Oulun Kärpät

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Itsellä fiilis että siellä on aho ja hallitus lakki kourassa, katseet kengän kärjissä ,kun late astuu huoneeseen.
Marjamäelle kärpät on nyt pelastusrengas. Potkut, niin rahaseurojen ovet ovat tältä kiinni.
Late aina saanut operoida laatujengeissä.
Mielelläni näkisin tämän todelliset koutsitaidot ”salon kookoon” tasoisessa rosterissa.
No, late tuskin tällaista paikkaa edes uskaltaisi ottaa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 792
Itsellä fiilis että siellä on aho ja hallitus lakki kourassa, katseet kengän kärjissä ,kun late astuu huoneeseen.
Marjamäelle kärpät on nyt pelastusrengas. Potkut, niin rahaseurojen ovet ovat tältä kiinni.
Late aina saanut operoida laatujengeissä.
Mielelläni näkisin tämän todelliset koutsitaidot ”salon kookoon” tasoisessa rosterissa.
No, late tuskin tällaista paikkaa ei edes uskaltaisi ottaa vastaan.
Kyllä se on seuraavaksi pakko, jos haluaa Liigassa vielä valmentaa. Sellainen Karrin tie. Kohtuu isosta Ilveksestä sivuun pariksi kaudeksi ja sielä takaisin kartalle jonkun "Ässien" kautta.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 633
Itsellä fiilis että siellä on aho ja hallitus lakki kourassa, katseet kengän kärjissä ,kun late astuu huoneeseen.
Marjamäelle kärpät on nyt pelastusrengas. Potkut, niin rahaseurojen ovet ovat tältä kiinni.
Late aina saanut operoida laatujengeissä.
Mielelläni näkisin tämän todelliset koutsitaidot ”salon kookoon” tasoisessa rosterissa.
No, late tuskin tällaista paikkaa ei edes uskaltaisi ottaa vastaan.
Aho ehkä ja mielenkiintoinen nähdä heiluuko Ahon tuoli. Ulkopuolisen silmin siihen ei ehkä ole syytä, mutta jotain näkyväähän noiden on tehtävä.
Sen sijaan en oikein usko, että siellä hallitus katselisi kengänkärkiään, mulla ainakin on käsitys, että eivät ole ennenkään kumarrelleet ketään.
Saapa nähdä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 150
Toki Late meni viime kaudella jengiin siinä vaiheessa että tämän kauden sopimukset oli varmasti jo hyvin pitkälti tehtyjä.
Siis ei ollut tämän kauden sopimukset valmiina kun Marjamäki sinne meni.

Sillon heidän ajateltu ykkössentteri oli Peter Tiivola, mutta sinne hankittiin sitten hänen "edelleen" vielä Kemppainen ja Kunyk. Eli Tiivola oli "selvä" ykkös sentteri kun sopimuksen teki, mutta olikin sitten kakkonen/kolmonen Kunykin kanssa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Pakko nyt ottaa kiinni Kunykista. Palstalla huudettiin kurkku suorana et tämmönen ois pitäny Ilvekseen saada. Oliko hyväkin tällä kaudella, hä?
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 624
Pakko nyt ottaa kiinni Kunykista. Palstalla huudettiin kurkku suorana et tämmönen ois pitäny Ilvekseen saada. Oliko hyväkin tällä kaudella, hä?

Kuka Kärpistä sitten oli hyvä tällä kaudella? Sanoisin, että Kunykin taso joukkueeseen nähden oli ok ja en häntä sulkisi ensi kauden kaavailuista pois, jos tosiaan Tikkakin lähtee.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 150
Kuka Kärpistä sitten oli hyvä tällä kaudella? Sanoisin, että Kunykin taso joukkueeseen nähden oli ok ja en häntä sulkisi ensi kauden kaavailuista pois, jos tosiaan Tikkakin lähtee.
Siis Kärppien paras loppu kaudella oli Joel Olkkonen :D Super vahvistus SaiPasta.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 728
Pakko nyt ottaa kiinni Kunykista. Palstalla huudettiin kurkku suorana et tämmönen ois pitäny Ilvekseen saada. Oliko hyväkin tällä kaudella, hä?
Kunyk.jpg


