Osasto 41

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
484
Juu näin he sanoivat, mutta todellisuus voi olla eri. Ei sillä etteivät he uskoisi sanomaansa, tai että olisin sitä mieltä että haluaisivat vahingoittaa Ilvestä, mutta boikotin todellisista vaikutuksista voi olla montaa mieltä.
Kyseessähän ei varsinaisesti ollut mikään boikotti.
Osastolaisia oli runsaasti paikalla seuraamassa peliä, mutta istuivat penkeillä niinkuin muutkin katsojat.
Minkä takia täällä osa porukasta käyttäytyy ihan niinkuin Osastolla olisi jokin velvollisuus jokaisessa pelissä kannattaa näyttävästi ja äänekkäästi, ja jos näin ei tapahdu niin ollaan martyyyreinä kun Osasto on nyt pettänyt joukkueen?

Olisitte tyytyväisiä kun ei huonosti käyttäytyvä räkänokkalauma pilannut teidän harrasta kiekkoiltaanne.

Kyllä minäkin istuin molemmissa peleissä alusta loppuun asti, niinkuin kaikissa muissakin kotipeleissä tälläkin kaudella.
 

sandelssi 42

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
827
Jäsen @Puujalka hyvää näkemystä.

jos osasto haluaa kasvaa entisestään on heidän mietittävä miten saada sinne porukkaa houkuteltua. Kielenkäyttö ja käytöstavat tällä hetkellä ovat välillä täysin kadoksissa. Edelleen nostan kysymyksen esiin, voisinko ylpeydellä olevani Osaston jäsen. Vastaus olisi ei. En halua, että minua leimataan niiden muutamien sankareiden takia epäasialliseksi ihmiseksi, mitä tällä hetkellä kuulen puhuttavan.

Annan mahdollisuuden Osastolle ja jos tulevaisuudessa muutamat jäsenet kasvavat aikuisiksi harkitsen uudestaan voinko ylpeydellä seistä siellä.
Kävisit joskus ulkomailla katsomassa jääkiekkoa tai futista. Saattaisit pahoittaa mielesi pahasti...
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 706
Kyseessähän ei varsinaisesti ollut mikään boikotti.
Osastolaisia oli runsaasti paikalla seuraamassa peliä, mutta istuivat penkeillä niinkuin muutkin katsojat.
Minkä takia täällä osa porukasta käyttäytyy ihan niinkuin Osastolla olisi jokin velvollisuus jokaisessa pelissä kannattaa näyttävästi ja äänekkäästi, ja jos näin ei tapahdu niin ollaan martyyyreinä kun Osasto on nyt pettänyt joukkueen?

Olisitte tyytyväisiä kun ei huonosti käyttäytyvä räkänokkalauma pilannut teidän harrasta kiekkoiltaanne.

Kyllä minäkin istuin molemmissa peleissä alusta loppuun asti, niinkuin kaikissa muissakin kotipeleissä tälläkin kaudella.
Lainaamasi viestin pointti meni sinulta nyt täysin ohi ja sen lisäksi keksit aikamoisia olkiukkoja, oletkohan edes lukenut mitä olen tänne kirjoittanut?

Ensiksi, vaikka osaston väki tulisikin paikalle, niin jos he ovat tarkoituksella protestimielessä hiljaa, voidaan puhua boikotista.

Toiseksi, sillä ei ole kuitenkaan tässä kohtaa väliä, oliko se boikotti vai ei, koska kirjoitukseni koski sen vaikutuksia eikä määritelmää. Tätä et kommentoinut ollenkaan vaan päätit tehdä oletuksia minun katsomistottumuksistani, mitkä olivat täydellisiä huteja, sillä

kolmanneksi, minulla on seisomakausikortti tälle(kin) kaudelle ja huudan ja laulan peleissä enemmän mitä moni Osaston huivia päällä pitävä vierustoveri. En silti lähde siitä heitä tuomitsemaan, koska se on lapsellista. Kukin tavallaan.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 034
Ilves (ja Tappara) tuossa oli vahvasti sijaiskärsijänä, ei kai sitä voi kukaan kiistää, toki varmasti halliyhtiökin sai negatiivista näkyvyyttä, mutta viesti meni varmasti perille ja itse en ainakaan keksi äkkiä parempaa tapaa protestoida. Varmaan muitakin tapoja olisi ollut, mutta olisivatko toimineet ja olisiko niistäkin pahoitettu mieli?

