Palautetta kanssakeskustelijoille

Pelaako Mattilatkin Ilveksessä? Mää kun luulin että Tapparassa.
Mutta on oikein nimitellä heitä?
Eli heidän kohdallaan oli väärin mennä sinne missä eniten maksetaan mutta Järvisen kohdalla se oli ihan fine?

Järvinen ei nähnyt tarpeelliseksi omalla panoksellaan tulla nostaan Ilvestä suosta vaan halusin vaan nostaa isoa palkkaa ja voittaa mestaruuksia
Kuten Savinainen sanoi, sydämmelttään porkkana

Viimeksi muokattu:
Eli heidän kohdallaan oli väärin mennä sinne missä eniten maksetaan mutta Järvisen kohdalla se oli ihan fine?
No, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ilmankin niitä huoritteluja olisi pärjätty. Jos kohta sitten olisi jäänyt näkemättä se Rauhalan koominen moraaliposeeraus/uhriutuminen.
Mutta mitä tuohon kysymykseesi tulee, niin mun mielestä siinä ei ole juuri mitään samaa, mun ymmärtääkseni tässä puhutaan siitä, että onko oikein nimitellä meidän tämän hetkistä kapteenia, niin ei sitä voi verrata mitenkään siihen jos joku nimittelee Tapparan varakapteenia.

Järvinen ei nähnyt tarpeelliseksi omalla panoksellaan tulla nostaan Ilvestä suosta vaan halusin vaan nostaa isoa palkkaa ja voittaa mestaruuksia
Kuten Savinainen sanoi, sydämmelttään porkkana
Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että toimi Ilveksen kapteenina kuka tahansa, niin hän ansaitsee kunnioitukseni ja arvostukseni. Peliesityksistä saa ja pitääkin saada kritisoida, mutta 15 vuotta sitten tapahtuneesta päätöksestä on aivan turha olla katkera enää.

Ei hän muutenkaan mennyt alunperin Tapparaan minään starana ”mestaruuksia voittamaan”. Tappara oli tuolloin Ilveksen tavoin ollut aivan rupusakki vuosikausia kauteen 12-13 asti.

JMJ oli vuonna 2011 liittyessään Tapparaan 23-vuotias Mestiskiertolainen, jolla oli urallaan alla ainoastaan 7 liigapeliä ennen tuota kautta. Voi olla hyvinkin, että Ilves ei edes tarjonnut sopimusta, koska ei nähnyt ”mestisjyrälle” käyttöä vaikka olikin oma kasvatti.

JMJ nyt jäi sitten Tapparaan pelailemaan, kun hän oli kuin olikin liigatason mies. Siinä ohessa voitti pari pyttyä. Ei tämä sen monimutkaisempi yhtälö ole.

@Paatelainen todella väsynyttä performanssia tämä sinun Takkula-ihastuksesi ja Miettinen-vihastuksesi. Mitään mahdollisuutta ei voi olla sille, että asioita olisi hoidettu osin huonosti aiemminkin.

On hoidettu huonosti aikaisemminkin, mutta vuosi siitä kun, joku työntekijä lähtee talosta ja edelleen koitetaan pubitason päätelmillä ja huumoriperusteilla pistää syitä entisten piikkiin (niikuin Ilveksessä on tapana) niin kyllähän näitä virheitä täytyy oikoa. Mulla ei ole mitään vihaa Miettistä kohtaan. Hän on uhri tässä saagassa niinkuin Lehtonenkin. Sanoin kuin heidät valittiin tehtäviin, että molemmat joutuvat Riston virheistä maksamaan työpaikallaan, koska ovat nyt vain väärät miehet väärään aikaan väärissä työtehtävissä.

Nyt on rahaa käytössä vähiten uuden Tammelan aikana, vähiten vetovoimaa ja harjoittelija puikoissa. Ja ongelmana nähdään Takkula. Taattua Ilvestä.

Nyt on rahaa käytössä vähiten uuden Tammelan aikana, vähiten vetovoimaa ja harjoittelija puikoissa. Ja ongelmana nähdään Takkula. Taattua Ilvestä.
Kukaan ei ole Takkulaa nähnyt ainoaksi ongelmaksi ja kaikki kyllä tiedostavat, miten paljon tästä kaikesta menestyksestä on täysin Takkulan ansiota. Tässä hiertää lähinnä sinun mustavalkoinen ajattelusi, jossa kaikki ongelmat alkoivat joulukuussa kapulanvaihdon myötä eikä esim. jo kesällä tai syksyllä 2025 tai, että joulukuusta 2025 lähtien tehdyt päätökset ovat vain nykyisten tekijöiden syytä.

Se voi näyttäytyä sinulle Miettisen puolustelulta tai Takkulan syyttämiseltä, mutta se on vain ja ainoastaan pyrkimystä pitää perspektiivi tarpeeksi laajana, jottei ongelmia toistettaisi tulevaisuudessa. Kun sinä et tätä yhtään harkitse ja joku tuo tämän toisen puolen esiin, niin se on lisänä keskusteluun eikä pois siitä.

