NHL

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 268
Tämä on kyllä harmillista. Ei millään pysty ymmärtämään tätä monien, varsinkin nuorten suomalaisten "Liiga on ihan paskaa, NHL ainoa hyvä sarja" mielipidettä.
Se on vähän monen asian summa, joista yksi on esimerkiksi sosiaalisen median näkyvyys. Ilves on siellä tehnyt loistavaa työtä, mutta ei se auta kun sieltä joka aamu vyöryy todella kovalla tasolla tehtyjä pätkiä huippusuorituksista yön NHL-suorituksista. Meillä Liigassa taas piilotetaan sisältö johonkin cmore sovelluksen alalehdelle jotta Telia saa ne vaivaisen vähäisetkin katsojaluvut sinne jotta ne näkisi cmoren mainoksia omista ohjelmistaan. Kontrasti tuolla osa-alueella on vain niin silmiinpistävää. Onpa ne resurssitkin eri planeetalta, mutta tämä televisio-sopimus vaikka se rahaa tuo, niin on ehtojensa puolesta myös myrkkyä.

Liigan paras ase on se, että sitä voi katsella livenä ja paikan päällä. Toki katsojakokemusen parantamiseen pitäisi itse kunkin joukkueen käyttää vielä aikaa ja rahaa. Ja tässä tämä Korona aika on sitten sellainen kanto kaskessa ettei tosikaan.

Meni ohi aiheen mutta kyllähän tämä trendi on ollut nähtävissä ja suuren ja mahtavan palvonta tulee vain jatkumaan. Liiga-joukkueiden tulee pystyä parempaan mutta aivan ensimmäiseksi jos nuoria halutaan kiinnostumaan asiasta, tulisi ne paikat jossa nuoriso on päällystää kiinnostavalla tavaralla. Ei siis lounaslistoilla.
 

Ipanmies98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
267
En tiedä nyt kuolaamisesta, mutta jos joku muu sattuu tällä hetkellä katsomaan prime-time pelinä tulevaa Penguins vs Jets, niin morjes, että on upeaa peliä. Tarkoitus ei nyt ole vähätellä liigaa, mutta onhan toi hyvien änäri joukkueiden peli niin eri planeetalta kuin vaan olla voi. Ja näistäkin Jets on oman divisioonansa sijalla 12.

Kiekko liikkuu, miehet liikkuu, syötöt tulee lavoille ja sillon kun ei tule niin ne saadaan silti kiinni. Vauhtia on, kokoajan tapahtuu ja tullaan maalipaikoille ryminällä. Nyt vain Pensin maalivahti Jarry pitää heidät mukana pelissä.

Viihdettähän tämän lajin täytyisi meille maksajille olla. Itse saan tästä sen viihteen. Tottakain nautin, kun Ilves voittaa, mutta laajassa kuvassa ei oikeen huvita katsella keskialueen trappeja tai ”meidän peliä”.
 

Ilvua

Luottopelaaja
Viestejä
1 394
En tiedä nyt kuolaamisesta, mutta jos joku muu sattuu tällä hetkellä katsomaan prime-time pelinä tulevaa Penguins vs Jets, niin morjes, että on upeaa peliä. Tarkoitus ei nyt ole vähätellä liigaa, mutta onhan toi hyvien änäri joukkueiden peli niin eri planeetalta kuin vaan olla voi. Ja näistäkin Jets on oman divisioonansa sijalla 12.

Kiekko liikkuu, miehet liikkuu, syötöt tulee lavoille ja sillon kun ei tule niin ne saadaan silti kiinni. Vauhtia on, kokoajan tapahtuu ja tullaan maalipaikoille ryminällä. Nyt vain Pensin maalivahti Jarry pitää heidät mukana pelissä.

Viihdettähän tämän lajin täytyisi meille maksajille olla. Itse saan tästä sen viihteen. Tottakain nautin, kun Ilves voittaa, mutta laajassa kuvassa ei oikeen huvita katsella keskialueen trappeja tai ”meidän peliä”.

Pens pelaa ihan vitun laiskasti. Nostais viä aika paljon pelin tasoa, jos nekin rupeis pelaan. Nimim. Pens fan ja muutaman heidän viime ottelu nähneenä.
mutta totta on juu.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 500
En tiedä nyt kuolaamisesta, mutta jos joku muu sattuu tällä hetkellä katsomaan prime-time pelinä tulevaa Penguins vs Jets, niin morjes, että on upeaa peliä. Tarkoitus ei nyt ole vähätellä liigaa, mutta onhan toi hyvien änäri joukkueiden peli niin eri planeetalta kuin vaan olla voi. Ja näistäkin Jets on oman divisioonansa sijalla 12.

