Matias Sointu

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 352
Vs: Matias Sointu

HeGe41 sanoi:
Ikurin Vire sanoi:
HeGe41 sanoi:
Ikurin Vire sanoi:
Urhon selostaja sanoi, että huhut ovat viemässä Sointua pois Ilveksestä, eihän tämä sinällään yllätä.

Edelleenkin. Jos et voi tarjota eteenpäin pytkivälle pelaajalle mahdollisuutta voittamiseen ja koviin peleihin, lähtee ko. pelaaja hakemaan haasteensa muualta. Voittamisen oppiminen on merkittävä osa urheilullista kasvamista. Häviämällä et opi voittamaan. Voittamalla et opi häviämään.

edit: Runko omista junnuista on haihattelua niin kauan, kun tässä organisaatiossa vain hävitään. Keskinkertaisuudet saadaan pidettyä vähäisen ulkopuolisen kiinnostuksen vuoksi, mutta huippuyksilöt lähtevät muualle.

Ja tämä tuli minulle yllätyksenä?

Missä minä niin kirjoitin? Aloitin sanalla "edelleenkin", koska olen tuota hokenut papukaijan lailla. Ei siis liittynyt varsinaisesti sinuun, vaan ihan yleisesti kirjoitin.

Tulkitsin tuon vihjauksena.
 

rabatti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
262
Vs: Matias Sointu

Ilves pystyy tarjoamaan tällä hetkellä ainoastaan haasteita.. ja niitä riittää.
Mutta varmasti kehittymiesen kannalta voisi kaverin olla hyvä jatkaa ainakin kausi-pari
vielä Ilveksessä. Palkasta en tiedä, mutta vastuuta on tarjolla ensi kaudella varmasti
samalla mitalla ja valmennuskin ammattimaistuu.
 

minzu85

Guest
Vs: Matias Sointu

Topi sanoi:
Nyt pitää Ilveksen olla tarkkana. Jätetään vaikka neljä 50 000 euron miestä ulkopuolelle mutta Matias on pidettävä!

No älähän nyt mut ei Sointu yli 200000€ mies ole...
Jos on halut lähteä niin ei häneen kannata väkisin laittaa panostusta liikaa.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 308
Vs: Matias Sointu

HeGe41 sanoi:
Edelleenkin. Jos et voi tarjota eteenpäin pytkivälle pelaajalle mahdollisuutta voittamiseen ja koviin peleihin, lähtee ko. pelaaja hakemaan haasteensa muualta. Voittamisen oppiminen on merkittävä osa urheilullista kasvamista. Häviämällä et opi voittamaan. Voittamalla et opi häviämään.

No ei voittaminen kyllä noin yksinkertaista ole että "häviämällä et opi voittamaan. Voittamalla et opi häviämään." Ihan kuin Rask olisi nyt joku kova voittaja kun luistelee päästä päähän laput silmillä kieli luistinten alla 0+0 tehoilla illasta toiseen kun toiset ratkoo pelejä. ;D Playoff-pelejä pääsee kyllä pelaamaan se on totta.

Kuitenkin vähän kun väittäisi että Harri Haatainen on kova voittaja keihäänheitossa kun oli samaan aikaan aikaan keihäsjoukkueessa kun Tero Pitkämäki voitti kisoja.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 818
Vs: Matias Sointu

Asylum sanoi:
Sinne vaan Raskin kanssa jos haluu laittaa tehonsa jakolaskuun.