Kukaan ei ole Takkulaa nähnyt ainoaksi ongelmaksi ja kaikki kyllä tiedostavat, miten paljon tästä kaikesta menestyksestä on täysin Takkulan ansiota. Tässä hiertää lähinnä sinun mustavalkoinen ajattelusi, jossa kaikki ongelmat alkoivat joulukuussa kapulanvaihdon myötä eikä esim. jo kesällä tai syksyllä 2025 tai, että joulukuusta 2025 lähtien tehdyt päätökset ovat vain nykyisten tekijöiden syytä.

Mua taas hiertää tuo naivi ajattelu, että kun joku ongelma tai virhe on tehty ei sille voisi enää mitään tehdä. Tiedän ettei Kilo ja Raymond olleet hyviä hankintoja, mutta se että vuosi vedellään kentän laidalla tekemättä millekään mitään on ihan vitsi. Vaikka nämä hankinnat esim. eivät olleet Miettisen aiheuttamia hän oli kuitenkin siinä pestissä ja ainoa ihminen joka aisoihin olisi voinut vaikuttaa. Ei Takkula tule Ruotsista enää auttamaan ja kertomaan Miettiselle, että kokeile vaihtokauppoja, vuokraa, myy tee nyt saakeli jotain.

Mua taas hiertää tuo naivi ajattelu, että kun joku ongelma tai virhe on tehty ei sille voisi enää mitään tehdä. Tiedän ettei Kilo ja Raymond olleet hyviä hankintoja, mutta se että vuosi vedellään kentän laidalla tekemättä millekään mitään on ihan vitsi. Vaikka nämä hankinnat esim. eivät olleet Miettisen aiheuttamia hän oli kuitenkin siinä pestissä ja ainoa ihminen joka aisoihin olisi voinut vaikuttaa. Ei Takkula tule Ruotsista enää auttamaan ja kertomaan Miettiselle, että kokeile vaihtokauppoja, vuokraa, myy tee nyt saakeli jotain.
Tästä toki voimme olla samaa mieltä, että Takkula itse varmasti olisi ollut pätevämpi ratkomaan itse aiheuttamat ongelmansa kuin Miettinen. Myös joku muu kuin Miettinen olisi voinut olla, mutta kenenkäs suosituksesta Miettinenkin paikkansa sai.

Itsekin olin pettynyt, ettei yritetty aggressiivisemmin hakea uusia pelaajia, etenkin kesäkuussa, mutta ilmeisesti rahahanat olivat laitettu säppiin. Ehkei näin olisi ollut, jos valmentajavaihto olisi tehty aiemmin ja yläloppusarja olisi näyttänyt todennäköisemmältä, mutta tästä päästään taas hallituksen rooliin siinä, että oliko lupa annettu.

Ja toki myös joku Takkula olisi varmaan onnistunut myymään paremmin vaihdon järkevyyden, mutta toisaalta, olisiko ylpeys antanut myöten, kun itse tätä ehdotti.

Joka tapauksessa pointtini nyt lähinnä on, että arvostaisin vähän kokonaisvaltaisempaa perspektiiviä näihin, kuin ikuinen "kaikki on x:n syytä ollut asiassa y, joten sen täytyy olla myös asiassa z".

Edit: mielestäni tämä oli aika hyvä tapa lähestyä tuota Takkula vs Miettinen -asetelmaa ja ensi kauden tilannetta: Ilves 2026 - Kysymysmerkkien kausi? - Sivu 222

Viimeksi muokattu:
Joka tapauksessa pointtini nyt lähinnä on, että arvostaisin vähän kokonaisvaltaisempaa perspektiiviä näihin, kuin ikuinen "kaikki on x:n syytä ollut asiassa y, joten sen täytyy olla myös asiassa z".

Ja mä arvostaisin, että pysytään faktoissa erityisesti, jos jostain ei enää edes Ilveksen palveluksessa olevista työntekijöistä puhutaan. Tiedän, että Iikka joutui liian kovaan paikkaan monessakin suhteessa, mutta valitettavasti kuitenkin tämä urheilupuoli on hänen vastuualueensa ja ainoa joka ne asiat olisi pystynyt korjaamaan on hän.

Ja mä arvostaisin, että pysytään faktoissa erityisesti, jos jostain ei enää edes Ilveksen palveluksessa olevista työntekijöistä puhutaan. Tiedän, että Iikka joutui liian kovaan paikkaan monessakin suhteessa, mutta valitettavasti kuitenkin tämä urheilupuoli on hänen vastuualueensa ja ainoa joka ne asiat olisi pystynyt korjaamaan on hän.
Niin, sitähän minäkin tässä olen peräänkuuluttanut. Toki kumpikaan meistä ei täysin varmoja voida olla huhujen perusteella spekuloidessamme, että niistä puhumme, sen myönnän.

Takaisin