Nick Baptiste

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 692
100 lasissa ei vedä varmaan muut, kuin ne jotka yrittää päästä pelaavaan kokoonpanoon. Annetaan ajan näyttää!
Millaista jälkeä meinaa lakatos ja joly tehdä sarjassa jos höntsäilemälläkin näytöt annettua luokkaa.
Hyvin sanottu siellä, faneista yli 50% on järkyttäviä ulisijoita. Niille pitäis perustaa oma ulina-ketju.
Muistaakseni vuosi takaperin palstalla oli yksi ulisija joka näkemättä leimasi konnan tissuttelijaksi ja hiihtelijäksi, tai jotain tämän suuntaista?
Todennäköisesti ei edes lähtenyt vetämään ihan 110 lasissa ensimmäiseen harjoitusmatsiin.
Kyllä 100 lasissa riittää. Olen huolissani jos ei perjantain tappara otteluun asenne ollut sitä luokkaa. Näyttikö tuon pelin vauhti ja intensiteetti siltä että baptistella oli varaa vetää ykkösketjussa löysemmin?
Surullista on, että jos kertoo oman mielipiteensä mikä eroaa muiden mielipiteestä on automaattisesti Ulisija. Ei ihme että foorumin kävijämäärät on laskussa, eikä kukaan uusi halua tänne tulla.
Sehän on tämän foorumin tapa.
Bulmerista barkeriin, barkerista romaniin jne.
Nämä samat asiantuntijat hehkuttavat jo näkemättä, ja pettymyksen nähtyäänkin näkevät yhä huippupelaajan kristallipallossaan.
On oikein arvostella ja sanoa kantansa juurikin nähdyn perusteella. Seuraavat matsit voivat muuttaa näkemystä, ja sen on myös alkava näkymään baptisten kohdalla seuraavien kolmen pelin aikana.
Itse uskon yhä baptisteen ykköskorin pelaajana, mutta vain jos likkeessä/ luistelukunnossa tapahtuu nopeaan tahtiin iso muutos.
Itse en muista ilvesulkkeja jotka vetäneet kauden alustavat pelit vihkoon ja runkosarjan alusta nousseet ykköskorin hyökkääjiksi.
Palsta-asiantuntijat varmasti muistavat nämä tapaukset paremmin?
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 647
1970 Muistat väärin. Pohdiskelin saisiko sarjatasoa alemmaksi putoaminen Kontiolan ryyppäämään reilummin? Ihan samassa joukkueessa pelanneilta kuultu, että Kontiola tykkää bilettää ja vetää körssiä.

Minä siis paljastan ulisijat, en tee sitä itse. Tässäkin ketjussa on kovasti ulistu Baptistesta aivan turhaan.
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Kontiola voi istua kaijakan terassilla kaljaa vetämässä vaikka syyskuun alkuun asti, silti hän on koppiin astuessaan suvereeni ykkössentteri.

Terve kritiikki ulkomaalaisten pelaajien kohdalla on suotavaa kun varsinkin Ilveksen hankinnat ovat menneet viime vuosina metsään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Baptiste varmasti kärsi aikaerosta + totuttautuu Suomalaiseen kulttuuriin vielä lähipäivät. Toisaalta taas HPK: ja Saipan uudet ulkkarit ovat ruvenneet pöllyttämään heti maaliverkkoja.

"Ei kai se viittiny vielä täysiä pelata".

Ei varmasti. Kun tulet uuteen joukkueeseen ensimmäistä kertaa niin kukapa viitsisi edes yrittää. Jos on esitetty liian kovaa kritiikkiä ensimmäisen esiintymisen perusteella niin nämä puolustelu argumentit ovat kyllä myös täysin naurettavia.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 497
1970 Muistat väärin. Pohdiskelin saisiko sarjatasoa alemmaksi putoaminen Kontiolan ryyppäämään reilummin? Ihan samassa joukkueessa pelanneilta kuultu, että Kontiola tykkää bilettää ja vetää körssiä.

