Nokia Arena

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 409
Tähän päätelmään mekin tultiin. Mutta siinä on kuitenkin kaide välissä ja en pysty keksimään yhtään fania joka alkaisi pikkujunnuille möyhyämään.

Onhan tuo A10/B10 aika paska paikka noille junnukausareille. Ei ihan loppuun mietitty

Nyt kun tällä viikolla on seuraillut uutisia niin uskoisin, että tää on turvallisuuskysymys silti. Kaikennäköstä sekopäätä tuntuu liikkuvan kaupungillakin nykypäivänä. Ja Lahtelaiset on...
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 584

Clickbait otsikko mutta itse juttu on ihan mielenkiintoista luettavaa. Kuten arvata saattaa, areenalla on pyyhkinyt hyvin ensimmäinen vuosi huolimatta siitä että muutaman kuukauden ei saanut järjestää yleisötilaisuuksia. Varauksia on tehty jo vuodelle 2025 ja suunnitellaan jo vuotta 2028. Pitkäjänteistä toimintaa. Huomiota herätti tämä:

"Tapahtumajärjestäjiltä perittävissä vuokrissa on nostopaineita nousevien kustannusten johdosta. Suurimpien järjestäjien kanssa on kuitenkin puitesopimuksia, joissa on omat aikataulunsa vuokrantarkistuksiin."

Nousua on tulossa siis, toki tämä on varmasti ollut tiedossa tapahtumajärjestäjilläkin että näin saattaa tapahtua. Ainakaan kiekkoseuroilla tuo tuskin tuottaa ongelmia vaikka ikävää onkin.

Ja otsikosta sen verran että tottakai kaikki jutut ovat loppujen lopuksi myytävänä ja suunnitelmat miten myynti tapahtuu ovat olemassa kuten kuuluukin. Mutta tällä hetkellä se ei ole ajankohtainen.
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Sinänsä ei varmaan kuulu tänne mutta avaudutaan nyt jos sattuis insinööriä tai raksapuolen suunnittelijoita oleen..

Kun yrittänyt käydä röökillä erätauoilla.. yläkerrassa vain yksi paikka ja kun se aina täynnä niin katselin miten se on tehty.. ulkopalkkien väliin.. No ensiksi mietin miksei sitä samalla ole tehty isommaksi.. Sitten tuli mieleen jos unohdetaan rööki että miksei se kierrä koko hallia ulkopuolella.. Se tungos sisäpuolella vähenis kivasti jos ulkopuolella olisi kävelytasoa mitä pitkin voi kiertää ilman jonojen läpi menoa.. . Ei luulis olevan mahdoton tehdä kun röökille jo sellainen tehty..

Olisi aikaa erätauoilla enemmän ja rahaa ehtis kuluttaa vaikka olueen.. nyt hädintuskin sen tupakan kerkiää..

Ja vaikka kierreportaat alas kumaltakin puolelta.. jos edes 10 prossaa porukasta pääsis niiden kautta pois.. helpottais se kaikkien kulkua..
 

The Contortionist

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Yksi todella pieni tupakkapaikka tämän kokoluokan areenassa on kyllä käsittämätöntä. Kai se on sitä nykyaikaa sitten, kohti täyskieltoahan tässä koitetaan mennä.

Nykyään onneksi pääsee kesken pelin poistumaan hallista niin kymmenen kertaa nopeammin ehtii käydä pääovista ulkona sauhulla.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Yksikin tupakkapaikka on käsittämätöntä nykyaikana. Jatkossa muiden päihteiden tavoin tupakatkin voitaisiin kerätä talteen turvatarkastuksessa, niin kenenkään ei tarvitse sietää haisevia katsojia vieressään.
Mä oon lopettanut tupakoinnin jo monta vuotta sitten, mutta silti mä saan kuulla, että mä haisen pahalta...varsinkin muijan mielestä.

Mut jos nyt tupakasta puhutaan, niin tuli mieleen yks kaveri nuoruudesta, kuka ei pystynyt katsomaan elokuvaa edes elokuvateatterissa ilman tupakkaa, vaan oli pakko lähteä välillä salista ulos sauhuttelee.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
Yksikin tupakkapaikka on käsittämätöntä nykyaikana. Jatkossa muiden päihteiden tavoin tupakatkin voitaisiin kerätä talteen turvatarkastuksessa, niin kenenkään ei tarvitse sietää haisevia katsojia vieressään.
Jos tälle linjalle lähdetään tulee alkoholi, kahvi ja sokeri myös kieltää.
Eikä ylipainoisille ihmisille pitäisi myydä ruokaa areenalla.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Jos tälle linjalle lähdetään tulee alkoholi, kahvi ja sokeri myös kieltää.
Eikä ylipainoisille ihmisille pitäisi myydä ruokaa areenalla.

