Miten sinusta tuli Ilveksen kannattaja?

Kilroy

Rivipelaaja
Viestejä
27
Muistelisin, että se oli joskus 50-60 luvun vaihteen aikoihin. Ilves voitti niihin aikoihin mestaruuksia siitä se varmaan sai alkunsa Ilveksen kannattaminen. Lapsetkin edelleen kannattavat Ilvestä vaikka ovat jo lähellä 50 vuoden ikää.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 431
Isäukon virma osti 60-ja70-luvulla aina 10 kausikorttia,käytiin peleissä,katsomo A2. Ja sitten se vei mut Ilveksen junnujen valmentajan lua,kaukajärvellä ulkokaukalon pukukoppiin. Naapurin jätkätkin oli kelta-vihreitä,nääs.
On näihin Ilveshommiin hassattu rahaa ja sponsoroitu,useemmassa sukupolvessa yli 50 vuatta.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Oma tarina varmaankin melko poikkeava. Isäni, joka siis Tapparan kannattaja huomasi 85 vuonna, että mua alko kiekon seuraaminen kiinnostaan. Olin seitsemän vuotias.

En tiennyt, että isäni kannusti Tapparaa. Isäni kun huomasi, että jääkiekko kiinnosti, ni vei minut katsomaan Ilveksen finaalimatseja, kun kerran tamperelainen seura oli finaaleissa ja oli juuri huomannut ison kiinnostukseni ylipäätään jääkiekkoon.

Isäni toivoi tamperelaiselle joukkueelle menestystä finaalissa turkulaisia vastaan, joten luulin, että isäni ja myös hänen kaverinsa, jota pikkupoikana ihannoin, olisivat olleet Ilveksen kannattajia.

Ajattelin ruveta kannustamaan Ilvestä, koska isäni ja hänen kaverinsakkin kannusti. Se oli menoa. Olin totaalisessa Ilves-huumassa.

Ei mennyt kauaa, kun minulle paljastui, että isäni ja kaverinsa olivatkin erittäin suureksi yllätyksekseni ja pettymuksekseni tapparan kannattajia.

No, se ei minua kiinnostanut enää. Sydämeni kuului jo Ilvekselle. Ei käynyt pienessä mielessäkään enää kääntää takkia.

Isääni kaduttaa tänäkin päivänä, että vei minut silloin Ilveksen peliin. Minua ei. On vai yksi seura....
 
Viimeksi muokattu:

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
805
Pappa syntynyt vuonna 1931, pelasi Ilveksessä, samoin setäni (70-luvulla a-junnuissa), veli pelas Ilveksessä, kaikki kaverit pelas Ilveksessä, sekä itse pelasin Ilveksessä. On pelattu kiakkoo, jalitsua summuuta, eli seuran ja RY:n junnutoiminnan kautta. Täälä se on tullut ihan äidinmaidossa.. ei ajatustakaan että olisin Tapparaa lähtenyt kannustamaan ikinä.

Edelleen kun pistää vanhat peliverkkarit päälle höntsyihin, tulee se fiilis että edustaa Ilvestä.. siinä on tiettyä arvokkuutta, pitää kantaa ylpeenä. Ja käyttäytyä edustavasti ;)
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 116
En ole ihan varma johtuko siitä komeesta logosta vai mistä, mutta mitään muuta voisi ikinä kuvitellakkaan. Ajankohdastakaan ei täyttä varmuutta, mutta päätellen vanhoista valokuvista, missä ongin kirjolohia pohtiolammella Ilves takki päällä menee vuosille 80-82.
Tuolloin siis olin joku 6-8 vuotias.

Vanhempia ei kiekko kiinnostanut mutta veli ja oikeestaan kaikki sukulaiset ja lähes kaikki kaveripiiri 80-luvulla oli porkkanoita. Jokusia muita IFK,Ässät kans mutta Ilveksiä ei oikeen ollu. Asuin siis lapsuuteni pienellä paikkakunnalla ja elin ilmeisesti jotenki vastavirtaan.
 

Rocko

Luottopelaaja
Viestejä
1 006
6-vuotiaana kaupunginosajoukkueen avoimiin harjoituksiin koulun kentälle. Ilveksen joukkue vaikka isäni on aina ollut vihollisleirin kannattaja. Kaippa se oli järjestelykysymys (ainakin aluksi) eikä tarvinnut roudata minua harjoituksiin ympäri kyliä.

Siitä se sitten...
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 339
Gloryhuntterimaisesti kaudella 97-98. Tosin ei ollut mitään tietoa mistään menestymisistä, kun ikää oli se 6 vuotta mittarissa. 4-vuotiaasta asti olin pelannut Ilveksen kaupparijoukkueissa niin lätkässä kuin futiksessakin.

Ensimmäinen peli Hakamettässä oli Ilves-KalPa, joka päättyi Ilveksen niukkaan 11-2 voittoon. Siitä lähtien siis ja sillä tiellä tullaan jatkamaan hautaan asti.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 850
Ensinmäisiä Ilveksen pelejä kävin jo silloin katsomassa kun maaginen #14 Lasse Oksanen vielä pelasi..Oksanen aikoinaan Laser nimiset luistimet kehitti ja sain sillon Okalta uudet pakasta annetut Laserit itselleni ja se vakuutti että minusta tulee Ilveksen kannattaja..nuorempana pelasin Ilveksessä meidän yhden Ilveksen kapteenin kanssa muutaman vuoden joka nyt sitten tekee päävalmentajan hommia ensimmäistä kautta..vuosien aikana olen moneen agenttiin/scouttiin/urheilutoimenjohtajaan tutustunut ja pitänyt heihin yhteyttä vielä näihinkin päiviin..muutaman pelaajan olen vuosien aikana Ilvekseen suositellut/haalinut/kääntänyt pään mutta niistä ajoista on jo tosi kauan aikaa silloin mennään 90 luvulle..tällainen tarina tällä kertaa..
 
Ylös