Täytyy kuitenkin muistaa myös se, että muualla pelaaja voi oppia jotain sellaista, jota entisessä ympäristössä ja seurassa ei välttämättä oppisi. Eli tehot saattavat laskea (kuten Raskilla), mutta kokonaisvaltaisesti pelaaja voi parantaa pelaamistaan ja tulla ns. "valmiimmaksi pelaajaksi". Tehoilla ei siis ihan kaikkea voi mitata - etenkään nuorten, kehitysiässä olevien pelaajien kohdalla. Ja en tarkoita, että nimenomaan Rask olisi tehoistaan huolimatta entistä kokonaisvaltaisempi pelaaja, koska en ole hänen pelejään tällä kaudella tarpeeksi nähnyt.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Matias Sointu

Battery sanoi:
HeGe41 sanoi:
Edelleenkin. Jos et voi tarjota eteenpäin pytkivälle pelaajalle mahdollisuutta voittamiseen ja koviin peleihin, lähtee ko. pelaaja hakemaan haasteensa muualta. Voittamisen oppiminen on merkittävä osa urheilullista kasvamista. Häviämällä et opi voittamaan. Voittamalla et opi häviämään.

No ei voittaminen kyllä noin yksinkertaista ole että "häviämällä et opi voittamaan. Voittamalla et opi häviämään." Ihan kuin Rask olisi nyt joku kova voittaja kun luistelee päästä päähän laput silmillä kieli luistinten alla 0+0 tehoilla illasta toiseen kun toiset ratkoo pelejä. ;D Playoff-pelejä pääsee kyllä pelaamaan se on totta.

Kyse on tottumisesta. Ilveksen pelaajat ovat tottuneet häviämään. Joukkue on väärällään häviämään tottuneita (ja siten oppineita) pelaajia. Tämän lisäksi Ilveksessä häviäminen täysin hyväksyttävää. Normaali tilanne vuodesta toiseen. Kuinka tuollaisessa ympäristössä voi oppia voittamaan?

Pelaajat jotka tottuvat voittamaan, oppivat voittamaan. He tietävät, mitä voittaminen vaatii. He oppivat vihaamaan häviämistä. Koko organisaation pitää vihata häviämistä.

Battery sanoi:
Kuitenkin vähän kun väittäisi että Harri Haatainen on kova voittaja keihäänheitossa kun oli samaan aikaan aikaan keihäsjoukkueessa kun Tero Pitkämäki voitti kisoja.

Ei sitten pätkääkään sama asia.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 308
Vs: Matias Sointu

Minä vaan en näe asiaa noin yksinkertaisena vaikka siinä totuutta mukana onkin. Kyse on enemmän ihmisen omista henkisistä ominaisuuksista ja niitä on paha kenenkään lähteä muuttamaan. Jostain Niinimäestä ja Koistisesta ei voittajaa saisi tekemälläkään, mutta Marjamäki ja Korhonen esimerkiksi voittajatyyppiä minulle edustavat vaikka ovat rämpineet Ilveksen mukana.

Mulle muuten Rask edusti voittajatyyppiä jo Ilveksessä pelatessaan.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Matias Sointu

Battery sanoi:
Minä vaan en näe asiaa noin yksinkertaisena vaikka siinä totuutta mukana onkin.

En väitä asian olevan yksinkertainen. Näkisin kuitenkin, että isot pelit ovat hyvin merkittävä askel kohti parempaa jääkiekkoilijaa. Niissä menestyminen opettaa voittamista. Luonnollisesti ominaisuuksiakin pitää olla.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
989
Vs: Matias Sointu

Battery sanoi:
Minä vaan en näe asiaa noin yksinkertaisena vaikka siinä totuutta mukana onkin. Kyse on enemmän ihmisen omista henkisistä ominaisuuksista ja niitä on paha kenenkään lähteä muuttamaan. Jostain Niinimäestä ja Koistisesta ei voittajaa saisi tekemälläkään, mutta Marjamäki ja Korhonen esimerkiksi voittajatyyppiä minulle edustavat vaikka ovat rämpineet Ilveksen mukana.

