Muiden joukkueiden kannattajatoiminta

Siiselisaatana

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
199
Onhan Sinioransseilla nyt ainakin teoreettisesti paremmat kasvumahdollisuudet kuin Osastolla noin puitteiden puolesta, kun ei ole pyörätuolipaikkoja häiritsemässä (saa korjata, mutta ymmärtääkseni tämä nyt rajoittaa meillä aika paljon), periaatteessa voisivat koko päädyn seisomakatsomon siis saada.
ja sanottakoon nyt tähän viellä että siellä oli koko kauden loppuunmyyty seisomakatsomo että siltäkin osin laajennusta varmasti helpompi kysellä
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
Onhan Sinioransseilla nyt ainakin teoreettisesti paremmat kasvumahdollisuudet kuin Osastolla noin puitteiden puolesta, kun ei ole pyörätuolipaikkoja häiritsemässä (saa korjata, mutta ymmärtääkseni tämä nyt rajoittaa meillä aika paljon), periaatteessa voisivat koko päädyn seisomakatsomon siis saada.

Eniten itse käytännössä koen kasvun kannalta olennaiseksi sen että miten hyvin tällainen kulttuuri lyö läpi tapparalaisten keskuudessa jatkossakin. Nyt on hyvin tullut uutta porukkaa ja saatetaan saada isompaa katsomoa mikä on todella hyvä mutta silti välillä ärsyttää että löytyy näitä vastaan hankaajia eri asioista mikä edistää etenemistä eli ihmisten suhtautuminen on myös avainasemassa tässä eivätkä pelkät puitteet.

@IhanJuniori:lla oli hyvä pointti siitä että olisi todella jees jos olisi jokin porukka mikä ihan kylmästi voisi täysin ajaa omaa juttuaan mutta tuollainen seisomakatsomon laajennus tarkoittaisi sitä että siellä päädyssä tulisi olemaan entistä enemmän ihmisiä keitä täytyy kuunnella osittain ja siksi on olennaista että miten tämä porukka oppii suhtautumaan tämän tyyppiseen kannattajakulttuuriin. Tosin seuran kanssa käydään keskusteluja kesän korvilla ja jos sieltä myönnytään niin se on melko iso valttikortti tehdä myös omaa juttua ns. hyväksynnän kanssa.
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Eniten itse käytännössä koen kasvun kannalta olennaiseksi sen että miten hyvin tällainen kulttuuri lyö läpi tapparalaisten keskuudessa jatkossakin. Nyt on hyvin tullut uutta porukkaa ja saatetaan saada isompaa katsomoa mikä on todella hyvä mutta silti välillä ärsyttää että löytyy näitä vastaan hankaajia eri asioista mikä edistää etenemistä eli ihmisten suhtautuminen on myös avainasemassa tässä eivätkä pelkät puitteet.

@IhanJuniori:lla oli hyvä pointti siitä että olisi todella jees jos olisi jokin porukka mikä ihan kylmästi voisi täysin ajaa omaa juttuaan mutta tuollainen seisomakatsomon laajennus tarkoittaisi sitä että siellä päädyssä tulisi olemaan entistä enemmän ihmisiä keitä täytyy kuunnella osittain ja siksi on olennaista että miten tämä porukka oppii suhtautumaan tämän tyyppiseen kannattajakulttuuriin. Tosin seuran kanssa käydään keskusteluja kesän korvilla ja jos sieltä myönnytään niin se on melko iso valttikortti tehdä myös omaa juttua ns. hyväksynnän kanssa.
Vetäisetkö saman vielä suomeksi. En päässyt kirjoituksessa kiinni kuin "jees"-sanaan. Muuten meni ohi.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
Vetäisetkö saman vielä suomeksi. En päässyt kirjoituksessa kiinni kuin "jees"-sanaan. Muuten meni ohi.

No siis tiivistettynä voin laittaa sen verran että pääpointti minulla oli se että tapparalaisen kannattajatoiminnan- ja kulttuurin kehityksen kannalta minun silmissäni avainasemassa on tapparalaisten suhtautuminen tällaiseen keskieurooppalaiseen kannattajakulttuuriin tulevina vuosina, vasta kenties toisena tärkeysjärjestyksessä ovat konkreettiset puitteet hallissa.
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Kantsii vissii lukee enemmän kirjoja. Itse kyllä ymmärsin pienellä krapulallakin mitä se kirjoitti
Kantsii vissii. Veikkaan, että olen kirjani lukenut.
No siis tiivistettynä voin laittaa sen verran että pääpointti minulla oli se että tapparalaisen kannattajatoiminnan- ja kulttuurin kehityksen kannalta minun silmissäni avainasemassa on tapparalaisten suhtautuminen tällaiseen keskieurooppalaiseen kannattajakulttuuriin tulevina vuosina, vasta kenties toisena tärkeysjärjestyksessä ovat konkreettiset puitteet hallissa.
Siis keskieurooppalainen kannattajakulttuuri? Miten mikään kannattajakulttuuri vertautuu aiheeseen?

