Ei Kolppanen huono ollut, mutta joku siinä on, että mulla on ainakin vielä aika paljon varmempi olo, kun Dostal pelaa.
Thomsonilta hienot maalit, mutta ei se saanut Liigauran avausmaalin kiekkoa talteen, vaan se vaihdettiin tavalliseen kiekkoon, koska älykiekko. Eihän se nyt oo yhtään sama, kun ei sitä ekaa Liigamaalia sillä kiekolla tehty.

Se on sama, jos ei olisi annettu ollenkaan kiekkoa talteen. Mutta minkäs teet. Muutenkin ainakin tuossa eilisessä paikallispelissä liikaakin keskityttiin Telialla niihin älykiekkotilastoihin, tai mua ei ainakaan kiinnosta ne ihan niin kattavasti. Toivottavasti niitä ei joka pelissä käsitellä ihan yhtä paljon.
Ennen peliä jo ihmettelin, että omituinen "älynväläys" jättää Vainionpää eilisestä pelistä pois. Olisi ollut omiaan paikallispeliin tuomaan rymistelyä. Muistan, kun viime kauden avauspelissä Tapparaa vastaan heti pelin alussa Vainionpää taklasi Kuuselaa puhtaasti laitaan niin, että Kuuselan kypärä lensi. En tiedä sitten, oisko Ilves-valmennus voinut ajatella, että jos Vainionpäällä menee fyysinen peli yli (tyhmiä jäähyjä), kun avauspeli ja heti Tapparaa vastaan. Vaikea mun ainakaan muuta syytä keksiä, miksei pelannut eilen, kun kuitenkin terve on, kun onneksi tänään pelaa, ykkössuosikkejani Ilveksestä.
Upeasti ja sitkeästi Ilves kyllä nousi peliin aina uudestaan mukaan, kun Tappara johti 3 kertaa kahdella maalilla, ja lopulta tasoihin päästiin, vaikkei se sitten riittänytkään. Mulla ainakin loppujen lopuksi jäi ekasta pelistä luottavainen olo kautta ajatellen, vaikka alkupelistä näyttikin siltä, ettei Ilveksestä ole mihinkään.