Muut kiekkofoorumit

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 868
Onko näistä HIFK- ja TPS-kannattajien päätöksistä tietoa jossain?

Esim. Jatkoaikaa tullut luettua vähemmän tällä kaudella, joten voinut mennä ohi, jos siellä ollut. Kiinnostaisi lukea.
Siis ei ole mitään päätöksiä tehty, mutta muistaakseni viime kaudella kun HIFK kannattajien megamatka vaihtui Ilveksen pelistä Tapparan peliin niin silloin puhuivat, että ei enää Tapparan peliin. Ja TPS kannattajilta tuli saman suuntaista heidän tämän kauden megamatkan jälkeen. JYP kannattajat ovat siis ainoat jotka ovat "virallisesti" tämän ilmoittaneet.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 782
Mä oon syntyisin ja lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt Tampereella ja sen jälkeen asunut muutamassa kaupungissa, mun kokemuksen mukaan tuota "Manse" termiä käyttää enemmän muualta, kuin Tampereelta tulevat. Ja siis tosissaan, tällä ei viitata maakuntiin (esim. Muohijärvelle).
Täällä maalla (siis linnuntietä noin 60 kilometriä Tampereelta) kukaan ei kutsu Tamperetta manseksi. Tähän kutsumanimeen tarvitaan varmaan jonkin verran etäistyyttä, ehkä kokonaan toinen maakunta. Toki aina varmasti poikkeuksia löytyy, mutta aika harvassa on ne kerrat kun tuolla nimellä kutsuttaisiin.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Itsekin paljasjalkaisena tamperelaisena tosiaan tulkitsen mansen aikalailla ainoastaan vanhemman polven käyttämäksi nimitykseksi, en tiedä onko Tapparan ja Ilveksen mm. somejen ero termin käytössä se että Tapparan brändi on hieman vanhahtava ja Ilveksen puolestaan nuorekkaampi, en tiedä.

Tästä olen kovasti eri mieltä.

En pidä termiä vanhemman polven terminä. (Otanta on suhteellisen kattava).

Enkä pitäisi "vanhanaikaista" termiä huonona.

Ja Ilves kunnioittaa vahvasti perinteitä, alkuperäisyyttä, vaikka pyrkiikin olemaan moderni. Perinteet ovat tyylikkäitä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 761
Täällä maalla (siis linnuntietä noin 60 kilometriä Tampereelta) kukaan ei kutsu Tamperetta manseksi. Tähän kutsumanimeen tarvitaan varmaan jonkin verran etäistyyttä, ehkä kokonaan toinen maakunta. Toki aina varmasti poikkeuksia löytyy, mutta aika harvassa on ne kerrat kun tuolla nimellä kutsuttaisiin.
Joo, varmaan just noin. Mun havainnot oli esimerkiksi Turusta.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 149
Tästä olen kovasti eri mieltä.

En pidä termiä vanhemman polven terminä. (Otanta on suhteellisen kattava).

Enkä pitäisi "vanhanaikaista" termiä huonona.

Ja Ilves kunnioittaa vahvasti perinteitä, alkuperäisyyttä, vaikka pyrkiikin olemaan moderni. Perinteet ovat tyylikkäitä.

Joo ei vanhanaikaisissa ja perinteikkäissä jutuissa itsessään mitään vikaa olekaan, oma otantani perustuu lähinnä siihen että tuo sana tuntuu tulevan luontevammin ns. vanhan liiton tamperelaisten suusta ja nuorten suusta taas joko hieman ironisesti tai sitten puhutaan vain Tampereesta. Mielenkiintoista miten tulkinta voi vaihdella paljon vaikka kummallakin otanta on takuulla laaja, enpä äkkiseltään keksi mitkä seikat tuohon eniten voisivat vaikuttaa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Joo ei vanhanaikaisissa ja perinteikkäissä jutuissa itsessään mitään vikaa olekaan, oma otantani perustuu lähinnä siihen että tuo sana tuntuu tulevan luontevammin ns. vanhan liiton tamperelaisten suusta ja nuorten suusta taas joko hieman ironisesti tai sitten puhutaan vain Tampereesta. Mielenkiintoista miten tulkinta voi vaihdella paljon vaikka kummallakin otanta on takuulla laaja, en tiedä mitkä seikat tuohon eniten vaikuttavat.

