Niko Ahoniemi

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
687
Vs: Niko Ahoniemi

"Veskari sulki kiekon, tai se oli vielä pelattavissa. Mä menin tökkäämään siihen, se (Dominik Hrachovina) sai just hanskan päälle siihen. Sitten se pakki tuli antamaan mulle keppiä, pistin mailan siihen vaan vastaan, ettei se pysty työntämään muhun.
Sitten se kuiskas sille linjurille, että mä muka keihästin sitä. Siitä ne heitti mut ulos sitten."

Näin Ahoniemi itse kertasi Ylelle tapahtunutta. Itse kun en nähnyt, niin joutuu tasapainoilemaan (Ilveksen) miehen sanaan uskomisen ja (kertaalleen todistetusti täydellisesti mokanneen) tuomariston näkemyksen välillä. Siinä sitä on asemoitumista kerrakseen. ???
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 273
Vs: Niko Ahoniemi

Kyllä tuo tupilla tökkäisyltä näyttää kun katsoo 0:35 https://www.youtube.com/watch?v=wjlGQWj1FDU
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Niko Ahoniemi

Hupsukorva sanoi:
Näin Ahoniemi itse kertasi Ylelle tapahtunutta. Itse kun en nähnyt, niin joutuu tasapainoilemaan (Ilveksen) miehen sanaan uskomisen ja (kertaalleen todistetusti täydellisesti mokanneen) tuomariston näkemyksen välillä. Siinä sitä on asemoitumista kerrakseen. ???

Ahoniemi löi kerran maalivahtia räpylään. Parlett tuuppasi Ahoniemen kauemmaksi olkapää olkapäätä vasten ja koukkasi Ahoniemeä hanskaan. Ahoniemellä oli siinä vaiheessa maila vain vasemmassa eli alakädessä. Kääntyessään Ahoniemi otti mailan molempiin käsiinsä. Kädet olivat tässä vaiheessa lähellä toisiaan eli vasen käsi siinä, missä alakäsi tavallisesti on ja oikea käsi sen lähellä. Sitten hän iski Parlettia mailan päällä niin, että piteli mailaa alhaalta päin eli ei pelinomaisessa asennossa. Linjatuomari syöksyi saman tien paikalle ja vei Ahoniemen kauemmaksi. Parlett luisteli pois tilanteesta.

Isku ei ollut kova, mutta kuten sanottua, mailan päällä lyömisestä pitää antaa aina 5+20.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Vs: Niko Ahoniemi

Vahvasti näyttää videolta, että tuomarilla oli tunne "että olisi ollut keihästys". Samalla ammattitaidolla ja tunteella tuomittiin myös Tapparan 2-2 tasoitus. ;D

Eiköhän unohdeta tämä ja keskitytään itse asiaan. Niko tarvitsisi kipeästi onnistumista maalin tai parin muodossa.
Minulla on vahva tunne, että näin myös käy viimeistään Sport pelissä...

Ja ennenkuin kukaan vetää herneitä nenään viestin alkuosasata - siinä oli huonohkoa huumoria mukana :p
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Vs: Niko Ahoniemi

UglyHouse sanoi:
Vahvasti näyttää videolta, että tuomarilla oli tunne "että olisi ollut keihästys". Samalla ammattitaidolla ja tunteella tuomittiin myös Tapparan 2-2 tasoitus. ;D

Eiköhän unohdeta tämä ja keskitytään itse asiaan. Niko tarvitsisi kipeästi onnistumista maalin tai parin muodossa.
Minulla on vahva tunne, että näin myös käy viimeistään Sport pelissä...

Ja ennenkuin kukaan vetää herneitä nenään viestin alkuosasata - siinä oli huonohkoa huumoria mukana :p
Brooks sanoi:
Hupsukorva sanoi:
Näin Ahoniemi itse kertasi Ylelle tapahtunutta. Itse kun en nähnyt, niin joutuu tasapainoilemaan (Ilveksen) miehen sanaan uskomisen ja (kertaalleen todistetusti täydellisesti mokanneen) tuomariston näkemyksen välillä. Siinä sitä on asemoitumista kerrakseen. ???

