Osasto 41

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
747
Lauantain pelistä on muiden joukkueiden faneilta posin lisäksi tullut kommenttia, että "no eipä voittaneet et turha reissu" yms.

Iso osa ei ilmeisesti ymmärrä, että se reissu oli itsessään faneille paljon isompi asia kuin itse peli. Iso yhteisöllinen tapahtuma, joka tiivisti yhteisöä entistä enemmän. Lisäksi päästiin näyttämään meidän kannatuskulttuuria.

Paljon suomalaisessa kiekossa vielä ajatellaan, että voittaminen on se ainut asia, mikä merkitsee. Onneks Ilveksessä mennään yhteisöllisyys edellä, joka kantaa nyt hedelmää, kun seura on muutenkin hyvissä käsissä.
Suomalainen urheilukulttuuri kiteytettynä. Onneksi tuohonkin joitain yksittäisiä parannuksia.
 

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Lauantain pelistä on muiden joukkueiden faneilta posin lisäksi tullut kommenttia, että "no eipä voittaneet et turha reissu" yms.

Iso osa ei ilmeisesti ymmärrä, että se reissu oli itsessään faneille paljon isompi asia kuin itse peli. Iso yhteisöllinen tapahtuma, joka tiivisti yhteisöä entistä enemmän. Lisäksi päästiin näyttämään meidän kannatuskulttuuria.

Paljon suomalaisessa kiekossa vielä ajatellaan, että voittaminen on se ainut asia, mikä merkitsee. Onneks Ilveksessä mennään yhteisöllisyys edellä, joka kantaa nyt hedelmää, kun seura on muutenkin hyvissä käsissä.
Tää on aika usein se asia, minkä kuulee mouhojen suusta. "Viimeksi vuonna -85", "Mitä väliä yleisömäärillä, jos ikinä ei voita?". Valitettavasti Suomessa ei ymmärretä usein juurikin tuota, että sillä voittamisella ei ole lopulta väliä, jos yhteisö sekä yhteisöllisyys voivat hyvin.

Todella usein Suomessa myös ei ymmärretä sitä yksinkertaista asiaa, että peliäkään ei oikeastaan tarvitse nähdä, jos se oma kannustus vie joukkueen voittoon. Itselleni siis ainakin on huomattavasti tärkeämpää kannattaminen, kuin itse pelin seuraaminen. Matsin voi katsoa myöhemmin kotonakin, kannattamista voi tehdä ainoastaan siinä tilanteessa ja toivoa, että joukkue saa siitä niin paljon virtaa, että se kantaa voittoon.

Ja loppukaneettina vielä tähän se, että minua ei siis haittaa sekään, jos joku menee ainoastaan katsomaan peliä paikan päälle. Oma toivomukseni ennemminkin on se, että tätä minun kaltaista tapaa kannattaa alettaisiin ymmärtämään Suomessa enemmän.
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Todella usein Suomessa myös ei ymmärretä sitä yksinkertaista asiaa, että peliäkään ei oikeastaan tarvitse nähdä, jos se oma kannustus vie joukkueen voittoon. Itselleni siis ainakin on huomattavasti tärkeämpää kannattaminen, kuin itse pelin seuraaminen.
Sama täälä! Kun valitsen, että menen osastoon katsomaan ottelua tiedostan, etten välttämättä joka tilannetta näe. Sen takia itseäni ei liput ottelunaikanakaan haittaa, koska tiedän, että hallissa on rutkasti myös sellaisia paikkoja joista pelin näkee vaivattomasti.

Osastoon menen sen tunnelman takia ja kannustamaan omia loppuun asti. Uskon, että moni voi samaistua.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 132
Sen takia itseäni ei liput ottelunaikanakaan haittaa, koska tiedän, että hallissa on rutkasti myös sellaisia paikkoja joista pelin näkee vaivattomasti.

