Muiden joukkueiden kannattajatoiminta

Laitan tähän, sillä tämä tärkeä tiedote täytyy jokaisen päästä lukemaan!

katso liitettä 19662
Jännä nähdä kuinka kauan pystyvät vielä olemaan hiljaa tuosta natseilusta jota heidän kannattajaryhmistä nousee jatkuvasti esiin.

Eipä omaan silmään ainakaan ole osunut yhtäkään viestiä jossa implikoitaisiin että tämä epäilty tapon yritys olisi jollain tapaa tapparan tai skinioranssien vika, vaan on kritisoitu sitä että vuodesta ja kaudesta toiseen on annettu näiden kuulapäiden toimia näkyvässä ja johtavassa roolissa seuran kannattajatoiminnassa.

Tämän kaverin tiktokia kun pläräili niin siellä oli samallainen leijonatakki mikä nähtiin paikallissarjassa pudotuspeleissä. Täälläkin oli joku kuvakaappaus kyseisestä skinarikallusta.

IMG_20260420_132724.jpg

On niitä kuvia muitakin ollut, mutta tämä ainakin yhden käyttäjän postaamana.

Näissä tapauksissa näkyy noin oikeasti sen ympäröivän ilmapiirin ja käytösmallien merkitys nuorisoon. Toisinsanoen, se mitä nuorten ympärillä puhutaan ja tehdään, on valtavassa roolissa kitkemässä tälläistä toimintaa.

Usein tälläiset yksilöt, jotka päätyvät rikolliselle tielle, ovat vain vielä etsimässä itseään, niinkuin jokainen muukin nuori. Kuitenkin, kun kotoa tulevat asenteet ovat joko olemattomia, tai sitten itsessään haitallisia, nousee harrastuspiirit JÄRISYTTÄVÄN suureen rooliin. Kaikkea kun ei pidä suvaita, ei muille haitallista käytöstä.

Lähinnä tämä on surullinen esimerkki siitä, kun kukaan ympärillä ei puutu. Muistakaahan siis jokaiikka puuttua isolla kädellä epäasiallisuuksiin, ettei tilanne pääse koskaan kärjistymään.

Laitan tähän, sillä tämä tärkeä tiedote täytyy jokaisen päästä lukemaan!

katso liitettä 19662

Puretaanpa tämä tiedote nyt vielä oleellisilta osiltaan - tai niiltä, jotka siitä puuttuvat.

Tiedotteessa sanotaan, että vakavaan rikosepäilyyn liittyvä henkilö on yhdistetty kannattajaryhmään, mutta siinä ei kerrota, että onko yhdistäminen aiheetonta vai ei, ja jos ei ole aiheetonta, niin mikä on kyseisen henkilön asema kannattajaryhmässä nykyään, vai onko sellaista ollenkaan.

Tiedotteessa "yllättäen" tuomitaan tapon yritys, mutta tiedotteen laatineet varmasti tietävät, että kannattajaryhmä tai sen osa on tämänkin tapauksen myötä yhdistetty äärioikeistolaiseen ajattelu- ja toimintamalliin ja että itse asiassa juuri se on yhden rikostapauksen sijaan ongelmallista kannattajaryhmän kannalta, mutta kyseiseen aiheeseen ei viitata sanallakaan.

Koska tuohon puoleen olisi aivan yhtä helppo ottaa kantaa kuin kyseiseen rikostapaukseenkin, niin jäljelle totta kai jää myös se vaihtoehto, että kannattajaryhmä edustajiensa/tiedottajiensa suulla ei yksinkertaisesti halua tai ainakaan koe tärkeäksi irtautua mainitun kaltaisesta aatemaailmasta. Silloin asia on sitten niin.

Ja ennen kuin kukaan mainitsee, että Sinioranssit ja nuorisojaosto ovat eri asiota, niin huomautettakoon, että myöskään sitä erottelua ei tuossa tiedotteessa tehty.

Täytyy nyt tehdä sellainen periaatepäätös, että jos tuota vitun natseilua näkyy tuolla katsomossa yhä, niin sitten en itse kyllä edes sinne aio mennä vaan katsoa matseja muualta. Totta kai haluan uskoa, että se saadaan kitkettyä sisäisesti pois, mutta sitä ei ole yksittäisen ihmisen mahdollista tehdä. Mutta johonkin sen raja täytyy vetää, ja se nyt on varmaan itsestään selvää, että minä en ole ainoa kuka noin ajattelee.

Viimeksi muokattu:
Täytyy nyt tehdä sellainen periaatepäätös, että jos tuota vitun natseilua näkyy tuolla katsomossa yhä, niin sitten en itse kyllä edes sinne aio mennä vaan katsoa matseja muualta. Totta kai haluan uskoa, että se saadaan kitkettyä sisäisesti pois, mutta sitä ei ole yksittäisen ihmisen ole mahdollista tehdä. Mutta johonkin sen raja täytyy vetää, ja se nyt on varmaan itsestään selvää, että minä en ole ainoa kuka noin ajattelee.
Kyllä täälä samaa mietin tuon tiedotteen jälkeen. Vaikka siinä asia tuomitaan niin jotain konkreettista pitää myös tapahtua. Jos niin ei käy, ei se katsomo ole enää mulle.

Takaisin