Mun 1920-luvulla syntyneet ja -50-luvulla Tampereelle muuttaneet isovanhempani ja heidän laaja täkäläinen tuttavapiirinsä eivät koskaan käyttäneet nimitystä Manse. Omat -50-luvulla Tampereelle syntyneet vanhempani eivät koskaan käytä kyseistä nimitystä ja kun äkkiä mietin, ei heidänkään tuttavapiiristä löydy Mansen käyttäjiä.

Pikaisella googlaamisella löytyi mm. tällaisia vastauksia aiheeseen:
1678436554584.png
Mm. viimeinen lause vastaa omaa käsitystäni.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 903
Silti olisi kyllä hyvä vain rohkeasti julistaa tuotakin kantaa ja runnoa sitä läpi.
Kävin lukemassa Tapparan foorumilta Sinioranssien ketjua viime paikallisen jäljiltä ja sentään silloin sieltä kävi selkeästi ilmi, että SO haluaa heiluttaa lippuja pelinkin aikana.


Näin jälkikäteenkin luettuna ihan mielenkiintoinen keskustelu. Tokihan sinnekin eksyi väliin näitä "lippujen ei kuulu heilua pelin aikana" -mielipiteitä, mutta enemmän näytti saavan myönteistä palautetta Tapparan kannattajiltakin.

Hienoa, että testasitte asiaa, kun Ilveksen järjestämässä paikallisessa oli siihen mahdollisuus. Tuo on myös niitä toistaiseksi harvoja mahdollisuuksia selvittää, miten liput vaikuttavat näkyvyyteen Stefan'sin pöydistä.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 149
Mun 1920-luvulla syntyneet ja -50-luvulla Tampereelle muuttaneet isovanhempani ja heidän laaja täkäläinen tuttavapiirinsä eivät koskaan käyttäneet nimitystä Manse. Omat -50-luvulla Tampereelle syntyneet vanhempani eivät koskaan käytä kyseistä nimitystä ja kun äkkiä mietin, ei heidänkään tuttavapiiristä löydy Mansen käyttäjiä.

Pikaisella googlaamisella löytyi mm. tällaisia vastauksia aiheeseen:katso liitettä 4486Mm. viimeinen lause vastaa omaa käsitystäni.

Joo kyllähän se pitkälti noin menee ja on tuollainen junan tuoma termi, en itsekään ole koskaan kuullut vanhempieni/isovanhempieni käyttävän sanaa Manse puheessaan. Olen tulkinnut että joillekin vanhemmille tamperelaisille tuo tehdaskaupungin identiteetti on paljon merkittävämpi mitä nuoremmille ja heillä tuo sana olisi välillä käytössä kun se tuohon tehdaskaupungin asemaan viittaa, muilla oikeastaan ei.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 903
Kai tuo Manse on vähän sama asia kuin Hesa. Paikalliset eivät sitä juurikaan käytä.

Huvittavasti ymmärtääkseni myös Nysse perustuu Tampereen ulkopuolelta tulleeseen vitsiin, kun tamperelainen huomaa linja-auton (onnikka/linjuri/bussi jne.) saapuvan kohti pysäkkiä.

Sitten me idiootit valitaan se nimikilpailussa jo lähtötilanteessa kielletty vaihtoehto joukkoliikennejärjestelmän brändinimeksi muutama vuosi ennen ratikan rakentamista ja myös lähijunien liittämistä kyseiseen järjestelmään. :D
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 149
Kävin lukemassa Tapparan foorumilta Sinioranssien ketjua viime paikallisen jäljiltä ja sentään silloin sieltä kävi selkeästi ilmi, että SO haluaa heiluttaa lippuja pelinkin aikana.


