Mantas Armalis

Hanakasti osallistuu peliin ja mailapeli kyllä muutenkin hyvällä tasolla. Lukee myös tilanteita hyvin. Vaikea peli kun yli puolet pelistä vailla töitä joten ihan puhtaat paperit tästä debyytistä.

Ja tuli sieltä voiton myötä kuperkeikkakin!
Ja piti paikkansa, mitä haastattelussa sanoi, jotenkin että: "en tee mitään näyttäviä temppuja, mutta koitan olla kiekon tiellä. Rauhallisen näköistä tekemistä.

Paransi loppua kohden tosi paljon! Niinkuin joku täällä (ja Hölö) sanoi, niin vaikea peli maalivahdille, kun piti kökötellä kakkoserä vailla töitä (1 torjunta siitä). Alussa olevan maalin ja lirahtamisen siitä läpiajosta pistän tuntuman hakemisen piikkiin.

Todella hyvä ensimmäinen peli tälle kaudelle ylipäätään. Mailalla pelaaminen aivan timanttia, muutenkin itse rauhallisuus, ei hötkyillyt ja sinkoillut.

Tuli kummipojan kanssa oltua "väärässä päädyssä" peliä katsomassa, ja nauratti kun ei ensin meinannut pelin jälkeen käydä pyörähtämässä Osaston edessä, vaikka yleisö huusi nimeä. Simme ja muutama muu "pakotti" sitten menemään, ja komea kuperkeikkahan sieltä tuli! Oli hieno nähdä, että noin viisi kenttäpelaajaakin jäi jäälle katsomaan mitä Mantas tekee.

Hyvä tästä tulee!

Tulin Tampereelle maanantaina ja ehdin viikolla treenata neljä kertaa joukkueen kanssa. Aistin heti kopissa, että tämä joukkue on henkisesti paljon paremmassa tilassa kuin joukkueen ulkopuolelta joku voisi luulla. Voitot viikonlopun molemmissa peleissä eivät yllättäneet minua”, Armalis kuvaili tuntemuksiaan.

Ottelun päätuomarit Anssi Salonen ja Sakari Suominen tarkistivat osumaa reilut kahdeksan minuuttia videolta. Kaksikko hyväksyi osuman, koska heidän mielestään maalitilanteessa ei ollut tarkoituksellista potkuliikettä.

”En tiedä, mikä Suomessa on virallinen sääntötulkinta, mutta mielestäni maali pitää aina hylätä, jos liikutat jalkaa kiekon osuessa luistimeen ja se saa siitä uuden suunnan ja lisää nopeutta kohti maalia. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, onko luistin ilmassa vai jäässä osumahetkellä”, Armalis kertoi näkemyksensä.

Jokainen voi itse katsoa tilanteen videolta ja tehdä omat päätelmänsä tilanteesta. Ilves-fanien silmin tilanne oli ilmiselvä ulkoteräpotku.

Jos puolustaja työntää hyökkääjän maalivahdin alueelle, hänellä pitäisi sen jälkeen olla täysi oikeus olla hetki siellä, kuten nyt tapahtui. Kaiken lisäksi kontakti Jukureiden maalivahtiin oli tosi pieni. NHL:ssä maali olisi hyväksytty sata kertaa sadasta”, Armalis painotti.

Kun Ilveksen haastoa ei hyväksytty, Jukurit pääsi ylivoimalle.

”Loppujen lopuksi tilanne kääntyi kuitenkin eduksemme. Jätkät sisuuntuivat tuomiosta. Tapoimme jäähyn ja pelasimme sen jälkeen entistä paremmin. Väsytimme vastustajan ja iskimme kolmannessa erässä tarvittavat maalit”, Armalis summasi.

Armalis oli pelannut edellisen kerran viime maaliskuussa.

”Nousujohteinen peli itseltäni. Kun saan lisää pelituntumaa, pystyn tulevissa nostamaan tasoani”, Armalis ennakoi.

1000057460.jpg

Huhhuh!

Tulin Tampereelle maanantaina ja ehdin viikolla treenata neljä kertaa joukkueen kanssa. Aistin heti kopissa, että tämä joukkue on henkisesti paljon paremmassa tilassa kuin joukkueen ulkopuolelta joku voisi luulla. Voitot viikonlopun molemmissa peleissä eivät yllättäneet minua”, Armalis kuvaili tuntemuksiaan.

Ottelun päätuomarit Anssi Salonen ja Sakari Suominen tarkistivat osumaa reilut kahdeksan minuuttia videolta. Kaksikko hyväksyi osuman, koska heidän mielestään maalitilanteessa ei ollut tarkoituksellista potkuliikettä.