Kiekko liikkuu, miehet liikkuu, syötöt tulee lavoille ja sillon kun ei tule niin ne saadaan silti kiinni. Vauhtia on, kokoajan tapahtuu ja tullaan maalipaikoille ryminällä. Nyt vain Pensin maalivahti Jarry pitää heidät mukana pelissä.

Viihdettähän tämän lajin täytyisi meille maksajille olla. Itse saan tästä sen viihteen. Tottakain nautin, kun Ilves voittaa, mutta laajassa kuvassa ei oikeen huvita katsella keskialueen trappeja tai ”meidän peliä”.
Onhan NHL tietysti parempi tasoista ja viihdyttävää, mutta kyllä omasta mielestä Liiga-kiekkokin on viihdearvoltaan ihan tasokasta, eikä pelkästään keskialueen trappeja ja "meidän peliä". Itse pidän esimerkiksi enemmän ns. eurooppalaisesta kaukalosta, vaikka olenkin todennäköisesti melko yksin tämän kanssa.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Onhan NHL tietysti parempi tasoista ja viihdyttävää, mutta kyllä omasta mielestä Liiga-kiekkokin on viihdearvoltaan ihan tasokasta, eikä pelkästään keskialueen trappeja ja "meidän peliä". Itse pidän esimerkiksi enemmän ns. eurooppalaisesta kaukalosta, vaikka olenkin todennäköisesti melko yksin tämän kanssa.
olen itekin euro kaukaloiden kannalla tai sitten Amerikkalaisen ja IIHF:n väliltä.
 
Viimeksi muokattu:

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 758
Yksi merkittävä tekijä on myös, että Änärissä vihelletään pääsääntöisesti sääntökirjan mukaan, eikä sovelleta vankilasääntöjä. Kiekottomien estämistä, susikäsiä ja kahvaamista ei tuolla näkemissäni peleissä juurikaan harrasteta ja pelaajat pääsevät paremmin käyttämään yksilötaitoja.
 

Ipanmies98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
267
Onhan NHL tietysti parempi tasoista ja viihdyttävää, mutta kyllä omasta mielestä Liiga-kiekkokin on viihdearvoltaan ihan tasokasta, eikä pelkästään keskialueen trappeja ja "meidän peliä". Itse pidän esimerkiksi enemmän ns. eurooppalaisesta kaukalosta, vaikka olenkin todennäköisesti melko yksin tämän kanssa.
Joo ja tottakai jokainen saa tykätä mistä pelistä vain, makuasioitahan nämä tietysti on. Tykkään liigassa fanien tuomasta tunnelmasta tai no siis Osaston tuomasta tunnelmasta :D Fanikulttuuri änärissä on niin erilaista. Mutta joo itse kallistun silti tuohon kapeaan kaukaloon jos valita täytyisi.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 954
Lassi Thomson #60 parhaillaan livenä pelissä Anaheim-Ottawa näköradiossa.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 954
Lassi jakaa hyviä syöttöjä kun saa tilaa ja on halukkaan oloinen hyökkäyspäässä, mutta on kyllä puolustuspäässä monesti vaikeuksissa kun karvaaja rynnii iholle.

Ottawan puolustus ei kyllä hurraahuutoja ansaitse kokonaisuudessakaan joten kyllähän sieltä paikka mielestäni olisi otettavissa jos Lassin puolustuspelaaminen olisi laadukkaampaa.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 952
Ottawan puolustus ei kyllä hurraahuutoja ansaitse kokonaisuudessakaan joten kyllähän sieltä paikka mielestäni olisi otettavissa jos Lassin puolustuspelaaminen olisi laadukkaampaa.

Taitaa jotain loukkaantumisiakin olla, mutta kertonee oleellisen että taisi Lassi vetää lopussa noin 2 minuutin vaihdon putkeen kun hakivat maalia, pakkipari Chabot painoi sitten vielä melkein minuutin päälle jos katsoin oikein. Peliaikaa Thomsonille yhteensä komeat 23:03.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Oho, onpas Ovechkinilla valtaa Washingtonissa :mad:
On muuten täysin kaiken järjen vastaista että Ovechkin lakaisee koko upean NHL uransa maton alle kaveeraamalla tämän yhden sekopään kanssa.
Ei tule nousemaan #8 hallin kattoon.
Ei tule pääsemään Hockey Hall of Fameen.
Ja hyvä näin...
 
Ylös