Oskari Laaksonen

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 499
Kyllä Oskari mielestäni on pikkuhiljaa paremmin ja paremmin päässyt/pääsemässä rytmiin kiekollisena. Hiljaa hyvä tulee.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 841
Tänään yllättävänkin hyvä peli. Toki sinne mahtui viimeisessä erässä yksi tarjoilu vastustajalle jonka onneksi Dostal hoiti. Mutta parempaan päin.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
2 960
Tänään yllättävänkin hyvä peli. Toki sinne mahtui viimeisessä erässä yksi tarjoilu vastustajalle jonka onneksi Dostal hoiti. Mutta parempaan päin.
Eipä paljon varaa huonontaa ole. Ihmettelen valmennusta että Hatakan pudotti rosterista. Eikös Oskarin kuuluisi hakea tuntuma Kooveesta ja parhaat pelaisi liigaa nyt niin ei ole.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 841
Paremmin pelasi kuin Hatakka viimiset pelit. Toki jos ite saisin päättää, niin Hatakka taas ottaisi Matinpalon paikan kokoonpanosta. Matinpalo ollut pettymys.

Salmela menee näistä kaikista edelle alkukauden näytöillä.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Seurasin 3. erässä syöttöjä, laskin että yksi meni omille. Maalitilanteessa oli polvillaan pelaten itsensä ulos. Toivoisin todella, että Oskari saisi pelistä kiinni. Liian usein helpon syötön sijaan hakee yrheiluruutuläpisyöttöä tai yrittää kiekon kuskaamista. Jotain pitäisi naksahtaa kohdilleen.
Oskarihan pelasi oikein tuossa tilanteessa kun peitti syöttölinjaa. Vaikka kaikki ei nyt onnistukkaan mieheltä niin kaikkea ei tarvi yhden miehen niskaan kaataa.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Oskarihan pelasi oikein tuossa tilanteessa kun peitti syöttölinjaa. Vaikka kaikki ei nyt onnistukkaan mieheltä niin kaikkea ei tarvi yhden miehen niskaan kaataa.
Ei tässä mitää kaadeta kenenkään niskaan. Keskustelupalstalla kun vaan on tapana keskustella asioista siten kun ne itse näkee. Minun mielipide jäissä pelaamisesta on vaan eri kuin sinun - ei sen kummempaa.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 647
Laaksonen pelasi nuorten kisojen jälkeen 24 matsia tehoin 0+12=12 ja -2. peliaikaa yli 21 minuuttia matsia kohden. Eli 19-vuotias pelasi käytännössä tulokaskaudellaan 0,5 pinnan tahtia näiden nuorten kisojen jälkeenkin. Koko kaudella 50 matsia 3+22=25 ja +3.

Jos Oskari oli loppukaudella suorastaan paska, kuten mainitsit, niin silti nuorten MM-kullan jälkeen 19-vuotiaana puoli pinnaa pakkina peliä kohden ja ensi esiintyminen miesten maajoukkuepeleissä olivat suorituksia, joka jää monelta kokeeneemmaltakin pakilta tavoittamatta.

Olisko kohtuullisella suorituksella jo päässyt miestenkin MM-joukkueeseen?

Nuorten pelaajien kehitys ei ole pelkkää ylimäkeä. Kauden alku on ollut Oskarille vaikea, mutta viime aikoina peliesitykset ovat menneet eteenpäin.

En tiedä mistä olet hakenut nuo tilastot, joten en pääse niitä tarkistamaan. Pääset tilastoihin käsiksi, niin millaiset olivat tilastot miesten maajoukkuepeleissä? En tee valintoja MM-joukkueeseen, mutta olisin itse Jalosen tapaan jättänyt valitsematta.

Olet puhunut paljon taustastasi jääkiekon parissa, joten varmasti tiedät, että ammattilaisten liigoissa ei jaeta ikätasoitusta. Laaksonen pelasi yhden liigan parhaimmistoon kuuluvan hyökkäyskentän takana vapaassa roolissa, joten pistekertymä ei ole siihen nähden kummoinen. Nyt Peltola tekee paljon kovempaa jälkeä, eikä hän ole ollut mikään pistenikkari koskaan. Peltola on lisäksi omissa varma ja pelaa joukkueelle. Laaksonen on omassa päässä katastrofi ja pelaa itselleen.

Voitko kertoa näkemyksesi miten Ilves hyötyy, jos peluuttaa Laaksosta härkäpäisesti, vaikka peli ei kulje?
 

