Osasto 41

Olen odottanut koko päivän jännityksellä tietoja Osaston ja seurajohdon palaverista. Onko se jo ollut vai vasta tulossa? Oliko mitään edistymistä osapuolten välillä (toivottavasti ei olle Venäjä - Ukrainan kaltaisessa neuvotteluasemassa).
Kyllä varmaan kaikki haluavat Osaston Areenalle tunnelmaa luomaan ja joukkuetta kannustamaan. Siitä ei minusta voi olla eri mieltä. Jotenkin täälläkin tämä keskustelu on jatkuvasti provosoitunut eri mielipiteiden välillä, tarpeettomasti ja valitettavasti. Tärkeämpää olisi käydä asiallista keskustelua.

Minun kuin varmaan monen muunkin suurin huoli on siinä, että osapuolet eivät saavuttaisikaan ratkaisua ja eripura jatkuisi. Se olisi kyllä kamala juttu juuri kun saavutettiin hieno voitto ja paikka neljän parhaan joukossa on saavutettavissa, mutta se edellyttää että olemme kaikki otteluissa joukkueen takana ja runsaslukuisesti. Ei siis enää protestipoisjääntejä, please.

Taikokaa se sopimus ja sopu nyt johdon kanssa pikaisesti
Pitää nostaa tämä uudelleen tänne, kun väliin osui kovaa väittelyä. Uudistan siis kysymykseni. Samalla voisin kysyä beniltä mikä tässä viestissä naurattaa ? Edustatko Osaston johtoa ja sen kantaa? Eikö sopu ole edes tavoitteena?

Karu oli tunnelma pelissä kyllä eilen ja on ero kuin yöllä ja päivällä siihen, kun Osasto on paikalla. Vaikka itse joutuukin työkuvioiden puolesta nykyään enempi olemaan katkarapuosastolla, niin silti kaipuu Osaston luomaan tunnelmaan on iso. Aina ollut hieno tuoda ulkopaikkakunnilta kotoisin olevia yhteistyökumppaneita peliin, kun on raivokas meno katsomossa.

Tuki osastolle tässä asiassa.

Olet kuolevassa vähemmistössä, jotka eivät pidä kannattajaryhmien luomaa tunnelmaa tärkeänä.

Sitä jotenkin vanhana partana toivoisi että keskustelupalstalla ollessa olisi sellainen tarpeellinen kyky kuin lukutaito edes välttävällä tasolla.

Keskustelu käy nopeasti aika puuduttavaksi kun olkiukkoja rakennellaan tämän tästä.

Sinulle ja kaikille muillekin asiaa hauskana pitäville: Mikä tuossa on väärin kun toin vielä hyvin selvästi esille kyseessä olevan oma kantani?
No joo eipä siinä. Tosin niinkuin ylhäällä on mainittu taidat nykyään olla isosti vähemmistössä, ja vaikka kyseessä mielipide asia, en täysin voi ymmärtää, että valitsisit mielummin hiljaisuuden, tai satunnaisia I-L-V-E-S huutoja, ja loput erästä hiljaa.

Se tulee elämässä eteen siinä vaiheessa kun äänenmurros alkaa väistymään, kivekset tottelee painovoimaa ja auta armias partakin kasvaa.
Huoh. On sulla oikeesti todella raskasta tekstiä ylläpitäjäksi.

No joo eipä siinä. Tosin niinkuin ylhäällä on mainittu taidat nykyään olla isosti vähemmistössä, ja vaikka kyseessä mielipide asia, en täysin voi ymmärtää, että valitsisit mielummin hiljaisuuden, tai satunnaisia I-L-V-E-S huutoja, ja loput erästä hiljaa.

Sitten kun osoitat minulle missä olen näin kirjoittanut, niin voidaan jatkaa aiheesta.

Voisin tuosta vähemmistössä olemisesta olla toistakin mieltä, mutta kuplaudutaan nyt omiin nurkkiimme ja huudellaan kuinka nuo muut on ihan tymiä.

Viimeksi muokattu:
Se tulee elämässä eteen siinä vaiheessa kun äänenmurros alkaa väistymään, kivekset tottelee painovoimaa ja auta armias partakin kasvaa.
Jaa, itsellä on parta kasvanut jo pitkään harmaata, äänestäkin jo korkeuden lisäksi kirkkauskin kadonnut, ja kivekset kelpaavat kohta latukoneeksi. Näin iän puolesta. En silti kunnioita ketään sen takia, että hän on "vanhempi ihminen". Kunnioitan nuoria ja vanhoja yhtäläisesti heidän tekojensa perusteella. En myöskään itse halua tai kaipaa kunnioitusta ikäni takia, vaan pyrin käyttäytymään kaikkia kohtaan siten, että he voisivat kunnioittaa minua iästäni riippumatta.

Jaa, itsellä on parta kasvanut jo pitkään harmaata, äänestäkin jo korkeuden lisäksi kirkkauskin kadonnut, ja kivekset kelpaavat kohta latukoneeksi. Näin iän puolesta. En silti kunnioita ketään sen takia, että hän on "vanhempi ihminen". Kunnioitan nuoria ja vanhoja yhtäläisesti heidän tekojensa perusteella. En myöskään itse halua tai kaipaa kunnioitusta ikäni takia, vaan pyrin käyttäytymään kaikkia kohtaan siten, että he voisivat kunnioittaa minua iästäni riippumatta.

Näinhän se käytännössä menee, enkä minäkään pidä vanhempaa ihmistä automaattisesti viisauden merkkinä. Tarpeeksi pitkälle kun mennään niin jopa päinvastoin.

Lähinnä vain vierastan sitä että haukutaan muita vanhoiksi jääriksi kun ei olla samaa mieltä "meidän" kanssa. Särähtää korvaan.

No jotain sanoit siitä, että kokoajan huutaminen alkaa puuduttamaan, miten tuo nyt pitäisi sitten tulkita?

"Kokoajan on suomen kielessä käytetty adverbi, joka viittaa jatkuvuuteen tai siihen, että jokin asia tapahtuu ilman taukoja tai keskeytyksiä. Se voi kuvata aikaa tai tilannetta, jossa jokin toiminta tai olosuhde on ollut voimassa koko sen ajan, jolloin se on ollut relevantti. Kokoajan voi esiintyä eri konteksteissa, kuten arkikielessä, kirjallisuudessa ja puheessa, ja se voi liittyä erilaisiin teemoihin, kuten työskentelyyn, oppimiseen tai ihmissuhteisiin."

Takaisin