Kuten sanottu, ei Osaston jätkillä mitään velvollisuutta ole siellä mekkalaa pitää. Itse ainakin olen kiitollinen siitä, että on heitä jotka sen tunnelman luovat itsenikaltaisille penkintäytteille, jotka saattavat oikein hurjana hetkenä jopa taputtaa lähes rytmikkäästi.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 518
Saat sä tahallas ymmärtää väärin.. se, että teidän muutaman sadan porukka on hallissa ei meinaa, että sinne joku teidän takia lähtisi. Ihan tosissaanko Osaston tyypit on niin sokeita että luulee heidän olevan Ilvekselle jotenkin elintärkeä ja että heidän takiaan joku tulisi halliin, tai varsinkaan että se olisi mikään isokaan syy! Nythän te näytitte persettä Ilvekselle ilman syytä, oikein tosifaneja, näytti se teidän katsomo tyhjenevän 0-6 tilanteessa aika hyvin, minä rivikannattajana jäin loppuun asti, mutta olen automaattisesti teitä huonompi kannattaja, kun en kuulu osastoon ja mölyä koko peliä.

Onkohan muuten tullut mieleen että joku ei teidän asiattoman kielenkäytön takia tule katsomaan peliä esim lasten kanssa? Arvatkaa mitä, en minäkään. Aina joko toiseen päätyyn tai sivulle, mutta ei teidän viereenne, järkkäritkin ohjasi kerran pois kun koitin lapsen kanssa tulla. Väitän että suurempi osuus on niitä, jotka eivät tule teidän takianne, kuin ne, jotka tulevat nimenomaan teidän takia. Sanonpa vaan.
Kyllä minäkin olin eilen hallissa. Minäkin istuin siellä siihen asti, että viimeinenkin pelaaja oli poistunut pukokoppiin. Millä tavalla siis näytin persettä Ilvekselle? Koska en kannustanut äänekkäästi ja näkyvästi?
Miksi se on vain ja ainoastaan Osaston homma kannustaa? Ihan jokainen, myös sinä, voi huutaa ja taputtaa läpi ottelun. Ei se ole mikään Osaston velvollisuus.

Olen kuullut todella monilta, että halliin tahtoo lähteä paljon useammin, kun meno on hyvä, kiitos Osaston. Se, että sinä et tämänlaisia ihmisiä tunne, ei tarkoita etteikö niitä olisi.

Monet Osaston jäsenet kävivät muuten kannustamassa eilen Ilveksen A-junnuja, jonka jälkeen muutamat heistä tulivat vielä istumaan Nokia Arenalle katsomaan Ilveksen Liigajoukkueen peliä. Eikö tuo jos jokin ole jotakin sellaista, mitä "tosifani" saattaisi tehdä? Mikset sinä ollut kannustamassa Ilveksen junnuja Haka kakkosessa?

Kukaan ei oikeasti ole sanonut että te rivikannattajat olisitte jotenkin huonompia, mutta monilla teillä puolestaan tuntuu jonkinmoinen ylemmyyskompleksi olla näitä mölyäviä huonokäytöksisiä Osastolaisia kohtaan.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
484
Lainaamasi viestin pointti meni sinulta nyt täysin ohi ja sen lisäksi keksit aikamoisia olkiukkoja, oletkohan edes lukenut mitä olen tänne kirjoittanut?

Ensiksi, vaikka osaston väki tulisikin paikalle, niin jos he ovat tarkoituksella protestimielessä hiljaa, voidaan puhua boikotista.

