Nokia Arena

Kaunisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
344
Itse sanoisin että on hyvin paljon kiinni siitä kuinka korkealla istut. Itsellä kausikortti B4 katsomoon aika korkealle ja täytyy sanoa että möly oli eilen siis aivan infernaalinen.
Tälläin "jokusen" pelin hallissa katsoneena tuli ensimmäistä kertaa mieleen korvatulpat, koska niin julmeton se meteli ainakin tuohon on!

Voi olla muuten erittäin totta. Itse istuin aika matalalla. Olen joissain keikoilla nähnyt, että äänentoistoa on suunnattu erikseen eri katsomolohkoille. Kyllähän chäntit yms. auttavasti kuuluu ja olennaiseen pystyy osallistumaan myös alimmilla riveillä, mutta ehkä hamassa tulevaisuudessa "halliääniä" voisi voimistaa myös lähempänä kaukaloa istuville jotenkin.
 

Lintu

Luottopelaaja
Viestejä
2 240
Aina hienoja kokemuksia katsoa Ilvestä areenalla, mutta kyllä vieläkin harmittaa että tifot on pannassa! Omasta mielestä tifot yksi parhaista asioista kannustamisen kulttuurissa ja ovat nyt kiellettyjä jollain mielivaltaisella päätöksellä. Ei se paloturvallisuus yhtään vaarannu jos saa muutamaksi minuutiksi lakanaa (paloturvallisesta materiaalista!!) levitettyä ennen peliä. Näihin playoffeihin olisi varmasti tullut loistavia tifoja, joita olisi myös sitten Liiga ja Ilves somessa levittää ihailtavaksi. Toivottavasti tätä asiaa saadaan ajettua eteenpäin.

P.S. Korjatkaa jos olen väärässä pannan syistä, tää on mun käsitys asiasta.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 039
Itse sanoisin että on hyvin paljon kiinni siitä kuinka korkealla istut. Itsellä kausikortti B4 katsomoon aika korkealle ja täytyy sanoa että möly oli eilen siis aivan infernaalinen.
Tälläin "jokusen" pelin hallissa katsoneena tuli ensimmäistä kertaa mieleen korvatulpat, koska niin julmeton se meteli ainakin tuohon on!
Kyllä lauantai illan meteli hallissa oli ihan uskomaton. Elämän aikana jokunen urheilu tapahtuma käytynä. Ei tule kuin yksi parempi mieleen kuin eilinen. Tsekki-Suomi mm välierä o2 ssa oli vielä huumaavampi meteliltään mitä halleissa ollut. Iso respecti osastolle miten hienosti tempasitte muut mukaan. Oli Oululainen perhekkin vieressä ihmeissään tunnelmasta.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 736
Sunnuntaina ensimmäisen pelin jälkeen oli aika kuumottava tilanne tulla B-puolen rappusia alas lasten kanssa. Kärppien kannattajat olivat erittäin agressiivisella tuulella. Onneksi pääsimme nopeasti liikkumaan pois alta.

Eilen kesken Mikko Heinämäen Shown aikana Kärppäkannattajat kulkivat väkijoukon läpi pitkin B-käytävää. Hihamerkkejä ja raitaverkkareita riitti. Kärjessä yksi järkkäri. Ja tietysti pohjia olivat pojat ottaneet tovin... Ei kovin turvallista.


Miksi ei toimita kuten Vaasassa?Vierasjoukkueen kannattajat sivuovesta sisään ja ottelun jälkeen sivuovesta pihalle ja heti bussiin. Orituvalla seuraava sallittu pysähdys.

En tiedä oli sama tilanne, mutta yritti siinä myös pari järkkäriä pysyä letkan perässä. Itse en huomannut siinä kohtaa tai yleensä käytävillä muutenkaan mitään ongelmia tai huutelua, mutta tosiaan muutama juniori näistä Kärppien kavereista vaikutti hieman "epäilyttäviltä".