Aatos

Rivipelaaja
Viestejä
83
Voitko kertoa näkemyksesi miten Ilves hyötyy, jos peluuttaa Laaksosta härkäpäisesti, vaikka peli ei kulje?

Laaksonen on juurikin sen tyylinen lahjakkuus joka vaati peliaikaa, vaikka sitten härkäpäisesti. Itse tekisin ihan samalla tavalla kuin valmennusjohto nyt. Itse luotan että kyvyt jalostuvat pikkuhiljaa. Nuorilla tulee väkisinkin näitä jaksoja jolloin ei kulje. Kaikki ei ole Heiskasia jotka ovat niitä poikkeuksia. Hänen kohdallaan, kuten koko joukkueella, on prosessista kysymys.

Jos katsotaan vaikka Jarkko Parikan 2017-2018 kautta, plus/miinus oli pakkasella kymmenen pojoa. Seuraava kausi tuotti plussaa 16. Itse ainakin kirosin virheitä silloin mutta tietoa oli että tekeminen arjen treenaamisessa oli laadukasta. Ja lahjakkuutta on. Samalla tavalla katselen Oskarin suorituksia. Ei se - jo esiinkin tullut - lahjakkuus mihinkään katoa. Mutta sen täytyy saada jalostua.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 213
Laaksonen on jo selkeästi luopunut kiekosta aiemmin nousuissa, parempaan suuntaan mennään. Kyllä Jokke tietää.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
En tiedä mistä olet hakenut nuo tilastot, joten en pääse niitä tarkistamaan. Pääset tilastoihin käsiksi, niin millaiset olivat tilastot miesten maajoukkuepeleissä? En tee valintoja MM-joukkueeseen, mutta olisin itse Jalosen tapaan jättänyt valitsematta.

Olet puhunut paljon taustastasi jääkiekon parissa, joten varmasti tiedät, että ammattilaisten liigoissa ei jaeta ikätasoitusta. Laaksonen pelasi yhden liigan parhaimmistoon kuuluvan hyökkäyskentän takana vapaassa roolissa, joten pistekertymä ei ole siihen nähden kummoinen. Nyt Peltola tekee paljon kovempaa jälkeä, eikä hän ole ollut mikään pistenikkari koskaan. Peltola on lisäksi omissa varma ja pelaa joukkueelle. Laaksonen on omassa päässä katastrofi ja pelaa itselleen.

Voitko kertoa näkemyksesi miten Ilves hyötyy, jos peluuttaa Laaksosta härkäpäisesti, vaikka peli ei kulje?

Tilastot ovat kaikkien luettavissa. Itse hain tilastot Liiga.fi sivustolta, jossa pääsee katsomaan pisteet mm ottelu ottelulta.

Tuttuni edusti agenttina aikoinaan (ehkä vieläkin) Peltolan Nikoa, joten Nikon tiedän hyvinkin jo 17-vuotiaasta. Nikossa oli itse asiassa paljonkin yhtäläisyyksiä vastaavan ikäiseen Laaksoseen. Peltola nousi Liigaan vuoden pari Oskaria vanhempana tehden tulokaskaudellaan mukavat 11 pistettä 57 peliin. Tuohon aikaan Ilveksessä odotettiinkiin Nikon jatkavan kehitystään pisteitä napsivana pakkina, mutta 20 pinnan raja rikkoutuu vasta nyt (ilman loukkaantumista) 29- vuotiaana lähes 500 liigapelin jälkeen. Vastapainoksi Nikosta on kehittynyt vuosien mittaan hyvä yleispakki. Mittasuhde on kuitenkin se, että Niko teki hieman Oskaria vanhempana kahtena ensimmäisenä kautena 102 peliin 23 pistettä ja Oskari 50 peliin 25 pinnaa.

Ilves ei pysty ostamaan Tapparan tavoin esim valmiita pakkeja, vaan vielä tässä vaiheessa menestys pitää rakentaa kasvattamalla raakileista pelimiehiä. Laaksonen, Thomson, Hatakka, Laitamäki, Matinpalo ja Salmela ovat vasta matkalla kohti valmista pakkipeliä. Ilveksen urheilujohto pyrkii kunkin kohdalla hakemaan parasta latua sitä kohti. Tarkkailemalla tilastoja huomaat, että Oskarin peluutus on muuttunut huomattavasti Karrin lähdön jälkeen. Muistettava on myös sekin, että pelaajat ja valmentajat tekevät yhdessä töitä lähes päivittäin, kun me katsojat näemme heitä kerran kaksi viikossa.

