Muita liigajoukkueita koskevat huhut

Ei tuon nyt luulisi olevan Ilveksen resursseilla mahdoton tehtävä saada se Joonan palkka kokoon jos pienemmilläkin budjeteilla operoivat JYP ja KalPa löytää rahat kotiuttaa Vatanen ja Hartikainen.

Jos Ilves 50 keilaa vähemmän tarjoaa kuin TPS niin ei se Ikosta liikauta suuntaan eikä toiseen. Koti on täällä jo varmasti valmis tulemaan vastaan tarvittaessa sopimuksessa.
Mää olen Ikosen kohdalla vähän sitä mieltä, että Ikoselle pitää antaa 50k enemmän kuin TPS tarjoaa. Ihan vaikka vain periaatteesta, mutta mää en onneksi tee näitä päätöksiä :D

Ei tuon nyt luulisi olevan Ilveksen resursseilla mahdoton tehtävä saada se Joonan palkka kokoon jos pienemmilläkin budjeteilla operoivat JYP ja KalPa löytää rahat kotiuttaa Vatanen ja Hartikainen.

Niinpä.

Mikäköhän on suunnilleen Ilveksen ennätys, mitä on maksanut pelaajalle?

Verotuloissa ei ainakaan ketään ole viime vuosina tainnut olla kärkipäässä.

Keitäs nämä kasvatit sitten ovat olleet, joista on hienoja muistoja ja hypeä, mutta ovat jätetty hankkimatta? 0 liigapelin seteliveljekset vai kaikkien kovasti kaipaama "Levi-Flegupakka"?

Ne, joiden sopimus on purettu hyväähyvyttään, että pääsevät yliopistosarjoihin ja sieltä reissumiehiksi parhaalle maksajalle.

Samaan aikaan meillä tehdään jatkosopimuksia muukalaisille, jotka ovat pelanneet täällä useamman kauden SM-liigaa.

Totta kai Ilves on Iksa jahdissa osallisena. Ja vaikka paluu liigaan mahdollinen, ja Tps erittäin varteenotettava vaihtoehto, pidän edelleen ulkomailla jatkamista todennäköisempänä vaihtoehtona.

Nyt täytyy ehdottomasti yrittää saada Koivulan Oton kanssa sopimus. Jossa pitäisi ottaa tietenkin huomioon mahdolliset ongelmat pelaamisen suhteen.

Totta kai Ilves on Iksa jahdissa osallisena. Ja vaikka paluu liigaan mahdollinen, ja Tps erittäin varteenotettava vaihtoehto, pidän edelleen ulkomailla jatkamista todennäköisempänä vaihtoehtona.

Nyt täytyy ehdottomasti yrittää saada Koivulan Oton kanssa sopimus. Jossa pitäisi ottaa tietenkin huomioon mahdolliset ongelmat pelaamisen suhteen.
Miksi pitää ehdottomasti saada yrittää saada pelaajan kanssa sopimus, josta ei edes tiedä vaikka lopettaisi kesken seuraavan kauden?

Jos itse oisin Tillu ja jos Koivula itse on se halukas ja aloitteellinen tänne tulemaan, niin tottakai kävisin keskusteluja tänne tulosta, mutta lähihistorian tuntien Koivula ei olisi minun hankintatoivelistan kärkijoukoissa enkä nyt kovin kiimaisesti häntä tavoittelisi.

Tokihan urheilujohtajana Koskelan pitäisi ainakin yrittää olla perillä mikä Koivulan tilanne on. Foorumilla sitä tuskin kukaan tietää. Sen perusteella sitten tavoitellaan tai ei tavoitella Koivulaa. Foorumihuhujen perusteella en ite välttämättä panostaisi isosti tähän.

Otollahan koko kiekkoura voi olla tässä. Kun sopparia kehitellään, niin varmasti tämä huomioidaan. Pahimmilaan voi olla sama kuin Tapparalla Juolevin kanssa.

Ei ne toki ilmaseksi pelaile, mutta kumpikaan ei myöskään missään muualla Liigassa halua pelata - silloin ei kauheasti tarvi kotiuttamisen kanssa painia, kun kummallakaan ei rahastakaan hirveän tiukkaa.

Viimeksi muokattu:
Ei ne toki ilmaseksi pelaile, mutta kumpikaan ei myöskään missään muualla Liigassa halua pelata - silloin ei kauheasti tarvi kotiuttamisen kanssa painia, kun kummallakaan ei rahastakaan hirveän tiukkaa.