Toiseksi, sillä ei ole kuitenkaan tässä kohtaa väliä, oliko se boikotti vai ei, koska kirjoitukseni koski sen vaikutuksia eikä määritelmää. Tätä et kommentoinut ollenkaan vaan päätit tehdä oletuksia minun katsomistottumuksistani, mitkä olivat täydellisiä huteja, sillä

kolmanneksi, minulla on seisomakausikortti tälle(kin) kaudelle ja huudan ja laulan peleissä enemmän mitä moni Osaston huivia päällä pitävä vierustoveri. En silti lähde siitä heitä tuomitsemaan, koska se on lapsellista. Kukin tavallaan.
Ok.
Pahoittelut.
En tarkoittanut pelkästään sinua, vaikka sinun viestiäsi lainasin.
Kommenttini tarkoitus oli koskea kaikkia, jotka nyt ovat itkeneet täällä Osaston pettäneen Ilveksen.
En ihan ymmärrä kaiken tuon paskan lapioimista Osaston niskaan.
Jos Osasto on noin paska ryhmä kuin moni on täällä ja Ilves Tampereessa kertonut, niin eikö se ole sitten hyvä että ovat hiljaa?
Miksei kukaan kysy, miksei vaikkapa Ilves Ikuisesti ota vastuuta kannustuksesta?
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Kyllä minäkin olin eilen hallissa. Minäkin istuin siellä siihen asti, että viimeinenkin pelaaja oli poistunut pukokoppiin. Millä tavalla siis näytin persettä Ilvekselle? Koska en kannustanut äänekkäästi ja näkyvästi?
Miksi se on vain ja ainoastaan Osaston homma kannustaa? Ihan jokainen, myös sinä, voi huutaa ja taputtaa läpi ottelun. Ei se ole mikään Osaston velvollisuus.

Olen kuullut todella monilta, että halliin tahtoo lähteä paljon useammin, kun meno on hyvä, kiitos Osaston. Se, että sinä et tämänlaisia ihmisiä tunne, ei tarkoita etteikö niitä olisi.

Monet Osaston jäsenet kävivät muuten kannustamassa eilen Ilveksen A-junnuja, jonka jälkeen tulivat vielä istumaan Nokia Arenalle katsomaan Ilveksen Liigajoukkueen peliä. Eikö tuo jos jokin ole jotakin sellaista, mitä "tosifani" saattaisi tehdä? Mikset sinä ollut kannustamassa Ilveksen junnuja Haka kakkosessa?

Kukaan ei oikeasti ole sanonut että te rivikannattajat olisitte jotenkin huonompia, mutta monilla teillä puolestaan tuntuu jonkinmoinen ylemmyyskompleksi olla näitä mölyäviä huonokäytöksisiä Osastolaisia kohtaan.
Okei, eli siis ei Osaston takia, vaan tunnelman, muistathan että osasto ei ole yhtäkuin tunnelma ja meno? Kiitos.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 274
Tää osasto-kohuhan herättää enemmän tunteita kuin muuan Ondrej Roman ja se on paljon se!! Ei voi mikään turha jengi olla siis, jos porukka näkee näin paljon asian suhteen vaivaa:)

Osasto on nyky Ilveksestä varmaan melkein 50% kaikkea sitä hyvää kuinka on menty eteenpäin ja kuinka tää tuote saa meidät eloon ja tunteiden ääripäihin.

Multa edelleen peukku ylös protestille! Aina voi vaan itkeä kuin sairaanhoitajat sitä kuinka tilanne on mitä on tai sit vaan paskamyrskyn uhallakin toimia jotta se muutos tapahtuu!!

Hyvä osasto, mutta tulkaa pliis takas asap. Niin ja kun täällä on ollut puhetta lapsista niin mun jälkipolvi tulee osittain ja isosti peleihin teidän kannustusmeiningin takia!

