Miettinen:
”Ajankohta ei tietenkään ole paras mahdollinen, mutta päätös on oikea. Uskon, että tämän ratkaisun avulla mahdollisuutemme voittaa pelejä kasvavat. Tämä asia liittyy rooleihin, vastuualueisiin ja vahvuuksiin. Konflikteja ei ole ollut valmennusryhmän sisällä tai pelaajien kanssa
Näimme asioita eri tavalla. Valmennustiimien kemioiden kannalta oli parempi vaihtoehto jatkaa näin.”
Tuutti:
”En kuitenkaan pidä sitä valtavana erona. Minulla oli erään päävalmentajan [ilmeisesti ei puhu Lehtosesta..?] kanssa tosi isoja näkemyseroja siitä, miten valmennetaan tai mitä valmentajuus on, mutta ei se estänyt yhteistyötämme. Joonas Rantasen filosofia taas on ollut lähimpänä minua.
Olen ollut pitkään tässä bisneksessä. Ajattelin, että olen jo nähnyt kaiken. Ikinä ei kuitenkaan pitäisi olettaa mitään. Kaikenlaista odottamatonta tulee kuitenkin eteen. En osannut odottaa tätä, eikä sellaista varmasti oletusta ollut varmaan kenelläkään, että näin tapahtuu tässä vaiheessa.
En voi vähätellä tämän seuran merkitystä minulle. Ilves merkitsee minulle oikeasti paljon. Jään tähän seuraan, vaikka kukaan ei varmasti olettanut, että jäisin.
Johtajille tulee eteen tilanteita, joissa pitää tehdä päätös. Se on heidän tehtävänsä, oli kyseessä yritys, orkesteri tai jalkapalloseura. Jos jotain peruuttamatonta olisi tapahtunut, kumpikaan osapuoli ei olisi halunnut, että jään seuraan.”