Areenan molemmissa päädyissä pomppii joukkio, joista suurin osa on keskenkasvuisia teinejä, jotka haluaisivat kaikki katsomolohkot pomppimiskatsomoiksi, koska on niin kiva pomppia. Osa pomppijoista vielä kuvittelee, että heidän muutaman saturaisen pomppimiskausikorteillaan rahoitetaan koko lysti. Ei se niin mene. Pahoillani.

Kantsii vissii.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 701
Kantsii vissii. Veikkaan, että olen kirjani lukenut.

Siis keskieurooppalainen kannattajakulttuuri? Miten mikään kannattajakulttuuri vertautuu aiheeseen?

Areenan molemmissa päädyissä pomppii joukkio, joista suurin osa on keskenkasvuisia teinejä, jotka haluaisivat kaikki katsomolohkot pomppimiskatsomoiksi, koska on niin kiva pomppia. Osa pomppijoista vielä kuvittelee, että heidän muutaman saturaisen pomppimiskausikorteillaan rahoitetaan koko lysti. Ei se niin mene. Pahoillani.

Kantsii vissii.
Jos ei ole mitään muuta lisättävää keskusteluun kuin vittuilua niin ei tarvitse osallistua. Kiitos.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
No nyt meni puolestaan minulta ohi.

Siis keskieurooppalainen kannattajakulttuuri? Miten mikään kannattajakulttuuri vertautuu aiheeseen?

Siis mitä tämä tarkoittaa? Tarkoitin tuollaista modernia kannattajakulttuuria mikä täällä Pohjolan perukoilla tunnetaan parhaiten mm. saksalaisen jalkapallon kautta.

Areenan molemmissa päädyissä pomppii joukkio, joista suurin osa on keskenkasvuisia teinejä, jotka haluaisivat kaikki katsomolohkot pomppimiskatsomoiksi, koska on niin kiva pomppia. Osa pomppijoista vielä kuvittelee, että heidän muutaman saturaisen pomppimiskausikorteillaan rahoitetaan koko lysti. Ei se niin mene. Pahoillani.

Tähän nyt voi sen verran sanoa että aivan kaiken ikäistä porukkaa tuolla on eikä kukaan ole koskaan sanonut että koko katsomosta tarvitsisi seisomapuolta tehdä. Enkö minä juuri sitä paitsi painottanut että ihmisten suhtautuminen on tärkeämpää kuin katsomon fasiliteetit? Tässä nyt saatiin elävä todiste siitä miksi kirjoitin että nimenomaan ihmisten vittuilu toiminnan kehittämistä kaikista eniten hidastaa.
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Tarkoitin tuollaista modernia kannattajakulttuuria mikä täällä Pohjolan perukoilla tunnetaan parhaiten mm. saksalaisen jalkapallon kautta.
Modernia kannattajakulttuuria? Eurooppalaista modernia kannattajakulttuuria? Kannattaa googlata sana kulttuuri.
Tässä nyt saatiin elävä todiste siitä miksi kirjoitin että nimenomaan ihmisten vittuilu toiminnan kehittämistä kaikista eniten hidastaa.
Tässä saatiin elävä todiste huomiohuorailusta ja apujoukkojen huutelusta.

Kumpi edellä. Urheilu, seurat, historiat. Vai pomppijat. Kuka mukautuu ja mihin? Saisiko kolmeen sanaan tiivistetyn lauseen. Kahdellakin osuisi.
 

Ylivoimainen

Rivipelaaja
Viestejä
46
Modernia kannattajakulttuuria? Eurooppalaista modernia kannattajakulttuuria? Kannattaa googlata sana kulttuuri.

Tässä saatiin elävä todiste huomiohuorailusta ja apujoukkojen huutelusta.

Kumpi edellä. Urheilu, seurat, historiat. Vai pomppijat. Kuka mukautuu ja mihin? Saisiko kolmeen sanaan tiivistetyn lauseen. Kahdellakin osuisi.
Mikä tässä koko keskustelussa sai sinut yhtäkkiä näin suivaantuneeksi? Tässä on hyvässä hengessä keskusteltu, mitä vaatisi että KANNATTAJAKULTTUURI jatkaisi kehitystään ja sinä tulet vastaamaan oksennuksillasi ja haukkumaan toista huomiohuoraksi. En voi ymmärtää vaikka kuinka yritän.
 