Kun vertaa aikaisempiin kausiin, niin ei tuo nyt mikään ihan täysin floppikaan ollut, vaikka ei tuota HPK-kautta vastaavaa suoritusta vetänytkään. Toki varmasti täysin ylipalkattu tuohon 33p nähden, mutta kyllä mä olisin tuon voinut vaikka Sebökin tilalle ottaa. :p
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 150
Ainaki näis sääleis Ville Koivunen oli harvoja joita tuntu aidosti kiinnostavan.
Joo eikä toi Olkkonen ollut mikää kieliposkella heitto. Kärppien kannattajat kehuivat vuolaasti Olkkosta, samoin Petopodin kaverit ja mitä itse pelejä katselin niin kyllä Olkkonen veti paljon paljon paremmin kun esimerkiksi tälläiset nimettömät kaverit kun Ohtamaa, Kivistö ja Rundblad.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 523
Sinänsä olen samaa mieltä että ei se nyt pelkästään ole päävalmentajasta kiinni että Kärppien käyrä on laskeva, kyllä siinä osasyynsä että tuolla palkataan omia kavereita milloin mhinkin hommiin ja sitten annetaan etänä tehdä jostain Espanjan aurinkorannikolta. Olkoon vaikka kuinka Kärppäsydän niin tuo ei näytä hyvältä.

Mutta kyllä Laurinkin pitää tästä kaudesta ottaa opiksi vastuunoton lisäksi ja oikeasti miettiä onko hänen pelitapansa tätä päivää. Onko hänen day-to-day valmentajuutensa tätä päivää. Välivuotta tuskin tulee joten tutkiskeluun ei ihan hirveätä aikaa ole. Marjamäki on kaikesta päätellen fiksu mies. Mutta joskus fiksutkin miehet joutuu kovaan kouluun joka ei säästele.
Tästä täysin samaa mieltä. Marjamäkeä olen puolustellut ja siitä rapaa saanut niskaan. Puolustan vielä.

Ilves on malliesimerkki siitä että ei se valmentajasta aina ole kiinni, toki Kärppien resurssit ovat erilaiset mitä Ilveksen takavuosina.

Marjamäki on äärettömän fiksu, lajista ymmärtävä ja suurella sydämellä töitä tekevä kuka halua vain ja ainoastaan parasta seuralle ja joukkueelle. Aiempina vuosina oli myös isossa roolissa kun Espoosta ja Oulusta lähti pelaajia maailmalle, heistä moni kiitteli nimenomaan Lauria. Kehitys oli huimaa ja Late itsekin nuori koutsi. Jokereissa tulokset myös ihan hyvät. Ehkä Late sai liian paljon liian nuorena.

Mutta; nyt on se hetki kun pitää näyttää ne karvat. Uusiutua täytyy, Late tietää että tällä tyylillä ei Liigassa enää pärjää. Marjamäki on niin fiksu ja ymmärtää varmasti sen. Uskon että tulee valmentamaan vielä huipulla ja huippujoukkueita.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289
Aiempina vuosina oli myös isossa roolissa kun Espoosta ja Oulusta lähti pelaajia maailmalle, heistä moni kiitteli nimenomaan Lauria.
Nimenomaan oli joskus, mutta tällä hetkellä on kaukana tuosta. Noista vuosista on jo niin paljon aikaa ja sen jälkeen valmennusura ollut kohtuu jyrkässä syöksyssä.
Jokereissa tulokset myös ihan hyvät.
Ei ollut.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 523
Nimenomaan oli joskus, mutta tällä hetkellä on kaukana tuosta. Noista vuosista on jo niin paljon aikaa ja sen jälkeen valmennusura ollut kohtuu jyrkässä syöksyssä.

Ei ollut.
Hyvin luettu. Sitähän sanoin että nyt pitää uudistua.

