Muiden joukkueiden kannattajatoiminta

Poriman55

Rivipelaaja
Viestejä
64
Ketkä ovat mielestäsi ne "isot" liigassa?
Ilves, Sport (joskus), Tappara, Lukko (valitettavasti)
Tossa nyt muutama sellanen jotka ainakin mun mielestä osaa homman. Tapparafaneista mulla on vähemmän kokemuksia, niin en tiedä koko kuvaa. Ei ole parhausjärjestyksessä.
 

Kreivi Brad Sjöblom

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
287
Porissakin tulossa playoffkevät kun KooKoon fanit reissaa tänne, ja me (Karhunkämmen eli tunnelma taas paskaa) vuorostaan sinne. Pataljoonakin lauantaina kotipelissä paikalla! Kyseessä siis U20 junnujen playoffpeli :D
Hieno homma. Viimesin mestaruus jota ilvesläiset kävi juhlimassa vieraissa oli juurikin nuorten SM-finaaleissa. Toistasataa kannattajaa lähti Espooseen ja muuan Eemeli Suomi sekä Ville Meskanen johdatti voittoon.

Kertoo jotain seuran kannattajista ja menestyksen janosta kun lähtee nuorten peleihin myös kannattamaan bussillinenkin. Hienoa siis huomata!
 

Brousseau

Rivipelaaja
Viestejä
11
Pataljoonan toiminnassa vähän vituttaa se että ollaan jääty pahasti jälkeen muista ja kauemmaksi tiputaan koko ajan. Olen seisomakatsomossa jo muutaman kauden viettänyt ja ollut Pataljoonan toiminnassa mukana ja nyt vihdoin jäsen. Olen sen huomannut että poljetaan vaan paikallaan, ellei jopa mennä taaksepäin. Potentiaalia olisi mutta kun ei.
Kateellisena katson Osastoa ja muita isompia. Osattaispa täälläkin.
Pisti nämä viestisi täällä silmään, niin intouduin luomaan itsekin käyttäjätunnuksen.

Kuulostaa hyvältä, että vähitellen yhä enemmän löytyy niitä, joita vituttaa nykyinen tilanne. Koska se luo sitten pohjaa sille, että jotain kehitystä voisi tapahtua. Jos valtaosa vetää vain välittämättä mistään eikä mitään visiota ole mihinkään, niin turha on haihatella mitään kehitystäkään.



Silloin kun Etulinja polkaistiin pystyyn 2011, niin ainakin allekirjoittaneella oli selkästi jo silloin ihanteena tuollainen Südkurven tyylinen meininki, että chänttien lisäksi sitä flaguttelua on ihan reippaasti mukana. Onhan tuo pirun näyttävän näköistä, mitä noita noiden koosteita katselee muitakin.

Kyllä haluan uskoa valoisaan tulevaisuuteen Ässienkin kannattajatoiminnan osalta. Lopulta tulemme saamaan riittävän määrän ihmisiä riviin, jotka haluavat viedä kehitystä samaan suuntaan. Kun muualla kehitytään, niin se luo mukavasti painetta myös Porin suuntaan.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 831
Pisti nämä viestisi täällä silmään, niin intouduin luomaan itsekin käyttäjätunnuksen.
Tervetuloa! Nimimerkistä päätellen oletan, että näppäimistön takana on sama nimimerkki, joka on kiinnittänyt positiivisella tavalla huomiota Jatkoajan keskustelupalstalla on etenkin kannattajatoimintaan liittyvissä keskusteluissa. Ainakin suosikkiseura näyttäisi täsmäävän.
 

Brousseau

Rivipelaaja
Viestejä
11
Tervetuloa! Nimimerkistä päätellen oletan, että näppäimistön takana on sama nimimerkki, joka on kiinnittänyt positiivisella tavalla huomiota Jatkoajan keskustelupalstalla on etenkin kannattajatoimintaan liittyvissä keskusteluissa. Ainakin suosikkiseura näyttäisi täsmäävän.

Kiitoksia ja mukavaa kuulla! :) Joo, sama jantteri täällä näpyttelemässä.

Ässäfanien invaasio Ilvesfoorumille! Tää on meidän nyt, heh

Kyllä! Täällä ihmetellään, että mistä tuota punamustaa alkaa tursuamaan. ;)
 

Poriman55

Rivipelaaja
Viestejä
64
Kouvolan reissu vissiin peruttu. Ei tarpeeksi lähtijöitä reissulle.

Edit: Itse olisin voinut lähteä mutta hinta oli kyllä turhan kova kun en ole jäsen niin jäi väliin.
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Rivipelaaja
Viestejä
11
Kouvolan reissu vissiin peruttu. Ei tarpeeksi lähtijöitä reissulle.

