Osasto 41

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 811
TURKU LA 15.10.

- K18! Liput on anniskelukatsomoon alakatsomossa
- Lähtö klo 13:30 Keskustorin Vanhalta kirkolta
- Hinta 30/35€ (jäsen/ei-jäsen)
Mihinkäs anniskelukatsomon lohkoon Osasto on muuten menossa? Ainakin Lippupisteellä näyttäs kaikki lohkot olevan normaalisti myynnissä.
 

N.B.I 76

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
313
Osastolle iso kiitos jälleen alkukauden kannustuksesta, helppo yhtyä tunnelmaan mukaan laulaen. Tulisko lauantaina "puolesta tän kaupungin" kun ei oo vielä tainnut olla tällä kaudella kertaakaan?
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
13 858
Tulisko lauantaina "puolesta tän kaupungin" kun ei oo vielä tainnut olla tällä kaudella kertaakaan?
On tullut, mutta ei kauhean useasti. Erinomaisia chantteja on todella paljon, joten auttamatta jotkut jäävät vähemmälle, jottei chantit kokoajan vaihtuisi kesken pelien.

Oli muuten tiistaina pelin vikalla 2min kiva huomata, kun Osasto sai taas ainakin koko päädyn seisomaan juuri ottelun vikoiksi minuuteiksi.

Alivoima siihen vielä tuli, niin hyvin lähti ainakin koko pääty mukaan "taistele Ilves" -chanttiin mm. Chantin rytmin taputuksiin.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 178
Osastolle iso kiitos jälleen alkukauden kannustuksesta, helppo yhtyä tunnelmaan mukaan laulaen. Tulisko lauantaina "puolesta tän kaupungin" kun ei oo vielä tainnut olla tällä kaudella kertaakaan?

Aika monta laulua on ikävä kyllä jäänyt paitsioon kun yhtä laulua veivataan melkein erä. Viimeksi Lahdessa eka erä oli melkein kokonaan vain ja ainoastaan tätä uutta "vaikka mitä muut ne luulee ei löydy meille vastusta".

Jalankulkijat esimerkiksi olisi positiivinen yllätys jossain pelissä.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
4 956
On muuten ihan saatanan noloa että muutama Osaston aktiivi rääpii päätänsä twitterissä vähän joka suuntaan mutta enimmäkseen mouhofaneille. Pari kaveria vieläpä ihan omilla nimillä ja naamoilla.

Nerokas vittuilu on parhaimmillaan taidetta mutta tuo parin kaverin harrastama vauhkoominen on suoraan ala-asteelta.
 

Valkoinenvieraspaita

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
214
Aika monta laulua on ikävä kyllä jäänyt paitsioon kun yhtä laulua veivataan melkein erä. Viimeksi Lahdessa eka erä oli melkein kokonaan vain ja ainoastaan tätä uutta "vaikka mitä muut ne luulee ei löydy meille vastusta".

Jalankulkijat esimerkiksi olisi positiivinen yllätys jossain pelissä.
Jalankulkijat on kyllä sellanen mitä itse oon jäänyt ikävöimään
 

Fresh

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Hävettävän vähän tullut tänne foorumille kirjoiteltua, mutta nyt pitää aktivoitua kun yllä keskustelua joka mietityttänyt myös. Mainittu "minä soitan harmonikkaa" melodialla kulkenut laulu, sekä ruotsista peräisin oleva "Hand i hand" sävelellä menevät "maailmas ei oo mitään kauniimpaa" jne olivat vuosia omia suosikkejani lauluista mutta noita ei ole hetkeen kuulunut. Onko syynä sitten ihan se että laulukirja kehittyy ja nuo jääneet sitten unholaan, noissahan toki oli enemmän sanoja kuin näissä nykyisissä niin olisiko sitten helpompi näitä uusia opetella uusien laulajien, en tiedä. Joka tapauksessa noita kahta kaipaan itse!
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 395
Hävettävän vähän tullut tänne foorumille kirjoiteltua, mutta nyt pitää aktivoitua kun yllä keskustelua joka mietityttänyt myös. Mainittu "minä soitan harmonikkaa" melodialla kulkenut laulu, sekä ruotsista peräisin oleva "Hand i hand" sävelellä menevät "maailmas ei oo mitään kauniimpaa" jne olivat vuosia omia suosikkejani lauluista mutta noita ei ole hetkeen kuulunut. Onko syynä sitten ihan se että laulukirja kehittyy ja nuo jääneet sitten unholaan, noissahan toki oli enemmän sanoja kuin näissä nykyisissä niin olisiko sitten helpompi näitä uusia opetella uusien laulajien, en tiedä. Joka tapauksessa noita kahta kaipaan itse!

