Osasto 41

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 524
Tällä logiikalla lähestulkoon kaikki keskustelu kaikista maailman aiheista voidaan lopettaa samantien. ”Onko itsellä kokemusta” jne.

Tosin rakettitieteeseen verrattuna
huutaminen, taputtaminen ja jopa laulaminen luultavasti ovat sellaisia asioita joista jokaisella on kokemusta.
 

Esa Toskanen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
504
Tosin rakettitieteeseen verrattuna
huutaminen, taputtaminen ja jopa laulaminen luultavasti ovat sellaisia asioita joista jokaisella on kokemusta.
Kyllä. Pointtiani se ei silti poista. Olen täysin Osaston puolella tässä, mutta dialogia pitäisi silti osata käydä fiksusti ja faktoihin perustuen. Ja joukkue etusijalla - ainakin itsellä.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 365
Edelleen, eikö sitä elämystä saa ilman lippuja?

varmaan, mutta Osasto haluaa heiluttaa lippuja. Siitä vaan perustamaan liputonta kannattajaryhmää, jos sellaista kaipaat... tai liity Osastoon ja hae muutosta sisältäpäin. Ryhmä tekee, kuten ryhmä tekee ja jos rynmän toimintaa haluaa muuttaa, se onnistuu vain osallistumalla, ei "viisastelemalka" ulkopuolelta.

Terv. Taittopenkinlihatäyte.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 834
varmaan, mutta Osasto haluaa heiluttaa lippuja. Siitä vaan perustamaan liputonta kannattajaryhmää, jos sellaista kaipaat... tai liity Osastoon ja hae muutosta sisältäpäin. Ryhmä tekee, kuten ryhmä tekee ja jos rynmän toimintaa haluaa muuttaa, se onnistuu vain osallistumalla, ei "viisastelemalka" ulkopuolelta.

Terv. Taittopenkinlihatäyte.

Älä nyt muuttele minun sanomisiani. En ole liputtomuutta vaatinut. Lähinnä kyseenalaistanut tätä, että kaikki tunnelma kuolee, mikäli ei voi heiluttaa lippua muutakuin pelikatkolla.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 858
Osasto on kyllä tullut lippujen heiluttamisen kanssa vastaan jo aiemminkin. Kotipeleissä noin 5. rivillä kulmissa olevat jättiliput heiluvat käytännössä vain pelikatkoilla. Ylempänä liput heiluvat kyllä koko pelin, kuten kuuluukin.

Vaikka nyt puhutaan vain lipuista, niin tässä pitää muistaa myös kokonaisuus. Kannattajaryhmät ovat jo areenaa suunniteltaessa ja rakennettaessa kertoneet kannattajatoiminnan tarpeista. Kovin huonosti näitä asioita on kuitenkaan kuunneltu ja varsinkaan toteutettu. Uutta rakentaessa olisi ollut mahdollisuus viedä toimintaa eteenpäin Hakametsän olosuhteista. Sen sijaan monessa asiassa on otettu takapakkia.

Pelien alkaessa seisomakatsomossa ei saanut seistä ollenkaan. Isot tifot ovat edelleen kiellettyjä areenassa. Sitten rahanahneuksissa toinen joukkue varaa kahden liigaseuran kaupungissa naurettavan pienen seisomakatsomon vieraskannattajille ja oikein vittuillakseen myy vielä kausikorttejakin siihen yläpuolelle heti seuraaville riveille.

Kyse on kokonaisuudesta, eikä pelkästään lipuista, jotka toimivat nyt vain ongelmien symbolina tämän ottelun kohdalla.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 365
Älä nyt muuttele minun sanomisiani. En ole liputtomuutta vaatinut. Lähinnä kyseenalaistanut tätä, että kaikki tunnelma kuolee, mikäli ei voi heiluttaa lippua muutakuin pelikatkolla.

Huoh...

