PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 326
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

-sk- sanoi:
Tällä hetkellä ikävöin Raimo Helmisen valmentajakautta. Ihan vain siksi, että mies ei olisi milloinkaan hyväksynyt tuollaista haluttomuutta miehiltä, jotka pelaavat Ilveksen logo rinnassa.

Tuolla kaudella ei nähty pelitavallisia hienouksia, mutta Raipen vahvuuksiin kuuluu tosiaankin se, että pelaajat ovat tekevät täysillä työtään. U20-joukkueen peräsimessä tämä sai tehtyä hienon herätysliikkeen, kun ekassa pelissä joukkue persraiskattiin Kanadan toimesta ja noustiin Aittokallion purkukiekon tai Granlundin rankkarin päähän finaalipaikasta.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Olen seurannut Ilveksen pelejä aina 50-luvulta asti. Tokkopa koskaan olen nähnyt niin synkkiä ja päitään riiputtelevia urheilukilpailujen seuraajia kuin poistuessani nyt Hakametsästä. Monet heikkohermoisemmat olivat karanneet jo toisessa erässä. Pettymyksen syvyys tietenkin johtuu osittain siitäkin, että viime aikojen tapahtumat ovat nostattaneet Ilveksen kannattajissa jonkinlaisen toivon tuoksahduksen vielä tämänkin kauden osalta.

Joukkue pelasi huonosti.

Nyt ei voi akuuttihaukkua Manngardia, eikä oiken Honkalehtoakaan. Haukutaan sitten Kiveä! Mainitsin jo ennakoinnissani, että herra vaan paistattelee tv-kameroiden säihkeessä kun oma joukkue tarvitsisi kaiken huomion ja tuen. Mitä tällaisella valmentajalla on virkaa! Pihalle ja vikkelään!

No helpotti se hiukan! Mutta kyllä tosiaankin olen aika varautunut Kiven potentiaaliin nostaa Ilvestä suon syövereistä. Asia lienee kylläkin korjattavissa suurella rahalla. Mutta ilmaantuuko sitä riittävästi?
 

Iines

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
255
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Aika harvoin on meidän toimesta lähdetty hallista pois kesken pelin, mutta eipä tuota räpellystä yksinkertaisesti voi katsoa. Muutosta luvattiin tukea ja meiltä on pari lippua hommattu kaikkiin loppuihin kotipeleihin. Ei ihan hirveästi kyllä inspiroi näiden kahden pelin perusteella mennä tuota hiihtelyä katsomaan. Olisi jollain tavalla luullut tuon hetken positiivisen pöhinän tarttuneen joukkueeseen, mutta eipä sitä kentällä kyllä huomaa millään tavalla.
 

Voimahyökkääjä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
106
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Kaksi erää riitti tänään itselleniki. Kamalaa peliä

Kaiken päälle vielä liki varma siirto vittasmäki naapurille.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 358
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Voimahyökkääjä sanoi:
Kaksi erää riitti tänään itselleniki. Kamalaa peliä

Kaiken päälle vielä liki varma siirto vittasmäki naapurille.

Vittasmäki on varma lähtijä, kahden vuoden lapulla naapuriin.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

jaa, lihat lähteekin liikkumaan itsestään...
 

CB41

Rivipelaaja
Viestejä
32
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Iines sanoi:
Olisi jollain tavalla luullut tuon hetken positiivisen pöhinän tarttuneen joukkueeseen, mutta eipä sitä kentällä kyllä huomaa millään tavalla.

Ruutulähetyksen haastattelussa ennen peliä kapteeni Laakso nimenomaan alleviivasi, että tällaiset uutiset tai muutkaan kentän ulkopuoliset asiat eivät vaikuta joukkueen toimimiseen kaukalossa. Huvittavaa sinänsä, mutta kahdessa viime pelissä on todistanut olevansa sanojensa mittainen mies. Voisi siittä positiivisesta flowsta nyt yrittää edes vähän kapteenina ammentaa joukkueelle hyvää meininkiä. Muutenkin kaverin haastattelut todella tympeää jargonia kuunneltavaksi, oli sitten alla voitto tai viiden maalin tappio.
 

