Muut kiekkofoorumit

Olen kyllä melko varma että tuo "IpaPipa" on Tapparan kannattaja, joka jostain syystä pitää yllä tuollaista performanssia omalla foorumillaan. Luultavasti jopa jonkun kirjoittajan kakkosnikki tuolla.
.

Mä en usko tuohon. Kyllä tuollaisia vässyköitä löytyy. Todennäköisesti täältäkin.

Kirjoittelen myös tuolla Tapparan foorumilla, mutta silti en kyllä Ilvesfoorumia välttele, vaan luen paljonkin ja kirjoitankin välillä. Jääkiekkokeskustelun osalta (siellä on myös paljon muuta yleistä keskustelua) luen tätä huomattavasti enemmän kuin naapurifoorumia. En vain ole täysin tyytyväinen oikein kummankaan palstan keskustelukulttuuriin ja moderointiin.

Siellä moderointi on joiltakin osin aivan liian tiukkaa ja keskusteluissa monet ovat koko ajan uhriutumassa ja valittamassa kaikesta Ilvekseen liittyvästä. Täällä taas moderointi on siltä osin liian löysää, että tietyt samat öyhöttäjät täyttävät kaikki ketjut omalla agendallaan, eivätkä saa siitä riittäviä seurauksia. Lisäksi vähän turhan usein täällä mennään kielenkäytön suhteen asiattomuuksiin, johon pitäisi puuttua enemmän. (edit. tarkoitan tällä kielenkäytöllä vain sitä, kun tämä asiattomuus kohdistetaan ihmisiin tai foorumin käyttäjiin) Eli ymmärrän kyllä siis tuon osalta myös tapparalaisen näkökulman. Jyrkimpiä näkökulmia en kyllä ymmärrä, tuo IpaPipankin juttu meni kyllä aivan täysin yli jo. Välillä tuolla toisella puolella ei ymmärretä esim. tämän foorumin joitakin "sisäpiirijuttuja", joka on ihan ymmärrettävää. Molemmilla puolilla on sitten tietysti myös aika vahvat värilasit, joka monilla vaikuttaa myös suhtautumiseen toisen foorumiin.

Molempien foorumien (naapurin puolella selvästi vahvemmin) yksi keskustelukulttuurin ongelma on myös se, että tietyissä tunteita herättävissä asioissa vastakkaiset mielipiteet tai kritiikki jyrätään porukalla yli tai jopa maalitetaan nimimerkkejä, jotka esittävät vastakkaisen näkemyksen. Tapparan foorumilla on paljon omaa kokemusta asiasta, täällä ei, mutta olen huomannut samaa ilmiötä täälläkin esim. kannattajatoimintaa käsittelevissä ketjuissa. (Tämä nyt luonnollisesti onkin kaiken somen ja netin ongelma ihan yleisesti.)

Viimeksi muokattu:
Täällä taas moderointi on siltä osin liian löysää, että tietyt samat öyhöttäjät täyttävät kaikki ketjut omalla agendallaan, eivätkä saa siitä riittäviä seurauksia. Lisäksi vähän turhan usein täällä mennään kielenkäytön suhteen asiattomuuksiin, johon pitäisi puuttua enemmän.
Niin tämä on sinun mielipiteesi. Omasta mielestä on juuri hyvä että täällä saa välillä läikkyä kunnolla yli. Ja jos sinua joku "öyhöttäjä" haittaa niin miksi et hiljennä häntä? Uhkailu jne. on itselle se missä menee raja bännien puolesta. Kielenkäyttö muuten ei kyllä haittaa pätkääkään. Turhin asia mistä pahastua.

Viimeksi muokattu:
Voisiko joku palstalla kirjoittelevista tapparalaisista antaa näkemyksensä, mikä tässä Ilvesfoorumissa on niin kauheaa, että pitää ihan mielenterveyden säilyttämisen vuoksi vältellä?

Ymmärrän toki sen, että täällä ei paljon Tapparaa arvosteta ja se saattaa naapureita närästää, mutta noin muuten, verrattuna vastaaviin palstoihin?

Minä en löydä tältä palstalta tuota ipapipapellen mainitsemaa ketjusta toiseen jatkuvaa paskan heittoa.
Onhan täällä toki kärjekkäitä kommentteja paljonkin ja sitä paskaakin löytyy, mutta miltäpä keskustelufoorumilta ei?
Vastapainona ihan asiallista jääkiekkokeskustelua.

Onko Ilvesfoorumi tosiaan tuollainen pahuuden musta aukko?