Minä siis paljastan ulisijat, en tee sitä itse. Tässäkin ketjussa on kovasti ulistu Baptistesta aivan turhaan.
Kontiola on juhlinut viimeiset 20 vuotta kesänsä samallatavalla, ei pitäisi siis olla ongelma. Et sä kummiskaan mikään messias ole, kaikilla saa kummiskin vielä olla ne omat mielipiteet ja niitä pitää kunnioittaa. Joskus ollaan väärässä ja joskus oikeessa. Makuasia sano koira kun persettään nuoli.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Täytyypä sanoa, että ihan helvetin outoa päättää kuka pelaaja on hyvä, yhden pelin perusteella, sekin elokuun ja koko kauden ensimmäinen höntsäily...

Vai meneekö se jatkossakin niin että yhden pelin perusteella se mieli muuttuu?
Jos tekee seuraavaan peliin 2 maalia niin onko sitten hyvä? Ja jos sitä seuraavaan 1 niin laskeeko arvosana kelvolliseksi? Harjoituskaudella nähty niin monia nousuja ja laskuja että itselläni ei ainakaan riitä mielenkiinto katsoa näitä pelejä, sillä runkosarjan alkaessa monen pelaajan esitykset on ollut jotain ihan muuta kuin harkkapeleissä.

Lakatoksen uskon tekevän +35p, Joly vain 30-35.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 497
Täytyypä sanoa, että ihan helvetin outoa päättää kuka pelaaja on hyvä, yhden pelin perusteella, sekin elokuun ja koko kauden ensimmäinen höntsäily...

Vai meneekö se jatkossakin niin että yhden pelin perusteella se mieli muuttuu?
Jos tekee seuraavaan peliin 2 maalia niin onko sitten hyvä? Ja jos sitä seuraavaan 1 niin laskeeko arvosana kelvolliseksi? Harjoituskaudella nähty niin monia nousuja ja laskuja että itselläni ei ainakaan riitä mielenkiinto katsoa näitä pelejä, sillä runkosarjan alkaessa monen pelaajan esitykset on ollut jotain ihan muuta kuin harkkapeleissä.

Lakatoksen uskon tekevän +35p, Joly vain 30-35.
Kyllä tässä vielä moni kaveri yllättää. Baptiste saa ihan varmasti loistavat näytönpaikat. Ja suurella todennäköisyydellä myös lunastaa ne. Yksi harjoituspeli, tai kaksi ei merkkaa yhtään mitään näin Elokuun alussa.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Ymmärrän eriävät mielipiteet hyvin, mutta annettaisko näytönpaikkoja niissä runkosarjapeleissäkin eka, ja mietitään sitten onko hyvä? Ihan vertailun vuoksi, Arttu Ruotsalainen teki 2016-2017 harjoituskaudella Ässissä 6 peliin 3+2, ja runkosarjassa sen 34 peliä tehoilla 1+0, tässä vain yksi esimerkki miksi en itse anna näiden merkityksettömien pelien vaikuttaa mielipiteisiini, haluan nähdä pelaajat pelaamassa tosissaan niin, että myös vastustaja on tosissaan. Varsinkaan yhden pelin jälkeen paha sanoa kenestäkään mitään, mutta kaikki mielipiteet on toki sallittuja!
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 530
Harjoituskaudella nähty niin monia nousuja ja laskuja että itselläni ei ainakaan riitä mielenkiinto katsoa näitä pelejä, sillä runkosarjan alkaessa monen pelaajan esitykset on ollut jotain ihan muuta kuin harkkapeleissä.

Lakatoksen uskon tekevän +35p, Joly vain 30-35.

Tämä että ei riitä mielenkiintoa katsoa harjoituspelejä onkin hyvä tapa arvioida pelaajien luistelua, laukausta ja taitoja!!
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Tämä että ei riitä mielenkiintoa katsoa harjoituspelejä onkin hyvä tapa arvioida pelaajien luistelua, laukausta ja taitoja!!
Missäs niitä olen arvioinut?