Ahoniemi löi kerran maalivahtia räpylään. Parlett tuuppasi Ahoniemen kauemmaksi olkapää olkapäätä vasten ja koukkasi Ahoniemeä hanskaan. Ahoniemellä oli siinä vaiheessa maila vain vasemmassa eli alakädessä. Kääntyessään Ahoniemi otti mailan molempiin käsiinsä. Kädet olivat tässä vaiheessa lähellä toisiaan eli vasen käsi siinä, missä alakäsi tavallisesti on ja oikea käsi sen lähellä. Sitten hän iski Parlettia mailan päällä niin, että piteli mailaa alhaalta päin eli ei pelinomaisessa asennossa. Linjatuomari syöksyi saman tien paikalle ja vei Ahoniemen kauemmaksi. Parlett luisteli pois tilanteesta.

Isku ei ollut kova, mutta kuten sanottua, mailan päällä lyömisestä pitää antaa aina 5+20.

UglyHouse sanoi:
Vahvasti näyttää videolta, että tuomarilla oli tunne "että olisi ollut keihästys". Samalla ammattitaidolla ja tunteella tuomittiin myös Tapparan 2-2 tasoitus. ;D

Eiköhän unohdeta tämä ja keskitytään itse asiaan. Niko tarvitsisi kipeästi onnistumista maalin tai parin muodossa.
Minulla on vahva tunne, että näin myös käy viimeistään Sport pelissä...

Ja ennenkuin kukaan vetää herneitä nenään viestin alkuosasata - siinä oli huonohkoa huumoria mukana :p

Ei tuon videon perusteella voi kyllä yksiselitteisesti sanoa minkäänlaisen lyönnin tapahtuneen. Ei ole mitenkään epätavallista, että mailan pää osuu jossain torikokoustilanteessa toiseen pelaajaan, vaikka ei yritettäisi lyödä. Ahoniemi näyttäisi minusta enemmänkin ottavan mailan kahteen käteen, jolloin Partlettin rintaan tulee mahdollisesti osuma. Miksikään keihästykseksi en tätä automaattisesti tuomitsisi ja tuon huonon kuvakulman perusteella en ainakaan ulosajon arvoiseksi.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Niko Ahoniemi

El Reino sanoi:
Miksikään keihästykseksi en tätä automaattisesti tuomitsisi ja tuon huonon kuvakulman perusteella en ainakaan ulosajon arvoiseksi.

Ei ollut syytäkään tuomita keihästykseksi, koska kyseessä oli mailan päällä lyönti.

Ja vielä about sadannennen kerran: mailan päällä lyönnistä ja keihästyksestä pitää sääntökirjan mukaan tuomita aina 5+20 silloin, kun isku osuu vastustajaan. Iskun voimakkuudella ei ole mitään merkitystä. Yrityksestä tuomitaan aina 2+2+10.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Vs: Niko Ahoniemi

Brooks sanoi:
El Reino sanoi:
Miksikään keihästykseksi en tätä automaattisesti tuomitsisi ja tuon huonon kuvakulman perusteella en ainakaan ulosajon arvoiseksi.

Ei ollut syytäkään tuomita keihästykseksi, koska kyseessä oli mailan päällä lyönti.

Ja vielä about sadannennen kerran: mailan päällä lyönnistä ja keihästyksestä pitää sääntökirjan mukaan tuomita aina 5+20 silloin, kun isku osuu vastustajaan. Iskun voimakkuudella ei ole mitään merkitystä. Yrityksestä tuomitaan aina 2+2+10.

Kyse onkin siitä, että tuomarin tulee kyetä erottamaan se, milloin kyseessä on "isku". Se, että luistelet kaverin mailaa päin, ei ole isku. Itse en tuosta videosta erota mitään iskua. Tuomarit näkivät tämän mahdollisesti paremmasta kulmasta.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Vs: Niko Ahoniemi

Brooks sanoi:
El Reino sanoi:
Miksikään keihästykseksi en tätä automaattisesti tuomitsisi ja tuon huonon kuvakulman perusteella en ainakaan ulosajon arvoiseksi.

Ei ollut syytäkään tuomita keihästykseksi, koska kyseessä oli mailan päällä lyönti.

Ja vielä about sadannennen kerran: mailan päällä lyönnistä ja keihästyksestä pitää sääntökirjan mukaan tuomita aina 5+20 silloin, kun isku osuu vastustajaan. Iskun voimakkuudella ei ole mitään merkitystä. Yrityksestä tuomitaan aina 2+2+10.

En kuvan perusteella pysty havaitsemaan lyöntiä tai iskua (tai mitään muuta liikettä jossa on voimaa takana). Tuomari tuomitsi ja se ei siitä muuksi muutu. Sääntökohdan olet tuonut kiitettävällä tavalla esiin - kiitos vielä siitä (itse en sääntökirjaa osaa ulkoa).
Keskustelu liikkuu tulkinnan tasolla, oliko tilanteessa meidän Ilves- kannattajien mielestä isku/lyönti vai ei (tuomarin kanta jo onkin tiedossa).