Juuri näin, kaiken huippu kyllä oli kun joku vanhempi herrasmies tuli valittamaan että voitteko rummuttaa hiljempaa päädyssä kun se häiritsee keskittymistä peliin :D itse tuossa kohtaa vaan katsoisin matsit kotoa käsin.
 

Samhay

Rivipelaaja
Viestejä
61
Lauantain pelistä on muiden joukkueiden faneilta posin lisäksi tullut kommenttia, että "no eipä voittaneet et turha reissu" yms.

Iso osa ei ilmeisesti ymmärrä, että se reissu oli itsessään faneille paljon isompi asia kuin itse peli. Iso yhteisöllinen tapahtuma, joka tiivisti yhteisöä entistä enemmän. Lisäksi päästiin näyttämään meidän kannatuskulttuuria.

Paljon suomalaisessa kiekossa vielä ajatellaan, että voittaminen on se ainut asia, miks mennä hallille. Onneks Ilveksessä mennään yhteisöllisyys edellä, joka kantaa nyt hedelmää, kun seura on muutenkin hyvissä käsissä.

Tämä on kyllä harvinaisen totta. Tuolla sadetakkijengin seassa pomppiessa (omatoimimatkaajana), ihan itse siinä kannatuksen ytimessä oleminen oli jotain uskomattoman upeeta eikä tulos paljon haitannu. Ja tuohan nyt oli tavallaan tiedossakin että 3 peliä 4 päivään, alla paikallisen voitto ja megamatka fanien toimesta, "tiedätte mitä on tulossa kanssamasokistit" niinku joku twitterissä sen leipo hyvin sanoiks enne reissua. Se yhteisö ja yhdessä tekeminen on paljon isompi juttu kun yks peli ja sen tulos.

Ite siis keskimäärin sellainen kannattelija että usein haluan nähdä pelin ja olla rauhassa mikä toimii kotoo ja telkkarista. Välillä hallille ja siihen johonkin osaston kylkeen ja mikäli mahdollista niin yrittää lallatella mukana ja silloin yleensä kattelee paikkansa niin että näkee halutessaan myös sitä peliä. Ja sitten joskus taas mennään sinne osaston mukaan ja ihan full send mitä palkeista lähtee ja silloin aina ymmärtää että miks osasto tekee mitä ne tekee ja miks ne liput on tärkeet ja miten sillä pelin tuloksella ei niinkään ole väliä vaan sillä omien kannattamisella. Se välillä myös unohtuu siltä peruspenkkiurheilija minältä joka makailee kotona soffalla olut kädessä ja kattelee peliä enemmänkin analyyttisen kiinnostuneena joten jossain määrin ymmärrän niitä jotka ihmettelee että tarviiko niitä lippuja heilutella kokoajan. Sitten palaamme edelliseen virkkeeseen :D

Jos ylipäätään ajatellaan että niinkö se sitten menee että kannatetaan lähinnä silloin kun voitetaan jos se "kun ei edes voittanu" on niin tärkee, niin ollaan todella kaukana mistään varsinaisesta kannatajasta tai fanista. Sen oman seuran kanssa kynnetään ne tappiot ja huonot hetket ja juhlitaan hyvinä. Tottakai voittaminen ja menestys on kivaa katteltavaa ja kerää sitten niitä random katselijoita.

Lopulta mun mielestä tässä nyt on vähän sellaista turhaa vastakkainasettelua ilmassa. Tamhockey haluaa sellaista erilaista katsomo kokemusta ja osasto erilaista. Sinänsä ymmärrän että Tappara ajaa omaa linjaansa ja myöskin on täysin oikein että osasto tekee protestoinnista mahdollisimman näkyvää koska se on se mikä ehkä saa jotain aikaan ja herättää asian ympärille keskustelua mikä vie potentiaalisesti fanikulttuuria ihan koko maan tasolla eteenpäin. Minkälainen katsomokokemus tänne halutaan? Miten saadaan kaikille erilaisille toiveille paikkansa unohtamatta pyörätuolipaikkoja? Ässät teki yhtälailla osaston kanssa upeeta työtä siinä että tehtiin koko homma mahdolliseks. Kaiketi lopulta pitäis miettiä mitä siellä hallissa halutaan että tapahtuu, usein sitten jos on sitä oikeeta tahtoa niin kyllä se sieltä saadaan sovittua.