”En tiedä, mikä Suomessa on virallinen sääntötulkinta, mutta mielestäni maali pitää aina hylätä, jos liikutat jalkaa kiekon osuessa luistimeen ja se saa siitä uuden suunnan ja lisää nopeutta kohti maalia. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, onko luistin ilmassa vai jäässä osumahetkellä”, Armalis kertoi näkemyksensä.

Jokainen voi itse katsoa tilanteen videolta ja tehdä omat päätelmänsä tilanteesta. Ilves-fanien silmin tilanne oli ilmiselvä ulkoteräpotku.

Jos puolustaja työntää hyökkääjän maalivahdin alueelle, hänellä pitäisi sen jälkeen olla täysi oikeus olla hetki siellä, kuten nyt tapahtui. Kaiken lisäksi kontakti Jukureiden maalivahtiin oli tosi pieni. NHL:ssä maali olisi hyväksytty sata kertaa sadasta”, Armalis painotti.

”Loppujen lopuksi tilanne kääntyi kuitenkin eduksemme. Jätkät sisuuntuivat tuomiosta. Tapoimme jäähyn ja pelasimme sen jälkeen entistä paremmin. Väsytimme vastustajan ja iskimme kolmannessa erässä tarvittavat maalit”, Armalis summasi.

”Nousujohteinen peli itseltäni. Kun saan lisää pelituntumaa, pystyn tulevissa nostamaan tasoani”, Armalis ennakoi.

Liiga hoi, palkatkaa Mantas hoitamaan noi videotarkistushommat koko sarjassa.

Huh millä ryijyllä Mantas on myös liikenteessä. Tuollainen oli aikanaan mun mummulan olohuoneen seinällä, nyt se komistaa jonkun "ruotsalaisen" jääkiekkoilijan/mallin rintaa.

Jos olisin toimiston väkeä solmisin jonkin ison sponssin Philipsin OneBladen kanssa.
IMG_20251025_224852.jpg

Ja jotta ei mene täysin ohi aiheen, niin ai saakeli mä nautin tuosta rohkeasta mailapelistä. Tuo auttaa paljon kun maalivahti osaa pysäyttää kiekot ja oikeasti avata peliä jonnekkin päin. Malek oli tässä kohtuullinen, Pavlat kehno, mutta kuka on ollut se ykkönen? Muistanko väärin että Toskala oli myös todella rohkea ja hyvä tuossa?

Huh millä ryijyllä Mantas on myös liikenteessä. Tuollainen oli aikanaan mun mummulan olohuoneen seinällä, nyt se komistaa jonkun "ruotsalaisen" jääkiekkoilijan/mallin rintaa.

Jos olisin toimiston väkeä solmisin jonkin ison sponssin Philipsin OneBladen kanssa. katso liitettä 15776

Ja jotta ei mene täysin ohi aiheen, niin ai saakeli mä nautin tuosta rohkeasta mailapelistä. Tuo auttaa paljon kun maalivahti osaa pysäyttää kiekot ja oikeasti avata peliä jonnekkin päin. Malek oli tässä kohtuullinen, Pavlat kehno, mutta kuka on ollut se ykkönen? Muistanko väärin että Toskala oli myös todella rohkea ja hyvä tuossa?
Kolppanenhan oli hyvä mailallalla. Ei Dostykaan huono ollut.

Jos olisin toimiston väkeä solmisin jonkin ison sponssin Philipsin OneBladen kanssa. katso liitettä 15776

Toskala ja Tammi

Joo aivan oikeat analyysit noista videolta tarkastetuista maaleista. Käsittämätöntä miten liigassa on menty näissä maalivahdinhäirintä ja potkumaaliasiaoissa noin pahasti metsään, melkoisen oleellisia tilanteita tässä lajissa.

Malek oli tässä vaarallinen
Korjasin.

Mantas oli rauhallisen oloinen maalilla ja se valaa uskoa tulevaan. Niin kuin katsomossa kaikki näki ja Hölökin pressissä sanoi, pirun vaikea peli maalivahdille. Kahteen erään 5 vetoa ja kolmannessa inhottavia polven korkuisia kaukovetoja.

Eiköhän tästä herrasta ole vielä paljon iloa silmälle kuin maalillekkin.

Anders Lindbäck.

Mies meni laitaan niin että taklasi kiekon koko kropalla pysähdyksiin. Ei törkkinyt sinne päin mailalla kuten nyky maalivahdit hälläväliä tyylillä "pysähtyy lapaan jos pysähtyy.". Yleensä pomppaa mailan yli/ohi ja maalivahti palaa maalille.

Takaisin