Osasto 41

Mastodontti

Rivipelaaja
Viestejä
64
Jäi niin pahat vieroitusoireet Vaasan reissulta, että piti jo mennä lippukaupoille seuraavaan vierasotteluun (Jyväskylä 1.3).
Jyväskylä ydinjoukolla ymmärtääkseni boikotissa ymmärrettävistä syistä, mutta meitä lähdössä pari autollista laulamaan Hippokselle. Tuu mukaan, jos yhtään tuntuu siltä!
Onneksi pääsee perjantaina taas huutamaan, kun vähän edes ääntä saatu palautettua lauantain jäliltä :)
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
918
Olette varmaan tästä puhuneetkin jo.
Mutta kannaisiko alkaa ottamaan 2€/henk ylimääräistä joka reissusta.
Niin aktiiveille ei tulis persnettoo niin paljon.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 357
Olette varmaan tästä puhuneetkin jo.
Mutta kannaisiko alkaa ottamaan 2€/henk ylimääräistä joka reissusta.
Niin aktiiveille ei tulis persnettoo niin paljon.
Varmasti toimiva homma jos joskus saadaan joku mobilepay maksu mahdolliseksi, mutta tälläin kun hoidetaan käteisellä niin tarvitsevat kohta Roope ankan säilön kolikoille.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 357
Hyppää jos sä Ilves oot!

Hakametsä:


Isomäki:


Areena:


Kuparisaari:


Mikäs seuraavaksi? :)
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Ei pysytty aikataulussa...
1000037142.jpg
 

Scatol

Rivipelaaja
Viestejä
16
Näin upean Vaasan reissun jälkimainingeissa pohdin mahdollisuuksia kehittää toimintaa myös areenalla.

Onkohan osastolla ollut viime aikoina keskustelua ilveksen/areenayhtiön tms suuntaan mahdollisuuksista laajentaa kannattajakatsomoa leveyssuunnassa?

Nykyäänhän ongelma vaikuttaisi olevan se että ääntään käyttää areenan kokoon nähden liian harva ja myös kannattajakatsomossa väkeä on lopulta melko vähän. Uskoisin tämän johtuvan kapeasta katsomosta ja siitä että usea muutoin fanikatsomoon suuntaava valitsee mieluummin istumapaikat jotta näkee myös peliä. Liput tuovat ehdottomasti esteettisesti paljon ja ovat oleellinen osa kannatusta (itse myös näiden kannalla), mutta valitettavan suurella osalla tämä vaikuttaa johtavan paikan valitsemiseen istumapaikoilta. Istuen tulee myös huomattavasti vähemmän osallistuttua chäntteihin, jos ollenkaan.

Jos siis kannattajakatsomoa saisi laajennettua esimerkiksi yhden sektorin molempiin suuntiin tai tietysti parhaassa tapauksessa koko päädyn levyiseksi, olisi lippuja harvemmassa, peli näkyisi paremmin ja osallistuvia kannattajia saataisiin valtavasti lisää. Kuten vaasassa nähtiin, ääntä osataan kyllä pitää.

Tästähän on ollut puhetta ennenkin mutta ajattelin nostaa omia ajatuksiani esiin, kun nykytilanteesta ei sen suuremmin tietoa ole. Nykyisellään kotipeleissä tunnelman ylläpito on valitettavan harvojen varassa.

Toki laajempi seisomakatsomo on pois päädyn lipputuloista mutta toisaalta äänekkäämpi kotiyleisö saisi aikaan varmasti myös enemmän menekkiä muille katsomoalueille ja lisää uusia tulokkaita halliin.

Ei mulla muuta, pahoittelut jos meni väärään ketjuun. Itse aion jatkossakin tuoda ääneni joukkueen tueksi, kannattajakatsomon fasiliteeteista riippumatta.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 361
Yksi Rakkaus, Yksi Seura -vuoropuhelulla aloitettiin tänään ja ihan hyvinhän se meni, kai?
Riippuu kai katsomonosasta, mutta mulla (taas) vähän vastakkaiset havainnot - heikoks jäi osallistumisprosentti. Mua vituttaa aivan älyttömästi vieruskaverien mulkoilut kun mää ja pari muuta vastattiin huutoon. Ensi kaudeks kausari päädystä, siellä saa ainakin huutaa.

(Toki myönnän myös oman osallisuuteni ongelmaan: mä oon ihan liian suomalainen enkä uskalla yksin huutaa :D )
 

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
390
Näin upean Vaasan reissun jälkimainingeissa pohdin mahdollisuuksia kehittää toimintaa myös areenalla.

Onkohan osastolla ollut viime aikoina keskustelua ilveksen/areenayhtiön tms suuntaan mahdollisuuksista laajentaa kannattajakatsomoa leveyssuunnassa?