Ja tästä jutin sanoin mennään eteenpäin. Ja sitten nukutaan ja mennään eteenpäin.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 711
Lauantain pelistä on muiden joukkueiden faneilta posin lisäksi tullut kommenttia, että "no eipä voittaneet et turha reissu" yms.

Iso osa ei ilmeisesti ymmärrä, että se reissu oli itsessään faneille paljon isompi asia kuin itse peli. Iso yhteisöllinen tapahtuma, joka tiivisti yhteisöä entistä enemmän. Lisäksi päästiin näyttämään meidän kannatuskulttuuria.

Paljon suomalaisessa kiekossa vielä ajatellaan, että voittaminen on se ainut asia, miks mennä hallille. Onneks Ilveksessä mennään yhteisöllisyys edellä, joka kantaa nyt hedelmää, kun seura on muutenkin hyvissä käsissä.

Samasta asiasta olen kirjoittanut toiseen ketjuun, tärkeimmät asiat ovat yhteisöllisyys, yhteisöllisyys ja yhteisöllisyys, vasta sitten tulee muut.
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 720
Hyvä ulostulo ja selvennys.


Ilveksen faniryhmältä kiellettiin lippujen tuonti katsomoon – näin Tappara perustelee
Ilveksen faniryhmältä kiellettiin lippujen tuonti katsomoon – näin Tappara perustelee

Outoa että teidän ihan työntekijä sanoo ensin lehteen näin mutta sitten seura korjailee seuraavana tiistaina :D mikä tästä tekee mielestäsi hyvää? Sokeutunut isoisänikin näkee että on mokattu mutta kertaakaan ei pahoitella :D sitten kannattajat pumppaavat että hyvä ulostulo
 

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 876
Hyvä ulostulo ja selvennys.
Ensin kerrotaan radiossa toista ja nyt sitten seuraavaksi koitetaan pestä käsiä tälläisellä tiedotteella? Missä vaiheessa se virhe myönnetään ja otetaan siitä vastuu?

( Tulee mieleen eräs koronahässäkkä missä seliteltiin vaikka ja mitä, mutta koko ajan vain kaivettiin kuoppaa syvemmäksi. https://www.jatkoaika.com/Kolumni/T...kopyhyys-tahraavat-koko-seuran-maineen/229798

" Vanha poliitikkovitsi on viime viikkojen koronakohujen myötä ansainnut päivityksen: Mistä tietää, että Tapparan organisaatiossa johtavassa asemassa oleva henkilö valehtelee? )

Hän antaa haastattelun tai julkaisee tiedotteen."
 
Viimeksi muokattu:

Neliykkönen

Rivipelaaja
Viestejä
87
Tarinaa
 

Liitteet

  • IMG-20230201-WA0011.jpg
    IMG-20230201-WA0011.jpg
    227,4 KB · kertaa luettu: 123

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Hahhah! Ja monet vielä selittelivät asiaa että sääntöjä pitää noudattaa. Ettei nyt vaan pikku motivaattorina asiaan olisi ollut tämä Osaston kannattaminen, mikä jättää ryhmän toisensa perään jälkeensä. Hyvä Osasto41 !
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 132
Huutista Tapparalle :D



Osaako täällä kukaan vahvistaa millaista tuo yhteydenpito Osaston kanssa on tosiasiassa ollut? Vähän ehkä mentiin nyt kommunikaatiovirheiden taakse turhaan mutta kai pääasia on jos jatkoa varten ihan aidoilla intresseillä otettaisiin tapaus opiksi ja kannattajat huomioon, vähintä nyt olisi kyllä tuo seisomakatsomon laajennus eikä mikään mahdollisuuksien tutkiminen.
 
Ylös