei, eikä tuomarit auttaneet Kunpaakaan joukkuetta. Jäi älytön määrä puhaltamatta vääryyksiä.
Alkoi jo ärsyttämään. Parempi voitti eteenpäin

Linja tuntuu olevan todella salliva mitä enemmän kevättä kohti mennään. Sitä varten Ilveksen pitää saada vielä napsu enemmän liikettä lisää että sinne ylivoimalle edes päästään.
 

Qsis

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
197
En sattuneesta syystä kamalasti eilen pelin aikana foorumia lueskellut, mutta arvelisin otteluseurantaketjun olleen jälleen täynnä negatiivista ulinaa. Eikä siinä mitään, jonnekin se mahdollinen paha olo pitää purkaa eikä bittiavaruus välttämättä ole siihen paikka huonoimmasta päästä. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan myös kuntosalia, mikä toimii ainakin itselleni paremmin.

Jos eilistä peliä joku kutsui paskaksi, niin itse olen eri mieltä. Eilinen oli täydellinen ottelu kevättä kohti valmistautuessa. Halusimme tai emme, niin Ilves pelaa pudotuspeleissä keväällä 2024. Pääsee se vastustaja sitten Ohhoh -maaleilla tai täydellä vyörytyksellä 0-3 johtoasemasta kolmanteen erään, niin jostain on keväällä löydyttävä lääkkeet, että sellaiset ottelut voidaan vielä kääntää. Eilen löytyi ja melkein kääntyi. Tuo, jos mikä tuo itselleni katsojana luottamusta. Ja pelaajille aivan varmasti myös.

"Koskaan ei luovuteta" on kulunut slogan, mutta kun se muuttuu todelliseksi perustaksi kaikelle joukkueen tekemiselle, niin sillä voidaan kääntää pelit yhden erän aikana 0-3 -tilanteesta voitoiksi. Sillä voidaan yhden erän aikana todellisuudessa kääntää vaikka 0-5 -tappioasemat voitoiksi.

Hieno peli ja Päkkilän 1-3 kavennuksen jälkeen oli itselleni selvä, että ottelu on vähintään tasoissa varsinaisen jälkeen, ja niin oli. Eteenpäin ja tänään uusi yritys!
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
katso liitettä 7780
Ai Ikonen teki tyhjiin. Ok. Ehkä IS muistaa paremmin. Itse olin kai sitten niin sekaisin, kun muistan ihan muuta.
Sääkö et siis muista kuinka Kärpät otti maalivahdin pois 2-3 johdossa pari minuuttia ennen loppua?

Vähemmän hiivaa ensi kerralla.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 559
katso liitettä 7780
Ai Ikonen teki tyhjiin. Ok. Ehkä IS muistaa paremmin. Itse olin kai sitten niin sekaisin, kun muistan ihan muuta.
Ikonen uskoi maalinsa niin paljon että ei edes nähnyt maalivahtia siinä ja kas, maalihan se oli. Vähän samaa koitetaan kipinäketjussa kun koitetaan loitsia Arttua Ilvekseen.
 
Ylös