Mikä erottaa nämä tuotteet tupakasta?

aivan, ne eivät altista sitä vieruskaveria samalle "myrkylle".

Sokerimunkin sokeri ei kulkeudu kaverin suuhun, kalja ei valu hiljalleen vieruskaverin verenkiertoon eikä mun syömä kebabbi lihota sua siinä vieressä.


Tupakka altistaa myös muita ja siksi tupakointia on rajoitettu yhteiskunnassa. Se että tupakkapaikka on pieni, on hölmöä, kun samaan syssyyn halli voisi olla kokonaan savuton ja ottaa mainehyödyt siitä irti.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 188
Kyllähän suomalaisen miehen deodorantteja muutenkin ovat kessu, vanha viina, hiki ja totta kai paska. Häihin ja hautajaisiin kaivetaan sitten kaapista vihreä Mennen lisähajusteeksi.

Ei nyt ruveta hyviä perinteitä pilaamaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
aivan, ne eivät altista sitä vieruskaveria samalle "myrkylle".
Kun istutaan katsomossa ja jos haisee tupakalle siinä ei vierustoverit altistu millekkään myrkylle.
Ainoastaan haju-haitta. Mikä syntyy myös kun ihmisen hengessä haisee alkoholi tai kahvi.

Mutta jos tupakan polttoa rajoitetaan terveys-syistä niin siinä kohtaa pitää rajoittaa ylipainoisten syömistä/juomista.

Sanotaan vielä, että itse tupakoin, mutta hyvin hyvin hyvin harvoin sitä teen Areenalla koska käyn lasteni kanssa peleissä ja silloin en tupakoi.

EDIT: En siis halua tästä asiasta alkaa vääntämään todellakaan. Ärsyttää vaan välillä kun puhutaan tupakasta jotenkin maailman suurimpana terveys-riskinä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mikä erottaa nämä tuotteet tupakasta?

aivan, ne eivät altista sitä vieruskaveria samalle "myrkylle".

Sokerimunkin sokeri ei kulkeudu kaverin suuhun, kalja ei valu hiljalleen vieruskaverin verenkiertoon eikä mun syömä kebabbi lihota sua siinä vieressä.


Tupakka altistaa myös muita ja siksi tupakointia on rajoitettu yhteiskunnassa. Se että tupakkapaikka on pieni, on hölmöä, kun samaan syssyyn halli voisi olla kokonaan savuton ja ottaa mainehyödyt siitä irti.

Tupakointi altistaa ihmiset, jotka ovat tupakointihetkellä lähietäisyydellä. Siis jos ihan terveydellisestä altistuksesta puhutaan. Mikäli mä olen käynyt erätauolla tupakalla ja tulen sitten istumaan sun viereesi hallissa, altistut vain hajuhaitalle. En vähättele sitä, mutta se muuttaa asiaa siitä, kuinka sen esitit, (jos ymmärsin viestisi oikein).
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Tupakointi altistaa ihmiset, jotka ovat tupakointihetkellä lähietäisyydellä. Siis jos ihan terveydellisestä altistuksesta puhutaan. Mikäli mä olen käynyt erätauolla tupakalla ja tulen sitten istumaan sun viereesi hallissa, altistut vain hajuhaitalle. En vähättele sitä, mutta se muuttaa asiaa siitä, kuinka sen esitit, (jos ymmärsin viestisi oikein).

Kyllä kyllä, kyse oli siitä, miksi savukointia on rajoitettu ja ajetaan erilliselle alueelle…

mutta miksi siis järkätä edes pieni tupakointialue kun savuttomuudella saisi imagohyötyjä..


Ja kyllä se tupakkapaikka dunkkaa aika voimakkaasti sisälle asti ja vieläpä ruokailulle tarkoitetulle alueelle. Tulee ihan mieleen ajat kun ravintoloissa sai polttaa ja jotkut yritti syödä (poltin tohon aikaan itsekkin). Onneksi on menty eteenpäin tämän asian kanssa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Kun istutaan katsomossa ja jos haisee tupakalle siinä ei vierustoverit altistu millekkään myrkylle.
Ainoastaan haju-haitta. Mikä syntyy myös kun ihmisen hengessä haisee alkoholi tai kahvi.

Mutta jos tupakan polttoa rajoitetaan terveys-syistä niin siinä kohtaa pitää rajoittaa ylipainoisten syömistä/juomista.

Sanotaan vielä, että itse tupakoin, mutta hyvin hyvin hyvin harvoin sitä teen Areenalla koska käyn lasteni kanssa peleissä ja silloin en tupakoi.