Maailmas ei oo mitään kauniimpaahan ei ole kyllä mikään pitkä laulu. Vähemmän sanoja siinä on kuin tässä ”koko illan tulee”-laulussa, josta on muodostunut itselle suosikki. En tiedä siis miksi on pudonnut pois, mutta toivoisin itsekin tämän paluuta.
 

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 811
Hävettävän vähän tullut tänne foorumille kirjoiteltua, mutta nyt pitää aktivoitua kun yllä keskustelua joka mietityttänyt myös. Mainittu "minä soitan harmonikkaa" melodialla kulkenut laulu, sekä ruotsista peräisin oleva "Hand i hand" sävelellä menevät "maailmas ei oo mitään kauniimpaa" jne olivat vuosia omia suosikkejani lauluista mutta noita ei ole hetkeen kuulunut. Onko syynä sitten ihan se että laulukirja kehittyy ja nuo jääneet sitten unholaan, noissahan toki oli enemmän sanoja kuin näissä nykyisissä niin olisiko sitten helpompi näitä uusia opetella uusien laulajien, en tiedä. Joka tapauksessa noita kahta kaipaan itse!
Joku Osaston jäsenistä oli Ilves podcastissa vieraana joku aika sitten ja puhui siitä, että chantteihin ja lauluihin on haettu sellaista hieman pirteämpää menoa, mihin olisi helpompi lähteä mukaan isommalla porukalla. Perustuen nimenomaan siihen, että nämä "vanhemmat" laulut/yms. ovat hieman hidastempoisia ja tuppaavat menemään ennemmin mollissa kuin duurissa. Tämän muutoksen ainakin huomaa uudemmista chanteista.

Itse kyllä pidän näistä uusista paljon ja niissä on juuri tätä mahtipontisuutta ja tarttuvuutta, mitä on haetukin. Toki jotkut vanhemmat, edelläkin mainitut, laulut kyllä soivat päässä yhä usein ja omalla tapaa niitä on jäänyt kaipaamaan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 533
Joku Osaston jäsenistä oli Ilves podcastissa vieraana joku aika sitten ja puhui siitä, että chantteihin ja lauluihin on haettu sellaista hieman pirteämpää menoa, mihin olisi helpompi lähteä mukaan isommalla porukalla. Perustuen nimenomaan siihen, että nämä "vanhemmat" laulut/yms. ovat hieman hidastempoisia ja tuppaavat menemään ennemmin mollissa kuin duurissa. Tämän muutoksen ainakin huomaa uudemmista chanteista.

Itse kyllä pidän näistä uusista paljon ja niissä on juuri tätä mahtipontisuutta ja tarttuvuutta, mitä on haetukin. Toki jotkut vanhemmat, edelläkin mainitut, laulut kyllä soivat päässä yhä usein ja omalla tapaa niitä on jäänyt kaipaamaan.
Tämähän se suurin syy on. Nämä ylempänä mainitut kun ovat liian laahaavia ja melkein enemmän tappavat tunnelman kuin luovat sitä.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 714
Jos tarkoitus on tosiaan saada kannattajapäädyn lisäksi muutakin hallia mukaan, niin yksinkertainen on monesti kaunista. Mielellään vielä niin, että laulussa on jokin selkeä rytmi, johon voi liittyä mukaan myös taputtamalla, mikäli siellä pitkällä sivulla ei riitä rohkeus mukana laulamiseen tai vaikka hallin akustiikan vuoksi sanoista ei saa kunnolla selvää.