Mielenkiinnolla, NOT, odotan kuinka kauan tää jahkaaminen tästä episodista jatkuu.. Keskityttäis mieluummin tulevaan kuinka tosta kolkosta, paljon suuria Mokia Arenasta saatais meille uusi houkutteleva pyhättö!!
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 321
Kunhan typerä lippujen ja tifojen kielto puretaan ja katsomot saadaan valmiiksi niin kaikki on ennallaan.

Areenan hessuille kyllä sata lampaan persettä siitä etteivät saaneet sitä kaidetta asennettua sinne ajoissa. En todellakaan usko mihinkään "tieto tuli meille vasta perjantaina yksi yö ennen avajaisottelua" selityksiä. Toisaalta kyllä yhdessäkin yössä/päivässä yhden kriteerit täyttävän kaiteen asennuttaa..
 

oldcoach

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
129
Mä kyllä ymmärrän Osasto 41:n reaktion täysin. Itsellekin tuli fiilis, että hallista halutaan siisti pukuihmisten areena. Jos asioihin halutaan saada muutosta, on jotain ilman muuta tehtävä. Nyt ainakin on julkisuutta asialle saatu ja joitain asioita toivottavasti menee nyt viikossa eteenpäinkin.

Sitä mä en ymmärrä, että Osastoa syytetään tunnelman ja kannustuksen puutteesta. Eikös sielä kuitenkin ollut useita tuhansia Ilveksen kannattajia paikalla muutenkin? Kyllähän siellä kaikilla on lupa kannustaa, muttei kenelläkään siihen velvollisuutta.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Tää osasto-kohuhan herättää enemmän tunteita kuin muuan Ondrej Roman ja se on paljon se!! Ei voi mikään turha jengi olla siis, jos porukka näkee näin paljon asian suhteen vaivaa:)

Osasto on nyky Ilveksestä varmaan melkein 50% kaikkea sitä hyvää kuinka on menty eteenpäin ja kuinka tää tuote saa meidät eloon ja tunteiden ääripäihin.

Multa edelleen peukku ylös protestille! Aina voi vaan itkeä kuin sairaanhoitajat sitä kuinka tilanne on mitä on tai sit vaan paskamyrskyn uhallakin toimia jotta se muutos tapahtuu!!

Hyvä osasto, mutta tulkaa pliis takas asap. Niin ja kun täällä on ollut puhetta lapsista niin mun jälkipolvi tulee osittain ja isosti peleihin teidän kannustusmeiningin takia!

Mielenkiinnolla, NOT, odotan kuinka kauan tää jahkaaminen tästä episodista jatkuu.. Keskityttäis mieluummin tulevaan kuinka tosta kolkosta, paljon suuria Mokia Arenasta saatais meille uusi houkutteleva pyhättö!!
No tuota, sairaanhoitajia me tarvitaan oikeasti, Osasto protestoi syystä, joka ei ole Ilveksen, jolle Ilves ei voi mitään, Ilvekselle haittaa, ja nämä ovat vain väliaikaisia, vertaus sairaanhoitajiin oli aika tönkkö, mutta joo voisi neki osoittaa mieltään.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Osasto on ollut olennainen osa kannustuskulttuuriamme. Eihän meistä kaikista ole liki kolmen tunnin yhtäjaksoiseen äänenkäyttöön kuitenkaan. Vaimoni tuohon kyllä pystyy, mutta hän ei käy peleissä.

Oletettavasti meitä yritetään opettaa hienostuneempaan, ranskalaistyyliseen asennoitumiseen. Tässä elämäntavassa suosiota osoitetaan vain kohokohdissa kevyesti toisen käden kärkiosaa toisen käden kämmentä kohti kevyesti läpäyttelemällä. Malli on kuitenkin aika vaikea ajaa läpi tämän meidän junttilajimme työkalupakkiin.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Aivan sama olivatko Osaston äänekkäimmät huutajat pelissä vai ei. Olosuhteet niin huonot, että kannattajatoiminta Hakametsän tavalla oli mahdotonta. Nyt fokus siihen, että kannattajatoiminta saadaan samalle tasolle kuin Hakametsässä.

