Niilon Pojat

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 852
Nyt pehmustamisen aika on oikeasti ohi. Kiroilu on vaan merkki siitä että tämä seura on joillekin oikeasti tärkeä
En ole kieltänyt protestoimista, mutta nuo hetkessä syntyneet vitun hokemiset ovat vaan aika köyhää mielikuvitusta. Kun parempaankin on pystytty, niin joku rima pitäisi kuitenkin ylittää, vaikka siinä hetkessä tuntuisikin huvittavalta läpältä.

Mikä sen Köpin juoksemislaulun ideakin oli? Sitäkö joukkueen oven takana huutavat olivat toteuttamassa vielä ottelun jälkeen? Ihanko oikeasti homma halutaan viedä tuohon suuntaan? Ei olisi mielestäni oikein varaa.

Tammelan osaltakin on ymmärtääkseni käytännön ratkaisut vielä tekemättä. Haluaako larppaajat esimerkiksi sitä, että Ilveksen tuhansia junnuja ei päästetä lähellekään Niilon Poikia tms. seisomakatsomossa ääntä pitäviä kannattajia, kun homma menee pahimmillaan perseilyksi?
 

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
559
Mun mielestä on ihan hauskaa lukea näitä viestejä, joissa moralisoidaan kannattamisen lapsellisuutta. Jos siellä katsomossa seisoo ja huutaa jokaisessa pelissä, niin välillä menee yli ja välillä ollaan lapsellisia, sitä se tunteella eläminen on. Kannattaminen ei aina ole täysin normien rajoissa tapahtuvaa hommaa, vaan välillä läikkyy ja rapatessa roiskuu niin sanotusti.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 852
Kyllä minä ymmärrän, että kyse on tunteista. Niitä elämyksiähän jalkapallokatsomostakin mennään hakemaan. Minä itsekin. Tylsäähän se olisi, jos peli ei herättäisi minkäänlaisia tunteita.

Siinä on kuitenkin eroa, miten omia tunteitaan käsittelee ja miten ne kanavoi itsestään ulos. Suurin osa kannattajaporukasta vaikuttaa täysi-ikäisiltä aikuisilta ja heiltä voi odottaa jo jonkinlaista kykyä omien tunteidensa hillintään.

Jokunen peli on tullut vuosien varrella kannustettua ääneen, mutta en esimerkiksi osaa edes kuvitella sellaista tilannetta, että haukkuisin jotain pelaajaa tai tuomaria huoraksi. En myöskään halua olla mukana normalisoimassa sellaista kieltä otteluissa.

Jos itsessään tunnistaa sellaisen puolen, että jalkapalloa ei pysty seuraamaan ilman alatyylistä solvaamista, niin kannattaa varmaan miettiä, mitä asialle voisi tehdä ja omaa kielenkäyttöään ylipäätään. Ilveksessä on siirretty muutama vuosi sitten yhden edustusjoukkueen päävalmentajakin sivuun tehtävistään, kun huusi tuollaista kieltä TV-kameran mikrofonin vieressä. Joten sitä suuremmallakin syyllä meidän täytyisi seurana (kannattajatkin ovat osa yhteisöä) pitää huolta, että ottelutapahtumien ilmapiiri ei ole myrkyllinen. Maailmassa on ihan riittävästi muutenkin kaikkea paskaa, joten jalkapallo-ottelut saisivat tarjota edes hetkellisen pakopaikan siitä hulluudesta.

Veikkausliiga-joukkueen tämäkin kausi on ollut karmea ja se koettelee jokaisen kannattajan sietokykyä. Mielestäni on kuitenkin luovuttajan meininkiä alkaa kaataa paskaa oman joukkueen niskaan jo kesken pelin. Vaikka mikään merkki ei eilenkään viitannut Ilveksen nousuun, niin kaikesta huolimatta maalin ja tolpan päähän tuo sekaisin oleva joukkue silti nousi. Samaan aikaan, kun seisomakatsomossa juhlittiin ironisesti jo Ykköseen putoamista. Tuokin on piikikkyydessään oivaltava chäntti, mutta kuten komediassa, niin myös kannustuslauluissakin oikea ajoitus on tärkeä. Kun peliä on jäljellä vielä toistakymmentä minuuttia, ajoitus ei ole välttämättä vielä oikea ja siitä joukkue meitä kannattajia näpäyttikin tekemällä maalin.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 828
Näpäytti joo. Siinä oli Hakalla, liigajumbolla, vaikka kuinka monta paikkaa naulata ottelu. Onneksi meillä on nyt Liigan parhaimmistoa oleva maalivahti. Pelottaa ajatuskin, jos joku Leislahti olisi tolppien välissä. Väärin on väittää, että piste olisi ollut lähellä. Mielestäni todella kaukana. Kotona hienon yleisömäärä edessä, vaikka sääennusteet lupasi vettä tuvan täydeltä, oli esitys joukkueelta todella heikko.

Kyllä meni tunteisiin katsomossa muuallakin. Niin nuoremmilla kuin vanhemmilla. Niilon pojille nostan hattua. Huomiona, että kyllä Tammelassa oli vielä parempi meno, ja Niiloissa oli enemmän porukkaa. Tätä ei taida kaikki tietää.
 