Edit: Itse olisin voinut lähteä mutta hinta oli kyllä turhan kova kun en ole jäsen niin jäi väliin.
Joo, tää oli harmi. Saas nähdä paljon Kouvolasta saavat porukkaa kasaan huomenna Poriin.
 
Viimeksi muokattu:

Rupture

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
232
Ai, täällähän on keskustelu lähtenyt oikein kunnolla käyntiin!
Kouvolan reissu vissiin peruttu. Ei tarpeeksi lähtijöitä reissulle.
Harmi homma. Itse odotin innolla että pääsisi katsomaan junnujen peliä jossa molemmilla joukkueilla on kannatusta takana. Itse olen menossa katsomaan tuota U20-mittelöä ja kävin myös katsomassa molemmat pelit Jokerit-sarjasta. Kolmannessa pelissä 1400 katsojaa ja breno päällä päädyssä.
Saas nähdä paljon Kouvolasta saavat porukkaan kasaan huomenna Poriin.
Käsittääkseni yksi bussi tulossa. Aika nopeasti se reissu saatiin kuitenkin järkättyä, niin katsoo paljon täältä Suomen kauneimmasta kaupungista saapuu ihmisiä.

Tervetuloa foorumille molemmille porilaisille! Itse en edes ole Ilves-henkinen vaan olen KooKoo-kannattaja siihen päivään saakka kunnes helvetti jäätyy. Samaisella nimimerkillä operoin Jatkoajassa, ja ainakin @Brousseau teksteihin olen siellä törmännyt. Oikein hyvää settiä tämän valtion kannattaja- ja katsomokulttuurista.
 

Poriman55

Rivipelaaja
Viestejä
64
Tervetuloa foorumille molemmille porilaisille! Itse en edes ole Ilves-henkinen vaan olen KooKoo-kannattaja siihen päivään saakka kunnes helvetti jäätyy. Samaisella nimimerkillä operoin Jatkoajassa, ja ainakin @Brousseau teksteihin olen siellä törmännyt. Oikein hyvää settiä tämän valtion kannattaja- ja katsomokulttuurista.
Kiitoksia! Itse tosiaan pyörinyt Jatkiksella nimimerkillä "Kepponen", mutta niitä kirjoituksia en suosittele lukemaan
 

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 420
Kiitoksia! Itse tosiaan pyörinyt Jatkiksella nimimerkillä "Kepponen", mutta niitä kirjoituksia en suosittele lukemaan
Itse en suosittele edes käymään siellä.
 

Brousseau

Rivipelaaja
Viestejä
11
Harmi homma. Itse odotin innolla että pääsisi katsomaan junnujen peliä jossa molemmilla joukkueilla on kannatusta takana. Itse olen menossa katsomaan tuota U20-mittelöä ja kävin myös katsomassa molemmat pelit Jokerit-sarjasta. Kolmannessa pelissä 1400 katsojaa ja breno päällä päädyssä.
Kyllä. Tällaiset ottelut antaisivat mukavasti ruutua myös kannattajatoiminnalle, kun hallissa on muuten mahdollisesti väljempää. Halutessaan toiminta voi olla visuaalisesti entistä aktiivisemmalla ilmeellä niin halutessaan, jos paikka paremmin valittavissa ja joukossa tällöin vähemmän valittajia.



Tulee tämä pätkä mieleen. En tiedä sitten miten tyhjällä stadikalla tuolla lopulta vedettiin, mutta komeasti raikaa ainakin koosteen alussa, kun väkeä on nihkeämmin. 0:38 näkyy hyvin näytettäessä muutakin stadikkaa.