Naapuri varmaankin on jo soittanut läpsytintoimittajalle. Sitä me emme halua.
 

Kevinkö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
194
(Tän viestin olisi varmaan voinut laittaa Ilveksen fanit tai Nokia arena ketjuun, mutta laitoin nyt tänne.)

Olihan shokki Hakametsän edellisestä paikallisesta eiliseen, niin valtava että vasta tänään illalla pystynyt asiaa asiallisesti pohtimaan.

Eilen eka oli erä hyvä tasoinen, kuuma ja tapahtumarikas erä, joka olisi sytyttänyt Hakametsän pauhuun. Eilen 13000 ihmistä oli suht hissukseen.

Oma mielpiteeni Ilveksen kannattajana, joka eläytyy matsiin ja käyttää käsiään, mutta ei hypi ja laula on, että Osasto teki sen mitä piti. Seppä piti alkuun jopa saarnan omaisen mantran, jossa vetosi faneihin ja siihen, että meidän pitää vaalia Hakametsän perinteitä. Ja tuoda ne uudelle Arenalle. Tosiasia on, että Ilves Hockey Oyn pitää varmistaa, että kaikille kannattajille löytyy olosuhteet tulla halliin. Niille jotka tulevat lasten kanssa, niille jotka tulevat pyörätuolilla, niille jotka tulevat laulamaan ja niille jotka tuovat yritysvieraita. Ilves tarvitsee meitä ihan kaikkia.

Jos hallissa ei ole pyörätuolipaikkoja sinne ei tule niitä tarvitsevat, en näe mitään eroa tässä, että jos ei pystytä tarjoamaan seisomakatsomoa, ei siellä nähdä Osastoa.

Lauantaina klo 14 vielä hitsipilli lauloi katsomossa kun ovet aukesivat. Toivon siis, että tämä oikeasti on ohi menevää. Kyllä tämä silti minun mielestä on myös Ilves Hockey Oyn ongelma ja toivon, että myös siellä tekevät kaikkensa, että asia korjaantuu.

Valtava mahdollisuus hukkui sitten yhteen kaiteeseen? Toivottavasti Ilves ja Tappara eivät ole areenayhtiön tossun alla vaan oikeasti kertovat vaatimuksensa.

Vielä offtopicina. Saako sieltä hallista mistään popparia? Muuta kun taffelin pusseja? Toisivat edes license to play pöntöt takaisin, mutta tarviihan lätkämatsissa nyt saada popkornia.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 706
Se luvattu "capotorni" olis kyllä mahtava seisomakatsomon eteen osastolle.
Olisihan se ihan siisti, mutta onko tuon kokoisessa katsomossa sille oikeasti käyttöä? Mietin vain sen haittapuolia eli muutama paikka sen alta katoaa ja saattaa olla näköestekin. Joo on siellä lippuja jne mutta kiinteä este on mielestäni vielä erikseen. Toki capot tietää paremmin omat tarpeensa, en minä sillä.
 

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Tämä keskustelu tuntuu olevan varsinainen asemasota. Kumpikaan osapuoli ei anna periksi, vaikka ehkä syytä olisi. Minä ymmärrän sekä Osastoa, että heidän vaisuudestaan närkästyneitä. Ohessa omat mietteeni.

Kuulun niihin, jotka käyvät peleissä myös sen tunnelman vuoksi. Itse peliä voi katsoa telkkaristakin, mutta koska se tunnelma ei välity, niin ei se ole sama asia. Paskan pelin jälkeen jaksaa raahautua hallille seuraavaan kotipeliin, jos tunnelma on ollut hyvä. Huono peli yhdistettynä huonoon tunnelmaan tappaa kaiken innon.

