Muiden joukkueiden kannattajatoiminta

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 952
Hyvinhän Sinioranssit eilen veti ja tosiaan lähes koko ottelun putkeen, ei siinä mielestäni kovin montaa yli 10sek taukoa edes tullut.

Todella monessa chantissa kyllä tuntuu olevan sama melodia kuin Osaston repertuaarissa olevissa, mutta tietyt melodiat nyt tietysti taitaa lähes jokaisella porukalla olla käytössä. Häiritsee vain kun korvat kuulee eri sanat kuin päässä lähtee pyörimään kun chantti alkaa. :D
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 105
Voin olla myös väärässä kun ei erityisen paljoa dataa ole itselläni mutta onko kannattajatoiminta Raumalla taantunut jonkin verran? Tampereella oli ihan jees menoa teikäläisten matsissa mutta siitäkin luin monia raumalaisten kommentteja miten hieman yllättäen Ilves olisi pilannut heidän mahdollisuutensa kannattaa annetuilla olosuhteilla. Kuitenkaan kotonakaan meno siellä ei mitenkään erityisen infernaalista ole ollut tällä sesongilla.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 952
Voin olla myös väärässä kun ei erityisen paljoa dataa ole itselläni mutta onko kannattajatoiminta Raumalla taantunut jonkin verran?

Kaveri on Raumalta, tästä joku tovi takaperin puhuttiin niin sanoi että monella RB:n vanhoista aktiiveista alkaa olemaan lapsia ja vaimoja kotona ettei enää samaan tapaan pääse osallistumaan eikä "sukupolvenvaihdos" täysin onnistunut. Välillä tulee heiltäkin ihan hyviä reissuja mutta keskimääräinen taso on kaverinkin mukaan laskussa.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 105
Kaveri on Raumalta, tästä joku tovi takaperin puhuttiin niin sanoi että monella RB:n vanhoista aktiiveista alkaa olemaan lapsia ja vaimoja kotona ettei enää samaan tapaan pääse osallistumaan eikä "sukupolvenvaihdos" täysin onnistunut. Välillä tulee heiltäkin ihan hyviä reissuja mutta keskimääräinen taso on kaverinkin mukaan laskussa.

Näin jotenkin olen itsekin asian tulkinnut kun oli takavuosina yksi ehdottoman johtavista kannattajaporukoista, eiköhän sielläkin meno käänny nousuun jos uutta verta saadaan ajettua onnistuneesti sisään sekä nuorempaa porukkaa ketkä ottavat vetovastuuta hyvin.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 105
Kyllä kyllä, mutta ei siinä kaikkien tarvitse olla mukana. Luulisi että nyt edes peleissä olisi aikaa käydä.

Kyllä luulisi, onhan sitä monilla lapsia ja vaimoja sekä ihan muitakin normaaleja siviilielämän juttuja ja silti elävät aktiivisesti mukana vaikka nuoremmilla eniten vapaata aikaa olisikin yleensä käsissään.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
461
Näin jotenkin olen itsekin asian tulkinnut kun oli takavuosina yksi ehdottoman johtavista kannattajaporukoista, eiköhän sielläkin meno käänny nousuun jos uutta verta saadaan ajettua onnistuneesti sisään sekä nuorempaa porukkaa ketkä ottavat vetovastuuta hyvin.
Minun raumalainen kaverini on pitkän linjan Lukko-kannattaja ja Rauman Bojien entinen aktiivi.
Sanoi, ettei viitsi enää lähteä RB:n kanssa reissuihin, kun väki on niin paljon nuorentunut eikä jaksa katsella nuorison sekoilua.

Kai siellä sitten on jo alkanut se sukupolvenvaihdos.
 

Bobcat

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
472
Miten tämä nyt vaikuttaa mihinkään? Luulisi silti aikaa löytyvän otteluille.
No eihän se todellakaan vaikuta! Mennään minne vaan!!! Vaimokin tässä vieressä niin toteaa! ... eiku... oottakaas, palaan kohta...