SiniOranssi_Kolmospaita

Luottopelaaja
Viestejä
1 534
Modernia kannattajakulttuuria? Eurooppalaista modernia kannattajakulttuuria? Kannattaa googlata sana kulttuuri.
Jaettujen asenteiden, arvojen, tavoitteiden ja käytäntöjen kokoelma, joka on luonteenomainen instituutiolle, organisaatiolle, ihmisryhmälle tai yhteiskunnalle.

Tuossa on yksi kulttuurin määritelmä. Eikö tuo kuvaa aika hyvin kannattajaryhmiä.

kannattajaryhmän osalliset jakavat samat asenteen, tavoitteet ja käytännöt. Arvoja jossain määrin.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
Tässä saatiin elävä todiste huomiohuorailusta ja apujoukkojen huutelusta.

Kumpi edellä. Urheilu, seurat, historiat. Vai pomppijat. Kuka mukautuu ja mihin? Saisiko kolmeen sanaan tiivistetyn lauseen. Kahdellakin osuisi.

No eikö siellä nimenomaan sen oman seuran vuoksi olla joka matsissa tukemassa? Mukautumisesta on aivan turha puhua sillä nämä modernin kulttuurin kannattajaryhmät ovat perustaneet ihmiset ketkä ovat kiinnostuneita tästä modernista kannattamisen kulttuurista. Nyt muut tulevat heidän ryhmiinsä mukaan jonne otetaan avosylin vastaan vittuilemaan ja kertomaan heille mitä saa tehdä ja mitä heidän kulttuurinsa saa edustaa. Nimenomaan tuossa sitä huudeltua mukautumista tarvittaisiin mutta monesti se on liikaa pyydetty.

En minä ainakaan kehtaisi mennä rääpimään päätäni muille vaan perustaisin itse sitten sellaisen ryhmän mikä minua miellyttää. Muutenkin koko argumentti kaiken tilan vaatimisesta on aivan päätön siinä kohtaa kun katsoo ympärilleen hallissa ja tajuaa että siellä on yli 13 000 istumapaikkaa vs. jokusia satoja seisomapaikkoja.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
kun on aihetta törkkiä.

Vielä kysyisin että mikähän se aihe oli? Kerroin vain mielipiteeni ja takaisin tullessani sain kuulla olevani huomiohuora. Ihan selvennyksenä että kannattajakulttuuri on ihan oman maailmansa seurarajojen yli, ei ole kovin vaikea käsite. Nyt minä käytin aikaa ja vaivaa siihen että avaisin omaa maailmankuvaani sinulle jotta tämä keskustelu etenisi mutta sain vastineeksi vain provosointia.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 828
Jaettujen asenteiden, arvojen, tavoitteiden ja käytäntöjen kokoelma, joka on luonteenomainen instituutiolle, organisaatiolle, ihmisryhmälle tai yhteiskunnalle.

Tuossa on yksi kulttuurin määritelmä. Eikö tuo kuvaa aika hyvin kannattajaryhmiä.

kannattajaryhmän osalliset jakavat samat asenteen, tavoitteet ja käytännöt. Arvoja jossain määrin.
Ei kuvaa. Katsos kun kaikki mistä kyseinen käyttäjä pitää ja mitä hän arvostaa on sitä OIKEAA kulttuuria ja mistä hän ei pidä on keskenkasvuisten teinien pomppimista.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 129
Ei kuvaa. Katsos kun kaikki mistä kyseinen käyttäjä pitää ja mitä hän arvostaa on sitä OIKEAA kulttuuria ja mistä hän ei pidä on keskenkasvuisten teinien pomppimista.

Älä nyt, itse ymmärsin että minä olin se kuka täällä yritti mielivaltaisesti kertoa mikä on oikeaa ja mikä väärää. :oops:
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Katsos kun kaikki mistä kyseinen käyttäjä pitää ja mitä hän arvostaa on sitä OIKEAA kulttuuria ja mistä hän ei pidä on keskenkasvuisten teinien pomppimista.
Ei se niin mene. Se on hienoa, että seuroilla on kannattajansa. Se on hienoa, että kannattajat luovat tapahtumiin osaltaan tunnetta. Mutta mikä ei ole hienoa, on se, että kannattajat alkavat kuvittelemaan olevansa seuroja ja urheilua suurempia.

En oikein osaa kuvitella tilannetta, että isohko (tai pienehkö) joukkio ihmisiä alkavat pomppimaan ja sen hurmoksen ympärille rakentuisi laji seuroineen.

Kumpi tuli ensin. Urheilu seuroineen vai Ms. Vainio.
 
Ylös