Nokia Arena

Topi

Guest
Vs: Tampereen Keskusareena

Tero sanoi:
Tässä saattaa vielä käydä niin, että HIFK:n jälkijunassa käynnistämä hanke omasta hallistaan toteutuu ennen tamperelaisten Keskusareenaa. Ainakin Helsingissä tapahtuu jotain.
HIFK:n isolle areenahankkeelle merkittävä editysaskel

No eipä tuo nyt vielä takaa että se halli tulee. Samanlaisia "edistysaskeleita" oli aikoinaan Tampereen Keskusareenahankkeessakin kunnes palattiin lähtöruutuun. Aika näyttää miten Helsingissä ja Tampereella käy.
 

tammerforce

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
113
Vs: Tampereen Keskusareena

Näkikö kukaan muu Aamulehden paperiversiossa pikkuartikkelia jossa kansihankkeen sanottiin alkavan v.2017? Oliko eilen vai tänään, itse olin lukevinani mutta en kiinnittänyt suuremmin huomiota tähän.
 

Ipaboy31

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
121
Vs: Tampereen Keskusareena

Paljonko voisi olla kapasiteetti? Itse ainakin haluaisin sen olevan yli 10 000 katsojan. Ja kertokaa tyhmälle et jos tuo keskusareena valmistuu (oon aivan pihalla) niin kummalle se menee? Ilvekselle? Tapparalle?
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 413
Vs: Tampereen Keskusareena

Koivane3 sanoi:
Paljonko voisi olla kapasiteetti? Itse ainakin haluaisin sen olevan yli 10 000 katsojan. Ja kertokaa tyhmälle et jos tuo keskusareena valmistuu (oon aivan pihalla) niin kummalle se menee? Ilvekselle? Tapparalle?

Se menee Kooveelle :(
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 732
Vs: Tampereen Keskusareena

Koivane3 sanoi:
Paljonko voisi olla kapasiteetti? Itse ainakin haluaisin sen olevan yli 10 000 katsojan. Ja kertokaa tyhmälle et jos tuo keskusareena valmistuu (oon aivan pihalla) niin kummalle se menee? Ilvekselle? Tapparalle?

Kuulemma menee Pirkkalan Pingviinien sekä Nokian Pyryn käyttöön.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Tampereen Keskusareena

Tuli tässä mieleen, että Hakametsän valojen piti sammua Ilvekseltä jo viime syksynä.

Oliko Ilveksellä siellä aggregaatti vai oliko siskonmies tehnyt omia kytkentöjä sähkökaapilla, kun ainakin vielä mennäkaudella vaikuttivat aikas kirkkailta ne valot.
 

Ipa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
777
Vs: Tampereen Keskusareena

Koivane3 sanoi:
Paljonko voisi olla kapasiteetti? Itse ainakin haluaisin sen olevan yli 10 000 katsojan. Ja kertokaa tyhmälle et jos tuo keskusareena valmistuu (oon aivan pihalla) niin kummalle se menee? Ilvekselle? Tapparalle?
Kerrotko, miksi haluaisit kapasiteetin olevan yli 10 000? Itse haluaisin sen olevan 8 000 tienoila olevan. Mitä helv**tiä me tehtäisiin niin suurella kapasiteetillä. Porukkaa olisi 5000 ja silti halli puoliksi tyhjä. Tunnelma kuin turussa eli hautajaisissa. Osasto tekemässä turhaa työtä ja muutenkin. Okei, pelkkää lätkää ei tiätenkää siinä ajatella vaan konsertteja esim. Mielestäni 8000 riittää konserteille + seisomapaikat sinne konserttiin.

Bratislavassa on todella hieno halli ja sinne mahtuu 10 000.