Oma suosikkini on rytmikäs "Puolesta tän kaupungin", kun laulun voi jakaa kolmeen osaan erilaisten taputusrytmien kanssa. Tuon ansiosta laulu ei muutu puuduttavan monotoniseksi, vaikka sitä toistettaisiin minuuttitolkulla.
 

The Contortionist

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
479
Aika monta laulua on ikävä kyllä jäänyt paitsioon kun yhtä laulua veivataan melkein erä. Viimeksi Lahdessa eka erä oli melkein kokonaan vain ja ainoastaan tätä uutta "vaikka mitä muut ne luulee ei löydy meille vastusta".

Jalankulkijat esimerkiksi olisi positiivinen yllätys jossain pelissä.

Tämä saman kappaleen laulaminen pisti Lahdessa itselläkin vähän miettimään että miksi koko erä laulettiin samaa laulua. Ei ollut pelikään hääviä mutta huomasin monella henkilöllä että alkoi puuduttamaan loppuerästä.

Kuitenkin meillä on niin monta todella hyvää laulua/chanttiä joita mielestäni pitäisi monipuolisemmin käyttää.

Varsinkin tuntuu että monet hyvät vanhemmat ovat jääneet kokonaan pois kuten edellämainittu "jalankulkijat".
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 594
Hienosti järjestetty käsirysy tänään omien kannattajien kesken. Kyllä tuntee todellista ylpeyttä Ilves-faniudestaan kun käytävällä heilutaan kun heikkopäinen, ollaan sen näköinen että tuun päälle jos katsotkin mua päin ja huudetaan "vittu mä tapan sut" - yhdelle sun toiselle. Varsinkin niitä tilanne todistaneita lapsikatsojia saadaan tänään varmaan tyynnytellä aika kauan ja nukkumaan meneminen voi pelottaa kun pelätään että se hullu setä tulee tänne. Eivät varmasti ihan heti tule Ilveksen peliin uudestaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 528
Hienosti järjestetty käsirysy tänään omien kannattajien kesken. Kyllä tuntee todellista ylpeyttä Ilves-faniudestaan kun käytävällä heilutaan kun heikkopäinen, ollaan sen näköinen että tuun päälle jos katsotkin mua päin ja huudetaan "vittu mä tapan sut" - yhdelle sun toiselle. Varsinkin niitä tilanne todistaneita lapsikatsojia saadaan tänään varmaan tyynnytellä aika kauan ja nukkumaan meneminen voi pelottaa kun pelätään että se hullu setä tulee tänne. Eivät varmasti ihan heti tule Ilveksen peliin uudestaan.
Saako tiedustella koska ja missä tämä tapahtu? Voi v*ttu mitä touhua :rolleyes: Itse istuin suht lähellä osastoa ja katsomossa näytti kaikki olevan ihan hyvin.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 500
Saako tiedustella koska ja missä tämä tapahtu? Voi v*ttu mitä touhua :rolleyes: Itse istuin suht lähellä osastoa ja katsomossa näytti kaikki olevan ihan hyvin.
Pelin jälkeen joku humalainen herrasmies lähti käytävälle purkamaan höyryjä. Ei kestänyt oikein tappiota. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, järkkärit tulivat väliin.
 

Vamuli Sainionpää

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
101
Hienosti järjestetty käsirysy tänään omien kannattajien kesken. Kyllä tuntee todellista ylpeyttä Ilves-faniudestaan kun käytävällä heilutaan kun heikkopäinen, ollaan sen näköinen että tuun päälle jos katsotkin mua päin ja huudetaan "vittu mä tapan sut" - yhdelle sun toiselle. Varsinkin niitä tilanne todistaneita lapsikatsojia saadaan tänään varmaan tyynnytellä aika kauan ja nukkumaan meneminen voi pelottaa kun pelätään että se hullu setä tulee tänne. Eivät varmasti ihan heti tule Ilveksen peliin uudestaan.
Kaverit yrittivät ottaa/varastaa Osastosta lippuja ja sekosivat totaalisesti kun heille sanottiin ettei niitä saa viedä kotiin asti..
 
Ylös