Ja kyllä ne Jokereissa oli ihan kelvollisia, samaa tai hieman parempaa mitä Westerlundilla/Jalosella. Se kannattaa myös muistaa että ei Jokerit olisi voinut koskaan edes voittaa KHL:ää vaikka pelaajisto/valmennus olisi ollut mitä. Järjestelmä piti huolen siitä sitten lopullisesti.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289
Se kannattaa myös muistaa että ei Jokerit olisi voinut koskaan edes voittaa KHL:ää vaikka pelaajisto/valmennus olisi ollut mitä.
Tästä samaa mieltä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 633
Ei kai tuossa Kärppien mahalaskussa kukaan voi tosissaan väittää, että kysymys olisi yhdestä henkilöstä tai -asiasta. Samoin kuin mielestäni yksikään ei voi mennä sen taakse, että vika oli muissa.
Mun mielestä Kärpät on päästänyt koko organisaation jollain lailla "mukavoitumaan". Samoin se tietynlainen "pöyhkeys" on ollut havaittavissa, kun menestystä on tullut, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti.
Näistä molemmista yksi esimerkki on se, jos se Kukko-Lasse oikeasti hoitaa kehitysjohtajan tehtäviä edes osaksi jostain aurinkorannikolta.
Tässä on mun mielestä sellainen juttu, että aina ei tarvitse tehdä itse virheitä, vaan myös muiden virheistä voi oppia, eli kun Ilves saavuttaa menestystä sekä urheilullisesti, että taloudellisesti, niin pitäisi pitää huoli siitä, että moista pöyhkeyttä ja ylimielisyyttä ei pääse meille tulevaisuudessakaan pesiytymään.
Miettikääpä vaikka Tepsin kulta-aikaa, Jokerien samoin, mihin se hiipui? Mä näen siinä paljon yhtymäkohtia Kärppien tän hetken tilanteeseen.
Naapurissa nää on mielestäni pääosin onnistuttu välttämään, mutta kyllä sielläkin tiettyjä merkkejä tästä on ollut (esim Rautakorven corona-treenit).
Ja vielä, liiga on ehkä pahin esimerkki tästä, epäkohtia on aiemmin vaan selitelty ylimielisesti, esim nettisivujen toimimattomuus, katsojamäärän lasku yms. Uuden toimitusjohtaja Kati Kivimäen myötä on nähty selkeää kehitystä näissä, vielä kun Arto Ensimmäinen jää eläkkeelle, niin voi olla että mennään entistä parempaan suuntaan.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Kyllä se on seuraavaksi pakko, jos haluaa Liigassa vielä valmentaa. Sellainen Karrin tie. Kohtuu isosta Ilveksestä sivuun pariksi kaudeksi ja sielä takaisin kartalle jonkun "Ässien" kautta.
Tämän kauden jälkeen vaikea nähdä kuka laten nyt palkkaisi.
Ainoana tulee mieleen jokerit.
Todennäköisintä kuitenkin että late puhuu kärppäorganisaation pyörryksiin.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Ei kai tuossa Kärppien mahalaskussa kukaan voi tosissaan väittää, että kysymys olisi yhdestä henkilöstä tai -asiasta. Samoin kuin mielestäni yksikään ei voi mennä sen taakse, että vika oli muissa.
Mun mielestä Kärpät on päästänyt koko organisaation jollain lailla "mukavoitumaan". Samoin se tietynlainen "pöyhkeys" on ollut havaittavissa, kun menestystä on tullut, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti.
Näistä molemmista yksi esimerkki on se, jos se Kukko-Lasse oikeasti hoitaa kehitysjohtajan tehtäviä edes osaksi jostain aurinkorannikolta.
Tässä on mun mielestä sellainen juttu, että aina ei tarvitse tehdä itse virheitä, vaan myös muiden virheistä voi oppia, eli kun Ilves saavuttaa menestystä sekä urheilullisesti, että taloudellisesti, niin pitäisi pitää huoli siitä, että moista pöyhkeyttä ja ylimielisyyttä ei pääse meille tulevaisuudessakaan pesiytymään.
Miettikääpä vaikka Tepsin kulta-aikaa, Jokerien samoin, mihin se hiipui? Mä näen siinä paljon yhtymäkohtia Kärppien tän hetken tilanteeseen.
Naapurissa nää on mielestäni pääosin onnistuttu välttämään, mutta kyllä sielläkin tiettyjä merkkejä tästä on ollut (esim Rautakorven corona-treenit).
Ja vielä, liiga on ehkä pahin esimerkki tästä, epäkohtia on aiemmin vaan selitelty ylimielisesti, esim nettisivujen toimimattomuus, katsojamäärän lasku yms. Uuden toimitusjohtaja Kati Kivimäen myötä on nähty selkeää kehitystä näissä, vielä kun Arto Ensimmäinen jää eläkkeelle, niin voi olla että mennään entistä parempaan suuntaan.
Tekstissä paljon asiaa mutta onkohan Rautakorven corona treenit koko totuus. Itse kuullu Tappara henkisestä lähteestä että syypää ois oikeasti ollu toinen taho mut Rautakorpi otti syyt niskoilleen.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 633
Tekstissä paljon asiaa mutta onkohan Rautakorven corona treenit koko totuus. Itse kuullu Tappara henkisestä lähteestä että syypää ois oikeasti ollu toinen taho mut Rautakorpi otti syyt niskoilleen.
Voi hyvin olla, tarkoitinkin lähinnä sitä operaationa, oli sen moottori kuka tahansa.
 
Ylös