Joo, Palataan asiaan joka koskee uutta areenaa. Kapasiteetti tulee olemaan 10 900 luultvammin. Liian suuri!!! En tykkää.
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Tampereen Keskusareena

Uskoisin että koska kyseessä on monitoimiareena niin esimerkiksi konsertteja varten on kaavailtu tuota kymppitonnin kieppeissä olevaa kapasiteettia. Areenalla pitäisi pystyä takomaan rahaa useammin kuin noin 140-150 päivänä vuodessa joina pelattaisiin kiekkoa. Kaikenlaisia tapahtumia pitää areenaan saada miltei jokaiselle kalenterivuoden päivälle että viivan alle jäisi plussamerkkinen tulos.

Liian pientä ei kannata tehdä, eikä toisaalta liian suurtakaan. Pitää tehdä sopivan kokoinen.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Tampereen Keskusareena

Alkuperäinen suunnitelma koon puolesta vaikutti oikein hyvältä. Eli n. 11 000 katsojan halli, josta on massiivisilla verhoilla yläkatsomo suljettavissa, jolloin tuloksena olisi "intiimimpi" reilun 7000 katsojan halli, jossa ei kaikuisi tai näyttäisi tyhjältä.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Tampereen Keskusareena

Joskus aikanaan oli jossain hiukan huumorilla heitetty ajatus, että rakennetaan jääkiekkoareena ja uusi jalkapallostadion päällekkäin. Katsomot leviää ylöspäin, niin jalkapallokenttä mahtuisi yläosaan ja toimisi kattona kiekkohallille normaali tilanteessa. Lisäksi jalkapallonurmi olisi avattava, jolloin isoon tapahtumaan saisi molempien areenoiden kapasiteetin. Olis hieno! :D
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 667
Vs: Tampereen Keskusareena

Jaha taas on areena nostanut päätään, onkos jollain is-tunnukset mitähän tuolla taas haihatellaan?
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/art-1439881410486.html

edit - lisäys:
ja kysehän lienee tästä. http://www.tampere.fi/tampereinfo/viestinta/tiedotteet/2015/u4kf7jHK8.html
Hakuaika on loppunut 14.8. 2015 ja ilmeisesti neuvotteluja joidenkin tahojen kanssa on käynnistelty.


j
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Vs: Tampereen Keskusareena

Vastakkain ovat siis Lemminkäisen vetämä ryhmittymä sekä SRV:n vetämä joukkio. Lemminkäisen kelkkaan ovat lähteneet Eppu Normaali sekä Sjöblomille keväällä 2013 taiston Ilves-Hockey Oy:stä hävinnyt Restamax.

Mikäli Lemminkäisen vetämä ryhmittymä voittaa, voidaan jälleen käynnistää spekulaatiot Ilves-Hockey Oy:n omistuksen vaihtumisesta.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 352
Vs: Tampereen Keskusareena

Halli ehkä tulossa samalla kun kotikisakin vuonna 2021?

http://www.aamulehti.fi/Kiekko/1195002726482/artikkeli/tampereella+vahva+luotto+uusi+halli+valmistuu+mahdollisiin+jaakiekon+mm-kisoihin.html
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Tampereen Keskusareena

LuikuriTattinen sanoi:
Halli ehkä tulossa samalla kun kotikisakin vuonna 2021?

http://www.aamulehti.fi/Kiekko/1195002726482/artikkeli/tampereella+vahva+luotto+uusi+halli+valmistuu+mahdollisiin+jaakiekon+mm-kisoihin.html

Niinhän ne pitivät sekä 2012 että 2013 kotikisatkin ja myös tulevan vuodenvaihteen junnukisat pelata Tampereen Keskusareenalla. Eipä nämä kerro valmistumisista tai edes projektin aloituksista yhtään mitään.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: Tampereen Keskusareena

Tampereen kaupunginhallitus hyväksyi Liikenneviraston kanssa tehdyn hankesopimuksen.
Tampereen rautatieaseman eteläpuolelle suunniteltu monitoimihalli nytkähti yhden askeleen eteenpäin, kun kaupunginhallitus hyväksyi yhden hankesopimuksen maanantaina.