Etenkin näissä viikonlopun pleijarimatseissa vierasfanien eristäminen olisi varmasti fiksua, koska noilla hallin ahtailla käytävillä ja nyt nähdyillä väkimäärillä tilanteet saattavat eskaloitua todella vaarallisesti. Tosin epäilen, ettei tätä vaihtoehtoa ole kovin hyvin mietitty areenaa suunnitellessa.
 

Tammelan toteemi

Rivipelaaja
Viestejä
51
Onko kukaan muu kiinnittänyt nenällään huomiota b3-b4 käytävällä aivan järkyttävään hajuun?! Porautuu nenään niin samperin kovaa. Haju ollut koko poffien ajan, aikaisemmin ei, mistä voisi johtua? o_O
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Kyllä itselle areena voittaa Hakametsän.
1. Osaston toiminta saa isommasta kapasiteetista ja näkyvämmästä sijainnista nostetta
2. Vessoja on runsaasti enemmän
3. Mediakuution kuvanlaatu on huomattavasti parempi
4. Enemmän valinnanvaraa herkuissa
5. Areenaan on helpompi päästä kuin Hakametsään sekä sen ympäristössä on mukavampi kävellä kuin Hakametsän parkkipaikalla

Toki on tässä ollu ihan asiallista kritiikkiä kuten henkilökunnan huono osaaminen ja tämä cashless ekosysteemi.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 725
Pari kertaa nyt käyneenä niin itse olen kyllä tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi noiden käytävien leveyteen. Vessojakin on todellakin riittävästi. Noh, hallin tontti asettanee rajoitteita noihin käytäviin ja eiköhän tuohonkin niin ihmiset kuin järjestäjätkin totu ajan myötä. Onko muuten jäähyn syyt ja saajat jo saatu videotaululle? Olin ekassa Kärppä-pelissä mutta en kyllä millään muista että oliko. Joku välierä olisi mukava päästä taas katsomaan!
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 706
Pari kertaa nyt käyneenä niin itse olen kyllä tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi noiden käytävien leveyteen. Vessojakin on todellakin riittävästi. Noh, hallin tontti asettanee rajoitteita noihin käytäviin ja eiköhän tuohonkin niin ihmiset kuin järjestäjätkin totu ajan myötä. Onko muuten jäähyn syyt ja saajat jo saatu videotaululle? Olin ekassa Kärppä-pelissä mutta en kyllä millään muista että oliko. Joku välierä olisi mukava päästä taas katsomaan!
On, grafiikat päivittyi pleijareihin ja nyt ne näkyy. Samaten tulospalvelu muista peleistä tulee taululle ajoittain pelikatkoilla. Oli hauskaa kun koko halli hurrasi kun Lukko näkyi menneen johtoon 5. pelissä.
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 417
On, grafiikat päivittyi pleijareihin ja nyt ne näkyy. Samaten tulospalvelu muista peleistä tulee taululle ajoittain pelikatkoilla. Oli hauskaa kun koko halli hurrasi kun Lukko näkyi menneen johtoon 5. pelissä.
Grafiikat joissa fontteja suurenneltiin yms. oli jo tammikuussa kunnossa.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Onko kukaan muu kiinnittänyt nenällään huomiota b3-b4 käytävällä aivan järkyttävään hajuun?! Porautuu nenään niin samperin kovaa. Haju ollut koko poffien ajan, aikaisemmin ei, mistä voisi johtua? o_O

Tappara fanit varmaan tuoneet kumisaappaiden pohjassa lantaa halliin.
 
  • Haha
Reactions: Pas

Dominaattori

Luottopelaaja
Viestejä
4 230
Lasketaan näin:
+ Paikat 30*9000 = 270.000
+ Aitiot 15 * 3000 = 45.000
+ Ravintolaprovisiot 30.000
+ VIP-myynti 20.000
- Tilavuokrat = 50.000
- Muut kulut = 50.000

YHTEENSÄ 265.000

Aika lailla samalla hehtaarilla ollaan. Samanlainen disclaimer kuin Santerilla, nämä ovat minun arvioitani.
Osaatko sanoa miten tämä menee puolivälierissä?