Nyt kyllä pukkaa varmaan angiinaa, emmää ny pääsekkään mukaan pelireissuun. Mut katotaan sit myöhemmin, ok?
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Voin olla myös väärässä kun ei erityisen paljoa dataa ole itselläni mutta onko kannattajatoiminta Raumalla taantunut jonkin verran? Tampereella oli ihan jees menoa teikäläisten matsissa mutta siitäkin luin monia raumalaisten kommentteja miten hieman yllättäen Ilves olisi pilannut heidän mahdollisuutensa kannattaa annetuilla olosuhteilla. Kuitenkaan kotonakaan meno siellä ei mitenkään erityisen infernaalista ole ollut tällä sesongilla.
Kotipeleissä kyllä ihan selvästi alentunut tasolle rummutetaan hyökkäyspäädyssä
 

Lippu liehuu näin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
956
Veljmiehet, ovat joku porukka jonne pääsee mukaan vain yli 40v miehet ja jotka ennalta sopii mihin peleihin kauden aikana menevät tai jotain muuta vastaavaa. En heidän kannatuksesta tiedä, mutta ainakin Musta Verkosto on ollut todella heikko niissä peleissä mitä olen nähnyt ja ihan yleisesti KalPan kannattajat. Läpsyttimillä läpsytetään rytmikkäästi musiikin tahtiin ja se on siinä.
Kalpalla on kyllä aivan selvästi mälsimmät kannattajat. Sentään Jyväskylässäkin käytetään rumpujen lisäksi omia käsiä ja Mikkelissäkin on nykyään semmoinen ultrampi porukka.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Mua alkoi kiinnostamaan, että miten oulussa suhtauduttiin tähän Poromafian 4 minuutin hiljaisuuteen ja aivan 10/10 tifoon ja bändikseen.

Ja tämä homma noudatti mun mielestä aivan samaa kaavaa esimerkiksi Osaston boikotin kanssa. Noin 95% kannattajista tajusivat mistä on kysymys ja "tukivat" asiaa vaikka olisivat ehkä hoitaneet asian itse eri tavalla.
Ja sitten tulee se 5% kannattajista joidenka ulosanti on luokkaa "hylätään joukkue tärkeimmällä hetkellä" "ei joukkuetta hylätä koskaan" "nyt kiukuttelette väärässä pelissä" "kasvakaa aikuisiksi" "ette ole todellisia kannattajia"

Pakkohan tästä on tehdä se yhteenveto, että näiden asioiden kanssa tullaan varmasti tappeleen "omien kesken" hamaan loppuun asti.
Itse aion jatkossakin olla tälläisissä asioissa Osaston puolella koska jos he eivät ole pelissä luomassa tunnelmaa niin kuka sen sitten tekee? Voin ihan rehellisesti myöntää, että en minä ainakaan ja esimerkiksi omalle tyttärelleni (6v.) se tunnelma siellä pelissä on huomattavasti tärkeämpi asia kuin itse peli tai sen lopputulos. Ajan kanssa se pelikin alkaa varmasti kiinnostamaan, mutta tällä hetkellä otteluelämyksen minun tyttärelle tarjoaa Osasto ja kaikki jotka sitä kannattaja kulttuuria siellä Areenalla luo.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 105
jos he eivät ole pelissä luomassa tunnelmaa niin kuka sen sitten tekee?

Tässä on minusta yksi ydinkysymyksistä ihan kaikkia seuroja koskien, keskustelun luonteesta usein voisi luulla että kannattajaryhmät olisivat ikään kuin töissä seuralla ja poissaolo olisi jokin sopimusrikkomus. Tällaisesta ajattelusta pitäisi pyrkiä eroon, aivan sama mikä seura on kyseessä.

Toinen asia on myös se että aivan jokainen siellä hallissa voi osallistua tunnelman luontiin, jos ei osallistu niin se on täysin ok mutta silloin ei tulisi myöskään kitistä siitä että mikseivät muut luo sitä. Monesti näkyy kommentteja että mitenhän me pitkillä sivuilla voisimme osallistua tunnelman luomiseen ja mieleen vain tulee että eikö asia ole kohtuu yksinkertainen, avaamalla suunsa ja taputtamalla käsiään.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 714
Oliko tuossa joku sellainen tausta, että Lahdessa on tyyliin 6 vuotta sitten ollut viimeksi läpsyttimiä? Ja nyt heti perään, kun Niiralan läpsytinarmeijasta tuttu KalPa saapui vastustajaksi, toimistolla oli joku myynyt sielun läpsytineuroilla.
 
Ylös