Näin jälkikäteenkin luettuna ihan mielenkiintoinen keskustelu. Tokihan sinnekin eksyi väliin näitä "lippujen ei kuulu heilua pelin aikana" -mielipiteitä, mutta enemmän näytti saavan myönteistä palautetta Tapparan kannattajiltakin.

Hienoa, että testasitte asiaa, kun Ilveksen järjestämässä paikallisessa oli siihen mahdollisuus. Tuo on myös niitä toistaiseksi harvoja mahdollisuuksia selvittää, miten liput vaikuttavat näkyvyyteen Stefan'sin pöydistä.

Jep, olen pirun tyytyväinen että tuota oikeasti silloin lähdettiin tekemään vaikka soraääniäkin kuului ja moni myös suhtautui tuohon myönteisemmin jälkikäteen, arvelinkin että monen näkemys muuttuisi kun näkevät miltä tuo näyttää käytännössä. Samaa haluan nähdä uusiksi vaikka nyt alkuun niissä teidän isännoimissänne paikallismätöissä. Capo sen asian toi julki tuolloin ja vastaili ihmisille että ainahan tuo on ollut tahtona. Myös muiden seurojen kannattajilta tuli paljon posia kun olivat nähneet menon tv:ssä.

Eniten minua ärsytti kun pelin jälkeen asiasta alkoi kuulua ulinaa mutta ei kuitenkaan mitään konkreettista palautetta Stefan's-asiakkailta tai keneltäkään muulta näkyvyydestä tai muusta. Käytännössä ainoastaan perustelematonta valitusta siitä että miksi meidänkin nyt oli pakko yhyy.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 149
Foorumilla on tällä hetkellä pinnalla ketju nimeltään "Missä kulkevat sananvapauden rajat?" mikä sopiikin teemaan. Sanoisin että ne kulkevat tuossa kannattajatoimintaa koskevassa keskustelussa jos erehtyy mielipiteineen poikkeamaan enemmistöstä...
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 635
Foorumilla on tällä hetkellä pinnalla ketju nimeltään "Missä kulkevat sananvapauden rajat?" mikä sopiikin teemaan. Sanoisin että ne kulkevat tuossa kannattajatoimintaa koskevassa keskustelussa jos erehtyy mielipiteineen poikkeamaan enemmistöstä...
Ei varmaan kannata tätä ääneen sanoa tuola…
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 635
Tuorein postaus on kaikessa pettämättömässä logiikassaan ja oleellisuudessaan huomattavasti kovempi.

Tuosta ei puutu enää kuin UGH, olen puhunut!

katso liitettä 4487

(Vedet silmissä saa nauraa näille).
No, odotellaan muutama viikko niin kerrotaan millainen fiilis on meidän finaalipeleissä. Soitellaan sit uusiks.
 

mindfcuk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
580
Foorumilla on tällä hetkellä pinnalla ketju nimeltään "Missä kulkevat sananvapauden rajat?" mikä sopiikin teemaan. Sanoisin että ne kulkevat tuossa kannattajatoimintaa koskevassa keskustelussa jos erehtyy mielipiteineen poikkeamaan enemmistöstä...

Tämä oli varmaankin osaltaan vitsi, mutta sananvapaus tuohon ei tosiaan liity millään tapaa.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 635
Jos tuon heittäisi ääneen tuolla ja porukka pahastuisi niin taatusti tulisi jotakin sanktiota jostakin eripuran lietsomisesta, uskallan luvata.
En kyllä mitenkään ymmärrä, miksei eriäviä mielipiteitä tai näkökulmia kunnioiteta? Eihän foorumi voi noin toimia, että kaikkien pitää olla samaa mieltä? :D
 
Ylös