En tiedä sitten närästääkö osaa, että täällä palstalla on vapaampi linja moderoinnin suhteen verrattuna meidän vastaavaan. Ja vähän värikkäämpi kielenkäyttökin on välillä sallittua. Mutta ainakin itsestäni tällainen rennompi linja on vain hyvä, toki sitten voi olla vaikeaa jos järkyttyy, että täällä kaikki eivät pidäkään paikallisvastustajasta. Pitkälti asiakeskustelua täällä omasta mielestäni käydään, ja mielipiteitä on laidasta laitaan, toisin kuin välillä muualla väitetään.

En tiedä sitten närästääkö osaa, että täällä palstalla on vapaampi linja moderoinnin suhteen verrattuna meidän vastaavaan. Ja vähän värikkäämpi kielenkäyttökin on välillä sallittua. Mutta ainakin itsestäni tällainen rennompi linja on vain hyvä, toki sitten voi olla vaikeaa jos järkyttyy, että täällä kaikki eivät pidäkään paikallisvastustajasta. Pitkälti asiakeskustelua täällä omasta mielestäni käydään, ja mielipiteitä on laidasta laitaan, toisin kuin välillä muualla väitetään.
Tehän saatte aukoa päätänne täälä ihan vapaasti meille :D Toki tiedätte olevanne "alakynnessä" että vastapalloon tulee ja lujaa, mutta kyllähän foorumeille pieni vääntäminen kuuluu.

Olen kyllä melko varma että tuo "IpaPipa" on Tapparan kannattaja, joka jostain syystä pitää yllä tuollaista performanssia omalla foorumillaan. Luultavasti jopa jonkun kirjoittajan kakkosnikki tuolla.

Ja kyllähän noista laitetuista screenshoteista paistaa taas kerran se että tuolla porukalla on hyvin syvällä sisällä se ajatus että menestys on tehnyt heistä parempia aivan kaikessa, erityisesti ihmisenä.
Haha, mitenköhän päivätöikseen keskikaljaa kittaava kannattaja voi kokea olevansa parempi ihminen vain koska hänen kannattamansa joukkue voittaa mestaruuden?

Itse miellän mestaruudet yms. Siten, että ei kannattajien kuuluisi mistään alkaa leveilemään, ei he mitään voittaneet. Tottakai kannattajat on tärkeä osa peliä ja varmasti joukkue ammentaa siitä voimaa, mutta kyllä sielä katsomossa kuitenkin on niitä, jotka tuhahtelevat silloin kun oma joukkue ei pärjää, mutta sitten paukuttavat henkseleitä, kun oma seura (eli he) ottikin mestaruuden.

Haha, mitenköhän päivätöikseen keskikaljaa kittaava kannattaja voi kokea olevansa parempi ihminen vain koska hänen kannattamansa joukkue voittaa mestaruuden?

Itse miellän mestaruudet yms. Siten, että ei kannattajien kuuluisi mistään alkaa leveilemään, ei he mitään voittaneet. Tottakai kannattajat on tärkeä osa peliä ja varmasti joukkue ammentaa siitä voimaa, mutta kyllä sielä katsomossa kuitenkin on niitä, jotka tuhahtelevat silloin kun oma joukkue ei pärjää, mutta sitten paukuttavat henkseleitä, kun oma seura (eli he) ottikin mestaruuden.
100% samaa mieltä. Tottakai oman seuran pärjäämisen pitää tuntua hyvältä, mutta etenkin naapurissa tuntuu, että porukka rakentaa koko itsetuntonsa ja identiteettinsä sen varaan, miten heidän edustusjoukkueensa - eli toiset ihmiset - pärjäävät. Tämän takia vääräuskoisille tutuille on hauskaa aukoa päätään tämän kevään puolivälieräsarjasta, se tuntuu heillä menevän ihan henkilökohtaisella tasolla tunteisiin.

Ilvesläisyyteni on minulle erittäin tärkeä osa identiteettiäni, mutta itsetuntoni ei rakennu siitä, miten ne keltavihreisiin pukeutuneet 20 kiekkoilijaa tai 11 futaajaa milloinkin pärjäävät. Loppupeleissä ainut tapa, jolla kannattajat voivat konkreettisesti vaikuttaa joukkueen peliesityksiin on pitämällä ääntä. Ja siinähän me hakataan nuo itsetyytyväiset gloryhuntterit aivan 100-0. Se on asia, mihin minä kannattajana voin vaikuttaa, ja siitä minä olen ylpeä.

Takaisin