No ei nyt sentään :D

Tupakka on myrkky ihan kaikille ja tupakoinnin rajoittamiseen on helppo löytää hyviä perusteluja. Ruoka on kuitenkin ruokaa ja sen rajoittaminen (tässä yhteydessä) johonkin tiettyyn ryhmään kohdistuen ei kuulu sellaiseen maailmaan, jossa mä haluan asua. Ylipaino on tupakointiin verrattavissa oleva vakava terveyshaitta, mutta ei näitä asioita voi tässä mielessä mitenkään rinnastaa.

T: Tupakoiva normaalivartaloinen.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Mutta jos tupakan polttoa rajoitetaan terveys-syistä niin siinä kohtaa pitää rajoittaa ylipainoisten syömistä/juomista.

**
EDIT: En siis halua tästä asiasta alkaa vääntämään todellakaan. Ärsyttää vaan välillä kun puhutaan tupakasta jotenkin maailman suurimpana terveys-riskinä.

Ylipaino ei ole aina oma valinta, tupakointi on.

Sokeriveroa ollaan puuhattu, mutta se on osoittatunut hallinnollisesti erittäin ongelmalliseksi. Makeisverostahan jouduttiin luopumaan, koska se asettaa eriarvoiseen asemaan kilpailussa.

Ja kyllä, tupakka on yksi maailman suurimmista terveysriskeistä, ei toki niin suuri kuin autoilu ja sen aiheuttamat hiukkaspäästöt, mutta tupakointi täysin oman vapaaehtoisuuden kautta .. valinta
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
Kyllä kyllä, kyse oli siitä, miksi savukointia on rajoitettu ja ajetaan erilliselle alueelle…

mutta miksi siis järkätä edes pieni tupakointialue kun savuttomuudella saisi imagohyötyjä..


Ja kyllä se tupakkapaikka dunkkaa aika voimakkaasti sisälle asti ja vieläpä ruokailulle tarkoitetulle alueelle. Tulee ihan mieleen ajat kun ravintoloissa sai polttaa ja jotkut yritti syödä (poltin tohon aikaan itsekkin). Onneksi on menty eteenpäin tämän asian kanssa.
Joo siis se tupakkapaikan sijainti on täysin kaiken järjen vastainen. En edes itse viihdy siinä lähistöllä vaikka tosiaan tupakoin itse.
Savuton areena sopisi minulle erittäin hyvin vaikka tupakoin.

Sitten tuohon jälkimmäiseen asiaan. Olin ravintola-alalla töissä sillon kun ravintoloissa vielä sai polttaa ja se oli aivan kamalaa vaikka tosiaan poltin jo silloin. Savuttomat ravintolat oli yksi parhaista muutoksista mitä ollaan tehty.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Joo siis se tupakkapaikan sijainti on täysin kaiken järjen vastainen. En edes itse viihdy siinä lähistöllä vaikka tosiaan tupakoin itse.
Savuton areena sopisi minulle erittäin hyvin vaikka tupakoin.

Sitten tuohon jälkimmäiseen asiaan. Olin ravintola-alalla töissä sillon kun ravintoloissa vielä sai polttaa ja se oli aivan kamalaa vaikka tosiaan poltin jo silloin. Savuttomat ravintolat oli yksi parhaista muutoksista mitä ollaan tehty.
Itse satunnaisena röökaajana en viitsi Areenan röökipaikalle edes mennä. Ei ole ollut tarvettakaan nyt kun taas on ollut savuton vaihe päällä. Vaatteet alkaa heti kärtsäämään kuten aikoinaan ravintoloissa. Mun mielestä röökipaikka voisi olla ulko-ovien ulkopuolella. Aika ikävä käry sieltä sisään tulee.
 

Hašek27

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
291
Kun istutaan katsomossa ja jos haisee tupakalle siinä ei vierustoverit altistu millekkään myrkylle.
Ainoastaan haju-haitta. Mikä syntyy myös kun ihmisen hengessä haisee alkoholi tai kahvi.

Mutta jos tupakan polttoa rajoitetaan terveys-syistä niin siinä kohtaa pitää rajoittaa ylipainoisten syömistä/juomista.

Sanotaan vielä, että itse tupakoin, mutta hyvin hyvin hyvin harvoin sitä teen Areenalla koska käyn lasteni kanssa peleissä ja silloin en tupakoi.

EDIT: En siis halua tästä asiasta alkaa vääntämään todellakaan. Ärsyttää vaan välillä kun puhutaan tupakasta jotenkin maailman suurimpana terveys-riskinä.
Tupakka on pienimissäkin määrissä myrkky ja terveyshaitta monella tapaa. Ruuassa ja juomassa vain liikakäyttö tai minkä laatuista..
 
Ylös