Lukas Svejkovsky

Screenshot_20260219_154052_Firefox.jpg
Screenshot_20260219_154114_Firefox.jpg
Eipä mikään yleisön suurin suosikki ole ainakaan vielä. Saa nähdä lähteekö seuraavalla kaudella paremmin liikkeelle.

Sanoi myös, että oli pääkopan kanssa vaikeaa. Toivottavasti saa hommat jiiriin mielen ja pelin kanssa.

Tuo juurikin.

Rikkonainen kausi , sairastelut ja vammat vaatineet veronsa.
Joutunut siten pienemmälle vastuulle.
Syöhän se miestä.

Svejllä kaikki osa-alueet liigatasolle huippuluokkaa, osoitti sen viime kaudella.

Ehjä kevät ja kesä niin on iso vahvistus viimeistään ensikaudella.

Tuo juurikin.

Syöhän se miestä.

Svejllä kaikki osa-alueet liigatasolle huippuluokkaa, osoitti sen viime kaudella.

Ai jaa, itse otin kyllä jo talteen sen ”tietosi” että tekee enemmän maaleja kuin Quenville. Ilmeisesti tämä olikin sellanen mitä ei tarvinnut ottaa talteen.

Veikkasit myös, että Svej painaa Espoossa pinnan per peli. Ilmeisesti tämä veikkaus koskikin vasta ensi kautta.

Ai jaa, itse otin kyllä jo talteen sen ”tietosi” että tekee enemmän maaleja kuin Quenville. Ilmeisesti tämä olikin sellanen mitä ei tarvinnut ottaa talteen.

Veikkasit myös, että Svej painaa Espoossa pinnan per peli. Ilmeisesti tämä veikkaus koskikin vasta ensi kautta.
Imartelevaa että minun veikkauksia pidät tietona.

Ota talteen osiota kun lukee niin melkoinen faktapalsta että sikäli ymmärrettävää että tuohon takerruit.

Katsellaan nyt ensin kausi loppuun kuinka Svejn pelit etenee.
Jokatapauksessa, pidän kovan luokan pelimannina tähän liigaan.

Imartelevaa että minun veikkauksia pidät tietona.
Jos on kova tarve käydä useammassa paikassa hokemassa ”ottakaa talteen” niin silloin yleensä sillä toivotaan, että muut omat ”tiedot” muistavat.

Svejkovkylla on Ilveksessä hyvin lyhyt todella hieno pätkä. Isomman osan ajastaan liigassa Svej on ollut todella huono. Katsotaan mitä tapahtuu

Kyllähän Svejllä on ainakin tämän kauden otannalla pitkälti matkaa parrasvaloihin, olkoonkin niitä mahdollisia vastoinkäymisiä tms. Isoin vastus menestymiselle on melkeinpä se tärkein, asenne. Yhtenä pienenä esimerkkinä aloituspeli Espoossa, myöhästyy kentältä, eikä tuomari päästä enää peliin. Kenelle ammattipelaajalle käy noin?

Toinen, mitä itse ukossa paljon seurasin on arkuus ja jonkinlainen työmäärän puute. Jos vertaa meillä esim. vaikka Löökeen on matkaa pelaajana ihan hitosti.

Kikkapoikahan Svej on, mutta asenne pitää muuttaa ihan täysin. Oma arvio, että ei lähde Espoossakaan, toki symppikselle Svejlle toivon hyvää, ei se meiltä ole pois jos mies menestyisi.

Tuo juurikin.

Syöhän se miestä.

Vammoille ja sairasteluille ei voi mitään, niitä tulee kaikille. Mutta jos haluat olla huippupelaaja tähän liigaan, pitää sitten asenteen olla kuin huippupelaajalla ja se on näistä tarinoista mitä Svejstä liikkuu ollut pahasti tuuliajolla. Huippupelaajat tulee hallille mieluiten jo puoli tuntia ennemmin ja tekee jopa treenejä varten venyttelyt ja lämmittelyt huolella, eikä ihan viime minuuteilla niin että joka paikkaan on aina hirveä hoppu ja kroppa kylmänä. Niillä on aina varusteet viimeisen päälle järjestyksessä ja työkuntoisina ja huolehtii vielä kolmeen kertaan että varaluistinten varaluistimetkin on mukana täydessä terässä. Jos käsketään tekemään 10 punnerrusta, tekee huippupelaaja 12 tai 13 eikä 6 tai 7 ja toivoo että koutsi ei huomaa.