Olen samoilla linjoilla. Periksiantamattomuus, päättäväisyys, työntekomoraali, sitkeys, tsemppaus. Kyllä sen näkee naamasta ja selästä onko kyse hekottelijasta ja selittelijästä vai kannun nostajasta.
 

minzu85

Guest
Vs: Matias Sointu

Lynx sanoi:
Battery sanoi:
Minä vaan en näe asiaa noin yksinkertaisena vaikka siinä totuutta mukana onkin. Kyse on enemmän ihmisen omista henkisistä ominaisuuksista ja niitä on paha kenenkään lähteä muuttamaan. Jostain Niinimäestä ja Koistisesta ei voittajaa saisi tekemälläkään, mutta Marjamäki ja Korhonen esimerkiksi voittajatyyppiä minulle edustavat vaikka ovat rämpineet Ilveksen mukana.

Olen samoilla linjoilla. Periksiantamattomuus, päättäväisyys, työntekomoraali, sitkeys, tsemppaus. Kyllä sen näkee naamasta ja selästä onko kyse hekottelijasta ja selittelijästä vai kannun nostajasta.

No ei se nyt vittu noin ole, etteikö Koistinen tai Niinimäki voisi olla voittavia pelaajia....
Ja nekö eivät voisi olla osa voittavaa joukkuetta paskat....

Voi helvetti kaikkea sitä kuulee.... huh hu

Pelaajat ovat vaan niin erillaisia ja käsittelevät voitot ja häviöt erilailla....

Se ei tarkoita eikö he olisi voittaja typpejä!

Se on vaan vaikea olla voittava pelaaja jos joukkueen peli ei toimi.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 204
Vs: Matias Sointu

Sointu on noussut viime viikkojen pistetehtailullaan Ilveksen kaikkien aikojen pistepörssissä jo sijalle 90. Selkiä on edessä otettavaksi tällä kaudella vielä aimosti,sillä esimerkiksi ihan realistisella 15 pisteellä mies nousisi 71. sijalle.
 

ikiipa

Rivipelaaja
Viestejä
18
Vs: Matias Sointu

moro! onkohan miehellä muhkea sopimus taskussa...?kun nyt nähneenä aika monta peliä ja viimeiset pari kolme peliä mennyt aika ohkaisesti.....kyseiseltä herralta???aivan,eipä ole ketjukaveritkaan ihan +tasoa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 004
Vs: Matias Sointu

Selkeästi säästelee menoaan, ei laitavääntöjä, etc... Eroon nopeasti, jos ja kun ei jatka ensi kaudella. Ei oo sama Sointu, joka nähtiin vielä ennen Joulua, liekö kaksoisolento.
 

minzu85

Guest
Vs: Matias Sointu

Se johtuu kuule siitä, että teidän vaatimustaso ja tarkkailu kyseistä pelaajaa kohtaan on noussut.

Ja nyt olette sitten huomanneet, että eihän mies saakaan oikeen mitään aikaan.

Ei mies ole mikään korvaamaton, eikä mikään pistelinko.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 572
Vs: Matias Sointu

Jep, miehen meno on heikentynyt ainakin tilastojen valossa. 5 peliä putkeen ilman yhtään pistettä, +/- kertynyt näistä 5 ottelusta -9.. Näköjään Paillen lähtö vaikutti miehen peliin todella paljon.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 886
Vs: Matias Sointu

Nyt moni tajuaa kuinka tärkeä pelaaja oli Paille Soinnulle.Ainoa joka pysy Soinnun koohotuksessa mukana.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 720
Vs: Matias Sointu

Joo, sehän ei vaikuta kun vierelle laitetaan vuoronperään ekiä ,viinasta, kokkalaa ja ties ketä puukättä/-silmää.
 

Neitikiekko

Luottopelaaja
Viestejä
1 128
Vs: Matias Sointu

Kyllähän oikea huippumies tekee niistä keskinkertaisista vieruskavareistakin hyviä. Sointu ei vaan ole supermies, on vain kaveri joka onnistuu hyvässä ketjussa, ei tee itse toisista huippuja.
 
Ylös