Kaupunginhallitus siunasi Liikenneviraston kanssa tehdyn hankesopimuksen, jossa sovitaan hankkeeseen sisältyvän suunnittelun, rakentamisen ja kannen käytön ehdoista.

Vuosia vireillä olleessa suunnitelmassa Tampereen rautatieaseman ratapihan yläpuolelle rakennetaan kansi, jonka päälle rakennetaan vanhentuvan Hakametsän jäähallin korvaava monitoimiareena sekä liike- ja asuinkiinteistöjä.

Projektin toteutuminen vaatii sopimuksen Liikenneviraston kanssa, sillä valtio omistaa ratapihan maa-alueen. Hankesopimuksessa kaupunki sitoutuu ostamaan maa-alueen 500 000 eurolla ja toteuttamaan projektin siten, että raideliikenne ei häiriinny. Lopullinen kauppakirja allekirjoitetaan kolmen kuukauden kuluessa.

Valtio on alusta asti edellyttänyt, että sen kumppanina projektissa on juuri Tampereen kaupunki. Kaupunki puolestaan järjesti kesällä hankekilpailutuksen, jonka jälkeen projektiin ilmaantui kaksi ryhmää, joista toisessa pääveturina on rakennuskonserni SRV ja toisessa rakennusyhtiö Lemminkäinen, ravintolakonserni Restamax sekä Eppu Normaali Oy.

– Heidän kanssaan neuvotellaan parhaillaan ja niiden pohjalta molemmille lähetetään tarjouspyynnöt. Tavoite on, että vuodenvaihteeseen mennessä meillä olisi tarjoukset ja niitä päästäisiin arvioimaan, kaupungin keskustahankkeen johtaja Tero Tenhunen kertoi Ilta-Sanomille lokakuussa.

Tarjouskilpailun voittaja saa oikeuden rakentaa koko kannen kiinteistöt ja saa lisäksi etuosto-oikeuden korttelin kokoiseen tonttiin uudelta Ranta-Tampellan asuinalueelta. Kilpailun voittajan on myös rakennettava monitoimihalli ja järjestettävä sen toiminta, eli käytännössä pyörittää hallia itse tai löytää sille omistaja.

Tampereen kaupunginhallituksen on määrä tehdä päätös projektin lopullisesta toteuttamisesta ensi vuonna.
Tampereen suurhalliprojekti nytkähti askeleen eteenpäin
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Vs: Tampereen Keskusareena

Jos tää kelmu-projekti etenee, ja siitä todella tulee ilveksen ja tapparan kotiareena, niin eiköhän molempien joukkueiden tulisi vetää kattilaa täyteen. Näin ollen luulisi tätä areenaa pyörittävän tahon intresseissä olevan, että tuote on kunnossa. Jos siellä pyörii tollanen 1/2 miljaaardia euroa, niin ilveksen voi ostaa ulos hiluilla ja vaihtorahoilla.

Heipästä hei, juupeli, honkkis, vincenzo ja them shortsiboys...

Sit heräsin
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 734
Vs: Tampereen Keskusareena

Täytyy vain toivoa, että VR olisi tuohon mennessä kuollut ja kuopattu organisaatio, ja saataisin 100km säteelle hallsita sellainen junaverkosto mikä mahdollistaisi "Peli/tapahtuma" junat. Voisi maakunnistakin käydä pikkaisen enemmän väkeä peleissä kun pääsee suoraan junalla hallille ja takaisin.
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Tampereen Keskusareena

Entäs se vaihtoehtoinen skenaario että nuo taustajoukot haluaakin halliin KHL-joukkueen ja pykää sellaisen pystyyn tyhjästä HC Pirkanmaan Pyövelit.

Siinä menee taas hieman ohkoisemmaksi Ilveksen ja Tapparan elintila, etenkin Ilveksen joka on herkkä jopa ukrainan tapahtumilla saati sitten jos tapahtuu kotikylässä.

Sitä en sitten tiedä olisiko tuollaisella muoviseuralla tulevaisuutta.
 
Ylös