Olin keväällä 2019 katsomassa Stuttgartin kotipeliä Mönchengladbachia vastaan. Stuttgartin kannattajilla oli pelin alussa jonkinlainen mielenilmaus ja olivat hissuksiin. Vieraspääty kyllä raikasi tasaisesti. Paikkamme olivat sivukatsomossa lähempänä vieraskannattajia. Sitten kun kotipääty lakkasi protestinsa, niin muistan kyllä elävästi miten äänivalli oikein nappasi korvista, kun homma lähti taas pelittämään. Se on käsittämättömän kova ääni, mitä lähtee tuollaisesta motivoituneesti chänttäävästä päädyllisestä.
Tervetuloa foorumille molemmille porilaisille! Itse en edes ole Ilves-henkinen vaan olen KooKoo-kannattaja siihen päivään saakka kunnes helvetti jäätyy. Samaisella nimimerkillä operoin Jatkoajassa, ja ainakin @Brousseau teksteihin olen siellä törmännyt. Oikein hyvää settiä tämän valtion kannattaja- ja katsomokulttuurista.
Kiitoksia! :)
Kiitoksia! Itse tosiaan pyörinyt Jatkiksella nimimerkillä "Kepponen", mutta niitä kirjoituksia en suosittele lukemaan
On ollut oikein hyviä kirjoituksia! :)
Itse en suosittele edes käymään siellä.
Kieltämättä tässä tuntuu, että edelleen kipeästi kaivattaisiin valtakunnallista kiekkokannattajakulttuurin foorumia HockeyTifon vanavedessä, joka aikanaan kaatui. Porukka pääsisi matalemmalla kynnyksellä mukaan ja mahdollisesti keskustelu voisi olla vielä aktiivisempaa, mitä Jatkoajan puolella ollaan saatu aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rupture

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
232
Kyllä. Tällaiset ottelut antaisivat mukavasti ruutua myös kannattajatoiminnalle, kun hallissa on muuten mahdollisesti väljempää. Halutessaan toiminta voi olla visuaalisesti entistä aktiivisemmalla ilmeellä niin halutessaan, jos paikka paremmin valittavissa ja joukossa tällöin vähemmän valittajia.
Oikein. Täällä Kouvolassa ei kuitenkin hirveämmin valittajia tunnu olevan, vaan päädyssä ollaan päästy hyvin sopuun siitä miten sitä kannatusta osoitetaan.Lippuja ei heiluteta pelin aikana vaan katkojen ja maalien aikana lipuista otetaan kaikki irti. Junnupeleissä ollaan menty samalla kaavalla ja chanteilla mitä Liiga-otteluissa. Haluaisin kuitenkin, että olisi kokeilu missä lippuja heilutettaisiin koko pelin ajan ihan vaan kokeilumielessä. Noissa junnupeleissä saa itse valita oman paikan, niin jos haluaa katsoa peliä, niin mikään ei rajoita.

Kouvolassa on kannattajakulttuurin asiat hyvällä saralla Suomen mittakaavassa, tai ainakin mitä muista palstakirjoituksista saa luettua rivien välistä. Se on kuitenkin erittäin vaikeaa arvioida oman joukkueen kannattajakulttuuria, eikä se myöskään ole helppoa ulkopuolisena. Mitäs jos satut menemään hallille kun kotijoukkue pelaa KalPaa vastaan tiistaina? Mitä jos menetkin paikalle katsomaan lauantaista HIFK-peliä puolivälierissä? Ihan eri sfääreissä ovat noiden matsien tunnelmat. Toki, kaiken ollessa täydellistä, niin näiden pelien välillä on mahdollisimman pieni ero tunnelman kohdalla, mutta siihen on kyllä polku raivattavana. Se olisi kiva kuulla enemmän ulkopuolista näkemystä oman kannattajaporukan meiningistä, eikä vaan niitä negatiivisia asioita mitä tämä lutuurikulttuuri tuo mukanaan.
 

Poriman55

Rivipelaaja
Viestejä
64
Ässäfanit on yksiä Suomen parhaista ja äänekkäimmistä sillon kun niitä kiinnostaa huutaa. Ongelma piilee siinä että kun kukaan ei lähde mukaan niin chäntit kuolee heti. Lippuja kyllä piisaa mutta ne ei ole kaikki aina edes käytössä ja vaikka ne sinne tuotaisiin niin kukaan ei välttämättä edes ota niitä.
Meiltä löytyy ihan hyvä capo. Ongelma on siinä että se ei ole kaikissa peleissä, ja silloin kun se ei siellä ole niin ei ole tunnelmaakaan.
Chäntit on jopa ihan hyviä ja meneviä, mutta kun porilainen ei laula ellei muutkin laula.

Vieraissa homma sitten toimiikin helvetin hyvin!

Seula huudot onnistuu kyllä edelleen :) Jos pitäisi joku 1–10 arvio antaa Ässäfaneista näin suomen mittakaavalla niin 6/10
Pudotuspeleissä täys 10/10 (ehkä vähän värilaseilla)
 

Poriman55

Rivipelaaja
Viestejä
64
@Rupture Tosi hyvää kannustusta KooKoo faneilta tänään! Repesin vähän "Vittu mikä nuija" huudolle. Kuulosti jotenkin tosi porilaiselta, heh

Toivottavasti kumpikin faniryhmä vetää huomenna hyvällä meiningillä. Ei voi kun arvostaa KooKoo faneja!
 
Ylös