Myrrä ja Salo tiedostavat Laaksosen potentiaalin ja sen, ettei kyseessä ole mikään Teppo Tasalakki tai ehkä mieluummin Tasapakki. Valmentajien tehtävänä on tukea pelaajia myös heidän heikommalla jaksolla. Laaksonen poikkeaa luonteeltaankin ”suomalaisesta normista” ja tämä varmasti ärsyttääkin monia. Pelirohkeus, harhautukset ja päälle vielä poikkeuksellisen paljon hymyä huulissa sai useat vastustajat kiehumaan ja ajoittain Oskaria ”metsästettiin” tarkoituksella. Nämä johtivatkin loukkaantumisiin ja vaikuttavat taas pelaajan kehittymiseen.

Mielestäni eilen Lappeenrannassa nähtiin varsinkin kahden ensimmäisen erän aikana sitä hyvää Laaksosta. Suunta on ollut oikea.

Urheilujohdon on tosiaan rakennettava samanaikaisesti sekä tätä hetkeä että tulevaisuutta. Hyvin esiintynyt Hatakka pelasi eilen 22 minuuttia KOOVEE:n pelissä. Ipan peleissä vastuu on ollut keskiarvoltaan 11 minuuttia.

Aika harvassa ovat kuitenkin ne suomalaiset pakit, jotka ovat alle 20-vuotiaana kyenneet 0,5 pinnan vauhtiin Liigassa. Sitä vastaan, minun mielestäni käyttämäsi arvio suorastaan paska on kohtuuton, mutta en tietenkään kiistä sitä, etteikö tuo olisi sinun arviosi.
 

Luchs

Guest
Jos Hatakka voidaan farmittaa, voitaisiin sinne helposti Oskarikin laittaa ja toivon valmennuksen olevan tähän tasapuolisuuden nimissä valmis silloin kun peliotteet niin vaatii.
En tiedä olenko näkemykseni kanssa väärässä, mutta olin näkevinäni pienen pientä petraantumista Laaksosen pelaamisessa eilen, edellenkään en siinä silti nähnyt sitä suoritustasoa, että paikka ylhäällä pitäisi betonoida.

Kummallinen on Kunton kommentti "Oskarin metsästyksestä". Näin vissiin kaikki viime vuoden pelit enkä tällaista havainnut. Toki Kunton arvio on kohtuuton, mutta en kiistä etteikö se olisi hänen arvionsa.
 

sandelssi 42

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
822
Jos Hatakka voidaan farmittaa, voitaisiin sinne helposti Oskarikin laittaa ja toivon valmennuksen olevan tähän tasapuolisuuden nimissä valmis silloin kun peliotteet niin vaatii.
En tiedä olenko näkemykseni kanssa väärässä, mutta olin näkevinäni pienen pientä petraantumista Laaksosen pelaamisessa eilen, edellenkään en siinä silti nähnyt sitä suoritustasoa, että paikka ylhäällä pitäisi betonoida.

Kummallinen on Kunton kommentti "Oskarin metsästyksestä". Näin vissiin kaikki viime vuoden pelit enkä tällaista havainnut. Toki Kunton arvio on kohtuuton, mutta en kiistä etteikö se olisi hänen arvionsa.
Laaksosella on todennäköisesti kirkkaampi tulevaisuus, joten häntä peluutetaan, koska kaikki tietää potentiaalin. Hatakka taasen ehkä jopa parempi ja varmempi tällä hetkellä, mutta katsotaan esim. 5v päästä. Ja en yhtään halunnut ns. Dissata hatakkaa tai, että teksti ois kuulostanut siltä, koska kyllä Hatakka on potentiaalinen varsinkin liiga jäille, mutta Laaksonen taasen on potentiaalinen Nhl jäille.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
En ymmärrä että Laaksonen on jatkuva sättimisen kohde ja thomson joka on omassa päässä jatkuvasti ongelmissa on palstalla ”huikea viivapelote” . Toki , olihan tämä jo kolmas peli missä pöllytti verkkoa.
Kuitenkin ovat nuoria joista tulee kovia pakkeja. Virheistä oppii, varmasti molemmat.
Kannattaa muistaa että vastikään ollut pakistossa generous, leimu jne. Vaihtaisitteko?
 