Samalla kaavalla laskemalla ja vähentämällä lipuista maksettavan ALVn 10%, Ilves käärii tästä suunnilleen milkun verran tuohta.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 667
On se Nokia areenan onni että Ilves kiinnostaa. Pääsevät harjoittelemaan turvatarvastuksien järjestämistä. Täys tupa ja 16:20 ku saapui ovelle jonoon myöhästyi avauskiekolta. Ei siinä oma syy ku tulin noin myöhään, mutta meitä oli aika paljon....
Ravintolat oli totutusti tukossa, mutta kaikki kassat oli sentään auki sillä kulmalla hallia missä itse olin. Henkilökunta oli selvästi uutta ja kassan kanssa puljatessa meni ihan helvetisti aikaa, se asia kuitenkin korjaantuu kokemuksen myötä.
Käteisen lataus areenakortille oli helvetin iso moka, perus maksukortit toimii paljon paremmin. No pitää pyytää hallitukselta viikkorahat jatkossa tilille.
Hyvä tästä tulee, kunhan yleisö ja henkilökunta oppii talon tavoille. Muutos hakametsästä on iso ja Odotettu.
 

Nyytti

Rivipelaaja
Viestejä
75
On se Nokia areenan onni että Ilves kiinnostaa. Pääsevät harjoittelemaan turvatarvastuksien järjestämistä. Täys tupa ja 16:20 ku saapui ovelle jonoon myöhästyi avauskiekolta. Ei siinä oma syy ku tulin noin myöhään, mutta meitä oli aika paljon....
Ravintolat oli totutusti tukossa, mutta kaikki kassat oli sentään auki sillä kulmalla hallia missä itse olin. Henkilökunta oli selvästi uutta ja kassan kanssa puljatessa meni ihan helvetisti aikaa, se asia kuitenkin korjaantuu kokemuksen myötä.
Käteisen lataus areenakortille oli helvetin iso moka, perus maksukortit toimii paljon paremmin. No pitää pyytää hallitukselta viikkorahat jatkossa tilille.
Hyvä tästä tulee, kunhan yleisö ja henkilökunta oppii talon tavoille. Muutos hakametsästä on iso ja Odotettu.

Itse päässyt aina suht nopeasti sisään. Eilen olin vähän "myöhässä" ja saavuin jonoon n. 16.25 ja kun pääsin sisään ja kierrettyäni hallin oli pelin alkuun 15min.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 910
A-sisäänkäynnillä ryssittiin oikein urakalla, oli meinaan B:llä saman verran väkeä kun A:lla, eli tuli ihan kävelytielle asti, kun saavuttiin noin 16:32, sisällä, kun peliä pelattu minuutti, oma moka, mutta voi jestas että tuokin on hankalaa näemmä..
 

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 412
Nokia Areena on omalta osalta nyt korkattu. Hieno moderni halli, puitteet on kunnossa. Väkeä oli pirusti, tunnelma hyvä. Omat liput oli C5 katsomossa. Näkyvyys kentälle loistava.
Negaa pitää antaa noille myyntipisteille, jonot helkutin pitkät kun väkeä mökki täynnä. Jonottaminen poikittain käytäviin nähden aiheuttaa melkoisia sumppuja, tähän tietysti vaikuttaa myös käytävän kapeus. Ei pahemmin huvittanut lähteä kiertämään hallia kuten Hakamettässä oli tapana.
Toivottavasti noihin jonotusongelmiin saadaan ratkaisua ajan kanssa.
Kokemus oli silti positiivinen.
 

papparainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Odotetusta yleisömäärästä johtuen olin 50 minuuttia ennen alkua jonossa (kuvassa edellä olevat). Mielestäni Arenan pakollinen turvatarkastus hoidettiin hyvin. Olin sisällä 20 minuutin kuluttua.
235CB393-ABA1-4294-8944-A5F1B9FB341E.jpeg
 

mara

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
237
Onko jollain tietoa mitä A-sisäänkäynnillä tapahtui, kun veti niin surkeasti B-sisäänkäyntiin verrattuna? Ainakin omaan silmään näytti että molemmilla sisäänkäynneillä oli suunnilleen saman verran populaa.
 
Ylös