E: Vai tarkoititko minua?
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 348
Toivottavasti kauden alkuun mennessä edes seuran mediatiimi opettelee kirjoittamaan kaverin nimen oikein. Nyt ei osu matsirapsassakaan.

Baptiste. Siis sekä pehmeä että kova pee.
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Baptiste on muodostanut pelaamissaan otteluissa tupsukorvien ykkösketjun Petri Kontiolan ja Eemeli Suomen kanssa. Kanadalainen näkee, että kolmikolla on hyvä juttu kehitteillä ja tekeminen menee oikeaan suuntaan. Harjoitusottelussa HIFK:ta vastaan Baptiste ei kuitenkaan pelannut kuin kaksi erää loukkaantumisen takia.

− Kyseessä oli varotoimi. Sain iskun selkääni. Uskon luistelevani jo ensi viikolla.

 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Kun kerran viitteitä ei ole näkynyt, niin voisiko se johtua siitä, ettei Babtiste ehkä sittenkään ole suoraviivainen, fyysinen laituri, joka osaa tehdä maaleja?

Ja ketjun aiheeseen sen verran, että jos Babtiste on laituri, joka osaa tehdä maaleja, niin kovin paljon parempaa paikkaa asian todistamiselle ei tästä liigasta löydy.

Tämä on hyvä kysymys ja tosiaan mitä enemmän pelaajasta otti selvää, niin kuvitelmat siitä hampaattomasta kanukista vaihtuivat sellaiseen all around tyyliseen perus-laituriin.

Eikä siinä mitään. All around ei missään nimessä ole välttämättä huono, jos kaikki ominaisuudet ovat Liigan tasolle hyvät, mikä olisi eräällä tavalla oletettavaa tuolla kokemuksella. Riski tosin on aina olemassa, että onkin sitten vain liikaa se "välimallin" kaveri.
 
Viimeksi muokattu:

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 530
Nyt kun lukee viestiketjun alkupään viestejä niin oli jopa Top5 värväyksistä liigassa , paljon saa parantaa että edes joulun näkee Treellä.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
On totta ettei mies ole vielä säväyttänyt, mutta itse ajattelin antaa aikaa enemmän kuin viisi erää ennen tuomitsemista.

Ihan hyvällä asenteella mies tuntuu mukana olevan ja oli ensimmäisenä kädet pystyssä Miehon avausmaalissa. Vaikka taisikin luulla oman ohjauksen menneen jo sisään.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Annettaisko aikaa näyttää runkosarjassa? Edelleenkään näistä harkkaläpsyttelyistä ei saa pisteitä sinne, hänellä muuten nyt viiteen erään 0+1 vaikkei sitä virallisesti saatukaan tilastoihin, uskon että tästä kaverista on iloa kunhan pääsee rytmiin kunnolla!
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 647
On totta ettei mies ole vielä säväyttänyt, mutta itse ajattelin antaa aikaa enemmän kuin viisi erää ennen tuomitsemista.

Ihan hyvällä asenteella mies tuntuu mukana olevan ja oli ensimmäisenä kädet pystyssä Miehon avausmaalissa. Vaikka taisikin luulla oman ohjauksen menneen jo sisään.

Kaksi avopaikkaa hukkasi, mutta olin näkevinäni pelimiehen elkeitä. Liike oli tahmeaa muun joukkueen tapaan, joten siitä ei voi pahemmin syytellä.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Kokonaisuutena sen verran vaisuja nämä harkkapelit olleet, etten kyllä ainuttakaan yksittäistä pelaajaa ole tässä vaiheessa ristille nostamassa.
Vaisuja? Tapparaa ja IFK:ta vastaan tasurit varsinaisella peliajalla. Ei mun mielestä ihan huono saavutus. Nuo jengit ei päästä vastustajia helpolla loistamaan.
 
Ylös