Palataan taas aiheeseen, odotan Ahoniemeltä vapauttavaa maalia loppuviikon peleissä. Miehen energiasta osa pistetehtailuun ja koko ketju on liekeissä (tänään ketju esitti mielestäni joukkueen parasta peliä).
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Vs: Niko Ahoniemi

Tuskin Ahoniemestä ainakaan ihan lähitulevaisuudessa mitään kärkiketjujen miestä saadaan, mutta kyllä tällaiselle käsiäkin omaavalle energiapakkaukselle mielestäni uudessakin Ilveksessä ruutu löytyy. Olisin ihan tyytyväinen, mikäli Ahoniemi, Suomi ja Jokinen muodostaisivat Flinckin (tai vastaavantasoisen korvaajan) ympärille ensi kauden nelosketjun laituripaletin. Näin olisi lähtökohtaisesti yksi suunnilleen liigatason ukko 13. hyökkääjäksi tai rotaatioonkin ja pelituntumaa voisi tarvittaessa hakea kohdennetusti Mestiksestä.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Niko Ahoniemi

Ahoniemi on aika yksi yhteen uusi Veistola. Jos on halpa, niin jatkaminen ei haittaa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 440
Vs: Niko Ahoniemi

Ahoniemi on kyllä tehoton pörrääjä mutta voisko pelityyliä muuttaa vielä enemmän fyysiseksi niin vois olla joukkueelle enemmän hyötyä?Liike on kyllä aika hyvällä tasolla.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Vs: Niko Ahoniemi

WsQ sanoi:
Ahoniemi on aika yksi yhteen uusi Veistola. Jos on halpa, niin jatkaminen ei haittaa.

Mitä nyt kahdeksan vuotta nuorempi, luultavasti halvempi, "oma" junnu ja tehnyt junnupeleissä kovempia tehoja kuin Veistola elämässään. Tahtoo vain sanoa, että kyllähän villekorhoset ja tommihuhtalatkin olivat Ilveksessä nuoria nelosketjun pelaajia, kunnes kehittyivät muualla kärkirooleihin. Aika hölmöä olisi luopua Ahoniemestä ja hommata tilalle ulkoa vastaavaan rooliin pelaaja.
 

V0mpatti

Rivipelaaja
Viestejä
21
Vs: Niko Ahoniemi

Pakko ihmetellä että mikä järki on kun Ahoniemi pomppii junnu ja liiga pelien välillä? Joukkueessa ei ole käytännössä minkäänlaista rotaatiota ja silti pelaajaa kulutetaan istuttamalla koko peli penkillä (lauantaina) tai peluuttamalla peräkkäisinä päivinä (sunnuntaina junnuissa, maanantaina vaasassa). Omastamielestä junnu pelit ei ihan niin tärkeitä ole että tälläseen touhuun olisi varaa ennen kauden tähänasti tärkeintä viikkoa....
 

Nulikka

Guest
Vs: Niko Ahoniemi

V0mpatti sanoi:
Omastamielestä junnu pelit ei ihan niin tärkeitä ole että tälläseen touhuun olisi varaa ennen kauden tähänasti tärkeintä viikkoa....

Olisikohan Kiven ajatuksena tässä se, että kun huomenna ei mahdu liigakokoonpanoon Ladan ollessa mukana niin pyritään saamaan Ahoniemelle onnistumisia tämän illan junnupelissä ja siten torstain peliin ja mahdollisiin jatkopeleihin yksi yllätyskortti lisää.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Vs: Niko Ahoniemi

Ahoniemen kaltaiselle nuorelle pelaajalle on iso peliaika ja vastuu junnujenkin puolella hyvä asia, koska liigan puolella minuutit ovat vähäiset. Tuskin nämä ainakaan tämän pelivirettä heikentävät.
 

AksuSusi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
456
Vs: Niko Ahoniemi

Ahoniemi on ens kaudella varmasti neloskentän duunari. Potentiaalia löytyy kyllä ylempiinkin ketjuihin.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Vs: Niko Ahoniemi

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/ilveksen-ahoniemi-loppukauden-turussa/197603

Ahoniemi loppukaudeksi TuTon riveihin eli hänet voinee laskea yli mahdollisten tyhjennysmyyntien täytemiehistä.
Keuruulla 27 peliä tuottivat saldon 4+6. Olisikohan Nikon Ilves-ura sitten toistaiseksi siinä?
 
Ylös