Kannustaminen ja tunnelman luonti on kaikkien vastuulla. Ei vain Osaston. Isolla porukalla se kannustaminen on vain parempaa ja kuuluvampaa, jos se on kunnolla fasilitoitu. Se rooli on langennut vuosien varrella Osastolle. Jos se fasilitointi puuttuu, kannustaminen on hajanaista ja vaisua. Se laantuu nopeasti eikä täytä hallia. Siitä nähtiin malliesimerkki lauantaina. Siellä oli muutama ihminen, jotka tosissaan yrittivät, mutta ei siitä ilman välineitä oikein tullut mitään. Respektit heille kuitenkin yrityksestä.

Ymmärrän hyvin, että paikalla olleet Osaston jäsenet olivat siellä tavallisen katsojan roolissa. Kannustaminen sillä tavalla, jolla he sen tekevät, ei onnistu istuallaan. Siihen on omat syynsä, että kuorotkin esiintyvät poikkeuksetta seisaallaan. Kukaan ei voi vaatia, että joku yksi tietty ryhmä on pyyteettömästi aina kannustamassa, olivat olosuhteet sitten mitä tahansa. Kyseessä ei kuitenkaan ole työ vaan harrastus.

Osasto on vuosien ahkeran tekemisen kautta päässyt sellaiseen asemaan, että heidän kannustamistaan iso osa yleisöstä (allekirjoittanut mukaan luettuna) pitää otteluelämykseen kuuluvana osana. Jos se osa puuttuu, niin ihmiset ovat pettyneitä. Se on se toinen puoli siitä kolikosta, jonka toisella puolella on teidän toimintaanne kohdistuva kunnioitus. Ihmisillä on tunnetusti hyvin erilaisia tapoja sietää ja ilmaista pettymystä. Se pitää myös pitää mielessä, kun kohtaatte omaan toimintaanne kohdistuvaa pettymystä. Tähän samaan törmäävät päivittäin useimmat palveluammateissa työskentelevät. Osa ihmisistä ei välitä siitä, mitä syitä jonkin tietyn ratkaisun taustalla on, vaan purkavat sen pettymyksensä hyvinkin voimakkaasti.

On turha tulla heittelemään tänne mitään sellaisia "ostakaa rumpu ja tehkää itse paremmin" tyylisiä kommenttia, koska asia ei ole niin yksinkertainen. Mitä sitten jos joku porukka päättäisi perustaa oman kannatus ryhmän. Hankkia sen rummun ja megafonin kannustamista varten. Mitä tehtäisiin siinä vaiheessa kun Osaston mielestä olosuhteet ovat heidän toiminnalleen soveliaat ja ilmestyvät hallille täysimääräisenä. Pitääkö siinä vaiheessa sen uuden porukan vetäytyä kiltisti takavasemmalle, vai kuultaisiinko hallissa kahden eri kannatusporukan chantteja yhtäaikaa ja eri tahtiin? Kenen etu se olisi. Ei ainakaan Ilveksen.

@Blegifan Ennen kuin tulet kirjoittelemaan tällaiseen keskusteluun mitään kovin raflaavaa, mieti hetki mielessäsi sitä kuinka paljon niitä Ilvekselle (ja sinulle) tuiki tärkeitä yritysasiakkaita halliin pitää saada, ennen kuin heidän tuomillaan rahoilla saadaan korvattua huonon tunnelman takia puuttuvat tavalliset "penkinlämmittäjät". Yritysasiakkaat tulevat peliin sen vuoksi, että he saavat sillä näkyvyyttä omalle yritykselleen. Jos sitä näkyvyyttä ei tule, jää ne yritysasiakkaatkin tulematta. Se hyvä tunnelma hallissa on pitkällä tähtäimellä yhtä tärkeää heille kun meille taviksillekin. Ilveksen pelaajat ovat heidän puolellaan elävän yleisön arvon tajunneet jo aikaa sitten. Olisi hyvä jos se sinullekin valkenisi ja oppisit sitä arvostamaan
 
Ylös