Esimerkkiä voi kysyä vaikka Tomi Kalliolta, Ville Peltoselta, Raimo Helmiseltä jne. Tuon kun Svej laittaa kuntoon voi vielä vaikka päästäkin liigassa hyville tehoille.

Svejllä on ominaisuuksia olla huippupelaaja, sitä tuskin kukaan kiistää. Niitä välähdyksiä nähtiin etenkin viime kaudella. 14 peliä runkosarjaa ja 6 playoff peliä oli kuitenkin pieni otanta. Puhuin jo kauden alla, että kokonaiskuva jäi vielä hahmottamatta.

Valitettavasti Svejkovskystä tulee ekana mieleen sana epäluotettava. Tekeminen ei kuulosta täysin ammattimaiselta. Se, että myöhästyy erästä ja kukaan ei ylläty kenestä on kyse kertoo paljon.

Lisäksi oli suuria vaikeuksia pelata tunnollisesti sekä valmentajan pelitapaa mihin muut pelaajat sitoutui.

Sitten on vielä nämä jatkuvat poissaolot. Ei minkäänlaista luottoa koskaan, että nimi löytyy kokoonpanosta. Tuo nyt ei varsinaisesti ole herran vika. Vaikka voi tuota sairasteluakin varmaan jonkinnäköisellä optimaalisella toiminnalla ehkäistä.

Ehkä, hieman karu niputus, mutta itse olen tyytyväinen ettei Svej ole enää Ilveksessä. Pelaajan tärkein ominaisuus on olla saatavilla ja hyödyllinen joukkueelle. Svej oli suurimman osan ajasta päänvaiva.

Viihdyttävä, taitava pelaaja ja kyllä minä näistä tämmöisistä kavereista aika ajoin nautin kaiken trapin ja
virkamieskiekon vastapainona.

Mutta pitkässä juoksussa näillä Lepauksilla, Stranskyilla ja Svejkovskyilla tuppaa vähän olemaan se, että kun yhden tempun ponilta viedään se yksi temppu, ovat hyödyllisimpiä poppariosastolla.

Nuori mies ja voi vielä pelata vaikka kuinka lennokkaan uran ainakin Euroopassa, mutta tässä kohtaa vaihtokauppa oli fiksu ja loppukaudeksi Ilvekselle on Quennevillestä enemmän lisäarvoa. Luulen, että lopulta myös K-Espoo ja Svejkovsky hyötyivät tästä vaihdosta, koska ihan samalla tavalla siellä Pistooli-Petellä alkoi olla polku tukossa.

Viihdyttävä, taitava pelaaja ja kyllä minä näistä tämmöisistä kavereista aika ajoin nautin kaiken trapin ja
virkamieskiekon vastapainona.

Mutta pitkässä juoksussa näillä Lepauksilla, Stranskyilla ja Svejkovskyilla tuppaa vähän olemaan se, että kun yhden tempun ponilta viedään se yksi temppu, ovat hyödyllisimpiä poppariosastolla.

Nuori mies ja voi vielä pelata vaikka kuinka lennokkaan uran ainakin Euroopassa, mutta tässä kohtaa vaihtokauppa oli fiksu ja loppukaudeksi Ilvekselle on Quennevillestä enemmän lisäarvoa. Luulen, että lopulta myös K-Espoo ja Svejkovsky hyötyivät tästä vaihdosta, koska ihan samalla tavalla siellä Pistooli-Petellä alkoi olla polku tukossa.
Ja jotenkin tässä tilanne oli todellakin se ettei jotenkin vaan istunut mihinkään ketjuun. Syitä on varmasti monessa tekijässä mutta aika harvassa porukassa saa huinata snaipperina ilman mitään vastuuta viisikosta. Tuolloin pitää olla todella kova viimeistelijä, jos sekään riittää. Varmasti Sveijk voi vielä muuttaa kurssinsa. Duunia se vaatii.

Niinhän se tuppaa olemaan ettei ehkä Hölön vaatimus tietyissä asioissa istunut eikä tuonut edes x-factoria. Toki jos Hölöä on uskominen niin Ilveksessä ei kaikki muutkaan suorita sillä pieteetillä mitä päivästä päivään voittaminen vaatisi.

Takaisin