TyrväänILVES61

Guest
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Alfred Lammas sanoi:
Olen seurannut Ilveksen pelejä aina 50-luvulta asti. Tokkopa koskaan olen nähnyt niin synkkiä ja päitään riiputtelevia urheilukilpailujen seuraajia kuin poistuessani nyt Hakametsästä. Monet heikkohermoisemmat olivat karanneet jo toisessa erässä. Pettymyksen syvyys tietenkin johtuu osittain siitäkin, että viime aikojen tapahtumat ovat nostattaneet Ilveksen kannattajissa jonkinlaisen toivon tuoksahduksen vielä tämänkin kauden osalta.

Joukkue pelasi huonosti.

Nyt ei voi akuuttihaukkua Manngardia, eikä oiken Honkalehtoakaan. Haukutaan sitten Kiveä! Mainitsin jo ennakoinnissani, että herra vaan paistattelee tv-kameroiden säihkeessä kun oma joukkue tarvitsisi kaiken huomion ja tuen. Mitä tällaisella valmentajalla on virkaa! Pihalle ja vikkelään!

No helpotti se hiukan! Mutta kyllä tosiaankin olen aika varautunut Kiven potentiaaliin nostaa Ilvestä suon syövereistä. Asia lienee kylläkin korjattavissa suurella rahalla. Mutta ilmaantuuko sitä riittävästi?
60-lukulainen yhtyy samaan kuoroon, helvetin hävettävää touhua pelaajien toimesta.
Itse kyllä enemmin kiinnittäisin huomion joukkueen tekemisiin. On hämmentävää ja minua ainakin oikeasti
vituttaa se, kuinka joukkue on vastannut tekemisillään siihen, kuinka "uusi omistus" on ottanut tietoisen riskin sijoittamalla Ilvekseen.
Kylllä vastuu pitää olla myös pelaajilla kaukalossa, ei näitä pisteitä kuitenkaan kabineteissä voiteta.
Onhan noi esitykset aivan luokkaa säälittävä. En usko,että tämä nyt yksin Karrinkaan syy ole.
Jos ei ole joka jannulla ole tahtoa ja ns. "kiimaa" pelata joukkueelle, ei voi voittaa kiekkopeliä, se on fakta. Pelitaidoiltaan huonompikin joukkue voi pärjätä, jos asenne on kunnossa...Ilveksellä ei ole... mutta vs. esim. Jukureilla kyllä oli, siksi näin..
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Aivan, tuosta joukkueen sisäisestä hengestä ja suhteesta valmennukseen on näin rivikannattajan vaikea saada selvyyttä. Kritiikin kanavoiminen valmennukseen on helpompaa ja näin löytää kasvot pettymyksensä ja kiukkunsakin kohteeksi. Ehkä se on joskus kohtuutontakin.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että sarjan kolmella aivan tyvipään joukkueella on valmentaja, joka valmentaa tai noin vuoden sisällä on valmentanut juuri Ilvestä.
 

TyrväänILVES61

Guest
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Alfred Lammas sanoi:
Aivan, tuosta joukkueen sisäisestä hengestä ja suhteesta valmennukseen on näin rivikannattajan vaikea saada selvyyttä. Kritiikin kanavoiminen valmennukseen on helpompaa ja näin löytää kasvot pettymyksensä ja kiukkunsakin kohteeksi. Ehkä se on joskus kohtuutontakin.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että sarjan kolmella aivan tyvipään joukkueella on valmentaja, joka valmentaa tai noin vuoden sisällä on valmentanut juuri Ilvestä.
Kyllä, niinkuin nyt näin sen esitit, se voi olla sattumaa, tai sitten ei...
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 887
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

Suurempi totuus on niin pelaat kun treenaat..kuka on keksinyt ränni kiekon mitä Ilves viljelee koko ajan..ja sellaiset nutipussit perään ketkä ei voi kaksinkamppailuita voittaa tai ajoitukset on pielessä..
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 945
Vs: PE 10.2.17 | Ilves - Jukurit

punakone sanoi:
Suurempi totuus on niin pelaat kun treenaat..kuka on keksinyt ränni kiekon mitä Ilves viljelee koko ajan..ja sellaiset nutipussit perään ketkä ei voi kaksinkamppailuita voittaa tai ajoitukset on pielessä..

Tätä oon itekkin ihmetellyt ja jo useamman vuoden. Mustonen etenkin tuntuu kaikista eniten järjenvastaselta. Kaveri kerää kamalan vauhtinsa päälle kiekollisena, mutta kun sitä vauhtia voisi hyödyntää haastamalla niin lähes poikkeuksetta kiekko kulmaan ja häviämään kulmavääntö. Onks tää vaa vuosien varrella iskostunu liian syvään?
 
Ylös