Olet vaatinut että ryhmä johon et kuulu toimisi kuten sinä pidät oikeana, kun perusperiaatteena ryhmä itse päättää kuten se toimii. Ulkopuolelta nevominen ei johda mihinkään, joten vaihtoehtona on osallistua tai tehdä itse... jos noin niikun pointyi viheltää noin pahasti yli.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 130
Mikä Ilveksen kotimatseissa on tämä lippukäytäntö, onko mitään rajoituksia? Meillä tämä linja on sekavampi kuin Liigan tuomareilla.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 834
Huoh...

Olet vaatinut että ryhmä johon et kuulu toimisi kuten sinä pidät oikeana, kun perusperiaatteena ryhmä itse päättää kuten se toimii. Ulkopuolelta nevominen ei johda mihinkään, joten vaihtoehtona on osallistua tai tehdä itse... jos noin niikun pointyi viheltää noin pahasti yli.

Jep jep, senpä takia totesin jo aikaisemmin, että minun osalta tämä asia on käsitelty.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 130
Eihän teillä linjaa näytä edes olevan? Hatusta heitellään ja tiedän Areenan asioista sen verta, että tämä ei ole ”Areenalta” lähtenyt käsky.

En osaa sanoa keneltä lähtöisin on kun meille asiaa perustellaan ihan virallisten tahojen puolelta areenan säännöillä. Mutta jotain tälle olisi hyvä tehdä, minä olen ihan lippujen pelinkin aikaisen heiluttelun puolella, kannattajatoiminta tekee ottelun.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 518
Mikä Ilveksen kotimatseissa on tämä lippukäytäntö, onko mitään rajoituksia? Meillä tämä linja on sekavampi kuin Liigan tuomareilla.
Ei ole muita rajoituksia, kuin se, että tuota yhtä isoa lippua ei mielellään saisi heiluttaa pelin aikana, sillä peittää täysin näkyvyyden aitioista siinä yläpuolella. Tätä on kyllä noudatettu.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 308
Ymmärrän, kun lähtivät käveleen. Jos järjestäjä sylkee kannattajakulttuurin päälle tuolla tavalla, niin täysin ymmärrettävä päätös. Siellä kannatetaan joka solulla läpi pelin, niin täysin tahditonta tulla rajoittamaan. Ei ne liput kenenkään henkeä ja terveyttä uhkaa.

Ja jos tämä ohjeistus tulee Areenan suunnalta, niin oma vika kun eivät kuunnelleet tulevaa pää
asiakaskuntaansa paremmin areenaa suunniteltaessa. Ja kyllä Tapparakin saisi tässä asiassa kapinoida Ilveksen rinnalla.

Huomenna hanaa Porissa. Mukana!
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
902
Hyvä Osasto! Joku uskaltaa sentään sanoo SAATANA ja ilmaista sen myös, peukku ylös! Meinasin kiskasta pojan iltapuurot seinään ottelun alla, kun korvanappiin sain tiedon tästä lippukiellosta. Tähän ois erittäin nautinnollista kehittää pikku vastaisku 24.2!

Mutta lähetään ny Poriin ensin!
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 130
Ei ole muita rajoituksia, kuin se, että tuota yhtä isoa lippua ei mielellään saisi heiluttaa pelin aikana, sillä peittää täysin näkyvyyden aitioista siinä yläpuolella. Tätä on kyllä noudatettu.

Mikähän tässä sitten meidän puolella on näin helvetin hankalaa, seura on osoittanut nyt jonkin verran tukea kannattajille mm. seisomakatsomon laajentamisella ja touhu on nousujohteista mutta ihan olennaisia asioita demonisoidaan oudolla tavalla ja tuodaan kaiken maailman Xbil-rääkymiskisaa tilalle. Ehkä tämä keskustelu menee enemmän johonkin ottelutapahtumaketjuun mutta pirun pettynyt fiilis kun tätäkin matsia odotti pitkään mutta tunnelman luomista hankaloitetaan puolin toisin.
 
Ylös