Juu, näitä ukkoja on ihan turha verrata muihin. Ikonen on nuori mies, jolla on vielä uraa reilusti edessä ja todennäköisesti tarve tehdä taas sitten yleisesti ottaen lyhyturaisessa ammatissaan vielä paljon rahaa. Eihän Ikonen ole ehtinyt vielä mitään turvata. Eiköhän homma tällaisten Vatasten ja Hartikaisten kohdalla mene niin, että heillä on maailmalta palattuaan tasan yksi seura, johon tullaan ura pistämään pakettiin ja jotain siihen suuntaan, että sille seuralle ilmoitetaan, että tällaisen summan x maksatte, niin se on kättä päälle. Ikosen ikäiset ja asemassa olevat pelaajat kilpailuttavat sopimuksiaan.

Miksi pitää ehdottomasti saada yrittää saada pelaajan kanssa sopimus, josta ei edes tiedä vaikka lopettaisi kesken seuraavan kauden?

Jos itse oisin Tillu ja jos Koivula itse on se halukas ja aloitteellinen tänne tulemaan, niin tottakai kävisin keskusteluja tänne tulosta, mutta lähihistorian tuntien Koivula ei olisi minun hankintatoivelistan kärkijoukoissa enkä nyt kovin kiimaisesti häntä tavoittelisi.

Tokihan urheilujohtajana Koskelan pitäisi ainakin yrittää olla perillä mikä Koivulan tilanne on. Foorumilla sitä tuskin kukaan tietää. Sen perusteella sitten tavoitellaan tai ei tavoitella Koivulaa. Foorumihuhujen perusteella en ite välttämättä panostaisi isosti tähän.
Ei yhdestäkään pelaajasta tiedä etukäteen vaikka joutuisi lopettamaan kesken kauden.

Ilman ongelmia, Koivulaa olisi voinut kysellä 10v kuluttua. Tai olisi aiemminkin voinut kysellä, mutta olisi saattanut pyynti olla aavistuksen liikaa Ilvekselle.

Koivula terveenä ihan top3 ukko liigaan. Lähes terveenä kova tekijä, vahvistus joka sakkiin.

Nyt hänet voisi saada sopuhintaan. Ja katsoa josko kroppa toipunut parempaan kuosiin pidemmän kuntoutuksen aikana.

Tietysti on iso riski, mutta niin on myös palkinto, mikäli äijän kroppa osoittautuu toimivaksi.

Kyllä tämä kortti pitää ehdottomasti katsoa, kunhan sopimus on järkevästi rakennettu/maltillinen.

No onhan se nyt valtava imagotappio, jos Joona Ikonen pukee jonkun toisen liigaseuran paidan päällensä. Katsatrofihan se olisi!

Sponsorit heittänyt yhteensä 50k Blichfeldiin. Loput maksaa Tappara . Tämä on tieto :)

Tuo on hyvä ekstra, vaikka silti on pitänyt kaivaa kuvetta kunnolla.

Hyvä niin. Mitä enemmän näitä nimiä saadaan pysymään SM-liigassa, sen parempi. Toivottavasti kärkiseurat lyövät 5M€ pelaajabudjettia kehiin, koska se pakottaa kilpailijatkin parantanaan.

Ei yhdestäkään pelaajasta tiedä etukäteen vaikka joutuisi lopettamaan kesken kauden.
Ei tietenkään tiedä, mutta huomattavasti todennäköisemmin esim. Joona Ikonen pelaa 150 peliä kolmen seuraavan kauden aikana kuin Otto Koivula.

Lisäksi jos pelaajan kohdalla,mietitään että jatkuuko koko uraa enää, niin mielestäni melko tyhmä sanoa tässä tapauksessa ettei kenestäkään tiedä. esim. Ikosen kohdalla kenenkään ei tarvitse miettiä lopettaakohan Joona Ikonen ensi kaudella vai ei.

Minun mielestä jos on mahdollista kenen pelaajan kanssa tahansa, että ura saattaa loppuu vaikka kesken kauden, ni ei pitäisi koskaan ajatella, että tällainen pelaaja pitäisi hankkia ehdottomasti. Kyllä tällaiset tapaukset pitää tarkkaan harkita moneltakin kantilta. Ja sitten vielä arvioida riskit ja tarjota lappua riskien mukaan. Itse en normifoorumistin nyky"tiedoilla" kovin kummoista lappua tarjoaisi.

Tietty jos sopimus on sellaista mallia, että pelaajat puoli-ilmaiseksi jos pelit loppuu kesken kauden, mutta palkan suuruus määräytyy lopulta täysin pelattujen pelien suhteesta ja terveystilanteesta. Mitä enempi pelaat ja oot terve, sen enempi maksetaan. Että korvaus olisi ihan kunnollinen jos terveenä pelaa normaalisti.

En minä tuon kummempaa lappua tarjoaisi omilla "tiedoillani"

Edit. Lisäksi riskien ottamisen kannattaminen liittyy aina budjetistakin.

Viimeksi muokattu:
Takaisin