Larionov

Rivipelaaja
Viestejä
40
Laaksosella on todennäköisesti kirkkaampi tulevaisuus, joten häntä peluutetaan, koska kaikki tietää potentiaalin. Hatakka taasen ehkä jopa parempi ja varmempi tällä hetkellä, mutta katsotaan esim. 5v päästä. Ja en yhtään halunnut ns. Dissata hatakkaa tai, että teksti ois kuulostanut siltä, koska kyllä Hatakka on potentiaalinen varsinkin liiga jäille, mutta Laaksonen taasen on potentiaalinen Nhl jäille.

Itse mielenkiinnolla odottelen kumpi näistä pelaajista pelaa ensimmäisenä NHL-pelin. En olisi kovin yllättynyt, että se olisi nimen omaan Hatakka. Loistava yleispuolustaja, joka kokonaisvaltaisuutensa vuoksi potentiaalinen tuleva NHL-pelaaja.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 647
. Sitä vastaan, minun mielestäni käyttämäsi arvio suorastaan paska on kohtuuton, mutta en tietenkään kiistä sitä, etteikö tuo olisi sinun arviosi.

Oma arvioni perustuu pelaajan hyötyyn joukkueelle. Olen sitä mieltä, että joukkueena Ilves menestyy paremmin ilman Laaksosta. Syyt tarkemmin on mainittu monta kertaa.

Olen tosiaan Ilveksen kannattaja, eikä minulla ole sidoksia pelaajiin, heidän sukulaisiinsa tai heidän agentteihinsa, joten en saa mitään välitöntä- tai välillistä hyötyä näistä arvioistani.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 354
Onhan Laaksoselta pari viimeistä peliä jo ollu parempia ku ei mm, leiki kiekon kanssa alimpana jne... Kyllä se siitä.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
604
En edes tiedä, mitkä ovat Luchsin, JörgenJönssönin tai Kunton kohtuuttomat arviot, mutta arvioisin ne silti kohtuuttomiksi. Tämäkin kohtuuttomaksi arvioitu kohtuuton arvio on vain minun arvioni. Lisäksi Laaksonen on oman kohtuuttoman arvioni mukaan jääkiekon pelaaja ja vieläpä arvioisin hänet puolustajaksi, mikä on aika kohtuutonta.

Nämä em. arviot ovat tietenkin vain minun arvioitani, joskin kohtuuttomia sellaisia, joista en saa mitään välillistä enkä välitöntä hyötyä itselleni. Em. syystä koen tämän arvioideni ansaintapuolenkin kaiken muun kohtuuttomaksi kokemani ohella hyvinkin kohtuuttomaksi...
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 067
En edes tiedä, mitkä ovat Luchsin, JörgenJönssönin tai Kunton kohtuuttomat arviot, mutta arvioisin ne silti kohtuuttomiksi. Tämäkin kohtuuttomaksi arvioitu kohtuuton arvio on vain minun arvioni. Lisäksi Laaksonen on oman kohtuuttoman arvioni mukaan jääkiekon pelaaja ja vieläpä arvioisin hänet puolustajaksi, mikä on aika kohtuutonta.

Nämä em. arviot ovat tietenkin vain minun arvioitani, joskin kohtuuttomia sellaisia, joista en saa mitään välillistä enkä välitöntä hyötyä itselleni. Em. syystä koen tämän arvioideni ansaintapuolenkin kaiken muun kohtuuttomaksi kokemani ohella hyvinkin kohtuuttomaksi...

Että pitikin tämmöisen paskan lukemiseen tuhlata aikaani
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Kaikille tänne kirjoittavilla varmaankin on mielessä Ilveksen etu eikä yksittäisen pelaajan tunteet. Kiistaton fakta on että Kiven aikana Laaksonen sai kohtuuttomasti peliaikaa oman pään sekoiluihin nähden. Pakistossa on sikäli vaikea tilanne että siellä oli viime pelissä 3 heiveröistä ukkoa joista Maalahden paikka on sementoitu kokoonpanoon. Myrrän kontolle jääkin voiko kevään tullessa ja otteiden koventuessa pitää Laaksosta, Thomsonia ja Maalahtea samaan aikaan pelaavassa kuusikossa.

Itse kriittisenä katsomovalmentajana en edes ymmärrä mihin median luoma hype Laaksosesta perustuu. Sulava luistelu ja tyhmänrohkea kiekollinen peli ilmeisesti erottuu muista niin paljon että nostetaan saman tien NHL lupaukseksi.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 354
Et kai Lerppu Maalahtea kuvaile heiveröiseksi ? Pärjäähän toi hyvin fyysisessä pelissä ja jos johki vertais niin, muistuttaa enemmän Siltasta kuin Suhosta.
 
Ylös