Nykyäänhän ongelma vaikuttaisi olevan se että ääntään käyttää areenan kokoon nähden liian harva ja myös kannattajakatsomossa väkeä on lopulta melko vähän. Uskoisin tämän johtuvan kapeasta katsomosta ja siitä että usea muutoin fanikatsomoon suuntaava valitsee mieluummin istumapaikat jotta näkee myös peliä. Liput tuovat ehdottomasti esteettisesti paljon ja ovat oleellinen osa kannatusta (itse myös näiden kannalla), mutta valitettavan suurella osalla tämä vaikuttaa johtavan paikan valitsemiseen istumapaikoilta. Istuen tulee myös huomattavasti vähemmän osallistuttua chäntteihin, jos ollenkaan.

Jos siis kannattajakatsomoa saisi laajennettua esimerkiksi yhden sektorin molempiin suuntiin tai tietysti parhaassa tapauksessa koko päädyn levyiseksi, olisi lippuja harvemmassa, peli näkyisi paremmin ja osallistuvia kannattajia saataisiin valtavasti lisää. Kuten vaasassa nähtiin, ääntä osataan kyllä pitää.

Tästähän on ollut puhetta ennenkin mutta ajattelin nostaa omia ajatuksiani esiin, kun nykytilanteesta ei sen suuremmin tietoa ole. Nykyisellään kotipeleissä tunnelman ylläpito on valitettavan harvojen varassa.

Toki laajempi seisomakatsomo on pois päädyn lipputuloista mutta toisaalta äänekkäämpi kotiyleisö saisi aikaan varmasti myös enemmän menekkiä muille katsomoalueille ja lisää uusia tulokkaita halliin.

Ei mulla muuta, pahoittelut jos meni väärään ketjuun. Itse aion jatkossakin tuoda ääneni joukkueen tueksi, kannattajakatsomon fasiliteeteista riippumatta.

Tuohon katsomon laajennukseen on mietitty eri keinoja, ongelma on pyörätuolit päädyssä ja niiden vuoksi katsomon laajennus on käytännössä mahdotonta.

Saattaisi toki tuoda lisää porukkaa sinne jos laajemmalla alueella voisi seistä. Toisaalta mitä isompi katsomo sitä tyhjempi se on lokakuun saipajyp yms peleissä.
 

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
390
Riippuu kai katsomonosasta, mutta mulla (taas) vähän vastakkaiset havainnot - heikoks jäi osallistumisprosentti. Mua vituttaa aivan älyttömästi vieruskaverien mulkoilut kun mää ja pari muuta vastattiin huutoon. Ensi kaudeks kausari päädystä, siellä saa ainakin huutaa.

(Toki myönnän myös oman osallisuuteni ongelmaan: mä oon ihan liian suomalainen enkä uskalla yksin huutaa :D )
Telkkarista kuultuna alkuunsa toimi ihan hyvin, mutta sitten se alkoi nopeasti puuroutumaan muun areenan pitäessä mykkäkoulua. Mikähän siinä on että ilman viinaa ei saa taittopenkkejä osallistumaan paremmin?
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 388
Yksi Rakkaus, Yksi Seura -vuoropuhelulla aloitettiin tänään ja ihan hyvinhän se meni, kai?
Olisihan se vastaus voinu paremminkin kajahtaa. Täytyy kyllä todeta ettei tämä SaiPa tässä muutenka porukkaa varsinaisesti herätä.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 361
Telkkarista kuultuna alkuunsa toimi ihan hyvin, mutta sitten se alkoi nopeasti puuroutumaan muun areenan pitäessä mykkäkoulua. Mikähän siinä on että ilman viinaa ei saa taittopenkkejä osallistumaan paremmin?
Suomalaisuus. Se on meidän kulttuuriin kynnetty syvälle, että tunteita ei saa julkisesti näyttää. Alkoholi on se ainoa tapa saada ton "ohjelmoinnin" ohitettua, valitettavasti.
 

Kreivi Brad Sjöblom

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
287
Hienoa että Vaasassa toiminutta lähdettiin heti ajamaan myös Areenalla. Uskon että oikeanlaisessa hurmiossa myös ilman alkoholia muu yleisö lähtee vielä paremmin.

Jälkeen päin mietin, että onko penkiltä helpompi huutaa "Yksi rakkaus, yksi seura" ja siihen Osasto jatkaisi "Meidän Ilves Tampereelta"? Todennäköisesti lopputulos olisi sama, mutta kunhan tässä mietin.

Tai sitten täytyisi olla kymmeniä myyriä eri katsomoissa jotka nousisivat seisomaan ja lietsomaan katsomoa omalla esimerkillään. Kyllä se siitä.

Kiitos tämän päiväisestä kannustuksesta!
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
En tiedä paljonko kausari kannattajakatsomoon maksaa enkä tiedä olisiko vielä enemmän jengiä jos hinta olisi edullisempi.

En siis ole alentamassa Ilveksen brändiarvoa vaan mietin, että vielä isompi kannattajengi toisi lisää tunnelmaa ja ehkäpä enemmän taittopenkkilihatäytteitä (vai miksi niitä nyt kutsuttiinkaan).

Joka tapauksessa Ilves voisi miettiä tuon alennetun hinnan markkinointikuluksi, koska Osasto on jo nyt näkemisen arvoinen joukko ja laajentuessaan vielä enemmän.

Vai olenko aivan metsässä?
 
Ylös