Pauste9750

Rivipelaaja
Viestejä
39
Mistään mitään taaskaan tietämättä...niin "Köpin juoksu chantti", taitaa juontaa juurensa tilanteeseen, jossa Köpi pelin jälkeen "juoksi" suoraan pukukoppiin haastatelun sijaan mutta...voin tietty olla väärässäkin
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Mistään mitään taaskaan tietämättä...niin "Köpin juoksu chantti", taitaa juontaa juurensa tilanteeseen, jossa Köpi pelin jälkeen "juoksi" suoraan pukukoppiin haastatelun sijaan mutta...voin tietty olla väärässäkin
Hei hei köpi juoksee matsin jälkeen
Hei hei köpi juoksee matsin jälkeen

Noin se taisi mennä :D
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 942
"Kallion viimeiseksi otteluksi jäi Ratinassa pelattu paikallisottelu Hakaa vastaan. 1–2-tappioon päättyneen ottelun aikana ja sen jälkeen Ilves-kannattajat vaativat äänekkäästi Kallion eroa. Niklas-Salmisen mukaan perjantain tapahtumilla oli vaikutusta irtisanomisen ajankohtaan."

Painostus menny läpi
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Oli kyllä aika neitimäistä boikotoida eilinen peli osalta porukalta. Tätä varten kannattajat on että seistään joukkueen takana kävi miten kävi.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 852
Minä kun en tiedä mistään mitään, niin oliko eilen jotain porukalla päätettyä boikottia? Vai menikö osalla porukasta vaan kaikki energia jo perjantai-iltana Nokia Arenassa?

Pieni porukkahan Ratinassa oli paikalla, mutta kyllä siellä ainakin yritettiin kannustaa sen verran, mitä porukasta lähti ääntä. Saihan siinä tosin puskea itsestään motivaatiota kannustamiseen, kun peli lähes ratkesi jo toisella otteluminuutilla.

Ja vaikka todennäköinen lopputulos oli aika selvä jo ennen ottelua, niin itse ainakin halusin olla paikalla antamassa joukkueelle tukeni, kun pitkin kesää olen ollut mukana huutamassa Köpiä ulos. Vaikka jäljelle jäänyt valmennus ei nyt olekaan sitä, mitä olisi toiveissa, niin ainakin yksi mahdollinen este joukkueen henkisen lukon aukeamiseksi poistettiin vihdoinkin.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Minä kun en tiedä mistään mitään, niin oliko eilen jotain porukalla päätettyä boikottia? Vai menikö osalla porukasta vaan kaikki energia jo perjantai-iltana Nokia Arenassa?

Pieni porukkahan Ratinassa oli paikalla, mutta kyllä siellä ainakin yritettiin kannustaa sen verran, mitä porukasta lähti ääntä. Saihan siinä tosin puskea itsestään motivaatiota kannustamiseen, kun peli lähes ratkesi jo toisella otteluminuutilla.

Ja vaikka todennäköinen lopputulos oli aika selvä jo ennen ottelua, niin itse ainakin halusin olla paikalla antamassa joukkueelle tukeni, kun pitkin kesää olen ollut mukana huutamassa Köpiä ulos. Vaikka jäljelle jäänyt valmennus ei nyt olekaan sitä, mitä olisi toiveissa, niin ainakin yksi mahdollinen este joukkueen henkisen lukon aukeamiseksi poistettiin vihdoinkin.
Ei tainnut olla mitään suunniteltua boikottia mut jotkut selkeesti tuli siihen lopputulokseen että tästä mitään enään tule. Oikeassahan ne tavallaan on mutta ollaanko me vuosikymmenet kannustettu Ilvestä sen takia että se pärjää? Sitähän minäkin
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 942
Ei tainnut olla mitään suunniteltua boikottia mut jotkut selkeesti tuli siihen lopputulokseen että tästä mitään enään tule. Oikeassahan ne tavallaan on mutta ollaanko me vuosikymmenet kannustettu Ilvestä sen takia että se pärjää? Sitähän minäkin
En itse pystynyt tulla paikalle, mutta oliko väkeä oikeasti niin vähän. Ihan hyvin kuulu omaan telkkuun
 
Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 790
Oli kyllä aika neitimäistä boikotoida eilinen peli osalta porukalta. Tätä varten kannattajat on että seistään joukkueen takana kävi miten kävi.
Voisiko johtua siitä että ihmisillä saattaa joskus sunnuntaisin olla esteitä peliin pääsylle ilman sitä että kyse olisi boikotista tai jostain muusta? Hyvä tuomita muita ilman mitään tietoa mistään. Kai olit itse koko 90min. siellä huutamassa?
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 942
No toisella jaksolla ääntä lähti jo paljon paremmin mutta normaalia hiljaisempaa oli. Heittäisin että noin puolet aktiivikävijöistä jätti väliin
Noh saattapi olla että kukaan ei uskonut että Ilves uskaltaisi erottaa Köpiä sunnuntaihin mennessä niin väki jo tehnyt suunitelmii "boikotti päivälle".
Sitten on myös eri aihe että oliko pelkkä Köpin ulos heittäminen tarpeeksi palauttamaan uskottavuus?
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Voisiko johtua siitä että ihmisillä saattaa joskus sunnuntaisin olla esteitä peliin pääsylle ilman sitä että kyse olisi boikotista tai jostain muusta? Hyvä tuomita muita ilman mitään tietoa mistään. Kai olit itse koko 90min. siellä huutamassa?
Kyllä varmasti jollain oli jotain muuta sille päivälle sen takia tarkensin että osa porukkaa boikotoi.
 
Ylös